Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^No eihän siitä mitään haittaa ole. Jos menisit optikolle, hän tod. näk. vähentäisi sun kaksiteholasien lähellenäkemisen miinusta mahdollisesti ad nolla, eli linssi olisi siinä taittovoimakkuudeltaan sama kuin ilman laseja. Eli saman efektin saat ottamalla lasit pois.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.05.2018 9:39 ^No eihän siitä mitään haittaa ole. Jos menisit optikolle, hän tod. näk. vähentäisi sun kaksiteholasien lähellenäkemisen miinusta mahdollisesti ad nolla, eli linssi olisi siinä taittovoimakkuudeltaan sama kuin ilman laseja. Eli saman efektin saat ottamalla lasit pois.
OK, kiitos. :napu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: 26.05.2018 16:52 https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005695435.html

Olisiko mahdollista, että tällä uutisella olisi menneisyyden palstalinkki.
Näinhän tuolla laudalla huhutaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mitäkukahäh?
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jaa tää vihreiden kaupunginvaltuutettuehdokas..........

Näin sattumalta viime viikolla ja vaikea uskoa moisen olennon pystyvän mihinkään moisiin tekoihin. Toki 2016 tilanne ei tainnut olla niin valtava.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En nyt yhtään tajua kenestä puhutte.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

MIes, joka nykyään liikkuu erikoisvahvistetulla invamopolla? En mäkään ketään muuta keksi? Tosin mun on vaikea kuvitella, että hän pystyisi liikkumaan niin lujaa, että pystyisi ketään ahdistelemaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pieni ja hento ote vain?
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Niin siis oliko jollain laittaa omalla nimellään muiden nimiä pöytään, vai mistä tässä on kyse?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nähdäkseni olette kaikki jyvällä. Sitä en tiedä, että mistä siellä laudalla ovat tähän päätyneet.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ilmalämpöpumpun sisäyksikkö välillä jäätyy. Ei kuitenkaan aina. Esim. kun yöksi pudotin puhaltimen tehoa, aamulla oli jäätynyt. Pikaisen googlettelun perusteella syy voisi olla kylmäaineen vähyys (eikö silloin jäätyisi aina?) tai mystinen nelitieventtiili.

Pumppu on 6 vuotta vanha. 2-vuotiaana jäätymiseen oli syynä kylmäaineen vähyys. Perusvika (vuoto?) ei selvinnyt. Nyt kuitenkin 4 vuotta taas toiminut. Jos olisi aktiivi vuoto, niin tuskin neljää vuotta olisi kestänyt, että uudelleen tyhjentynyt? Käytetään vain viilennykseen tosin, mutta vaikuttaisiko se. Pumpussa (Panasonic) oli neljän vuoden takuu ja vähyys ilmeni kahden vuoden kohdalla. Jos taas on kylmäaine vähissä, pitäisi ryhtyä tappelemaan Kauko(markkinoiden) kanssa siitä, että kyseessä takuuaikana ilmennyt vika. Ei millään jaksaisi..

Pumppu siis ollut välillä us kuukausia käyttämättä.

Bhven on LVI-alalla? Muutkin saavat vastata.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Työterveys laittoi verenpainekontrolliin, koska mun äidillä on ollut aivoverenvuoto about mun ikäisenä ja mun valkotakkiverenpaine on jäätävä. Kotimittausten luvut on tosi outoja, tänä aamuna vaihteluväli oli 107-120/ 53-83 peräkkäisissä mittauksissa, samassa asennossa ja tilanteessa. Illalla on tasaisemmin n. 119/77. Voiko nuo luvut olla noin outoja, vai onko mulla vaan paska mittari/ user error?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2018 8:32Muutkin saavat vastata.
Täs oli nyt kyllä Kitinän kuolema lähellä! Meinasit vaatia joinkinlaista asiantuntemusta keskusteluun osallistumisen ehdoksi!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 29.05.2018 10:11
James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2018 8:32Muutkin saavat vastata.
Täs oli nyt kyllä Kitinän kuolema lähellä! Meinasit vaatia joinkinlaista asiantuntemusta keskusteluun osallistumisen ehdoksi!
Tärkeintä on, että mielipiteet ovat ehdottoman varmoja!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 29.05.2018 10:04 Työterveys laittoi verenpainekontrolliin, koska mun äidillä on ollut aivoverenvuoto about mun ikäisenä ja mun valkotakkiverenpaine on jäätävä. Kotimittausten luvut on tosi outoja, tänä aamuna vaihteluväli oli 107-120/ 53-83 peräkkäisissä mittauksissa, samassa asennossa ja tilanteessa. Illalla on tasaisemmin n. 119/77. Voiko nuo luvut olla noin outoja, vai onko mulla vaan paska mittari/ user error?
Aina se verenpaine jkv vaihtelee peräkkäisissä mittauksissa, mutta sulla aika paljon. Missään tapauksessa en tuon perusteella mitään sairautta epäile. Onko sulla työterveydestä saatu mittari?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2018 10:19
Aina se verenpaine jkv vaihtelee peräkkäisissä mittauksissa, mutta sulla aika paljon. Missään tapauksessa en tuon perusteella mitään sairautta epäile. Onko sulla työterveydestä saatu mittari?
Ei kun äidiltä lainattu. Äiti on sillä kuitenkin suorittanut tuota omaa seurantaansa (on siihen aivoverenvuotoon liittyen verenpainelääkitys ja säännöllinen seuranta), joten ilmeisesti on ollut ominaisuuksiltaan siihen riittävä vehjes.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ottaisin kuitenkin tarkistusmittauksen toisella mittarilla ja varsinkin toisella mansetilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: 29.05.2018 16:24 Kun olet kuitenkin saanut lääkärillä käynnistä takaraivosi taakse pienen ajatuksen, että äitisi kohtalo on edessä paineet heittelevät herkästi. En avaudu sen enempää, mutta lähipiirissäni sattui hiljattain kaikenlaista ja olen oppinut, että ihmisen psyyke on vahva työkalu. Rauhoitu ja pohdi asiaa analyyttisesti. Jos kaipaat mieltäsi rauhoittamaan jotakin niin napsi Aspirin cardiota.
Tästä jäi nyt laajempi sairauskertomus pois, mutta mun pää on kuvattu em. syystä -09, ja mitään viitteitä aivovaltimoiden ongelmista (kuten äidilläni ja mummollani oli) ei näkynyt. Hysteria on siis enemmän työterveydessä. Sen sijaan ne tutkimustilanteet on niin epämukavia, ettei niissä mitattu verenpaine ole lähelläkään totuutta, joten todistelen terveyttäni näillä kotimittauksilla. Veren ohentaminen olisi ehkä aika lyhytnäköistä, jos aivosuoni vaikka sattuisikin pettämään, ongelma kun ovat ilmeisesti osittain periytyvät aneurysmat.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

James Potkukelkka kirjoitti:Pumppu on 6 vuotta vanha. 2-vuotiaana jäätymiseen oli syynä kylmäaineen vähyys. jne...
Eikös kylmälaitteiden normaaliin huoltoon kuulu ajoittainen kylmäainemäärän tarkastus/täyttötarve? Ainakin ravintolamaailmassa kylmälaitteisiin muutaman vuoden välein pitää lisätä kylmäainetta. Ja autojen kylmäaineet täytettävä muutamana (2...8v?) vuoden välein. Eli kun ikää on 6 vuotta (vaikka 4v sitten täytetty) niin ihan normaalia tuo on, siis lisäystarve. Tämä mahdollisesti lienee varma mielipiteeni, ehkä.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Dynamo kirjoitti: 29.05.2018 23:11
James Potkukelkka kirjoitti:Pumppu on 6 vuotta vanha. 2-vuotiaana jäätymiseen oli syynä kylmäaineen vähyys. jne...
Eikös kylmälaitteiden normaaliin huoltoon kuulu ajoittainen kylmäainemäärän tarkastus/täyttötarve? Ainakin ravintolamaailmassa kylmälaitteisiin muutaman vuoden välein pitää lisätä kylmäainetta. Ja autojen kylmäaineet täytettävä muutamana (2...8v?) vuoden välein. Eli kun ikää on 6 vuotta (vaikka 4v sitten täytetty) niin ihan normaalia tuo on, siis lisäystarve. Tämä mahdollisesti lienee varma mielipiteeni, ehkä.
Edellisellä täyttökerralla juurikin kysyin huoltomieheltä, pitääkö kodin lämpöpumppuihin lisätä kylmäainetta ajoittain, koska autoihin tunnetusti tarvitsee. Hänen vastauksensa oli, että auton kylmälaitteissa kompressori saa yleensä käyttövoimansa auton moottorista ja tätä akseliliitosta ei voida tehdä täysin vuotamattomaksi. Sähkökäyttöisten lämpöpumppujen moottori sen sijaan sijaitsee kaasutiivin kuoren sisällä. Tämän takia sähkökäyttöinen laite ei normaalisti tarvitsisi lainkaan kylmäaineen lisäystä.

Nyt pumppu muuten taas toimii, eli vika ilmeisimmin ei ole kylmäaineen vähyydessä, vaan jossain muualla. Veikkaan jotain jumittunutta venttiiliä, koska oli us. kuukausia käyttämättä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.05.2018 8:35 Edellisellä täyttökerralla juurikin kysyin huoltomieheltä, pitääkö kodin lämpöpumppuihin lisätä kylmäainetta ajoittain, koska autoihin tunnetusti tarvitsee. Hänen vastauksensa oli, että auton kylmälaitteissa kompressori saa yleensä käyttövoimansa auton moottorista ja tätä akseliliitosta ei voida tehdä täysin vuotamattomaksi. Sähkökäyttöisten lämpöpumppujen moottori sen sijaan sijaitsee kaasutiivin kuoren sisällä. Tämän takia sähkökäyttöinen laite ei normaalisti tarvitsisi lainkaan kylmäaineen lisäystä.

Nyt pumppu muuten taas toimii, eli vika ilmeisimmin ei ole kylmäaineen vähyydessä, vaan jossain muualla. Veikkaan jotain jumittunutta venttiiliä, koska oli us. kuukausia käyttämättä.
(Vastaan Googlen tuomalla kaikkien alojen asiantuntemuksella.)

Joku ilmastointilaiteasentaja kirjoitti, ettei ole vielä tavannut kylmäkonetta, joka ei vuotaisi kylmäainetta. Tavallisesti se johtaa vain hyötysuhteen huononemiseen. (Edellisessä asunnossani oli btw joku 70-80-luvun jääkaappi; ehdin toivoa alusta asti, että se hajoaisi, mutta se kesti ainakin sen 13 vuotta kun asuin siellä.)

Jääkaappeja ei taida kukaan huoltaa kotona varmuuden vuoksi. Sen sijaan ilmalämpöpumpuille joku firma tarjoaa tarjouksessa 200 euron vuosihuoltoa, jossa katsotaan että kone on paikallaan, desinfioidaan sisäyksikkö ja mitataan paine. Näin kaupunkilaisjärjellä ajatellen kuulostaa huonolta, jos joku poropeukalo käy kerran vuodessa mittailemassa suljetun systeemin paineita.

Edit: ehjäsin quoten.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 01.06.2018 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^toivottavasti ei, kun exsu kuitenkin seukannutkin yhden (ainakin) kanssa..

Obs! En puhu itsestäni!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.06.2018 13:17 Obs! En puhu itsestäni!
Et tietenkään. Sullahan on vaimo, joka saattaa tarkastella palstaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 01.06.2018 13:25
James Potkukelkka kirjoitti: 01.06.2018 13:17 Obs! En puhu itsestäni!
Et tietenkään. Sullahan on vaimo, joka saattaa tarkastella palstaa.
:vihelt:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin