Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Riippuu vähän tyypistä ja matkaseurasta miten paljon noita kannattaa etukäteen varata. Etukäteen tehty pläni on halvempi ja varmempi, mutta tietty jäykempi.

Hotlat esim hotelscombined.com. Tuolla päin maailmaa saa muuten ai-van uskomatonta laatua satasella yö! Nukkuu siellä tietty parilla kympilläkin, mutta jos on kaksi maksajaa niin kolmenkympin lisäinvestoinnilla saa sitten uima-allasta, aamiaisbuffaa jne yms.

Lennot ovatkin vähän vaikeampi. Yleensä olen googlannut, että kuka ylipäänsä lentää haluamaani legiä ja sitten varannut hinnan mukaan suoraan yhtiön webisaitilta. Halpisyhtiöt eivät yleensä ole mukana jossain supersaverissa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Itselleni matkanteon nopeus on määräävä valintaperuste. Ei mulla ole aikaa käkkiä missään vtun junassa kun pitäisi olla lomalla.

Jossain on sitten fiksumpi tehdä maasiirtymiä, kuten mm. tuossa itineraryssani esitän.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Thanks! Katsotaan, mitä saan suunniteltua...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

Ostin maton nettikirpparilta, ja se käryää koiralle niin hirveästi ettei sitä voi tuoda edes sisätiloihin. Tuolla se roikkuu mattotelineellä "tuulettumassa", mutta vahva veikkaus on että saa roikkua siellä puoli vuotta ilman että käry häviää mihinkään. Vinkkejä koiranhajun poistoon tekstiileistä? Autokin haisee kun kuljetin sillä maton kotiin. Ei tuo kallis ollut mutta vituttaa jos jää nyt pitämättä.
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en varmaan sellaista tunnistettavaa koiranhajua edes spottaa, mutta omia mattoja olen raikastanut (esimerkiksi koiran eritteiden jäljiltä) ruokasoodalla. http://www.siivous.info/ruokasooda/mattojen-raikastus

Myös etikka neutraloi joitan hajuja, esim. suihkepullosta sumuteltuna.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

exsu kirjoitti:Mä en varmaan sellaista tunnistettavaa koiranhajua edes spottaa..
Hulluinta on se, että googlettamalla aihetta löytyy kyllä keskusteluja aiheesta, mutta aloittaja - eli hajusta kysyvä - lytätään pääsääntöisesti koiraihmisten toimesta hulluksi, yliherkäksi tai muuten nirppanokaksi ja väitetään, ettei koira haise millekään. :shock:

Matto haisee vahvasti mummolalleni, jossa asusti ajokoira sisätiloissa vuosikymmeniä.
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä luulen, että nää on niitä hajuja joille tulee immuuniksi, kun jakaa tyynynsä kahden koiran kanssa. Joidenkin kavereiden koirat haisee "koiralle", mutta omat ei tietenkään millekään.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti:Mä luulen, että nää on niitä hajuja joille tulee immuuniksi, kun jakaa tyynynsä kahden koiran kanssa. Joidenkin kavereiden koirat haisee "koiralle", mutta omat ei tietenkään millekään.
Ehkä pitkäpaksuturkkinen koira jonka persekarvoissa roikkuu paskakokkareita ja joka ei koskaan ui tai muuten pestä, haisee. Ehkä nuuhkijaihmisten mielestä kaikki koirat haisevat ja ah, kuinka ne hienot ihmiset mahtavatkaan kärsiä. Meitin aika lyhytkarvainen uimamaisteri ei mun mielestä haissut kuin miehekkäästi metallilta, ja sekin vain turkki märkänä.

Kaikki ihan nuoret pennut haisevat kyllä alkuun porkkanalta, se on suojasignaali aikuisille koirille että ei saa olla pienelle paha.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä kämpästä haistaa ovelta onko siellä koira tai kissa, saatuja sitten fretin tai lintuja. Oma ominaishajunsa niillä on kaikilla.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Linnuissa on yllättävän voimakas ominaishaju. Jopa niissä jotka kylpevät säännöllisesti.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:Kyllä kämpästä haistaa ovelta onko siellä koira tai kissa, saatuja sitten fretin tai lintuja. Oma ominaishajunsa niillä on kaikilla.
Kissanaisten asunto haisee kissanpissalta, vaikka muuten miten siistejä olisivat. Niin ja minä haisen hieltä, kuselta, paskalta ja runkilta. Yritän tänään jaksaa suihkuun, löysin puhtaat kalsaritkin.

Edit: Kävin kuin kävinkin suihkussa! Nyt ei taas kuukauteen tarvitse eikä vaatteita vaihtaa!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kuinka merkityksellistä/merkityksetöntä on venytellä ennen (juoksu)lenkkiä? En yleensä jaksa venytellä ennen enkä jälkeen eikä ole ollut ongelmaa. Nyt on kuitenkin alkanut ilmaantua kipuja etusääreen, sellaista pakotusta. Ihan kuin haraisi vastaan. Menee yleensä ohi lenkin aikana, mutta on pahentunut. Voisko alkuverryttely auttaa asiaan? En kyllä kylmiltään ala juosta eli kävelen reippahasti alkuun noin kilsan verran.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Kuinka merkityksellistä/merkityksetöntä on venytellä ennen (juoksu)lenkkiä? En yleensä jaksa venytellä ennen enkä jälkeen eikä ole ollut ongelmaa. Nyt on kuitenkin alkanut ilmaantua kipuja etusääreen, sellaista pakotusta. Ihan kuin haraisi vastaan. Menee yleensä ohi lenkin aikana, mutta on pahentunut. Voisko alkuverryttely auttaa asiaan? En kyllä kylmiltään ala juosta eli kävelen reippahasti alkuun noin kilsan verran.
Ei niinkään venyttely, vaan verryttely. .
Samaa mieltä-luulen kännissä.

Venyttely on syytä tehdä vasta lopuksi, kun lihakset ovat väsyneitä ja lämpimiä. Myös koska rasitus jäykistää jatkossa jopa pysyvästi jos et venyttele siis lopuksi. Siis vasta treenin jälkeen varsinaista venyttelyä, ei, ei nopein liikkein nykien vaan hitaasti taivuttaen kipuun asti, siinä pysytellen ja naatiskellen. Verryttely eli lämmitys mahdollisine tosi pienine pikkuvenytysliikkeineenkin ennen suoritusta on eri asia. Tarpeen varsinkin vanhoille akoilla. Jaa. Kyllähän sitä juostessa hölkkäystasolla lämpenee jo alkuun riittävästi, kunhan vain lähtee juoksuun. Hölkkää, ei olympiakisat.

Mua kyllä nuorna miesnä kamppailulajitreeneissä vitutti, että alkuverryttely oli tarpeettoman raskas vain lämmitykseksi. Siihen aloittelija väsyi jo ennen koulua. Kuntopiiri ja venyttely toki loppuun. Mutta kuten Sifuni Bruce Leekin kirjoitti, että harjoittele tekniikkaa ennen kuin väsyt, sitten väsyneenä kun et enää pysty motorisesti vaikeaan, vasta sitten voimajumppaa ja venyttely.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

McJanne kirjoitti: siis alkulämppä on THE juttu juoksemisessa.
No niin, ohjeita noudatettu jo eilen eli alkuun otin sen kilsan rennommin ja verryttelin ja pompsahtelin ja ravistelin jne. Aluksi olivat etusääret taas puujalkana, mutta hiljaksiin pökkelömäisyys hävisi ja lenkin lopussa olivat varsin elastiset. Vähän kuin tiikerin häntä. :P Illalla hieroin itse sääriäni, vaikka ei mitään kipuja ollut eikä ole nytkään.

Nämä "ongelmat" alkoivat vasta, kun lisäsin treenien määrää. Olin tuossa muutaman (4) päivän treenaamatta (koska sattui ja vitutti, kun ei kulkenut), mutta katsotaas nyt kun taas useammin. Eli tänään taas, mutta huolehdin verryttelystä. En jaksaisi nyt mitään vaivoja; haluan vain treenata, koska tykkään. Mulla ei ole mitään tavoitteita tyyliin maratonille tmv. eli ihan itseni takia harrastan ja eihän näin vanha kana enää miksikään huippu-urheilijaksi tule.

Mutta soittelen kyllä, kun tuun Suomeen. Ei tosin ole sun numeroa enää eikä puhelintakaan, mutta eiköhän se järjesty. Ja jos olen hieronnan tarpeessa, niin mielelläni menen sadistihierojalle (pakko sen on olla vähän masokistikin, kun on sun kanssas). :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja huima »

Kreitsu kirjoitti:
McJanne kirjoitti: siis alkulämppä on THE juttu juoksemisessa.
No niin, ohjeita noudatettu jo eilen eli alkuun otin sen kilsan rennommin ja verryttelin ja pompsahtelin ja ravistelin jne. Aluksi olivat etusääret taas puujalkana, mutta hiljaksiin pökkelömäisyys hävisi ja lenkin lopussa olivat varsin elastiset. Vähän kuin tiikerin häntä. :P Illalla hieroin itse sääriäni, vaikka ei mitään kipuja ollut eikä ole nytkään.
http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1425956795859

kts. myös http://strengthrunning.com/
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^No niin, olis pitänyt lukea tämä ennen lenkkeilyä tänään. Nimittäin puupökkelöt taas mukana menossa KOKO lenkin ajan. Alkoi jo itkettää, että enkö tosiaan voi jolkotella niin usein ja nauttia siitä. Kokeilen noita Hesarissa annettuja vinkkejä ensi kerralla. Oma lämmittely&verryttely on selkeästi ollut liian lyhyt (jos sitä on siis edes ollut, heh) ja yksipuolinen. Joten kiitosta! Tulen sitten taas vinkumaan tänne, jos ei auta :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne: Vaikka noinKIN kuin sanot. Minä kumminkin olen tottunut venyttelemään kunnolla vasta treenin jälkeen. Perusteena välttää lihasten ja jänteiden jäykistyminen ja ennen kaikkea se, että vasta lämmenneinä ja väsyneinä suosiolla venyvät kunkin ääriasentoihin hittaasti taivuttaen.

Mutta onhan sitä koulukuntaeroja. Esimerkiksi maailman parhaana potkijana aikoinaan tunnettu polvivammainen, käytännössä yksijalkainen Bill "Superfoot" Wallace venyttelee vain ihan kylmiltään. :shock: Luulisi napsahtavan enkä tajuu moista.

Juoksemisesta uudennan, että toki ennen kilpailua tai yksityistä jonkin radan omaa ennätystä yrittäessä tms on syytä verrytellä, mutta jos vain hölkkää kuten Kreitsu ehkä, niin miksi lämmitellä tai verrytellä, kunhan lähtee juoksuun. Riittänee jos juoksee kotoa sinne pururadallekin. Niin ja venyttelee lopuksi.

Toki vanhat akat kuten Kreitsu saattavat venäyttää itsensä jo hölkätessä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Milloin sä olet liikuttanut muuta kuin rannetta joko käteen tai karhua vetäessä? En ihan ekana ottaisi sulta mitään neuvoja(kaan) vastaan :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kreitsu kirjoitti:^Milloin sä olet liikuttanut muuta kuin rannetta joko käteen tai karhua vetäessä? En ihan ekana ottaisi sulta mitään neuvoja(kaan) vastaan :D
Olen minäkin joskus ollut nuori! Jäsenenä neljässä urheiluseurassa. Ekat Helsingissä ja yksi Varkauksissa, ja joissa opetettiin väkivaltaa! Intti niitä ennen, jossa luti opetti sen ei nykivän vaan hittaasti taivuttavan venyttelyn.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kakkiminen jatkuu: Valkoposkihanhi kestäisi metsästyksen – mutta EU-direktiivi estää sen
Direktiivin mukaan valkoposkihanhen tappaminen on luonnonsuojelurikos, josta saa sakon. Sakon suuruus on hanhen arvo, 336 euroa. Lisäksi valtio ottaa haltuunsa rikoksentekovälineen.
Myös pelottelu toimii.

”Hanhet pelkäävät koiria. Korkeasaari käytti koirapelotetta hyväkseen ja vähensi tällä tavoin hanhien pesintää saaressa.”
Jos koira tappaa hanhen niin meneekö rakki valtiolle?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mitä vittua menee direktiivin säätäjien päässä, jos ne lajit on kovakoodattu sinne direktiiviin? Tarvitaanko uusi direktiivi korvaamaan vanha tmv vai onko niin, että nyt on direktiivi päällä ja vaikka hanhien määrä kasvaisi vielä kahdella kertaluokalla lisää niin mitään ei voi tehdä?

Eli suunnilleen sama kuin turvapaikanhakijoiden kanssa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Palaan taas raportoimaan. Alkuverryttely ei auttanut, vaikka aluksi tuntui siltä, että voisi auttaa. Etusäären pakotus kuitenkin jatkui eikä lopulta helpottanut enää lenkin aikana. Kävelykin alkoi jo olla vaikeaa etusäären kipujen takia (olen heittänyt lenkit sitten kävellen vähän juoksua yrittäen, mutta kivuliasta on ollut).

Melkein jo luovuin koko juoksusta, mutta sitten törmäsin ns. Seiza-istuntaan (googleta, jos kiinnostaa). Se venyttää todella hyvin juuri etusäärtä. Olen kehitellyt Seiza-istunnasta itselleni lyhyen tradition, jonka toistan useita kertoja päivässä ja siinä ohessa myös hieman joogaan (paikansin kipupisteeni ja sen mukaan venytän ja hieron itse). Ja kuulkaa: tänään lenkillä oli alussa edelleen puupökkelöt, mutta melko pian alkoivat joustaa, kivut häipyivät ja pystyin juoksemaan kunnolla - ilman mitään alkuverryttelyjä.

Jatkan seizailua ja katsotaanpa, mihin suuntaan tämä tästä kehittyy. Toistaiseksi en edes haaveile jokapäiväisestä juoksemisesta, mutta jos edes joka toinen päivä. :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Siitä istunnasta vielä nojaat taaksepäin, eli lapaluut kohti lattiiaa. Jo on etusääret, -reidet ja lonkan koukistajat venytetty!!
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Viikonlopuksi pitäisi saada Herra 47 asu

http://i.ytimg.com/vi/9iRsEDye1bE/maxresdefault.jpg

Mistähän noita hattuja ja laseja saisi? Rintakarvat, pulisongit ja viikset löytyvät suht helposti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Viikonlopuksi pitäisi saada Herra 47 asu

http://i.ytimg.com/vi/9iRsEDye1bE/maxresdefault.jpg

Mistähän noita hattuja ja laseja saisi? Rintakarvat, pulisongit ja viikset löytyvät suht helposti.
Kato uffan nettisivuilta.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin