Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Työnohjaukseen liittyvä ongelma. Järkkäsin itselleni vuoden alusta uuden työnohjaajan, kun työnkuva muuttui. Sain halvalla valmistumassa olevan työnohjaajaopiskelijan, ja diili tuntui ihan hyvältä. Hän oli ihan eri alalta, mikä oli mielestäni pääsääntöisesti hyvä asia. Vähän arvellutti, että hänellä oli vain sellainen amistasoinen koulutus vaikkain pitkä ja menestyksekäs ura yrittäjänä omalla alallaan, mutta en halunnut olla sillä tavoin tylsä akateeminen snobi että olisin antanut sen vaivata, vaan päätin kokeilla mitä tulee.

No nyt huomaan joka työnohjauksessa pohtivani, että ei tässä ole mitään järkeä. Hänellä ei ole kokemusta asiantuntijatyöstä eikä näin laajasta esimiestyöstä, ja ne on about ne jutut mitä mun työhön kuuluu. Hänen yritykset auttaa analysoimaan mun työtä on niin pintapuolisia, että oon käynyt ne kelat jo kauan ennen työnohjausta ilman kenenkään apua, ja mitään uutta hän ei ole onnistunut tästä nostamaan.

Mä oon ehkä kuitenkin kaivannut enemmän jotain mentoria tai valmentajaa, kun on niin turhautunut olo tästä touhusta. Onko tää nyt sitä, että mulla on täysin epärealistiset odotukset työnohjaajaa kohtaan, vai vaan sitä, että hällä ei ole mulle mitään annettavaa? Ja tuntuisko musta tältä, jos hän olis korkeasti koulutettu johtohenkilö, eikä hyvin elämässä pärjännyt amispohjainen yrittäjä?

Ja siis, olen toki ilmoittanut hänelle että tää oli tässä, en halua tyhjästä maksaa, mutta nyt pohdin, onko tämä mun omassa päässä vai olosuhteissa. Eli mitä huomioin uutta palkatessani.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Piti ihan googlettaa toi työnohjaus. Selvishän se sitten.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mä en ole koskaan ollut työnohjauksessa, mutta ihan mukavaa se varmaan olisi. Kerran kävin yksityisellä psykiatrilla about 20 vuotta sitten ja totesin, että helvetin mukava puhua itsesään kun toisen on pakko kuunnella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon käynyt kelan maksamassa terapiassa 2 vuotta vajaa vuosikymmen sitten, enkä odottanut työnohjauksen olevan terapiaa. Työnohjauksessa olen käynyt aiemminkin, mutta niin erilaisessa työssä, että on vaikea verrata.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.04.2018 15:10 Mä en ole koskaan ollut työnohjauksessa, mutta ihan mukavaa se varmaan olisi. Kerran kävin yksityisellä psykiatrilla about 20 vuotta sitten ja totesin, että helvetin mukava puhua itsesään kun toisen on pakko kuunnella.
Mä voisin puolestaan kuunnella teitä.. samalla vähän kehua ja rohkaistakin. Huntti tunnilta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nokitan 90 euroon. Ryhmäkuunteluna skypellä, min. 2 henkeä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.04.2018 20:05 ^ Nokitan 90 euroon. Ryhmäkuunteluna skypellä, min. 2 henkeä.
Mun tunneilla samanaikaisesti hotjoogailtais, naposteltais paahdettuja heinäsirkkoja ja lopuksi kaikki sais mukaan voimaannuttavat rohkaisupussukat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 03.04.2018 20:40
sivustahuutaja kirjoitti: 03.04.2018 20:05 ^ Nokitan 90 euroon. Ryhmäkuunteluna skypellä, min. 2 henkeä.
Mun tunneilla samanaikaisesti hotjoogailtais, naposteltais paahdettuja heinäsirkkoja ja lopuksi kaikki sais mukaan voimaannuttavat rohkaisupussukat.
No sitten se on kyllä jo saamapuolella jos sellaiselle tunnille tulee.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voin teettää työnohjauskurssin kahdeksannen tason enkelillä ja pyytää kultaista lohikäärmettä voimaannuttamaan sen.

Kahden viikon intensiivikurssi sisältää DVD:n, valokopioidun kurssimateriaalin oikein kierreselkämyksellä, hajustetikkuja (3 kpl), pääsyn salaiseen FB-ryhmään ja henkilökohtaista puhelinohjausta kolme minuuttia (128e/min+ppm).

Kurssin arvo 11 000 euroa, mutta nyt vain 2 480 euroa kunhan maksat kurssin etukäteen ghanalaiselle tililleni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Reilu 10 v. sitten siirryin kaksiteholaseihin ja sen jälkeen lukeminen on ollut hieman hankalaa: silmät väsyvät helposti ja pientä tekstiä on vähän vaikea lukea. Jos ostaisi apteekista, tavaratalosta tms. paikasta halvat lukulasit. Olisiko OK vai pitäisikö ensin käydä optikolla?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mitä tuohon nyt vastaisi. Optikko ei varmasti suosita halpoja markettilaseja, joten ehkä kannattaa pohtia haluaako kunnolliset lukulasit vai ei. Jos ei, turha mennä optikolle.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti: 19.05.2018 13:58 Reilu 10 v. sitten siirryin kaksiteholaseihin ja sen jälkeen lukeminen on ollut hieman hankalaa: silmät väsyvät helposti ja pientä tekstiä on vähän vaikea lukea. Jos ostaisi apteekista, tavaratalosta tms. paikasta halvat lukulasit. Olisiko OK vai pitäisikö ensin käydä optikolla?
Itse muutuin kasvaessani varsin likinäköiseksi vielä niin että vasen silmä oli huonompi tai että sillä näin tarkasti parin sentin etäisyydellä mutta huononi kauempana. Vanhetessani kaukonäkö parani, niin että tahallani poistatin rillivaatimuksen ajokortistakin. Noin kymmenen vuotta oli aikaa, jolloin silmieni eriparillisuuden takia näin ilman niitä kaukolaseja oikealla silmällä tarkasti kauas ja vasemmalla silmällä näin lukea. Kätevää.

Nyt viime vuosina rappeutuminen on edennyt, että vaikka näen vasemmallakin paremmin kauas, sillä vasemmallakaan en näe enää lukea pientä tekstiä enkä varsinkaan jos valo ei ole todella kirkas. Ensiavuksi olen ostellut just niitä markettien halpislukulaseja. Ei ne ole pahan näköisiäkään. Kahta vahvuutta samaa tyyppiä ostin, koska silmät ovat siis eripariset. Pitäisi koettaa posauttaa toisesta linssi irti ja vaihtaa toisiin kehyksiin vaikka pikaliimalla. Mutta kyllä halpislaseilla pärjää jos ei hifistele moisista pikkuseikoista. Koko ajanhan en niitä käytä, vain lukiessa kirjoja ja lehtiä, tietokoneelta näen ilmankin. Ja kumma kyllä niitä halpiksia ei ole kielletty tai laitettu optikon reseptin taakse. Apteekeissa ovat kalliimpia kuin marketeissa. vaan luultavasti yhtä laatuisia tai laaduttomia.
Viimeksi muokannut Gat, 20.05.2018 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 19.05.2018 13:58 Reilu 10 v. sitten siirryin kaksiteholaseihin ja sen jälkeen lukeminen on ollut hieman hankalaa: silmät väsyvät helposti ja pientä tekstiä on vähän vaikea lukea. Jos ostaisi apteekista, tavaratalosta tms. paikasta halvat lukulasit. Olisiko OK vai pitäisikö ensin käydä optikolla?
Sä olet ilman laseja likinäköinen, eli näet lähelle hyvin ilman laseja? Mä monesti otan lasit pois lukiessani. Tietysti siinä sitten täytyy tuijottaa kännyä/lehteä aika lähelta, mutta ei se haittaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.05.2018 14:03
Homeboy65 kirjoitti: 19.05.2018 13:58 Reilu 10 v. sitten siirryin kaksiteholaseihin ja sen jälkeen lukeminen on ollut hieman hankalaa: silmät väsyvät helposti ja pientä tekstiä on vähän vaikea lukea. Jos ostaisi apteekista, tavaratalosta tms. paikasta halvat lukulasit. Olisiko OK vai pitäisikö ensin käydä optikolla?
Sä olet ilman laseja likinäköinen, eli näet lähelle hyvin ilman laseja? Mä monesti otan lasit pois lukiessani. Tietysti siinä sitten täytyy tuijottaa kännyä/lehteä aika lähelta, mutta ei se haittaa.
Yllä niistä markettien rilleistä. Muistelen kuulleeni, että Homie ei ole likinäköinen vaan pitkänäköinen. Mikä minulle on ollut vaikeaa yleensä käsittää, että joku näkee huonommin lähelle kuin kauas. Helpompihan se on kävellä tai heittää lähelle kuin kauas, saati sitten nähdä.

Vaan vanhempanikin jo keski-ikääntyessään tulivat pitkänäköisikksi, ja silti heillä oli lopulta kaksiteholasit. Tai sekä kauko-että lukulasit joskus. Likinäköisyys on vanhetessa parempi tiettyyn rajaan asti että lopulta tarvitsee ne lukulasit vaikkei enää kaukolaseja. Silmän linssi on menettänyt joustavuutensa.
Viimeksi muokannut Gat, 20.05.2018 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 20.05.2018 10:44 Ja kumma kyllä niitä halpiksia ei ole kielletty tai laitettu optikon reseptin taakse. Apteekeissa ovat kalliimpia kuin marketeissa. vaan luultavasti yhtä laatuisia tai laaduttomia.
Mielestäni aikoinaan oli niin, että vain optikot saivat myydä laseja, eli tuo liberalisoitiin joskus 30 vuotta sitten. Ehkä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mielestäni pitäisi olla edelleen niin, että vain alkossa saa myydä onttoja suksisauvoja joihin mahtuu max 2 desilitraa kossua.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.05.2018 14:03
Homeboy65 kirjoitti: 19.05.2018 13:58 Reilu 10 v. sitten siirryin kaksiteholaseihin ja sen jälkeen lukeminen on ollut hieman hankalaa: silmät väsyvät helposti ja pientä tekstiä on vähän vaikea lukea. Jos ostaisi apteekista, tavaratalosta tms. paikasta halvat lukulasit. Olisiko OK vai pitäisikö ensin käydä optikolla?
Sä olet ilman laseja likinäköinen, eli näet lähelle hyvin ilman laseja? Mä monesti otan lasit pois lukiessani. Tietysti siinä sitten täytyy tuijottaa kännyä/lehteä aika lähelta, mutta ei se haittaa.
Ei vaan kaukonäköinen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 21.05.2018 9:53
James Potkukelkka kirjoitti: 20.05.2018 14:03
Homeboy65 kirjoitti: 19.05.2018 13:58 Reilu 10 v. sitten siirryin kaksiteholaseihin ja sen jälkeen lukeminen on ollut hieman hankalaa: silmät väsyvät helposti ja pientä tekstiä on vähän vaikea lukea. Jos ostaisi apteekista, tavaratalosta tms. paikasta halvat lukulasit. Olisiko OK vai pitäisikö ensin käydä optikolla?
Sä olet ilman laseja likinäköinen, eli näet lähelle hyvin ilman laseja? Mä monesti otan lasit pois lukiessani. Tietysti siinä sitten täytyy tuijottaa kännyä/lehteä aika lähelta, mutta ei se haittaa.
Ei vaan kaukonäköinen.
:sir:

Kyllä siinä varmaan optikkoa tarvittaisiin
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Eiks kaukonäköinen siis näe hyvin kauas, mutta huonosti lähelle? Eikö tämä ole ihan tyypillinen ikänäkötapaus? Pikaisella työtoverien empiirisellä havainnoinnilla voisi tulla siihen tulokseen, että nimenomaan kaukonäköisille riittää tarvittaessa hyvin edulliset markettilasit, kun taas kaltaiseni likinäköiset, jotka eivät lukiessa tarvitse laseja, mutta kauas katsoessa menee epäselväksi, tarvitsevat vähän yksilöllisemmät lasit?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Juu, jos olisi pelkästään ikänäkö, mutta Homiehan kirjoitti, että hänellä on kaksiteholasit. Tietysti, jos haluaa käyttää kaksi eri laseja, silloin lukemisen varmasti käyvät pelkät huoltoasemarillit.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No joo. Mä jotenkin ymmärsin, että Homien kaksitehot olisivat yhä ok kauemmas katseluun ja lähemmäksikin sellaiseen yleiskäyttöön, ettei ole ihan tumpelo kun pitää välillä tarkentaa lähellekin, mutta pidempi lukeminen on käynyt niillä rasittavaksi. Mun mielestä ilmeinen ratkaisu olisi, että pidempään lukiessa esim. kotioloissa voisi hyvin vaihtaa nenälle pelkät lukulasit mallia Teboil.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.05.2018 10:47 No joo. Mä jotenkin ymmärsin, että Homien kaksitehot olisivat yhä ok kauemmas katseluun ja lähemmäksikin sellaiseen yleiskäyttöön, ettei ole ihan tumpelo kun pitää välillä tarkentaa lähellekin, mutta pidempi lukeminen on käynyt niillä rasittavaksi. Mun mielestä ilmeinen ratkaisu olisi, että pidempään lukiessa esim. kotioloissa voisi hyvin vaihtaa nenälle pelkät lukulasit mallia Teboil.
Lukitaan tämä vastaus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 21.05.2018 10:35 ^ Eiks kaukonäköinen siis näe hyvin kauas, mutta huonosti lähelle? Eikö tämä ole ihan tyypillinen ikänäkötapaus? Pikaisella työtoverien empiirisellä havainnoinnilla voisi tulla siihen tulokseen, että nimenomaan kaukonäköisille riittää tarvittaessa hyvin edulliset markettilasit, kun taas kaltaiseni likinäköiset, jotka eivät lukiessa tarvitse laseja, mutta kauas katsoessa menee epäselväksi, tarvitsevat vähän yksilöllisemmät lasit?
Siis faktisesti näen huonosti kauas ja hyvin lähelle.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 21.05.2018 16:21
urpiainen kirjoitti: 21.05.2018 10:35 ^ Eiks kaukonäköinen siis näe hyvin kauas, mutta huonosti lähelle? Eikö tämä ole ihan tyypillinen ikänäkötapaus? Pikaisella työtoverien empiirisellä havainnoinnilla voisi tulla siihen tulokseen, että nimenomaan kaukonäköisille riittää tarvittaessa hyvin edulliset markettilasit, kun taas kaltaiseni likinäköiset, jotka eivät lukiessa tarvitse laseja, mutta kauas katsoessa menee epäselväksi, tarvitsevat vähän yksilöllisemmät lasit?
Siis faktisesti näen huonosti kauas ja hyvin lähelle.
Jos sä näet hyvin lähelle (ilman laseja), niin miksi et vain ota laseja pois päästä lukiessa, kuten minä monesti teen?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.05.2018 8:51
Homeboy65 kirjoitti: 21.05.2018 16:21
urpiainen kirjoitti: 21.05.2018 10:35 ^ Eiks kaukonäköinen siis näe hyvin kauas, mutta huonosti lähelle? Eikö tämä ole ihan tyypillinen ikänäkötapaus? Pikaisella työtoverien empiirisellä havainnoinnilla voisi tulla siihen tulokseen, että nimenomaan kaukonäköisille riittää tarvittaessa hyvin edulliset markettilasit, kun taas kaltaiseni likinäköiset, jotka eivät lukiessa tarvitse laseja, mutta kauas katsoessa menee epäselväksi, tarvitsevat vähän yksilöllisemmät lasit?
Siis faktisesti näen huonosti kauas ja hyvin lähelle.
Jos sä näet hyvin lähelle (ilman laseja), niin miksi et vain ota laseja pois päästä lukiessa, kuten minä monesti teen?
Niinhän sitä voisi tehdä. Jotenkin sellainen arvelu onko se näkökyvylle haitaksi. Jos tyhmä kysymys niin olen Orimattilan paronin tavoin neurootikko...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin