Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mitä mä ostan tyttärelle häälahjaksi? Pitääkö mun huomioida myös sitä kollia?
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti: 31.05.2021 16:35 Mitä mä ostan tyttärelle häälahjaksi? Pitääkö mun huomioida myös sitä kollia?
Kaalimadon lahjakortti kummallekin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti: 31.05.2021 16:35 Mitä mä ostan tyttärelle häälahjaksi? Pitääkö mun huomioida myös sitä kollia?
Ilmeisesti ei oo mitään lahjatoivelistaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.06.2021 8:54
Diddley Bow kirjoitti: 31.05.2021 16:35 Mitä mä ostan tyttärelle häälahjaksi? Pitääkö mun huomioida myös sitä kollia?
Ilmeisesti ei oo mitään lahjatoivelistaa?
Ei, mutta kyllä mä isänä jotain muutakin haluisin laittaa kuin rahaa tilille.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti: 01.06.2021 9:16
James Potkukelkka kirjoitti: 01.06.2021 8:54
Diddley Bow kirjoitti: 31.05.2021 16:35 Mitä mä ostan tyttärelle häälahjaksi? Pitääkö mun huomioida myös sitä kollia?
Ilmeisesti ei oo mitään lahjatoivelistaa?
Ei, mutta kyllä mä isänä jotain muutakin haluisin laittaa kuin rahaa tilille.
Käyttöesineet on vähän plööh. Jos et keksi mitään millä on tunnearvoa, anna elämys. Tuore pariskunta voisi vaikka nauttia kesäisestä kuumailmapalloretkestä. Elämyksiä löytyy moneen hintaluokkaan ja sieltä on helppo keksiä jotain yhteistä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kannatan. Varmasti suurempi elämys kuin jokin käyttöesine.
Kuumailmapallo tai tandem-laskuvarjohyppy!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti: 01.06.2021 9:31 Hyviä keittiöveitsiä ei koskaan voi olla liikaa.
Paitsi humalaisen perheriidan aikana.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielestäni käyttöesine vs. elämys asian ratkaisee kohdeparin varallisuus ja elämäntilanne. Parille, joka on vakavarainen ja varttuneempi, sopii elämys melkeimpä yksinomaan. Sitten vähävaraiselle nuoriparille laadukas käyttöesine on lähtökohtaisesti parempi valinta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 01.06.2021 9:38
McJanne kirjoitti: 01.06.2021 9:31 Hyviä keittiöveitsiä ei koskaan voi olla liikaa.
Paitsi humalaisen perheriidan aikana.
Yksi pullo kossua ja yksi veitsi tulee halvemmaksikin kuin kaksi pulloa kossua ja kaksi veistä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.06.2021 9:41 Mielestäni käyttöesine vs. elämys asian ratkaisee kohdeparin varallisuus ja elämäntilanne. Parille, joka on vakavarainen ja varttuneempi, sopii elämys melkeimpä yksinomaan. Sitten vähävaraiselle nuoriparille laadukas käyttöesine on lähtökohtaisesti parempi valinta.
Totta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.06.2021 9:41 Mielestäni käyttöesine vs. elämys asian ratkaisee kohdeparin varallisuus ja elämäntilanne. Parille, joka on vakavarainen ja varttuneempi, sopii elämys melkeimpä yksinomaan. Sitten vähävaraiselle nuoriparille laadukas käyttöesine on lähtökohtaisesti parempi valinta.
Nykyään ihmiset tuppaavat elämään avoliitossa aika kauan ennen naimisiin menoa.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Diddley Bow kirjoitti: 01.06.2021 9:16
Ilmeisesti ei oo mitään lahjatoivelistaa?
Ei, mutta kyllä mä isänä jotain muutakin haluisin laittaa kuin rahaa tilille.
[/quote]

Mä ajattelen, että paras "muutakin kuin rahaa tilille". on mahdollisimman konkreettinen apu häiden kanssa, jos siis jonkinlainen hääjuhla on tulossa. On se sitten juhlapaikan järjestelyä ja siivousta niin, että pariskunta saa keskittyä olennaiseen tai mitä tahansa muuta mille on tarvetta. Lisäksi hyvä puhe häissä tai vaikka henkilökohtainen kirje tyttärelle on sellainen, mitä rahalla ei saa. Toki iso tai pieni elämys lisäksi on varmasti ihana ja tärkeä, mutta jos haluaa tarjota jotain mihin vain hyvin läheinen ihminen pystyy, niin sanoissa on huikea voima. Ja jos sitä tulevaa puolisoa haluaa jotenkin huomioida, niin varmasti kummallekin on tärkeää kuulla, että vanhemmat hyväksyvät ja kunnioittavat lastensa valinnan ja toivottavat kumppanin tervetulleeksi perheeseen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos kutsutaan palaveriin ja se päätetäänkin pitää kielellä, jota en ymmärrä, niin kuinka suuren kertoimen pistän palaverin laskutukseen?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Jos puhuivat italiaa, niin pyydä neljä miljardia.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joku Arabian meren rantavaltion kieli.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Hei joo kiitos ideoista! Sehän on selvää että autan järjestelyissä etukäteen ja paikan päällä just niin paljon kuin annetaan häärätä. Se vaan voi olla että mut istutetaan jäähypenkille jo heti lähdössä. Puhe tuleekin sitten olemaan se korkein vuori kiivettäväksi. En ole millään tapaa puheiden pitäjä noin niinkuin ihmistyyppinä. Tästä täytyy käydä tyttären kanssa keskustelu hyvissä ajoin etukäteen. Kyllä mä jotain konkreettista silti elämysten sijaan yritän keksiä. Joku kaarnan pala jota saa hypistellä sitten wanhana; "elävästi muistan kun sain tämän arvokiven isältäni häälahjaksi...".
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tekniikan ihmelapset ja mujut pallerot, sivistäkääs.

Kun tuolla tulevalla kruunusillalla aivan varmasti vaunut tippuu kiskoilta tuulen pakkaavan lumen tai alijäähtuneen veden takia niin milläs se saadaan takaisin raiteille?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nosturiratikka ajaa rinnalle huoltosiltaa pitkin ja nostaa ratikan takaisin raiteilleen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 10.06.2021 10:27 Tekniikan ihmelapset ja mujut pallerot, sivistäkääs.

Kun tuolla tulevalla kruunusillalla aivan varmasti vaunut tippuu kiskoilta tuulen pakkaavan lumen tai alijäähtuneen veden takia niin milläs se saadaan takaisin raiteille?
Onko sulla jokin erityinen syy olettaa, että tämä olisi erityisen suuri ongelma, johon ei olisi osattu varautua asianmukaisesti? Kuten olen kirjoittanut, ratikoiden talviongelmat johtuvat tilastollisesti melkein aina autoista, jotka eivät tuolla vaivaa. Sillan talvikunnossapito on ollut keskeinen prioriteetti ensimmäisistä suunnitelmista alkaen, ja siltaa pystyvät ajamaan niin kiskoilla kuin renkaillakin liikkuvat auraus-, pelastus- ja korjausajoneuvot. Laskennallisesti sillan liikenne oletetaan keskeytettävän pari kertaa vuodessa muutamaksi tunniksi talvimyrskyjen takia.

Edit. Vetäisin foliohattuani tiukemmalle ja sitä myöten ajattelin myös pamauttaa tähän salaiittoteorian: edellisten kuntavaalien alla Vapaavuori varmisti just ennen vaaleja kokoomusvoiton lähtemällä tuimaan ja ennen muuta julkiseen taistoon suurmoskeijaa, jota kukaan ei ajanut, vastaan. Nyt sillä on vaaliviikolle parempi kohde: Kruunusillat. Sillat ovat ihan oikea hanke, ja kustannukset tosiaan uhkaavat nousta ihan stadionluokan mittasuhteissa. Toki tässäkin on tätä vaaliongelmaa, että Vapaavuori tietää ihan hyvin selvityksiä vaatiessaan, että isohko osa noususta perustuu suoraan sille, että Hakaniemen massiiviset työt sisällytetään nyt tämän hankkeen kokonaiskustannuksiin, aiemmissa arvioissa ei. Tämä on vähän sääli, kyllä tässä olisi selvitettävää ilman lisäspinnaustakin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Mietin tässä perintöä tänään.
Eli saavatko omistusasunnossa asuvat asumistukea?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 12.06.2021 11:13 Mietin tässä perintöä tänään.
Eli saavatko omistusasunnossa asuvat asumistukea?
https://www.kela.fi/yleinen-asumistuki-kuka-voi-saada

Kuka voi saada yleistä asumistukea?

Pienituloinen ruokakunta voi saada yleistä asumistukea asumismenojensa vähentämiseksi. Yleensä ruokakunnan muodostavat samassa asunnossa asuvat henkilöt. Asumistuki myönnetään yhteisesti koko ruokakunnalle.

Asumistukea voi saada:

omistusasuntoon
vuokra-asuntoon
asumisoikeusasuntoon
osaomistusasuntoon.

Asumistuen määrään vaikuttavat ruokakunnan:

aikuisten ja lasten lukumäärä
asunnon sijaintikunta
bruttokuukausitulojen yhteismäärä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kevyen liikenteen väylällä kaksi jalankulkijaa lähestyvät toisiaan. Toinen kävelee tien oikeaa reunaa ja toinen tien vasenta reunaa. Molemmat kävelevät eteenpäin. Törmäys on ilmeinen. Kumpi väistää?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bhven kirjoitti: 12.06.2021 14:03 Kevyen liikenteen väylällä kaksi jalankulkijaa lähestyvät toisiaan. Toinen kävelee tien oikeaa reunaa ja toinen tien vasenta reunaa. Molemmat kävelevät eteenpäin. Törmäys on ilmeinen. Kumpi väistää?
Nössömpi.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 12.06.2021 14:21
Bhven kirjoitti: 12.06.2021 14:03 Kevyen liikenteen väylällä kaksi jalankulkijaa lähestyvät toisiaan. Toinen kävelee tien oikeaa reunaa ja toinen tien vasenta reunaa. Molemmat kävelevät eteenpäin. Törmäys on ilmeinen. Kumpi väistää?
Nössömpi.
Let's play chicken!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuossa kun tiskailin niin päähäni pälkähti kysymys.

Kun tälläinen länsimaalainen käyttää syömäpuikkoja niin eikös se ole pahimmanlaista kulttuurista omimista? Ei ole koskaan tullut vastaan historiassa meikäläiselle, että täälläpäin olisi tungettu safkaa suuhun tikuilla eli meillä ei ole historiallista kytköstä. Kaikki tuosta on imetty muualta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin