Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Niihin menee sitä polttoa helpottavaa ainetta lisäksi n 60 tkm välein 100€ arvoista, jos muistan omastani oikein. Siis noihin, joissa pitää vaihtaa 120tkm välein. Tai eihän niitäkään ole pakko vaihtaa, mutta saatta tulla rahanmenoa lisää..
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mitä veikkaatte tässä olevasta

https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoauto ... c60/235390

Lisälämmittimestä. Onko kakella/kännyllä ohjattava, tai onko mahd ostaa lisävarusteena ko. lämmittimeen kake- tai kännyohjaus? Sen verran uusi auto, että luulisi olevan..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2017 10:32 Mitä veikkaatte tässä olevasta

https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoauto ... c60/235390

Lisälämmittimestä. Onko kakella/kännyllä ohjattava, tai onko mahd ostaa lisävarusteena ko. lämmittimeen kake- tai kännyohjaus? Sen verran uusi auto, että luulisi olevan..
Volvo on callin kautta toimii kännyn kautta, jos on siis volvon oma webasto. Se ei taida olla ilmainen.

https://verkkokauppa.bilia.fi/Volvo-On-Call-jatkotilaus?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voisi tietysti soittaa myyjälle, josko hän tietää. Ko. värkki ei siis ilmeisesti ole _webasto_ vaan Eberspächer. Tai ehkä Bilia tietäisi parhaiten?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kun vähän autoin, myyjä oli sitä mieltä, että ko. lämmitintä voi ohjata kännyllä ja kyllähän tosiaan myynti-ilmoituksessakin näyttää olevan Volvo On Call. Se kuitenkin ohjaa vain Volvon omaa lisälämmitintä ja en saa selkoa (ja myyjä tuskin tietää), onko ko. autossa oleva lisälämmitin Volvon oma.

Ehkä soitan vielä maahantuojalle, sieltä varmaan löytyy paras asiantuntemus asiasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Onko katkennut ja toimimaton takalasin, siis TAKAlasin pyyhin reputusperuste katsastuksessa?

Kuun lopussa lappu umpeutuu, ja kyseinen pyyhin pitää tilata Britanniasta. Onhan Pikkumustassa muutakin häikkää kuten takaluukun kahva, vasen takaikkuna ei toimi ja vielä ne mäntynaarmutkin. Voipi viedä aikaa jos Hollolan huoltoon vien. Mutta siis estääkö juridista lappua toimimaton TAKAikkunan pyyhin? Jos ei, luultavasti saisin lapun ja olis rauhallisemmin aikaa muuhun kosmetiikkaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miksi tilata briteistä kun sen voi hakea/tilata motonetistä?

Oma arvaukseni on, että tulee korjauskehotus muutaman kymmenen päivän aikana ilman jälkikatsastusta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Olen Bluntlyn kanssa samoilla linjoilla, että ei sitä nyt varmaankaan silleen niinQ aikuisten oikeesta tarvi Britanniasta tilata. Autosihan on varsin yleinen Suomen maanteilla. Viimeksi ostin Touaregiin pyyhkimen sulan Prismasta ja sen on tod näk kertaluokkaa harvinaisempi auto kuin sun Lantikkasi.
Menepäs paikallisen Prisman autotarvikeosastolle. Siellä se odottaa noutajaansa. Siellä on iso valikoima erilaisia tarvikesulkia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2017 9:02 ^Olen Bluntlyn kanssa samoilla linjoilla, että ei sitä nyt varmaankaan silleen niinQ aikuisten oikeesta tarvi Britanniasta tilata. Autosihan on varsin yleinen Suomen maanteilla. Viimeksi ostin Touaregiin pyyhkimen sulan Prismasta ja sen on tod näk kertaluokkaa harvinaisempi auto kuin sun Lantikkasi.
Menepäs paikallisen Prisman autotarvikeosastolle. Siellä se odottaa noutajaansa. Siellä on iso valikoima erilaisia tarvikesulkia.
Jos ei prisma, niin paikallinen autotarvikeketju, oli se nyt sitten motonet, biltema tai mikä vaan. Toki se ei auta, jos kyseessä ei ole sulka vaan pyyhkimen mekaaninen osa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niin, joo, jos se on tosiaan pyyhkimen moottori, niin sitä ei kyllä Prismasta saa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2017 11:19 Kun vähän autoin, myyjä oli sitä mieltä, että ko. lämmitintä voi ohjata kännyllä ja kyllähän tosiaan myynti-ilmoituksessakin näyttää olevan Volvo On Call. Se kuitenkin ohjaa vain Volvon omaa lisälämmitintä ja en saa selkoa (ja myyjä tuskin tietää), onko ko. autossa oleva lisälämmitin Volvon oma.

Ehkä soitan vielä maahantuojalle, sieltä varmaan löytyy paras asiantuntemus asiasta.
Maahantuoja laittoi auton rekkarin järjestelmään ja totesi, että siinä on mahdollisuus ohjata lämmitintä kännyllä, kunhan vain ostaa tuon Volvo On Callin. Kävimme katsomassa autoa ja muuten oli ihan OK, mutta maalipinta oli kovin naarmuinen. Tietysti käytetty on käytetty, mutta silti.

Mistä päästäänkin kysymykseen. Mitä kitinän asiantuntijat sanovat, saako myllytyksellä oikeasti pois kaikki naarmut, jotka eivät kynnellä tunnu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2017 9:21Mistä päästäänkin kysymykseen. Mitä kitinän asiantuntijat sanovat, saako myllytyksellä oikeasti pois kaikki naarmut, jotka eivät kynnellä tunnu?
Kunhan ei ole aikaisemmin myllytetty maalia turhan ohueksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:

Ilmeisesti maalin paksuuskin on mahd mitata? Mutta jos ostaa jonkun entisen liisarin, niin liisarin haltijahan sitä taatusti ei ole myllyttänyt. Mutta sitten joku kiertopalkinto on eri juttu tietysti.

Sitten tietysti tulee mieleen, että miksi autokauppiaat sitten eivät säännöllisesti myllytä vähän kalliimpia vaihdokkejaan? Jos myllytyksen saa parilla sadalla, luulisi, että se nostaisi myyntihintaa enemmän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joo, kyllä pitäisi olla jokaisella ammattia harjoittavalla myllärillä se mittari.

https://www.yeint.fi/fi/mittaus-ja-test ... uusmittari
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 12.09.2017 9:39 Joo, kyllä pitäisi olla jokaisella ammattia harjoittavalla myllärillä se mittari.

https://www.yeint.fi/fi/mittaus-ja-test ... uusmittari
Käytännössä tuosta ei tietysti käytetyn ostotilanteessa ole niin paljoa apua, koska siinä koeajotilanteessa sitä ei ehdi mitata (ellei olisi omaa mittaria, mikä menisi jo tavallisen tallaajan usercasen ulkopuolelle)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ miksi jollain autotohtorilla tms ei voisi olla mittaria? Tuskin käytetyn ostajan kannattaa kuntotarkistuksessa 'säästää'.

http://autogermania.fi/2014/01/09/kayte ... -totuutta/
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 12.09.2017 9:02
James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2017 9:02 ^Olen Bluntlyn kanssa samoilla linjoilla, että ei sitä nyt varmaankaan silleen niinQ aikuisten oikeesta tarvi Britanniasta tilata. Autosihan on varsin yleinen Suomen maanteilla. Viimeksi ostin Touaregiin pyyhkimen sulan Prismasta ja sen on tod näk kertaluokkaa harvinaisempi auto kuin sun Lantikkasi.
Menepäs paikallisen Prisman autotarvikeosastolle. Siellä se odottaa noutajaansa. Siellä on iso valikoima erilaisia tarvikesulkia.
Jos ei prisma, niin paikallinen autotarvikeketju, oli se nyt sitten motonet, biltema tai mikä vaan. Toki se ei auta, jos kyseessä ei ole sulka vaan pyyhkimen mekaaninen osa.
Kun sen varsi on poikki ja viimeksi kun näin kävi, Hollolan huolto tosiaan tilasi osan Britanniasta asti. Silloin heilläkään ei ollut sellaista ei-standardimitan pyyhintä. Tuulilasin pyyhkijän sulat ovat standardimittaisia, itsekin joskus ostanut ja vaihtanut ihan ite, juku. Mutta takalasihärpäke voi olla mallikohtaisempi ja tää siis on varren tyvestä poikki, ei vain sulka-asia siis.

No miten senkin osasin rikkoa? Viime talvena ajoon lähtiessä totta kai tarkastin että tuulilasinpyyhkijät eivät olleet kiinnijäätyneet. Ihan irtihän ne. Joten en vaivautunut tsekkaamaan myös takalasin pyyhintä. Naps poikki sitten ja nyt vain roikkajaa.

Mutta sitä lähinnä utelen, kuuluuko toimiva takaikkunan pyyhin todella katsastusvaatimuksiin? Tuulilasinpyyhkijät varmasti... mutta eihän vannhaan aikaan monissakaan autoissa edes ollut koko takaikkunan pyyhintä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Katsohan nyt kuitenkin ensin motonetistä. Löytyi aika monia takalasinpyyhkijöitä noihin brittien lahjoihin maailman autokorjaajille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Soita katsastusasemalle. Sano, että kaverin puolesta kysyt :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Urpot kyselevät myös muilta palstoilta, mikä olisi taas minuutin googlella selvinnyt.

https://pakkotoisto.com/threads/takalas ... sa.113241/
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2017 12:37 ^^Soita katsastusasemalle. Sano, että kaverin puolesta kysyt :)
Kyllä sitä ihan nimellä voi soittaa, kunhan soittaa sille asemalle minne ei ole menossa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.09.2017 12:03 ^ miksi jollain autotohtorilla tms ei voisi olla mittaria? Tuskin käytetyn ostajan kannattaa kuntotarkistuksessa 'säästää'.

http://autogermania.fi/2014/01/09/kayte ... -totuutta/
Tingin joka tapauksessa 12kk takuun mukaan. Toki autotohtorillekin voisi viedä, mutta epäilen että ei tarmo riitä siihen. Tymää tietysti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Takalasinpyyhkijä ei kuulu tarkastettavien asioiden joukkoon:
ake.jpg
https://www.trafi.fi/filebank/a/1324987 ... usteet.pdf
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Gat kirjoitti:takalasinpyyhkimen varsi
Tuolta: http://www.paddockspares.com/parts-and- ... ystem.html

Uskon, että osaat tilata, kun kerran avaruusasioista tuolla kielellä kansainvälisesti keskustelet.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 12.09.2017 12:38 Urpot kyselevät myös muilta palstoilta, mikä olisi taas minuutin googlella selvinnyt.

https://pakkotoisto.com/threads/takalas ... sa.113241/
Miksi googlettaa, minullahan on KITINÄ! Vähän epävarmoja ovat tuollakin. Mutta joo, tänään katsastutin eikä takaklasinpyyhintä tarvitse. Sanoi ettei keksinyt mitään valittamista. Päästöt kuulemma oikein hyvät sekä jarrut ja iskarit erinomaisessa kunnossa! Hyvä Pikkumusta! Vaikkakin jo toisena vuonna peräkkäin vein katsastukseen ilman huoltoa ja kylmiltään.

Nyt ei tarvi stressata katsastusongelmista ja on enemmän aikaa korjauttaa mm. takaluukun kahvaa, aukeamatonta vasenta sivutakaikkunaa, sitä takaikkunan pyyhintä ja ehkäpä myös pientä mäntypeltivauriota. Vieläkin harkitsen jos ja mitä kerron vakuutusyhtiölle siitä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin