Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2018 10:19
exsu kirjoitti: 29.05.2018 10:04 Työterveys laittoi verenpainekontrolliin, koska mun äidillä on ollut aivoverenvuoto about mun ikäisenä ja mun valkotakkiverenpaine on jäätävä. Kotimittausten luvut on tosi outoja, tänä aamuna vaihteluväli oli 107-120/ 53-83 peräkkäisissä mittauksissa, samassa asennossa ja tilanteessa. Illalla on tasaisemmin n. 119/77. Voiko nuo luvut olla noin outoja, vai onko mulla vaan paska mittari/ user error?
Aina se verenpaine jkv vaihtelee peräkkäisissä mittauksissa, mutta sulla aika paljon. Missään tapauksessa en tuon perusteella mitään sairautta epäile. Onko sulla työterveydestä saatu mittari?
Kovin herkästi ei tunnuta määrättän nuorille (tai "nuorille") verenpainelääkkeitä. Kolmekymppisenä yo:n työterveys seuraili verenpainettani, yläpaine oli joka kerta n. 160.

Ja enemmän tai vähemmän satunnaisesti on ollut eteisvärinöitä, jotka ovat kestäneet joskus päivän. (Oma "diagnoosi", sillä on tapana loppua ennen kuin asiasta olisi todisteita.)

Vuosi siten työterveyslääkäri (eli terveyskeskuslääkäri) harkitsi verenpainelääkettä, mutta kotiseurannassa arvot olivat jotain 130/80:n suuntaisia, ja ajatteli, että muuhun tarkoitukseen määrätty Propral riittää toistaiseksi. (Tai siis siitä voi olla hyötyä tuohonkin.) Parhaimmillaan nappailin niitä 8x 10 mg päivässä, nykyään ehkä korkeintaan puolikkaan. (Mielenkiintoinen muuten wikipediasta lainattu lause: "Propranolol is occasionally used to treat performance anxiety.Evidence to support its use in other anxiety disorders is poor." Suomessa se tuntuu olevan vakiotavaraa.)

Edit: unohtui mainita, mittasin verenpaineen ennen viestin kirjoittamista: 148/87. Mittarina Omron M4 eikä mikään lelu.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Olen ennenkin kysellyt. Mahtaako entinen inhokkini, josta opin pitämään eli Manala eli Manaaja eli MrM olla vielä elossa? Nimittäin silloin heitteli tänne tietenkin vanhempiinsa liittyviä aika itsemurhahakuisia juttuja ja sitten katosi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 03.06.2018 15:46 ^Ei oo pitkä aika kun paikannettu _sosiaalisessa_ mediassa.
Missä siellä? Sano sille että tulee takaisin Kitinään.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 03.06.2018 17:30
Gat kirjoitti: 03.06.2018 16:07Missä siellä? Sano sille että tulee takaisin Kitinään.
Ei olla kavereita. Enkä alkas käskyttämään, vaikka oltaisiinkin.
Vain kerran hänet tapasin. Miksi et ole kavereita sen ääliön, jolla oli silloin söpö nainen, kanssa?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ilmastointilaite on nyttemmin toiminut ongelmitta, eli varmaankin oli joku venttiilijumitus.

Manalan paluu olisi jeesch tosiaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/06/1 ... mien-tekoa

Mikä tuon ARAn toimivalta oikein on? Me oltiin yhteyksissä sinne joku vuosi sitten, kun yritettiin asioida jonkun osaomistusasunnon taustalla olevan toimijan kanssa. Sanoivat (valvovana viranomaisena) silloin, että ko. pulju on ns. mustalla listalla jatkuvien epäselvyyksien vuoksi, mutta heidän ainoa sanktio on joku yhteisösakko, joka tulisi käytännössä siis asukkaiden maksettavaksi, joten he ei sitten vain tee mitään. Luulisi, ettei tuota valtion avustamaa rakentamista olisi ihan mahdoton valvoa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.06.2018 8:32 Mikä vitsi tässä on?

https://www.hs.fi/fingerpori/car-2000005717774.html
Toi sama kysymys pätee 99% fingerporeista. Ne vaan ei ole hauskoja.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mutta yleensä niissä kuitenkin on jokin idea (vaikka ei useinkaan hauska). Mä tajuan tämän niin, että autoilija on joskus kauan aikaa sitten ajanut kolarin ja tyyppi menee googlettamaan asiasta. Onko siinä jotain muuta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.06.2018 8:46 Mutta yleensä niissä kuitenkin on jokin idea (vaikka ei useinkaan hauska). Mä tajuan tämän niin, että autoilija on joskus kauan aikaa sitten ajanut kolarin ja tyyppi menee googlettamaan asiasta. Onko siinä jotain muuta?
Voi olla, että sepittää vakuutuskorvausta ammoin tapahtuneesta, jollaista minäkin harkitsen esim. Joroisten mökin suhteen. Tai risupartaisuudesta päätellen on luonnonsuojelija, joka aikoo laatia tekstin miten auto tappoi puun. Epäselvä kuva, huonompi kuin zen-koanit.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16663
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.06.2018 8:46 Mutta yleensä niissä kuitenkin on jokin idea (vaikka ei useinkaan hauska). Mä tajuan tämän niin, että autoilija on joskus kauan aikaa sitten ajanut kolarin ja tyyppi menee googlettamaan asiasta. Onko siinä jotain muuta?
Mä olen kanssa aika lailla kyllästynyt Fingerporeihin. Eivät naurata enää. Mutta yleensä sentään tajuan, mikä vitsin tulisi olla. Tänään aamukahvin ääressä ajattelin, että nyt en vaan ymmärrä ja tuumin, että täytyypä kysyä Kitinästä. Great minds think alike, vai miten se meni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

En ole koskaan edes hymähtänyt fingerporille. Samanlaista vaivaannuttavaa paskaa kuin eppu normaalin lyriikat.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.06.2018 8:46 Mutta yleensä niissä kuitenkin on jokin idea (vaikka ei useinkaan hauska). Mä tajuan tämän niin, että autoilija on joskus kauan aikaa sitten ajanut kolarin ja tyyppi menee googlettamaan asiasta. Onko siinä jotain muuta?
No tuohan on se tyyppi joka kauppaa aina kaikenlaista epäkuranttia kamaa jollain kaksoismerkityksen omaavalla termillä. Kaiketi löysi rikkinäisen auton ja meni pohtimaan miten tuon saisi kaupaksi, mutta on huuli pyöreänä, kun ei meinaa keksiä myyntilausetta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Tuo on varmaankin oikea selitys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 14.06.2018 8:42 Toi sama kysymys pätee 99% fingerporeista. Ne vaan ei ole hauskoja.
Fingerpori näyttää siis toimivan hienosti! Jotkut tykkää, toiset ei. Hyvän tuotteen merkki,

Vilkaisin läpi viikon fingerporit ja hymyilin kaikille paitsi tämän päiväiselle. En keksinyt mikä siinä oli ideana.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.06.2018 9:49 Vilkaisin läpi viikon fingerporit ja hymyilin kaikille paitsi tämän päiväiselle. En keksinyt mikä siinä oli ideana.
No, ei se ollut hauska vaikka idean oivalsikin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16663
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Minähän sanoin, että fp on hauska.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kuinka monta kitinäläistä on lähtenyt oman käden kautta? En muista enää päälukua. Muistelin menneitä ja tulin aiheesta surulliseksi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Snapa, Ninni, Geetzu. Viimeistä kukaan ei tainnut olla tavannut, joten saattoi olla virtuaali-itsemurha.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti: 16.07.2018 18:00 Snapa, Ninni, Geetzu. Viimeistä kukaan ei tainnut olla tavannut, joten saattoi olla virtuaali-itsemurha.
Geetzua täällä ei varmaan kukaan tavannut. Mutta todellinen henkilö oli. Minulla ja ainakin enemmänkin Manalalla oli puhelinyhteys. En koskaan yrittänytkään vongata Geetzua. Oli aina varattu tai paksuna.

Sain kuitenkin valokuvia,joissa oli ihan vaatteet päällä jossain terassilla tavallisten ihmisten kanssa. Tosioleva oli. Geetzu ilmaisi täällä jotain ongelmiaan, hälyttävästi. Olisin soittanut, mutta tietenkin olin silloin vetänyt puhelimeni vahingóssa taas kerran vessasta alas. Ettekö muista, että Geetzun kuoleman jälkeen siskonsa kirjoitti tänne yhden viestin Geetzusta?

Ninnin tapasin kerran, sillä viheliäisellä Espoon pubin keikalla. Lähti ennen kuin sain hepulin, koska menetin silloin kaverini V:n, joka lähti kävelemään melkein heti Kitinäläiset nähtyään. Ennen mitään dramatiikkaa.

Ninni oli kiva tyyppi ja ylivaloisa. Vaan häntä pilkattiin täällä syystäkin white trashiksi, minä häpeäkseni myös. Ninni muistaakseni valitti täällä, ettei hänen lapsestaan kukaan välitä. Postasi ilmeisen itsemurhaviestin tänne. Jolloin me, minäkin, joilla oli Ninnin numero, yritettiin soitella pitkin iltaa ja yön läpi. Puhelin ei vastannut. Käsittääkseni Ninni oli vetänyt yliannoksen lääkkeitä ja joutunut sairaalaan. Selvisi silloin, mutta myöhemmin hyppäsi parvekkeelta.

Snapaheadin tapasin lyhyesti Koffin puiston miitissä. Oikein rela mies. Martan, Kyypon ja Letkun kavereita. Minua täällä opasti, että ratkaisu on, ettei piittaa paskaakaan. En tiedä, miksi tappoi itsensä.

Seuraava saatan olla minä, mutta en vielä. Olen ollut huolestunut Manalasta, jolla oli ongelmia vanhempiensa takia ja täällä mielestäni ilmaisi itsemurha-aikeita. Sitten katosi. Onko vielä elossa?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 22.07.2018 21:43

Ninni oli kiva tyyppi ja ylivaloisa. Vaan häntä pilkattiin täällä syystäkin white trashiksi, minä häpeäkseni myös.
No ninnin ns. sosioekonominen asema oli aika alhainen mutta muuten hän taisi olla aika rehtikansalainen.
Olisi OK jos manaaja palaisi tänne sillä ehdolla että ei kiusaisi enää Arskaa...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onkohan rahojen siirtyminen eri pankkien välillä nopeutunut? Myin huutonetissä kamaa, ostajan tili Nordeassa, mulla Säästöpankissa. Ostaja maksoi eilen n klo 23, rahat näkyvät mun tilillä jo nyt. Wanhaan hyvään aikaan aikaisintaan huomenna olisivat näkyneet.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 22.07.2018 21:43 Ettekö muista, että Geetzun kuoleman jälkeen siskonsa kirjoitti tänne yhden viestin Geetzusta?
Mun mielestäni siskonsa ilmoitti Manalalle. Mutta jotenkin tuo on jossain määrin epäilyttävä kuvio. Jos sisko tekee itsemurhan, miksi ilmoittaa siskon nettitutulle, jota itse tai sisko ei ole koskaan tavannut?

En tiedä, mikä on totuus, mutta on imho mahdollista, että sisko olikin "Geezu".
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 01.08.2018 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Snapan vainajoitumisen jälkeen olin aika paska jäykkänä, koska mulla oli juuri ollut iso nettiriita hänen kanssaan ja olin uhkaillut snapaa (how tough can you go?! netissä). Sitten Snapan tuttu sanoi, että ilmoittaa uhkaukseni poliisille, koska ei ilmeisesti ollut aivan varma kuolinsyystä.

Nukuin monta viikkoa ase tyynyn alla ja laukku pakattuna täynnä käteistä ja passi mukana, mutta police ei koskaan soittanut.

En pelännyt poliisia vaan vaimoa, joka oli kieltänyt kitinöinnin :oops:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin