Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2021 8:59 Kiitoksia vastauksista!

Ostin eilen tämän

https://www.clasohlson.com/fi/Ristikkoavain/p/30-6117

Kireällä olivat mutterit 2/3 autossa, yhteen vaihdettu vasta eilen, eli en lähtenyt tarkastamaan muuten kuin että kokeilin, että koko oli oikea myös siihen.
Jos on vararenkaallisia autoja, niin toi on tosi kätevä olla mukana siinä harvinaisessa tilanteessa, että joutuu laittamaan vararengasta alle. Niillä auton omilla rengasavaimilla voi olla tosi vaikea saada pulttia auki.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei oo yhdessäkään vararengasta. Kompura ja vaahto.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2021 10:00 ^Ei oo yhdessäkään vararengasta. Kompura ja vaahto.
Epäilinkin, että ainakin osassa sun autoista olisi vaahto ja siksi nohevana käytin ehtolausetta :mrgreen:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eräänä kauniina päivänä tarkistin vaahdon viimeisen käyttöpäivän, oli aika kaukana menneisyydessä.

Jos joskus muistaisi hankkia uuden.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tuntuu jotenkin kummalliselta, että nykyaikana joku tekisi tienvarressa muita toimenpiteitä kuin soittaisi hinausauton.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 28.04.2021 10:27 Tuntuu jotenkin kummalliselta, että nykyaikana joku tekisi tienvarressa muita toimenpiteitä kuin soittaisi hinausauton.
Minä olin kyllä kovin tyytyväinen kun aikanaan yhden renkaan tyhjennyttyä kontista löytyi tilapäinen rengas ja tunkki. Kustannukseksi jäi parikymmentä minuuttia äherrystä ja sai itse ajettua rengasliikkeeseen paikkaukseen. Hinausauto ei edes pieraise alle 300 euron.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Yleensä kasko korvaa hinauksen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2021 10:44 ^Yleensä kasko korvaa hinauksen.
Näin mäkin olen kuvitellut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2021 10:44 ^Yleensä kasko korvaa hinauksen.
En osaa sanoa korvaako missä tilanteissa, mutta pihalla tapahtunut renkaan tyhjentyminen tuskin kuuluu korvattaviin ja omavastuu menisi joka tapauksessa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mutta jotenkin tuntuisi LVHM:lle sopimattomalta tilata hinausautoa tyhjentyneen renkaan takia.

Ei tartte auttaa, saatana!

Ps. Ainakaan OP:n Kaskon hinauksessa ei ole omavastuuta.

https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/vaku ... op%20kasko
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2021 11:00 Mutta jotenkin tuntuisi LVHM:lle sopimattomalta tilata hinausautoa tyhjentyneen renkaan takia.

Ei tartte auttaa, saatana!
Tässä ketjussa puhutaan nyt sikäli toisten ohi, että täähän lähti Vagiksen visiosta siitä, että se ristikkoavain on hyvä pitää ajossa mukana rengasrikkoja varten. Vastaavasti mun keissini oli nimenomaan tienvarressa tapahtuva rengasrikko, kun taas SH puhuu pihassa tyhjentyneestä renkaasta. Tällä on iso identiteettipoliittinen ero. Mun intuitiot menee suurin piirtein niin, että omassa pihassa ehkä alkaisin touhuta itse, enkä soittaisi helpolla hinausautoa, mutta tienvarressa olisi nöyryyttävämpää ähkiä siellä penkassa jonkun vararenkaan tai ihmesumuttimen kanssa herrasväen ajellessa ohi ja roiskuttaessa kuraa päälleni, kun vaihtoehtona on soittaa palveluhenkilöstö paikalle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 28.04.2021 10:27 Tuntuu jotenkin kummalliselta, että nykyaikana joku tekisi tienvarressa muita toimenpiteitä kuin soittaisi hinausauton.
Hinausvakuutus on lähimmälle korjaamolle. Se voi aiheuttaa turhaa jumppaa, jos on vähän kauempana kotoa ja korjaamot ei ole auki sillä hetkellä. Mä oon kerran ajanut 1000km vararenkaalla kotia, kun vaimo sunnuntaiaamuna kolhi vanteen kanttariin ja ilmat tuli pihalle just ennen kuin piti lähteä kotiin. Siinä autossa oli vielä normaalikokoinen vararengas, niin se ei millään tavalla haitannut ajoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Maksan sen satkun vuodessa autoliitolle niin saa apua noihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ääni autoliitolle täältäkin. Se tunne kun autoliiton poika käy lataamassa tai vaihtamassa pihassa tyhjentyneen akun, ja tiedät palvelun toimivan myös ulkomailla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ole koskaan ajanut niin kehnolla autolla, että olisin kokenut Autoliittoon kuulumisen perustelluksi.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 29.04.2021 8:10 En ole koskaan ajanut niin kehnolla autolla, että olisin kokenut Autoliittoon kuulumisen perustelluksi.
On siinä varmaan osaksi jotain turvallisuudentunnettakin. Isäni on ostanut autot uutena, ja ajanut niillä vajaat 200 000 km, mikä tuli aika äkkiä täyteen töissä ollessa.

BTW aikoinaan hän oli nuorena miehenä GTK:lla töissä, ja kiersi kivivasara kädessä käytännössä koko Suomen (no tehtiin siellä airauksiakin). (Sen takia alotin koulun Espoossa, GTK on siellä.) Myöhemmin hän oli eri kaivoksilla se, joka osasi kertoa mihin kaivetaan, niin että toiminta jatkuu. Vähän ehkä kaivelee poliittinen nimitys tuossa, siis minua.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 29.04.2021 9:10
So Hard kirjoitti: 29.04.2021 8:10 En ole koskaan ajanut niin kehnolla autolla, että olisin kokenut Autoliittoon kuulumisen perustelluksi.
On siinä varmaan osaksi jotain turvallisuudentunnettakin. Isäni on ostanut autot uutena, ja ajanut niillä vajaat 200 000 km, mikä tuli aika äkkiä täyteen töissä ollessa.

BTW aikoinaan hän oli nuorena miehenä GTK:lla töissä, ja kiersi kivivasara kädessä käytännössä koko Suomen (no tehtiin siellä airauksiakin). (Sen takia alotin koulun Espoossa, GTK on siellä.) Myöhemmin hän oli eri kaivoksilla se, joka osasi kertoa mihin kaivetaan, niin että toiminta jatkuu. Vähän ehkä kaivelee poliittinen nimitys tuossa, siis minua.
Eikös se ole luonnollista, että GTK:n nimitys kaivelee


Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 29.04.2021 8:10 En ole koskaan ajanut niin kehnolla autolla, että olisin kokenut Autoliittoon kuulumisen perustelluksi.
Uusissa autoissa on yleensä aika kattavat kaskovakuutukset. Vähän vanhemmassa, kun kaskoa ei oikein enää kannata pitää, tulee edullisemmaksi ottaa nuo matkankeskeytymispalvelut autoliiton vakuutuksen kautta.

Mutta se perusjäsenyys ilman vakuutuksia ei ole pahan hintainen ja sisältää Moottorilehden. Se on itsessään jo hintansa arvoinen, jos ko. lehti kiinnostaa.

EDIT: Ei ollut turha keskustelu tämäkään. Kävin vilkaisemassa jäsenetuja ja multa mennyt ihan ohi 0,023€/litra alennus Nesteen asemilla. Tuollahan saan perusjäsenyyden kasaan jo 40tkm ajon tankkauksilla. Täytyy muistaa jatkossa hyödyntää.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 29.04.2021 9:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei auta kaskot kun uusi auto kosahtaa jonkun mystisen elektroniikkavian takia. Ei toki auta autoliiton korjauspalvelukaan siinä tilanteessa, mutta matka jatkuu kuitenkin:

Matkanjatkamispalvelu
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 29.04.2021 9:24 Ei auta kaskot kun uusi auto kosahtaa jonkun mystisen elektroniikkavian takia.
Aika monissa uusissa/uudehkoissa autoissa valmistaja takaa matkan jatkumisen, jos auto jää tienpäälle ja huollot on tehtynä. Ja tietysti monissa vakuutuksissa sama myös.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 29.04.2021 9:24 Ei auta kaskot kun uusi auto kosahtaa jonkun mystisen elektroniikkavian takia. Ei toki auta autoliiton korjauspalvelukaan siinä tilanteessa, mutta matka jatkuu kuitenkin:
Niissä paremmissa kaskoissa on matkanjatkamispalvelu ja muistaakseni korvaustasoltaan vielä autoliiton vakuutusta parempi. Just sen takia mulla oli aikoinaan kaikista kallein vakuutus ja muutaman kerran sitä euroopassa joutu hyödyntämäänkin.

Noin vinkkinä, että jos rikkoo auton, niin kannattaa rikkoa Saksassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tulikin Mieleen, että täytyy tiputtaa kaskon tasoa piirun verran.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 29.04.2021 9:10BTW aikoinaan hän oli nuorena miehenä GTK:lla töissä
Minäkin olen ollut GTK:n palkkalistoilla!
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kävitkö työpaikalla vai keräsitkö vaan Finnair-pisteitä?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.04.2021 12:00 ^ Kävitkö työpaikalla vai keräsitkö vaan Finnair-pisteitä?
I plead the 5th.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin