Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiitoksia vastauksista.

Eli taitaa olla niin, että tinkiä voi, mutta alennusta on vaikea saada muuten kuin aivan poikkeustapauksissa. Mutta tietysti jos jossain kohteessa on valmistumisen jälkeen myymättömiä, sitten voi ainakin yrittää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.11.2020 15:40 Kiitoksia vastauksista.

Eli taitaa olla niin, että tinkiä voi, mutta alennusta on vaikea saada muuten kuin aivan poikkeustapauksissa. Mutta tietysti jos jossain kohteessa on valmistumisen jälkeen myymättömiä, sitten voi ainakin yrittää.
Silloinkin useimmiten tarjotaan kaiken maailman kylkiäisiä ja rahootusratkaisuja. Aleen ei hevillä mennä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.11.2020 15:40 Eli taitaa olla niin, että tinkiä voi, mutta alennusta on vaikea saada muuten kuin aivan poikkeustapauksissa.
Myyjillä on aika hyvä ymmärrys markkinoista. Kohdetta ei myöskään aloiteta, ellei siitä ole jo ennakkoon myyty tarpeeksi. Jotta alennusmyyntiin mentäisiin, niin rakentamisen aikana pitää tapahtua jotain sellaista, että on uhkana loppujen myymättömien jääminen käsiin. Tuohon ei sitten taida olla kuin 2 syytä: 1) talous tekee äkkijarrutuksen tai 2) jostain syystä tarjontaa on tullut alueelle nopeasti niin paljon, että kyseisellä alueella on ylitarjontaa.

2008 finanssikriisin aikaan uusia asuntoja myytiin alennuksella. Vantaan Kivistössä ilmeisesti tapahtui tuo liiallinen rakentaminen, mutten tiedä saiko sielläkään alennuksia.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Jos Kitinässä siteeraa jotain kirjaa/kirjoitusta tms. ja ilmoittaa lähteen (Esim. Esa Saarinen: Epäihmisen ääni) niin sellainen ei kai vielä riko jotain tekijänoikeuslakia?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 21.12.2020 17:19 Jos Kitinässä siteeraa jotain kirjaa/kirjoitusta tms. ja ilmoittaa lähteen (Esim. Esa Saarinen: Epäihmisen ääni) niin sellainen ei kai vielä riko jotain tekijänoikeuslakia?
Ei riko.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sitaattioikeus
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2020 17:43
Homeboy65 kirjoitti: 21.12.2020 17:19 Jos Kitinässä siteeraa jotain kirjaa/kirjoitusta tms. ja ilmoittaa lähteen (Esim. Esa Saarinen: Epäihmisen ääni) niin sellainen ei kai vielä riko jotain tekijänoikeuslakia?
Ei riko.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sitaattioikeus
Kiitos. :sir:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Usein puhutaan siitä, miten some tehostaa kuplautumista, koska esim. fb:n algoritmit jakavat käyttäjälle niitä uutisia, joista käyttäjä on samaa mieltä. Mutta ei ainakaan mun fb-feedissä ole mitään fb:n jakamia uutisia. Siinä on mun kavereiden päivityksiä ja mainoksia. Eli?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.01.2021 8:25 Usein puhutaan siitä, miten some tehostaa kuplautumista, koska esim. fb:n algoritmit jakavat käyttäjälle niitä uutisia, joista käyttäjä on samaa mieltä. Mutta ei ainakaan mun fb-feedissä ole mitään fb:n jakamia uutisia. Siinä on mun kavereiden päivityksiä ja mainoksia. Eli?
Kyllä minun feedissäni ainakin on FB:n ehdotuksia minulle.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 23.01.2021 14:43
James Potkukelkka kirjoitti: 22.01.2021 8:25 Usein puhutaan siitä, miten some tehostaa kuplautumista, koska esim. fb:n algoritmit jakavat käyttäjälle niitä uutisia, joista käyttäjä on samaa mieltä. Mutta ei ainakaan mun fb-feedissä ole mitään fb:n jakamia uutisia. Siinä on mun kavereiden päivityksiä ja mainoksia. Eli?
Kyllä minun feedissäni ainakin on FB:n ehdotuksia minulle.
Minkälaisia ehdotuksia? Kaveriehdotuksia on mulla, mutta en mitään uutisia näe.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.01.2021 14:10
Minkälaisia ehdotuksia? Kaveriehdotuksia on mulla, mutta en mitään uutisia näe.
"Sinulle ehdotettu" tulee ihan säännöllisesti väliin. Usein jotain harmittomia videoita, mutta välillä suomalaisten uutissivustojen juttuja (mtvuutiset, yle jne.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 30.01.2021 15:05
James Potkukelkka kirjoitti: 24.01.2021 14:10
Minkälaisia ehdotuksia? Kaveriehdotuksia on mulla, mutta en mitään uutisia näe.
"Sinulle ehdotettu" tulee ihan säännöllisesti väliin. Usein jotain harmittomia videoita, mutta välillä suomalaisten uutissivustojen juttuja (mtvuutiset, yle jne.)
ok. Pitäisi ehkä seurata tuota perusfiidiä vähän tarkemmin. Yleensä luen vain määrättyjen ryhmien päivityksiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.02.2021 10:49
nokkaelain kirjoitti: 30.01.2021 15:05 "Sinulle ehdotettu" tulee ihan säännöllisesti väliin. Usein jotain harmittomia videoita, mutta välillä suomalaisten uutissivustojen juttuja (mtvuutiset, yle jne.)
ok. Pitäisi ehkä seurata tuota perusfiidiä vähän tarkemmin. Yleensä luen vain määrättyjen ryhmien päivityksiä.
Ennemminkin luulen että olen epähuomiossa hyväksynyt jotain. Ei noita ole tullut ennen kuin n. puolen vuotta.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Joku päivä tässä tuli "sinulle ehdotettua" Maaseudun Tulevaisuuden kolumni, FB-alustuksella: "Halla-ahon johdolla "populistipuolueesta on tullut äärioikeistopuolue, jonka ajatuksia kannattaisi ruotia nyt eikä sitten, kun se on myöhäistä"".

Millähän perusteella MT kiinnostaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Nyt alkaa harmittaa, jos mulle ei ehdoteta mitään ja sulla flaksi paukkuu koko ajan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Täällä kun vipeltää kaikenlaista omituista otusta, joiden ajattelumallit on aivan toisenlaiset kuin omat, niin kertokaas oma ajatuksenne.

Kuinka saisin petauspatjan pysymään paikoillaan? Valuu alaspäin kun punkka on kymmenisen senttiä korkeammalla päänpuolesta kuin varpaiden päädystä. En haluaisi lävistää runko-osaa millään enkä haluaisi mitään näkyvää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Laita petauspatjan alle maton kiukueste
https://www.ikea.com/fi/fi/p/stopp-liukueste-80227877/

Järeämpi ratkaisu voisi olla silitettävä tarranauha:
https://www.ompelunihanuus.fi/shop/pits ... litettava/
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Minä + petauspatjan massa on liikaa liukuesteelle, kokeiltu.

Tarranauha voisi olla hyvä. Kiitos.

Eikä jaksa mitään heppoisia, onnistuttava kerralla.

https://www.varusteleka.fi/fi/product/v ... 0-mm/51874
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pystyykö ihmistä laskemaan mitenkään nettomaksajiin jos hänen palkkansa maksetaan verovaroista aka julkinen puoli?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 06.03.2021 9:51 Pystyykö ihmistä laskemaan mitenkään nettomaksajiin jos hänen palkkansa maksetaan verovaroista aka julkinen puoli?
Mielestäni kyllä. Jos verotettava tulo ja muut hänen maksamansa verot ovat suuremmat kuin hänen yhteiskunnalta saamansa palvelut ja tuet, hän on nettomaksaja. Mielestäni se, mistä hänen työnantajansa saa rahat palkat maksuun ei vaikuta siihen, onko yksilö nettoveronmaksaja vai ei.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ pitää myös tarkastella koko ihmisen elinkaarta. Persaukisen ekan vuoden lekuriopiskelijan luokittelu nettosaajaksi olisi hölmöä tässä kontekstissa.

Minusta lievällä nettopositiollakaan ei ole merkitystä. Elinkaaren liittyy niin paljon epävarmuuksia, että kukaan ei oikein pysty tietämään kummalle puolelle mediaania päätyy.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.03.2021 10:13 Mielestäni se, mistä hänen työnantajansa saa rahat palkat maksuun ei vaikuta siihen, onko yksilö nettoveronmaksaja vai ei.
Olen aika varma, että moni isoa palkkaa nostava valtion virkamies äänestää kokoomuksen sijaan isoa valtiota kannattavia puolueita. Jos ura on rakennettu ison valtion varaan, niin valtion kasvattaminen ja urakehitys on tälläiselle yksilölle paljon houkuttelevampi vaihtoehto kuin mahdollinen pieni veronkevennys. Valtiolla maksetaan kovempia palkkoja kuin yksityisellä. Tämä on luultavasti se korkeatuloisten joukko, joka äänestää vasemmistoa. Tätä saisi joku sosiologi tutkia!
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.03.2021 10:13
Bluntly kirjoitti: 06.03.2021 9:51 Pystyykö ihmistä laskemaan mitenkään nettomaksajiin jos hänen palkkansa maksetaan verovaroista aka julkinen puoli?
Mielestäni kyllä. Jos verotettava tulo ja muut hänen maksamansa verot ovat suuremmat kuin hänen yhteiskunnalta saamansa palvelut ja tuet, hän on nettomaksaja. Mielestäni se, mistä hänen työnantajansa saa rahat palkat maksuun ei vaikuta siihen, onko yksilö nettoveronmaksaja vai ei.
Entä jos tekee yksityiselle yritykselle työtä, mutta on neuvotellut asemansa huonosti ja hyöty menee toisten taskuun. (En tarkoita itseäni, mutta tuli mieleen, että joillakin ex-työkavereilla oli toista tonnia pienempi palkka vaikka yhdellä oli jopa kaksi FM/DI-tason tutkintoa; ei sillä että itsekään pärjäisin Kitinä-vertailussa.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mä ymmärsin bluntlyn kysymyksen yksinkertaisemmin, eli että
lasketaan vain rahan liikkumista.

Mutta totta tosiaan jos aletaan ajatella laajemmin, menee vielä
vaikeammaksi. Onko tupakkatehtaan omistaja nettomaksaja, vaikka maksaisikin paljon veroja? Tai onko köyhä tutkija nettosaaja, jos hänen tutkimustuloksensa hyödyttävät ihmiskuntaa..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Entäs jos tekee duunarihommia yritykselle, mutta työn tilaaja on Yleisradio? Kyynel.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Kaveripiirissäni on yllättäen entisiä ja nykyisiä YLEn tomittajia (tai no kahdesta siis monikko.) Olen siis, paisi paska läski huonokuntoinen, myös muuten epäilyttävä.
Vastaa Viestiin