Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16663
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2021 10:14 Minusta meilä on 2 vaihtoehtoa:
1) Siirtää tasapainoa takaisin yksiavioisuuden suuntaan (jotkut naiset joutuvat tyytymään luuserimiehiin)
2) Sallia moniavioisuus (luuserimiehet jäävät ilman)
Kukkahattutädit voisivat ihan muina demareina ajatella, että panostaisimme kolmosvaihtoehtoon, eli miesten syrjäytymisen ehkäisyyn. Ymmärän kyllä, että se ei ollut sinun listallasi.

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pistän toiveet robotiikan kehitykseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 19.03.2021 10:26
sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2021 10:14 Minusta meilä on 2 vaihtoehtoa:
1) Siirtää tasapainoa takaisin yksiavioisuuden suuntaan (jotkut naiset joutuvat tyytymään luuserimiehiin)
2) Sallia moniavioisuus (luuserimiehet jäävät ilman)
Kukkahattutädit voisivat ihan muina demareina ajatella, että panostaisimme kolmosvaihtoehtoon, eli miesten syrjäytymisen ehkäisyyn. Ymmärän kyllä, että se ei ollut sinun listallasi.
Tuo esittämäsi keino kuuluu osaksi tuota kohtaa 1). En kuitenkaan näe, että pelkkä syrjäytymisen ehkäisy riittäisi korjaamaan tilannetta. Jos mies raitistuu ja siirtyy työttömästä juoposta siivoajaksi, niin ei hänen markkina-arvonsa nouse riittävästi parisuhdemarkkinoilla. Nyt tarvitaan muutakin kuin vassareiden rakastamaa kurjuuden tukemista.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2021 10:44
urpiainen kirjoitti: 19.03.2021 10:26
sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2021 10:14 Minusta meilä on 2 vaihtoehtoa:
1) Siirtää tasapainoa takaisin yksiavioisuuden suuntaan (jotkut naiset joutuvat tyytymään luuserimiehiin)
2) Sallia moniavioisuus (luuserimiehet jäävät ilman)
Kukkahattutädit voisivat ihan muina demareina ajatella, että panostaisimme kolmosvaihtoehtoon, eli miesten syrjäytymisen ehkäisyyn. Ymmärän kyllä, että se ei ollut sinun listallasi.
Tuo esittämäsi keino kuuluu osaksi tuota kohtaa 1). En kuitenkaan näe, että pelkkä syrjäytymisen ehkäisy riittäisi korjaamaan tilannetta. Jos mies raitistuu ja siirtyy työttömästä juoposta siivoajaksi, niin ei hänen markkina-arvonsa nouse riittävästi parisuhdemarkkinoilla. Nyt tarvitaan muutakin kuin vassareiden rakastamaa kurjuuden tukemista.
Tätä en tajua. Miksi siivojamies ei kelpaisi alepan kassalle?

Tietenkin pariutuminen on vapaaehtoista, mutta en vain tajua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.03.2021 10:48
sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2021 10:44
urpiainen kirjoitti: 19.03.2021 10:26
Kukkahattutädit voisivat ihan muina demareina ajatella, että panostaisimme kolmosvaihtoehtoon, eli miesten syrjäytymisen ehkäisyyn. Ymmärän kyllä, että se ei ollut sinun listallasi.
Tuo esittämäsi keino kuuluu osaksi tuota kohtaa 1). En kuitenkaan näe, että pelkkä syrjäytymisen ehkäisy riittäisi korjaamaan tilannetta. Jos mies raitistuu ja siirtyy työttömästä juoposta siivoajaksi, niin ei hänen markkina-arvonsa nouse riittävästi parisuhdemarkkinoilla. Nyt tarvitaan muutakin kuin vassareiden rakastamaa kurjuuden tukemista.
Tätä en tajua. Miksi siivojamies ei kelpaisi alepan kassalle?

Tietenkin pariutuminen on vapaaehtoista, mutta en vain tajua.
Näin siivouspalvelujen pitkäaikaisena käyttäjänä tunnen muutamia siivojamiehiä. Naimisiin ovat päässeet ja jos sillä jotain väliä on, niin yleensä sairaanhoitajien kanssa. Mun otanta ei vaan taida riittää mihinkään kattavaan analyysiin.

Näin miehenä näyttää siltä, että monien miesten asenteissa, käytöksessä ja elintavoissa on ne suurimmat esteet.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.03.2021 10:48 Tätä en tajua. Miksi siivojamies ei kelpaisi alepan kassalle?
Puhutko nyt yksittäistapauksista vai siitä, jääkö miessiivoojan pariutumistodennäköisyys kauas dippainssimiehen vastaavasta?

Varsinkin tulojakauman alapäässä yhteiskunnan tuet ovat isossa roolissa. Alepan kassan vinkkelistä voi olla ihan kilpailykykyinen vaihtoehto hakea parille lapselle alfageenit ja olla 7v työttömänä kotiäitinä. Mihin tässä kuviossa tarvitaan miessiivoojaa? Ei sillä miehellä ole niitä alfaominaisuuksia lapsille siirrettäväksi, eikä äidin tulotaso nouse lainkaan ellei myös hän mene töihin. Töihin mennessäkin nettoasema liikahtaa aika vähän.

Syrjäytyneiden miesten auttaminen ei juurikaan jeesaa meitä saamaan lisää ydinperheitä ja lapsia. Meidän kyllä pitäisi saada vähennettyä syrjäytyneiden miesten osuutta ihan kansantaloudellisesta vinkkelista, mutta niitä lapsia saadaan lisää kun ylin 80% miehistä saadan houkuttelevammiksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaikea uskoa, että se alepan kassa jäisi mielummin yksinhuoltajana hoitamaan alfamiehen lasta kuin eläisi ydinperheenä siivojamiehen kanssa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tarvitaanko parisuhteessa jotain sellaisia ihmissuhdetaitoja, joita ei voi muussa sosiaalisessa kanssakäymisessä oppia? Ehkä yhteiselämässä tarvitsee, harvoin sitä on edes läheisissä ystävyyssuhteissa niin tietoinen toisen hyvistä ja huonoista puolista, ruumiintoiminnoista ja rutiineista kun samassa taloudessa elävien kanssa. Matalasti koulutetut miehet ovat kai tilastoillisesti muita yksinäisempiä, mutta oletan että koulutustaso ja yksinäisyys ovat vain oireita jostain isommasta pahoinvoinnin vyydistä. Ja uskon, että se syrjäytynyt alkoholisti on tyytyväisempi elämäänsä raittiina siivoojana, oli sitten elämänkumppania tai ei.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^No ei siinä parisuhteen alkuvaiheessa vielä piereskellä estotta, eli ei tarvitsekaan tietää kaikkea!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.03.2021 12:32 Vaikea uskoa, että se alepan kassa jäisi mielummin yksinhuoltajana hoitamaan alfamiehen lasta kuin eläisi ydinperheenä siivojamiehen kanssa.
Meillä on aika hyvin geneettistä näyttöä siitä, että sukua jatkamattomien miesten osuus on ollut aika iso jo yksiavioisena aikanakin. Eli parisuhteissakin on haettu ne alfan geenit jostain. Nyt sitten ei tarvita sitä vässykkää hoitamaan osaa elatuksesta, koska yhteiskunta tarjoaa käytännössä saman rahan.

Markkinavoimat tässä ovat hyvin simppeleitä:
- Naiset naivat "ylöspäin"
- Miehille kelpaa laajempi joukko naisia, mutta miehet ovat ymmärtääkseni valmiimpia perustamaan useamman perheen
- Yhteiskunta tukee vahvasti yksihuoltajia, jotka käytännössä ovat pääosin naisia biologian ja preferenssien takia
- Miesten ja naisten koulutus ja palkkaero on pienentynyt

Kaikki nuo vievät tasapainoa pois yksiavioisesta ydinperheestä. Minusta yhteiskunnan pitäisi kuitenkin jotenkin järjestäytyä loogisella tavalla halutuimman perhemallin taake, oli se sitten ydinperhe tai haaremi. Minulla on sellainen kutina, että ydinperhettä suosiva yhteiskunta toimisi parhaiten.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ei ydinperhe tarvitse suojelua. Ydinperhe on elämätapa, joka vaatii tiettyjä asioita siihen sitoutuvilta aikuisilta. Ne asiat ovat 2020-luvulla eri asioita kun 1800-luvulla tai 1940 -luvulla.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 19.03.2021 13:26 Ei ydinperhe tarvitse suojelua.
Ei tässä ole kyse suojelusta, vaan siitä mihin haluamme yhteiskuntaa ohjata. Minusta yhteiskuntaa pitää kannustaa tavoittelemaan hyvää sen sijaan että keskitytään tukemaan kurjuutta.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Me ollaan samaa mieltä tuosta. Meillä on vain hyvin erilainen näkemys mitä "hyvä" ja "kurjuus" pitävät sisällään. Yhteiskunnan vieminen takaisin siihen suuntaan, että naisen on taloudellisista ja/tai sosiaalisista syistä pakko olla avioliitossa, jossa häntä kohdellaan huonosti, ei ole millään tavalla hyvää.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mä olen tällainen romanttinen hupakko, mutta olen siinä käsityksessä, että ihmiset pääsääntöisesti ovat yhdessä muista syistä kuin rahan takia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Rahan rooli parisuhteessa on suitsuke, ei liima.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.03.2021 14:04 Mä olen tällainen romanttinen hupakko, mutta olen siinä käsityksessä, että ihmiset pääsääntöisesti ovat yhdessä muista syistä kuin rahan takia.
Monien ihmisten kohdalla on todellisia vaikeuksia nähdä miksi he ovat yhdessä ja luulen että suurimmat syyt ovat yksin jäämisen pelko tai silkka tottumus. Rahan vuoksi yhdessä olijat on helppo bongata.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.03.2021 14:04 Mä olen tällainen romanttinen hupakko, mutta olen siinä käsityksessä, että ihmiset pääsääntöisesti ovat yhdessä muista syistä kuin rahan takia.
Laitetaan riita poikki ja todetaan rahan vain korreloivan toivottujen tekijöiden kanssa. Oikeasti halutaan naimisiin sen ihanan hanipuppelin kanssa ja hanipuppelius vain korreloi tulojen ja aseman kanssa.

Miehille naisten hanipuppeluus korreloi sitten ihan muiden juttujen kanssa kuin rahan ja aseman.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Jos mä mietin itseäni edellisen sinkkuuden kaudella, eli noin kolmekymppisenä eronneena naisena, niin on aika vaikea kuvitella tilannetta, jossa olisin lähtenyt syvällisesti tutustumaan ihmiseen, joka olisi ollut vaikka merkittävästi matalammin koulutettu tai vaikka jossain epätoivoisessa ulosottoloukossa. Olen vain sillä tavalla mukavuudenhaluinen, että tuntuisi tosi hankalalta. Sitäpaitsi koska oikeasti olen köyhästä perheestä, niin ei ole odotettavissa jotain tasaavaa perintöä vaan kaikki pitää tehdä itse.

Ihmisellä on toki väliä, koska en voi myöskään kuvitella, että mikään määrä rahaa tai muutakaan saisi kiinnostumaan tyypistä, joka ei ole muuten kiehtova. Mutta siis ainakin poissulkumielessä toimii.

Sen sijaan kaikki mun pidempiaikaiset kumppanit (no oikeastaan varmaan kaikki muutkin) ovat olleet mua keskiluokkaisemmista taustoista, ja ilmeisesti ihan OK sen kanssa, että tälläinen köyhälistön nainen on tarttunut matkaan. Mun ex-puoliso tosin laskeskeli välillä, miten paljon vähemmän mä tuun perimään kun hän, mutta se nyt oli vähän sellainen muutoinkin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Alan ymmärtää paremmin omaa sinkkuuttani.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Lähin Cittarin pyörittäjä ei ole sinkku?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.03.2021 14:44 ^ Lähin Cittarin pyörittäjä ei ole sinkku?
Ei taida alueella yksikään olla.
Mä en vaan tajunnut että mun pitäs jotenkin naida ylöspäin. Nyt tiedän paremmin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti: 22.03.2021 18:56
Mä en vaan tajunnut että mun pitäs jotenkin naida ylöspäin.
Sale on varattu!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2021 18:58 Sale on varattu!
Se on liian vanha. Tässä iässä kun aletaan naimaan, naidaan loppuiäksi. Joten mun kannattaa ottaa vähän itseäni nuorempi, että se kestää kelkassa päätyyn asti!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2021 18:58
Vesper kirjoitti: 22.03.2021 18:56
Mä en vaan tajunnut että mun pitäs jotenkin naida ylöspäin.
Sale on varattu!
Jos Salen varastopäällikkö?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.03.2021 19:20
James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2021 18:58
Vesper kirjoitti: 22.03.2021 18:56
Mä en vaan tajunnut että mun pitäs jotenkin naida ylöspäin.
Sale on varattu!
Jos Salen varastopäällikkö?
Mitähän Sale varastoi?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin