Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Olet oikeassa. Siun tulee nyt polvistua ja käyttää homovärejä seuraavassa postauksessasi. Sitten maailma parantuu.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos joku tuntee Sportstrackerin sielunelämää niin olisi ongelma.

Väittää, että oli ensimmäinen kerta reitillä vaikka olen saman tahkonnut kymmeniä kertoja ja aikaisemmin näyttikin ne. En usko että missään kohdin olisin ollut metriä enempää poissa normireitiltä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Jos nyt jostain syystä olemassa olevat puvut ei tällä hetkellä istuis, niin mistä kannattais vuokrata tumma puku?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kokeillaan jos tähän irtoais vastauksia:

Mulla on infernaalisia yläselän kipuja. Lähinnä oikealla puolella. Kiropraktikko on ilmeisesti oikea osoite? Onko kukaan käynyt? Löytyykö köyhille tarkoitettuja vastaanottoja?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti: 08.08.2021 13:05 Kokeillaan jos tähän irtoais vastauksia:

Mulla on infernaalisia yläselän kipuja. Lähinnä oikealla puolella. Kiropraktikko on ilmeisesti oikea osoite? Onko kukaan käynyt? Löytyykö köyhille tarkoitettuja vastaanottoja?
Minä menisin infernaalisten kipujen johdosta kiropraktikon sijasta OMT-Fyssarille. Jos saat työterveydestä lähetteen, se on halavempaa. OMT on käytännössä lyhennys sanoista osaa muuten työnsä. Erottaa tavallisesta fyssarista.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 551
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Haha! Osaa (osaavat) perus-fyssaritkin työnsä. Ja nykyään OMT-koulutus ei ole enää ihan varma tae muuten siitä osaavasta.. Kaiken kaikkiaan kannattaa aina kysellä tutuilta, kuka olisi hyvä. Ja oikeasti hyvälle on muuten jonotusaika, vapaita aikoja HETI ei useinkaan ole.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kerberos I kirjoitti: 08.08.2021 20:34 Haha! Osaa (osaavat) perus-fyssaritkin työnsä. Ja nykyään OMT-koulutus ei ole enää ihan varma tae muuten siitä osaavasta.. Kaiken kaikkiaan kannattaa aina kysellä tutuilta, kuka olisi hyvä. Ja oikeasti hyvälle on muuten jonotusaika, vapaita aikoja HETI ei useinkaan ole.
Huonoinkin käymäni OMT on osannut diagnosoida ja hoitaa kivun syytä. Suurin osa perusfyssareista vain läpysyttelee ja hieroo.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 551
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

So Hard kirjoitti: 08.08.2021 21:47
Kerberos I kirjoitti: 08.08.2021 20:34 Haha! Osaa (osaavat) perus-fyssaritkin työnsä. Ja nykyään OMT-koulutus ei ole enää ihan varma tae muuten siitä osaavasta.. Kaiken kaikkiaan kannattaa aina kysellä tutuilta, kuka olisi hyvä. Ja oikeasti hyvälle on muuten jonotusaika, vapaita aikoja HETI ei useinkaan ole.
Huonoinkin käymäni OMT on osannut diagnosoida ja hoitaa kivun syytä. Suurin osa perusfyssareista vain läpysyttelee ja hieroo.
Sitten eivät ole olleet _osaavia_ perusfyssareita. Mä tunnen henkilökohtaisesti monia, jotka ovat erittäin ammattitaitoisia..
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kerberos I kirjoitti: 09.08.2021 17:20
So Hard kirjoitti: 08.08.2021 21:47
Kerberos I kirjoitti: 08.08.2021 20:34 Haha! Osaa (osaavat) perus-fyssaritkin työnsä. Ja nykyään OMT-koulutus ei ole enää ihan varma tae muuten siitä osaavasta.. Kaiken kaikkiaan kannattaa aina kysellä tutuilta, kuka olisi hyvä. Ja oikeasti hyvälle on muuten jonotusaika, vapaita aikoja HETI ei useinkaan ole.
Huonoinkin käymäni OMT on osannut diagnosoida ja hoitaa kivun syytä. Suurin osa perusfyssareista vain läpysyttelee ja hieroo.
Sitten eivät ole olleet _osaavia_ perusfyssareita. Mä tunnen henkilökohtaisesti monia, jotka ovat erittäin ammattitaitoisia..
Voi olla. Silti kokemusperäisesti OMT:lle mennessä saa paremman avun.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jollekkin selkärangan rusauttelijalle pitäisi mennä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2807
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Omalla kohdalla en olisi varma rusauttelusta. Koko kolmen viikon loman oli alaselkä kipeä (enemmän kuin tavallisesti, mutta ei infernaalisesti. Lähinnä istumisesta tuleva kipu paheni niin ettei meinannut päästä suoraksi.) 18-veenä on reumasairaalan ylilääkäri kirjoittanut, että "alkavia muutoksia" SI-nivelissä. Olin siellä kuukauden polvien ja eräiden muiden nivelten reaktiivisen niveltulehduksen takia. (Sattuneesta syystä tiedän jotain selkärankareumasta - sukuvika - mutta itselläni ei ole diagnoosia.)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aloin pähkäilemään kun tuleva fossiilisten polttoaineiden kieltohan ei lopeta öljynjalostusta, koska siitä saatavia kymmeniä tököttejä tarvitaan edelleen. Mitä tehdään polttoaineille?

Myydään kolmansiin maihin?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Muovit tehdään etyleenistä joka on jo hyvin lyhyt hiilivety, eli itse asiassa tod. näk. nyt polttoaineena käytettäviä hiilivetyjä pitää krakata lisää, jotta päästää etyleeniin

https://en.wikipedia.org/wiki/Ethylene?wprov=sfti1

Eli vastaksena kysymykseesi; polttoaineita krakataan lisää pidemmälle, kun niille ei enää ole käyttöä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 10.08.2021 9:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2807
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Edit: vastasin ihan johonkin muuhun.

Edit2: editoiko Dave vastaustaan?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

kyllä
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Epäorgaaniset kemialliset prosessithan eivät koskaan tuota vain haluttua lopputulosta. Eli varmasti krakkausesta syntyy myös esim. metaania (kuten myös suoraan itse öljynporauksesta, nykyäänhän se usein poltetaan). Jos halutaan, on mahdollista liittää liian lyhyitä hiilivetyjä yhteen. Nykyään sitä ei tehdä, koska on halvempaa polttaa ne. Osa metaanista nykyään tietysti myydään maakaasuna, mutta osa poltetaan ja osa vuotaa ilmaan.

Lisäksi aina on mahdollista pumpata ei toivotut tuotteet takaisin lähteeseen. Luontoäiti on pitänyt raakaöljyn tallessa 65-500 miljoonaa vuotta. Ei toivotut tuotteet voidaan palauttaa lähteeseen ja laittaa korkki kiinni. Sekin tietysti jonkin verran maksaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 551
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Metaaninlähteestä toiseen (=vrt. asiasta kukkaruukkuun)..

..Ilmaston lämmetessä vielä vähän, alkaa metaanipäästöt jäämeren pohjasta pulpahdella yhtä hallitsemattomasti, kuin mitä esim. Baikaljärven pohjasta jo nyt. Aika mageita rinkuloita satellittikuvissa jään keskellä, eikös? Ja lähes kaikilla realistisilla laskelmilla tarkasteltuna ihmiskunta ei enää kykene jarruttamaan millään omilla toimillaan lämpenemistä siihen pisteeseen, että meidän omat kasvihuonekaasupäästöt merkitsisivät juuri kärpäsen jaskaakaan niiden kasvihuonepäästöjen rinnalla, mitä meret alkavat vapauttaa.

Toisaalta on surullista seurata, toisaalta erittäin mielenkiintoista seurata kuinka ihmiskunta kestää itse vauhdittamansa ympäristökatastrofin. Käykö niin, että miljardit ihmiset pakkautuvat (nykymäärityksen mukaisesti) lauhkeille alueille, ja maapallon keskiosat autioituvat kokonaan? Vai onnistutaanko kehittämään selviytysmistrategioita niin pitkälle, että myös entistä kuumemmissa ja kuivemmissa olosuhteissa on mahdollista selvitä, jopa elää? Kuinka paljon rankemmiksi sääilmiöt ehtivät yltyä meidän elinaikanamme? Entä kuinka monta saarivaltiota tulee häviämään merenpinnan nousun myötä? Aika selvää on jo nyt, että alueelliset kamppailut luonnonvarojen hallinnasta (makea vesi, lähinnä) lisääntyvät huomattavasti..

Millaisena arvon kanssaurpoilijat näkevät tulevaisuuden, vaikkapa 30 vuotta tästä eteenpäin?
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kerberos I kirjoitti: 10.08.2021 19:04

Millaisena arvon kanssaurpoilijat näkevät tulevaisuuden, vaikkapa 30 vuotta tästä eteenpäin?
30:ssä vuodessa ei tapahdu mitään dramaattista. Sen jälkeen Après moi, le déluge.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2021 8:3330:ssä vuodessa ei tapahdu mitään dramaattista. Sen jälkeen Après moi, le déluge.
Hyvällä tuurilla joku supertulivuorista poksahtaa ja kiitos maapallon sisäisen kaikuefektin, muutkin päättää poksahtaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kerberos I kirjoitti: 10.08.2021 19:04
Millaisena arvon kanssaurpoilijat näkevät tulevaisuuden, vaikkapa 30 vuotta tästä eteenpäin?
Tässä tulevaisuuden kertomuksessani keskitytään nimenomaa länsivaltioihin eikä niinkään kehittyviin valtioihin. Esim. Kongoon nämä seuraavat seikat eivät sellaisenaan päde:

Uskoisin, että luonnonkatastrofeja olisi vähemmän. Nyt on ollut hiukan yli keskiarvon.

Sähköautoihin on siirrytty enemmän tai lähes täysin. Sotia on vähemmän kun siihen on pyritty ja valvonta ja uhat sotaan ryhtymiseen liian suuret.
Asiakaspalvelua on vähemmän. Tekniikka kehittynyt. Ihmiset kohtaavat robotteja.
Luonto voi ihan niin kuin nytkin. Luonnonsuojelusta puhutaan paljon. Hiilivoimalat ovat vähentyneet ja päästöttömyys tietysti lisääntyy.
Korona on poistunut taustalle ja rokotus kuten influenssassa.
Miesten osa on yhä kaventunut.Miehiltä vaaditaan paljon varsinkin perheissä. Trans-asiat ja Pridet ovat ehkä hiukan taka-alalla kun ihmiset väsyneet erikoisuuksiin.
Sukupuolivähemmistöjen osa on vapaampi. Nettirikollisuus kukoistaa. Seksuaalisuus on muuttunut. Uskoisin, että eurooppalaisilla miehillä
olisi vaikea erottaa mikä sallittua, mikä ei sallittua normaaleissakin kontakteissa.
Syntyvyys lienee samaa tasoa silti.
Perheiden perustaminen länsimaissa on suuresti haasteellisempaa kuin ennen koska ihmisten elintaso ja oma tulotaso aiheuttaa mietintää pärjääkö omavaraisesti. Toki elää lasten saamisen sosiaalinenkin pakko sekä oma halu saada lapsia. Niin kuin ennenkín.
Ihmisten mahdollisuudet saada lääkäri ja nopeaa terveydenhoitoa ainakin Suomessa vaikeutunee. Tosin itsehoito paranee ja miehetkin alkavat hoitaa itseään paremmin, joka kaventaa naisten ja miesten elinaikaodotuksen eroa.
Mielenterveysongelmat hyvin todennäköisesti kasvatat voimakkaasti ja syynä ovat elämän monimutkaistuminen ja uskokaa tai älkää MUKAVUUDEN vähentyminen! Terveyspainostus, Somen ohjeet ja vaikutteet painostavat ihmisiä entistä enemmän.
Normaalien leppoisien kontaktien puute on ilmeinen.
Mutta lääketiede kehittyy ja esim. alzheimer ja syöpälääkkeet ovat kehittyneet. Elinikä pitenee. Elinikää lyhentää toisaalta lisääntynyt stressi ja sen tuomat sairaudet.
Ihmisten sairaalloinen hosuminen (aadeehoodee) lisääntyy ja ongelmat ihmissuhteissa. Markkinamiehet pyörittelevät yhä hurjemmin nuorisoa miten tahtoo ja trendit syntyy ja kuolee yhä nopeampaa tahtia.
Ne kivijalkaliikkeet tosiaan vähenee dramaattisesti.
Asumistaso paranee. Toisaalta häirintä asumisessa lisääntyy kun itsekkyys lisääntyy. Itsekkyys lisääntyy juuri siksi kun tulotaso ja itseensä kohdistuvat vaatimukset suurenee.
Hengitysilma kuten ennekin. Allergiat saattaa vähentyä uusien hoitojen takia.

Mutta ikävin asia on ihmisten elintasojen välinen kuilu. Systeemi synnyttää yhä enemmän täydellisiä kyydistä putoajia sekä todellisia yleensä rikkaita menestyjiä.
Tämä varmaankin synnyttää enemmän vakivaltaa ja näkisin tulevaisuudessa enemmän isoja väkivallantekoja.
Voi olla, että Poliisilla on enemmän mahdollisuuksia saada "hullut" kuriin ajoissa!

Kännykät ja tietoverkot ovat edelleen kehittyviä, ne vain kehittyvät. Lähinnä sovellukset ja hyötykäyttö myös.

Itse olen tyytyväinen, että sain elää vielä kauan mukavammassa maailmassa näin suomalaisena, mutta kyllä hyvin pärjää tulevaisuudessakin. Erittäin tärkeää olisi saada ihmisten päähän oikea nöyrempi asenne ja sellaista hyvää järjenkäyttöä elämän vaiheisiin. Tulevaisuudessa hyvä koulutus on entistä tärkeämpi. Minä ihmettelen ihmisiä yhä, jotka eivät jaksa kouluttautua mahdollisimman hyvin. Se vain olisi aivan joka suunnalta yksilölle hyvä asia. Itse en olisi näin mukava ellen olisi hyvin koulutettu!
Rasismia on yhä tulevaisuudessakin, mutta se Suomessa vähenee.

Että sellaista.

ELOARSKA
Mukavin ihminen. Tulevaisuudessa tulee olemaan mukavia, mutta Eloarska (kuolee noin vuonna 2063) jää maailman mukavimmaksi ihmiseksi koskaan
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 11.08.2021 8:36
James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2021 8:3330:ssä vuodessa ei tapahdu mitään dramaattista. Sen jälkeen Après moi, le déluge.
Hyvällä tuurilla joku supertulivuorista poksahtaa ja kiitos maapallon sisäisen kaikuefektin, muutkin päättää poksahtaa.
Eo ei kuitenkaan liity ilmastonmuutoksen. Asteroidikin saattaa osua huomenna ja tappaa kaikki.

Ymmärtääkseni Kerberos kysyi mielipidettä nimenomaan ilmastonmuutokseen liittyen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kysymyksessä ei ollut mainintaa ilmastonmuutoksesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

30 vuotta on mielenkiintoinen ajanjakso. Sub specie aeternitatis (skål, Dave!) se on hetkessä ohimenevä silmänräpäys, jossa ei kummempia kerkeä tapahtumaan, ja joka hukkuu huomaamattomaksi ajan virtaan. Toisaalta yksilön elämismaailman kannalta siihen mahtuu hitaasti etenevä vallankumous, jonka mullistavan radikaaliuden huomaa vasta jälkeenpäin. Esimerkiksi kolmekymmentä vuotta sitten, elokuussa 1991, kun olin aloittamassa lukiota, todellisuus oli toisaalta hyvin samanlaista kuin nytkin, mutta toisaalta arkinen taaperrus jäsentyi aika eri tavalla kuin tänään. Joitain erityisryhmiä lukuunottamatta mobiililaitteita ei ollut, verkosta ja sähköpostista ei tietoakaan, Helsinki oli monokulttuurinen ja ei-kansainvälinen takapajula kuin persujen haaveissa, Neuvostoliitto kukisti vallankaappausyrityksen, ja ajatus Suomen euroviisuvoitosta ja jalkapallon EM-kisapaikasta tuntui mahdottomalta.

Ajattelisin, että 30 vuoden päästä on tapahtunut muutos, joka on samalla tapaa hankala ajatella. Toisaalta mitään erityisen dramaattista ei varmaan tapahdu, mutta samaan aikaan on totta, että arjen reunaehdot ja apuvälineet ovat dramaattisestikin erinäköisiä. Digitalisaatio on tietoteknistänyt toimintaympäristömme osin aika scifiksi, mutta keinotekoista tietoisuutta ei edelleenkään ole. Fossiilisista polttoaineista niin liikennepolttoaineina kuin muunkin energia- ja materiaalituotannon perustana on pitkälti luovuttu uusissa ratkaisuissa, mutta nykyisetkin tekniset ratkaisut ovat yhä käytössä uuden rinnalla. Suuri osa asuu nyt jo olemassa olevissa taloissa. Marsissa ei ole vakiintuneita kolonioita.

Ilmastonmuutos varmaan aiheuttaa sen, että ainakin Suomen etelärannikko on aika ankeaa seutua. Kesällä on pitkiä kuumia jaksoja, joita ei ole otettu esim. talojen rakentamisessa kunnolla huomioon. Yhä on sairaaloiden vuodeosastoja, joissa sisälämpö on 30 ja haju toisi mieleen teurastamon, jos ne eivät olisi paljon paremmin ilmastoituja ja jäähdytettyjä. Talvet ovat vähän kuin Pohjanmeren rannikolla nykyisin, paitsi pimeämpiä ja värittömämpiä. Itämeri on aikamoista leväpuuroa, vaikka kepukin on joutunut vähän antamaan periksi maatalouden järkeistämisvaateille (mistä syystä Väyrynen pyrkii taas kepun johtoon kääntämään puolueen kurssia). Lähi-idän kuivuus ja vaikkapa mernennousu Bangladeshissa eivät ole olleet omiaan vakauttamaan alueita poliittisesti. Toisaalta Afrikan väestöräjähdys on kääntynyt laskuun, ja maanosa on siirtynyt esiteollisesta nykyisyydestä jonkinlaiseen informaatioyhteiskuntaan kulkematta eurooppalaisen raskaan fossiiliteollisuuden kautta. Sään ääri-ilmiöt lisääntyvät meillä ja varsinkin muualla. Lajikato on hirvittävä kaikkialla planeetalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 11.08.2021 10:19Toisaalta Afrikan väestöräjähdys on kääntynyt laskuun, ja maanosa on siirtynyt esiteollisesta nykyisyydestä jonkinlaiseen informaatioyhteiskuntaan kulkematta eurooppalaisen raskaan fossiiliteollisuuden kautta.
Mites tämä mätsää sen kanssa, että Kiina pukkaa hiilivoimaloita Afrikkaan kuin arska blokattuja viestejä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 11.08.2021 10:25
urpiainen kirjoitti: 11.08.2021 10:19Toisaalta Afrikan väestöräjähdys on kääntynyt laskuun, ja maanosa on siirtynyt esiteollisesta nykyisyydestä jonkinlaiseen informaatioyhteiskuntaan kulkematta eurooppalaisen raskaan fossiiliteollisuuden kautta.
Mites tämä mätsää sen kanssa, että Kiina pukkaa hiilivoimaloita Afrikkaan kuin arska blokattuja viestejä?
Joo, tässä on mulla kieltämättä aika lailla toiveajattelua mukana. Ajattelen, että Afrikassa tapahtuu jonkinlainen iso yhteiskunnallinen harppaus hiljalleen seuraavan 30 vuoden aikana, ja sen on oltava aivan eri tavalla kestävän kehityksen mukainen kuin mitä muualla ollaan nähty. Kiinahan on nyttemmin julistanut ihan uusia päästöttömyystavoitteita, ja jos onnistuvat ratkaisemaan asian kotona, ehkä vievät ratkaisuja myös Afrikkaan. Mutta olet toki oikeassa, että ehkä tässä ei ole ainakaan toistaiseksi näyttöön perustuvaa syytä ihan sellaiseen optimismiin, kuin mitä profetiani tavallaan ilmaisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin