Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti: Suomennos: "Eropakettia ei ole koska olemme aiemminkin olleet pihejä saitureita ja olemme jatkossakin."
Mä en kyllä tajua, miksi tarjotaan eropaketteja. Miksi työnantaja maksaa senttiäkään enempää, kuin on pakko. Esim. Nokia on jakanut valtavan määrän rahaa eropaketeissa. Mitä hyötyä siitä on ollut Nokialle?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Suomennos: "Eropakettia ei ole koska olemme aiemminkin olleet pihejä saitureita ja olemme jatkossakin."
Mä en kyllä tajua, miksi tarjotaan eropaketteja. Miksi työnantaja maksaa senttiäkään enempää, kuin on pakko. Esim. Nokia on jakanut valtavan määrän rahaa eropaketeissa. Mitä hyötyä siitä on ollut Nokialle?
Nokian paketit taitaa olla sellaista mallia, että riitautusriski nollataan. Loppu on sitten lähinnä yhteiskuntavastuun tyyppistä goodwillin rakentamista.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Suomennos: "Eropakettia ei ole koska olemme aiemminkin olleet pihejä saitureita ja olemme jatkossakin."
Mä en kyllä tajua, miksi tarjotaan eropaketteja. Miksi työnantaja maksaa senttiäkään enempää, kuin on pakko. Esim. Nokia on jakanut valtavan määrän rahaa eropaketeissa. Mitä hyötyä siitä on ollut Nokialle?
Nokian paketit taitaa olla sellaista mallia, että riitautusriski nollataan. Loppu on sitten lähinnä yhteiskuntavastuun tyyppistä goodwillin rakentamista.

Nokian kokoiselta firmalta goodwillin rakentamispyrkimyksen ymmärsi. Joltain pienemmältä en. Jos firma on sen verran pieni, että toimari ei kuitenkaan halutessaan pääse ministerin puheille, niin mitäpä sitä yhteiskunnallisella goodwillillä tekee. Näinä aikoina kun joka toinen firma irtisanoo, niin sinne kohinaan se hukkuu.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 31.10.2013 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:^^ Välttääkseen erottamisen tuomat lainopilliset velvoitteet takaisinotosta tms.?
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta meneekö se siis niin, että eropaketin ottajat irtisanoutuvat omasta tahdostaan?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Nokian kokoiselta firmalta goodwillin rakentamispyrkimyksen ymmärsi. Joltain pienemmältä en. Jos firma on sen verran pieni, että toimari ei kuitenkaan halutessaan pääse ministerin puheille, niin mitäpä sitä yhteiskunnallisella goodwillillä tekee. Näinä aikoina kun joka toinen firma irtisanoo, niin sinne kohinaan se hukkuu.
Usein firmojen vähennysperusteet ovat vähän niin taikka näin, erityisesti jos takoo voittoa. YT-byrokratian ja irtisanomisproseduurien hoitaminen pilkulleen oikein on työlästä ja sen jälkeen jokaisen uuden paikan avaaminen velvoittaa pistämään kaikki irtisanotut riviin ja jonoon etusijalle. Jos näistä asioista pääsee rahalla eroon, sillä on jotain arvoa. Mitä pienempi firma, sen todennäköisemmin sillä ei ole arvoa tai arvo on pieni.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Nokian kokoiselta firmalta goodwillin rakentamispyrkimyksen ymmärsi. Joltain pienemmältä en. Jos firma on sen verran pieni, että toimari ei kuitenkaan halutessaan pääse ministerin puheille, niin mitäpä sitä yhteiskunnallisella goodwillillä tekee. Näinä aikoina kun joka toinen firma irtisanoo, niin sinne kohinaan se hukkuu.
Usein firmojen vähennysperusteet ovat vähän niin taikka näin, erityisesti jos takoo voittoa. YT-byrokratian ja irtisanomisproseduurien hoitaminen pilkulleen oikein on työlästä ja sen jälkeen jokaisen uuden paikan avaaminen velvoittaa pistämään kaikki irtisanotut riviin ja jonoon etusijalle. Jos näistä asioista pääsee rahalla eroon, sillä on jotain arvoa. Mitä pienempi firma, sen todennäköisemmin sillä ei ole arvoa tai arvo on pieni.
Meneekö se siis niin, että eropaketin ottajat samalla luopuvat joistain niistä oikeuksista, joita heille kuuluisi, jos irtisanottaisiin perinteisen kaavan mukaan?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Mä en kyllä tajua, miksi tarjotaan eropaketteja. Miksi työnantaja maksaa senttiäkään enempää, kuin on pakko.
Onhan työnantajalla kuluja siitä tyypistä YT-prosessin ja irtisanomisajan aikana. 5+42+irtisanomisaika (esim 2kk)=3,5kk + kertyneet lomat = 4kk. Lisäksi maksavat edut jne. 4kk lienee break even työnantajalle antamillani parametreilla puhtaan taloudellisesti.

Sitten on sellaisia tekijöitä, joita daven tajunnalla ei pystytä ottamaan huomioon, kuin että usein YT:iden aikana häipyvät ne, joiden ei haluta lähtevän, uudelleenpalkkausrajoitteet jne. Lisäksi pitää ottaa huomioon irtisanottavan työpanoksen arvo: onko se oletettavasti positiivinen, nolla vai negatiivinen.

Itse miettisin 4kk tarjouksella, mutta 6kk+ niin lähtisin 10 minuutissa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
Sitten on sellaisia tekijöitä, joita daven tajunnalla ei pystytä ottamaan huomioon, kuin että usein YT:iden aikana häipyvät ne, joiden ei haluta lähtevän
Tajuntani on toki rajallinen. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että ainakin Nokian suhteen väitettiin, että vapaaehtoisia paketteja ottivat juuri ne, joista olisi ollut firmalle eniten hyötyä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
elco kirjoitti:
Sitten on sellaisia tekijöitä, joita daven tajunnalla ei pystytä ottamaan huomioon, kuin että usein YT:iden aikana häipyvät ne, joiden ei haluta lähtevän
Tajuntani on toki rajallinen. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että ainakin Nokian suhteen väitettiin, että vapaaehtoisia paketteja ottivat juuri ne, joista olisi ollut firmalle eniten hyötyä.
Aika monelle tutulle kyllä sanottiin, että et saa. Alkupään kierroksella mokasivat tämän kanssa ja starat lähti rahat kainalossa.
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
Sola kirjoitti:Kiitos.
Mut se jos siitä saa kompensaatiota eli eropaketin niin eikös se sillon ole niin että mä irtisanoudun ja sillon tulee karenssi?
Jos työnantaja irtisanoo ja maksaa 3 kk palkan päälle, niin et toki saa päivärahoja 3 kuukauteen, mutta sen voi ajatella palkallisena lomana jonka aikana voi mennä muuanne töihin.
Molempia on nähty. Yks kaveri sai vuoden paketin ja irtisanottiin. Suurin osa tuntemistani pakettilaisista on kuitenkin ottanut paketin eli irtisanoutunut itse.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

annepa kirjoitti:Yks kaveri sai vuoden paketin ja irtisanottiin.
Tuossa ei taida olla työnantajan kannalta järkeä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti:Yks kaveri sai vuoden paketin ja irtisanottiin.
Tuossa ei taida olla työnantajan kannalta järkeä?
On siinä just sillon ko irtisanomisen yhteydessä pakettia vastaan luovutaan niistä oikeuksista.
exPertti kirjoitti:Mitenkähän tuo toimisi jos saisit paketin ja irtisanottaisiin? Eikös tuossa voi ruveta 6 päivän peruskarenssin jälkeen ansiosidonnaiselle muina henkilöinä?
En tiedä, mutta tällainen lausunto tuli lakiasiantuntijalta:
So Hard kirjoitti:Jos työnantaja irtisanoo ja maksaa 3 kk palkan päälle, niin et toki saa päivärahoja 3 kuukauteen, mutta sen voi ajatella palkallisena lomana jonka aikana voi mennä muuanne töihin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sola »

Kiitos taas, lisää ajattelemisen aihetta. Voisin henkisesti kyllä paljon paremmin jos lähtisin v*tuun täältä. Rahahan se on mikä huolettaa. Mut sit taas.. se on vaan rahaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

^Samassa veneessä ollaan :(

Oon jopa miettiny sitä, että romutan eläkesuunnitelman, myyn yhen asunnon, ostan sillä hinnalla toisen skuttasta ja muutan sinne ja sijotan loput uusiksi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sola »

^ Paska tilanne siis sielläkin :(

Sulla sentäs ois back up plan. Mulla ei ole mitään. Ei säästöjä, ei sijoituksia, ei mitään. Olin vähän huoleton rahankäyttäjä aikonaan ja vasta viimeaikona oon laittanut pennin syrjään, toisen tällön. Mut hei, kyl mä tästä. Maasta se pienikin ponnistaa ja mielummin otan vaikka kaks mielekästä duunia kun oon täällä yhessä paskassa.
Tästä nillityksestä huolimatta mä oon positiivisin mielin ja odotan tulevaa. Kävi miten kävi :D
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Sola kirjoitti:Sulla sentäs ois back up plan. Mulla ei ole mitään. Ei säästöjä, ei sijoituksia, ei mitään.
*********
Tästä nillityksestä huolimatta mä oon positiivisin mielin ja odotan tulevaa. Kävi miten kävi :D
Okei, sulla on soutuvene ja mulla moottorivene. Mut sulla tuntuu olevanees äyskäri ja airot. Minä oon aika lamaantunu. Mut eipä se auta vinkua vaan tehä jotaki. Töitähän kyllä löytyy. Fiksu siskoni (huomaa muutos mun suhtautumisessa :D ) sanoi että töitä on, mut elintasosta voi joutua tinkiin. Ihan sama kohan tämä paska loppuu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MrM »

Sain just yli 3500 euron laskun lakimieheltä. Oon käynyt kolmesti juttelemassa sen kanssa, yhteensä 2 tunnin edestä. Sen lisäksi se on kirjottanut kutsun vastapuolelle keskustelemaan asioista ja yhden tutkarin. Toki myös tutustunut mun sille lähettämään aineistoon parin tunnin edestä.

Onko ihan normaalia, että jurristi laskuttaa 45 euroa siitäkin, että se lähettää mulle 1-2 -rivisen sähköpostin missä se ehdottaa aikaa maksulliselle tapaamiselle? Tai että tämänkaltainen juristin itsensä aloittama sähköpostikeskustelu maksaa asiakkaalle 50min juristin aikaa/90 euroa rahassa: "Vastapuoli ilmoitti ettei sovittu aika sovi heille, jäämme odottamaan yhteydenottoa." "-Asia selvä, ilmoittele kun tiedät lisää." !?!? Mun aikaa toi vei yhteensä 30 sekuntia.

Eniten tässä vituttaa se, että kaveri on ollut mun mielestä huolimaton, eikä oikein saanut aikaiseksi asioita mun mielestä kohtuullisella aikataululla. Jouduin odottelemaan viikkoja niin että mitään ei kuulunut ja sitten kun laitan sähköpostia tiedustellakseni että onko asiassa menty eteenpäin, niin se yksi kysymys maksaa mulle 45 euroa. Oikeesti, mitä vittua? Yhden kerran se kaveri oli täysin väärässä päivässä, eikä muistanut siksi tulla toimistolleen sovittuun tapaamiseen. Soitin sille paikan päältä etten pääse ovesta sisään ja kävi ilmi että kaveri oli kotonaan viettämässä edellistä kalenteripäivää. Tuli sitten 25 minuuttia myöhässä tunnin tapaamiseen, joka lopetettiin 5 minuuttia vaille tuntia. Tuosta puolesta tunnistakin se laskutti 50 minuutin mukaan, joskaan hihhei, ei sentään sitä koko tuntia! Muutamaa laskutettua sähköpostia en kaiken lisäksi edes löydä sähköpostilaatikostani, vaikka lasku niistä on tullut - niiden on pakko olla noita ehdotteluja tapaamisen ajankohdalle. Voiks tää oikeesti mennä näin?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

MrM kirjoitti: Voiks tää oikeesti mennä näin?
Kyllä voi. Just noin se menee. Niille pitää maksaa pienimmänkin sähköpostin lukemisesta ja lyhyestä vastauksesta vielä enemmän, puheluista nyt puhumattakaan. Sitten kun häviät jutun, maksat myös vastapuolen kulut. Mä en ole uskaltanut eritellä. Mutta eiköhän multa melkein kolkyt donaa menny omiin ja koska artisti maksaa, vastapuolenkin kuluihin, siis yhteensä. Sullhan on halpaa, jos olet kolmesti fyysisesti läsnäolleena neuvotellutkin, minä vain kerran.

Ihme mokiakin niillä ilmenee, mutta niistä ei tässä. Nehän saa rahansa voittivat tai hävisivät. Nätti homma verrattuna ammatteihin, joissa maksetaan vain jos tuote toimii.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MrM »

Gat kirjoitti:
MrM kirjoitti: Voiks tää oikeesti mennä näin?
Kyllä voi. Just noin se menee. Niille pitää maksaa pienimmänkin sähköpostin lukemisesta ja lyhyestä vastauksesta vielä enemmän, puheluista nyt puhumattakaan.
Onhan kyllä tosi mukava tunne että saa maksaa satoja euroja ihan vain kohteliaisuudesta ja kiittämisestä. Kiittämissähköposteihisi tutustuminen alkaen 45€/kpl.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

MrM kirjoitti:
Gat kirjoitti:
MrM kirjoitti: Voiks tää oikeesti mennä näin?
Kyllä voi. Just noin se menee. Niille pitää maksaa pienimmänkin sähköpostin lukemisesta ja lyhyestä vastauksesta vielä enemmän, puheluista nyt puhumattakaan.
Onhan kyllä tosi mukava tunne että saa maksaa satoja euroja ihan vain kohteliaisuudesta ja kiittämisestä. Kiittämissähköposteihisi tutustuminen alkaen 45€/kpl.
Saa toki maksaa jos haluaa, mutta mä en kyllä maksaisi. Asiattomasta laskutuksesta kannattaa reklamoida.

Taisit ottaa jonkun B-luokan staran, jolla ei ole casea tarpeeksi.

http://www.asianajajaliitto.fi/asianajo ... iita-asiat
Universaali disclaimer.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MrM »

So Hard kirjoitti:Saa toki maksaa jos haluaa, mutta mä en kyllä maksaisi. Asiattomasta laskutuksesta kannattaa reklamoida.

Taisit ottaa jonkun B-luokan staran, jolla ei ole casea tarpeeksi.
Koko ajan se on kyllä vähän indikoinut että on ottanut enemmän duunia kuin mitä ois pitänyt. Mistäs noista etukäteen tietää minkä luokan staroja ne on? Tän piti ainakin olla erikoistunut luonteeltaan haastavampien ihmispersoonien kanssa tappelemiseen. No, ei me saatu ikävä kyllä edes keskustelutilaisuutta aikaiseksi kun vastapuolella ei mihinkään sovitteluun minkäänlista halua ollut.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

MrM kirjoitti:
Gat kirjoitti:
MrM kirjoitti: Voiks tää oikeesti mennä näin?
Kyllä voi. Just noin se menee. Niille pitää maksaa pienimmänkin sähköpostin lukemisesta ja lyhyestä vastauksesta vielä enemmän, puheluista nyt puhumattakaan.
Onhan kyllä tosi mukava tunne että saa maksaa satoja euroja ihan vain kohteliaisuudesta ja kiittämisestä. Kiittämissähköposteihisi tutustuminen alkaen 45€/kpl.
Halpaahan sulla. Mulla maksoi että edes luki minkä vaan sähköpostin 55, lyhytkin vastaus 55 ja esimerkiksi itse omilla sanoillani kirjoittamieni täydennysten kopypastaaminen vastineluonnokseensa 550. Yleensäkin ainakin puolet piti tehdä itse, surku asiakkaita jotka luulevat että kyllä ne ymmärtää ja osaa. Itse voitin kahdessa oikeusasteessa, mutta vähän hölläsin nenäkästä ohjaustani KKOhon, niin häviö tuli.

Koska kaksi edellistä tuomitsivat samoista pykälistä, vähän luulen että KKO ratkaisee yleisnyyhkyinhimillisesti ja poliittisesti korrektisti, asianajajani mukaan luultavimmin aineistoon perehtymättä. Eli jos mulla oli vastassa hyljeksitty äpäräpoika.. jos sulla sattuu olemaan vastassa iäkkäät ja kutalepoikaansa surevat vanhemmat, niin peli on selvä viimeistään KKO:ssa.
MrM kirjoitti: Koko ajan se on kyllä vähän indikoinut että on ottanut enemmän duunia kuin mitä ois pitänyt..
Noinhan munkin selittää. On aina niin kiire tai sitten ulkomaanlomalla. Tuskin syy reklamointiin, eihän munkaan Jaguaria muuten ajaisi. Lisäksi sillä oli loppupuolella henkilökohtainenkin yksityiselämänsä juttu, josta ei tässä.
Suvinen kirjoitti:^Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö lakipalveluissa tarvitse etukäteen ilmoittaa mistä laskutetaan ja minkä verran?.
Olet väärässä. Minä ainakaan en detaljoitua hinnastoa saanut. Tosin en kysynytkään, ja eri tilanteet ovat toki eri tilanteita ja ne laskuttaa mitä ilkeää. Jälkeenpäin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Arvoisat kapulakielen taitajat, auttakee!

Tarkoittaako tämä Fimean julkistus sitä, että voisin tilata glukosamiinia amerikan yhdysvalloista?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:Arvoisat kapulakielen taitajat, auttakee!

Tarkoittaako tämä Fimean julkistus sitä, että voisin tilata glukosamiinia amerikan yhdysvalloista?
Ainakin siinä sanotaan, että ne ovat ravintolisiä, eli varmaankin, mikäli ravintolisiä ylipäänsä saa tilata vapaasti. Sinä varmaan tiedät sen. Tuleeko tullin jälkeen halvemmaksi kuin EU:sta tilaaminen?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alle 22€ tilaukset tulee tullitta. Apteekista ei kai saa kuin jotain seosnappeja kun itse ottaisin mielummin jauhona ja hintakin noilla napeilla on tähtitieteellinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin