Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Saako ruumassa pitää yli 100ml "nesteitä"? Juu, tietenkin laitan ruumaan. Mitä minä niillä matkustamossakaan tekisin.
Ponneainakamaa ei kannata laittaa edes ruumaan. Mulla on kyllä melkein aina käsimatkatavaroissa dödö ja hammastahna. Muut essentiaalit löytyy hotellista, jos laukku katoaa.
Ponneaineiden lisäksi suksivoiteet kaivetaan usein ulos ruumamatkatavaroistakin. Tosin tässä tapauksessa tämä ei taida olla relevanttia, mutta vältä siis muitakin herkästi syttyviksi tulkittavia nesteitä, kuten Vagiskin tuossa jo sanoi.

Koska olen geelihipsijätinttitukka, pidän dödön ja hammastahnan ja -harjan lisäksi myös hiusvahaa käsimatkatavaroissa ja siis siinä muovipussissa. Tässä ongelmana on se Pertinkin jo havainnoima twisti, että usein nuo purkit ovat yli 100 ml (huomaa, että keskeistä on tosiaan purkin tilavuuskapasiteetti, ei "nesteen" määrä). Sieltä Schengen-portin suunnalla olevasta Finnairin taxfree-myymälästä saa tarvittaessa ostaa 100 ml:n vahoja, jotka voi sitten tuoda takaisinkin. Niin, ja Helsinki-Vantaa tuntuu olevan ainoita lentoasemia, jossa on talon puolesta saatavilla niitä läpinäkyviä minigrippejä nesteille - kotilennolle kannattanee ottaa oma mukaan.

Tämä Pertin lentomatka on kyllä Kitinän jännittävimpiä saagoja aikoihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:Tämä Pertin lentomatka on kyllä Kitinän jännittävimpiä saagoja aikoihin.
*pidättää hengitystä ja hakee popkornia*
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja sitten veikkausta kuinka reissussa käy.

Veikkaan pertin eksyvän väärään koneeseen ja päätyvän saudeihin jonkun prinssin puudeliksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti:Ja sitten veikkausta kuinka reissussa käy.
Oma veikkaus: Perde joutuu heti Helsinki-Vantaalla vartioiden syyniin pudotettuaan Kepun puoluekirjan turvatarkastuksessa. Käy pian ilmi, että kyseessä on Kepun paikallisosaston korruptiomatka, ja Perde hätääntyneenä myöntää asian. Tärisevä Perde möläyttää vartijoille Sipilän painavan osuuden tähän ilkeämieliseen sponsorointiin. Perde raahataan pahnoille ja pyörälenkiltä Puolangasta piikkimattoa hyväksi käyttäen kaapattu Sipilä kiikutetaan suoraan kuulusteluun. Skandaali on valmis. Seuraavan päivän aviisissa Soini hymyilee maireasti todeten: "Kepu pettää aina."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Veikkaan, että spede joutuu anaflyktiseen shokkiin kun se näkee neekerin töissä turvatarkastajana. Viisasteleva rasistinen kommentti aiheuttaa erikoistarkastuksen, jossa tarkastetaan penaalit. Neekerin sormiraiskaaksi joutunut xSpede tötöilee automaattisessa passintarkastuksessa(kin) ja selviää rajatarkastusvisiiristä ainoastaan kepulaisten salaisella kädenpuristuksella. Traumatisoitunut xSpede ottaa pari ginitoniccia liikaa konetta odotellessa (hän on saapunut kentälle viisi tuntia ennen koneen lähtöä) ja lentää pellolle tax free elektroniikkakaupasta mentyään ohjeistamaan myyntihenkilöä symbianin ylivertaisuudesta. Oddsit ovat 50/50 pääseekö kone ilmaan xSpede kyydissä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

:)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:miten minun käy?
Koska tämä reissu muuten aktivoituu? En melkein malta odottaa, on se vaan niin jännittävää ja jopa pikkuisen liikuttavaa kun lapset itsenäistyvät ja lentävät pois pesästä!

Itse lennollahan sitten elektroniikan pitää olla lentotilassa ja nousun & laskun aikana kokonaan suljettuna, mutta muista ainakin kentällä, että Kitinäjoukot odottavat koko ajan sormet näppäimistöllä valmiina auttamaan, jos yhtäkkiä et muistakaan mitä kylttiä pitikään seurata! Me luotamme sinuun, mutta jos tarvitset apua, älä epäröi kysyä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:miten minun käy?
Koska tämä reissu muuten aktivoituu? En melkein malta odottaa, on se vaan niin jännittävää ja jopa pikkuisen liikuttavaa kun lapset itsenäistyvät ja lentävät pois pesästä!

Itse lennollahan sitten elektroniikan pitää olla lentotilassa ja nousun & laskun aikana kokonaan suljettuna, mutta muista ainakin kentällä, että Kitinäjoukot odottavat koko ajan sormet näppäimistöllä valmiina auttamaan, jos yhtäkkiä et muistakaan mitä kylttiä pitikään seurata! Me luotamme sinuun, mutta jos tarvitset apua, älä epäröi kysyä.
Pitäisi varmasti järjestää päivystysvuorot, jotta apua olisi varmasti 24/7 saatavilla. :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kitinän pertti-helpdeskin täytyy olla valmiina vastaamaan esim. kysymykseen mitä tehdä, jos jatkolennolle pääsyy ei meinaa onnistua kengurun takia.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Loukkaantunut ... 1887334837
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Kitinän pertti-helpdeskin täytyy olla valmiina vastaamaan esim. kysymykseen mitä tehdä, jos jatkolennolle pääsyy ei meinaa onnistua kengurun takia.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Loukkaantunut ... 1887334837
Olipa muuten fiksu kenguru, kun tajusi loukkaannuttuaan loikkia apteekkiin!

Aasin pitäsi nyt koodata tänne online helpdesk pertsan reissua varten. Voitais jatkossakin hyödyntää sitä kaikissa kinkkisissä hätätilanteissa joihin tarviitsee välittömän vastauksen, kuten vaikka että mitkä kengät laitan tämän mekon kanssa, onko bussikaistalla ruuhkaa, näyttääkö perseeni isolta näissä housuissa jne. Mielellään myös kuvaviestien mahdollisuus suoraan puhelimesta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Joku xspedecam voitaisiin kyllä asentaa xspeden ohtaan kun se menee sinne kentälle ja ulkomaille.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:^ Joku xspedecam voitaisiin kyllä asentaa xspeden ohtaan kun se menee sinne kentälle ja ulkomaille.
Sehän menis kivasti sen kypärään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:
elco kirjoitti:^ Joku xspedecam voitaisiin kyllä asentaa xspeden ohtaan kun se menee sinne kentälle ja ulkomaille.
Sehän menis kivasti sen kypärään.
:mrgreen:
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Onko alkoholittomassa oluessa enemmän kaloreita kuin alkoholipitoisessa?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ei kun vähemmän.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ja muistakaa alkoholikaloreita laskiessanne, että se juoman alkoholin tuoma kalorimäärä varastoituu vain 4/7 ihmiseen, lopun kuluessa prosessissa. Kokonaiskalorit koostuvat alkoholista ja muusta, lähinnä sokerista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kannattaako autoa käyttää vuosihuollossa, jos siinä ei ole enää takuu voimassa ja edellisen vuosihuollon jälkeen on ajettu 5000km? Auto on yli 5 vuotta vanha Dodge Caliber. 60 000km mittarissa.
Vaimos auto? Minkälainen kuski se on? Jarruista kannattaa ainakin olla vähän huolissaan noilla ajomäärillä. Jos ei välillä jarruttele kunnolla, niin voivat huoltamattomina helposti jumittua paikoilleen. Liian vähällä ja varovaisella ajolla voi pilata jarrut.
Vagikselle propsit, engl. proper respect, tästä ennustuksesta.

Huollosta nimittäin soitettiin, että toinen takajarru jumittunut.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Vagikselle propsit
*etsii kuumeisesti pokaalihymiötä....aa, tossahan se on*

:beer:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sola »

Auttakaa piäntä ja tymää.

Meillä on yt-neuvottelut käynnissä. Mä etsin muutenkin jo uutta duunia joten kysysymykset kuuluu:
Jos ilmoittaudun vapaaehtoiseksi (niin että sitä ei kirjata mihinkään ylös) niin onko varmaa että mut päästetään pois? Kun sitä vapaaehtoiseksi ilmoittautumista ei kerran kirjata pöytäkirjaan niin silloinhan mut irtisanotaan työnantajan toimesta eli ei tule kanrenssia, kö?

Mun esimies tietää että etsin uutta duunia ja tietää että haluan täältä pois. Se on itsekkin lähdössä :D Joo, elikkäs jos mun pomo voi vaikuttaa asiaan ja sanoo isoille herroille että Sola haluu lähteä niin mitä kaikkea voi käydä?
Pomo oli se joka sano että jos mun ilmoittautumista ei merkitä pöytäkirjaan, niin silloin se irtisanominen tulee työnantajan taholta eikä niin, että minä irtisanoudun itse. Onko totta?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sola kirjoitti:Pomo oli se joka sano että jos mun ilmoittautumista ei merkitä pöytäkirjaan, niin silloin se irtisanominen tulee työnantajan taholta eikä niin, että minä irtisanoudun itse. Onko totta?
On. Tosin vapaaehtoiseksi ilmoittautuminen on vähän tymää jos siitä ei saa kompensaatiota. Ainahan sitä voi lähteä nostelemaan siinä vaiheessa kun uusi duuni löytyy.
Universaali disclaimer.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sola »

Kiitos.
Mut se jos siitä saa kompensaatiota eli eropaketin niin eikös se sillon ole niin että mä irtisanoudun ja sillon tulee karenssi?
Mua vaan vitutaa ja ahdistaa tää koko toimisto, aamusin on vaikee nousta ja työmotivaatio on jossain hevonperseessä. Siks oon pähkäillyt että pitäskö vai eikö pitäis. Mä pidän sitä uutena alkuna jos pääsisin pois. Pystyisin paremmin keskittymään työnhakuun ja itseni kuntoon saamiseen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:
Sola kirjoitti:Pomo oli se joka sano että jos mun ilmoittautumista ei merkitä pöytäkirjaan, niin silloin se irtisanominen tulee työnantajan taholta eikä niin, että minä irtisanoudun itse. Onko totta?
On. Tosin vapaaehtoiseksi ilmoittautuminen on vähän tymää jos siitä ei saa kompensaatiota. Ainahan sitä voi lähteä nostelemaan siinä vaiheessa kun uusi duuni löytyy.
Juu, minimissään 3-4kk palkka irtisanomisajan pituudesta riippuen, jos irtisanoutuu vapaaehtoisesti. Jos tulee YT-arpa niin työantaja joutuu maksamaan irtisanomisajasta muutenkin, mikä yleensä on pari kuukautta. Nokitteluvaraa ei taida mahdottomasti olla tuossa tilanteessa, mutta ilmaiseksi ei kannata lähteä missään tapauksessa ennen kun on seuraava duuni sovittuna - ja silloinkin kannattaa yrittää vedättää irtisanoutumisrahaa.

Karenssi menee, mutta pitää mitoittaa se irtisanomiskorvaus sen mukaan, ettei tule takkiin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sola kirjoitti:Kiitos.
Mut se jos siitä saa kompensaatiota eli eropaketin niin eikös se sillon ole niin että mä irtisanoudun ja sillon tulee karenssi?
Mua vaan vitutaa ja ahdistaa tää koko toimisto, aamusin on vaikee nousta ja työmotivaatio on jossain hevonperseessä. Siks oon pähkäillyt että pitäskö vai eikö pitäis. Mä pidän sitä uutena alkuna jos pääsisin pois. Pystyisin paremmin keskittymään työnhakuun ja itseni kuntoon saamiseen.
Jos työnantaja irtisanoo ja maksaa 3 kk palkan päälle, niin et toki saa päivärahoja 3 kuukauteen, mutta sen voi ajatella palkallisena lomana jonka aikana voi mennä muuanne töihin. Sillä ei ole mittään merkitystä oletko indikoiunut käsi pystyssä että laittakee minut pihalle, jookojoo.

Menetyksiä alkaa pukkaamaan siinä vaiheessa, jos alat allekirjoitella lappuja joissa irtisanoudut itse tai luovut oikeuksista esim. takaisinoton tai uudelleensijoituksen suhteen tms. Jos exit-sopimusta aletaan tekemään, niin siinä menettää s. korotetun päivärahan, jolla on ihan rahallista arvoa ellei työllisty tuota pikaa. Karenssilla ei sinänsä ole väliä jos saa vähintään 3 kk rahat, koska ne menee samaan aikaan.

Mä olen sanonut esimiehelle, että musta pääsee koska vaan eroon jos iskee 6 kk palkan käteen ja saa jättää hommat heti. Harmi ettei ole tarjonnut.
Universaali disclaimer.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sola »

Kiitos kovasti neuvoista!

Fuck. Just muistin että viime viikon neuvotteluissa joku kysyi eropaketista. Vastaus oli että "sellaista ei ole annettu ennenkään ja haluamme kunnioittaa niitä jotka tämän saman ovat joutuneet käymään läpi. Eli eropakettia ei ole".
Että tämmönen firma tämä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sola kirjoitti:Kiitos kovasti neuvoista!

Fuck. Just muistin että viime viikon neuvotteluissa joku kysyi eropaketista. Vastaus oli että "sellaista ei ole annettu ennenkään ja haluamme kunnioittaa niitä jotka tämän saman ovat joutuneet käymään läpi. Eli eropakettia ei ole".
Että tämmönen firma tämä.
Suomennos: "Eropakettia ei ole koska olemme aiemminkin olleet pihejä saitureita ja olemme jatkossakin."

Ole proaktiivinen ja tarjoa, että jos saat lopettaa touhut heti ja X euroa tilille, niin lähdet vaikka itse, ei tartte odotella YT:n loppua. Vielä kun lupaat olla kielimättä niin kyllä sitä harkitaan.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin