Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

milli kirjoitti:mikä siinä on, että miesten on pakko hankkia kaikkia ihan ihme äänitsydeemejä, vaikka sellaiset eivät välttämättä kämppään mahtuis tai sopis ulkonäöllisesti? eikös ne leffat oo ihan samanlaisia, tuli se ääni mistä tahansa?
Vain nainen voi ajatella näin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
milli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja milli »

Bluntly kirjoitti:Vain nainen voi ajatella näin.
Juu, niin mä kans arvelen, että tää voi olla sellainen sukupuolisidonnainen juttu.. Vähän niinkuin naisilla kengät ja laukut.
Geep

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Geep »

milli kirjoitti:mikä siinä on, että miesten on pakko hankkia kaikkia ihan ihme äänitsydeemejä, vaikka sellaiset eivät välttämättä kämppään mahtuis tai sopis ulkonäöllisesti? eikös ne leffat oo ihan samanlaisia, tuli se ääni mistä tahansa? nooh.. kyl mä kohta lämpenen tuolle ajatukselle...
Tuskailin samaa about vuostolkulla mut myöhemmin annettuani lähes vapaat kädet ja kannustuksen valaistuin. Pysy tiukkana ulkonäön ja tilan suhteen! 8)
bedlam

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

milli kirjoitti:eikös ne leffat oo ihan samanlaisia, tuli se ääni mistä tahansa?
No siis itse asiassa maailman parhaat leffat on maailman parhaita vaikka 14-tuumaisesta matkatelkusta. Mutta suuri osa leffoista saa hyötyä suuresta kuvakoosta ja hyvästä äänentoistosta.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

milli kirjoitti:mikä siinä on, että miesten on pakko hankkia kaikkia ihan ihme äänitsydeemejä, vaikka sellaiset eivät välttämättä kämppään mahtuis tai sopis ulkonäöllisesti?
Hommatkaa tommoset, niin pysyy rauha maassa.

http://www.orbaudio.com/

Toisaalta, kysymyksen voisi jatkaa tähän:
mikä siinä on, että naisten on pakko hankkia kaikkia ihan ihme astioita, vaikka sellaiset eivät välttämättä kämppään mahtuis tai sopis ulkonäöllisesti?
Viimeksi muokannut masa, 26.09.2008 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
daddykillkill

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

milli kirjoitti:eikös ne leffat oo ihan samanlaisia, tuli se ääni mistä tahansa? nooh.. kyl mä kohta lämpenen tuolle ajatukselle...
Kyllä pa:n teholla ja laadulla on suuri merkitys tunnelman luojana, etenkin jos on kyse toiminta-, scifi-, sota- tms "äijäleffasta. Janeausten-filmatisointia katsellessa toki on herttaisen yhdentekevää, mistä pahvilaatikosta se ääniraita tulee, koska Äijä nukahtaa kuitenkin kesken..
Rouva Pupu

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mä en kyllä kuulu tohon sakkiin. Kyllä ne äänet vaan antaa niin paljon enemmän sille leffalle.
Rouva Pupu

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bedlam kirjoitti: No siis itse asiassa maailman parhaat leffat on maailman parhaita vaikka 14-tuumaisesta matkatelkusta. Mutta suuri osa leffoista saa hyötyä suuresta kuvakoosta ja hyvästä äänentoistosta.
Kun on tottunut katsomaan suurelta näytöltä tai tykiltä niin pieneen siirtyminen syystä tai toisesta vie katselunautintoa. Mua vieläkin kismittää että vastaväitteistä huolimatta Die Hard 4.0 katsottiin aikoinaan 28 tuumasesta vaikka sitä oli säästelty viikkoja tykille. Isot on murheet, sano.
milli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja milli »

masa kirjoitti:http://www.orbaudio.com/

Toisaalta, kysymyksen voisi jatkaa tähän:
mikä siinä on, että naisten on pakko hankkia kaikkia ihan ihme astioita, vaikka sellaiset eivät välttämättä kämppään mahtuis tai sopis ulkonäöllisesti?
se haaveilee tällaisista http://audiopro.fi/tuotekategoria?kategoria=20060.1000

Ja siis.. mulla on jo äänisysteemit, erilliset etukajarit ja subbari, ja just jotain tuollaisia pikkuisia vemputtimia mulla on jo, mutta kuulema pitää olla paremmat.

Siis.. nooh. exän kanssahan meillä oli se videotykki ja 92 tuumainen screeni ja DTS-äänet, olihan se ihan kiva katsoa rymistelyleffoja niillä, mutta ne laitteet mahtuivatkin sinne huusholliin, nyt puhutaan 33 neliöisestä yksiöstä.
bedlam

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

milli kirjoitti:se haaveilee tällaisista http://audiopro.fi/tuotekategoria?kategoria=20060.1000
Okei, en määkään kyllä noita pylväskaiuttimia ottais yksiöön.
milli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja milli »

Mutta joo, en mä siis tappele vastaan.. ja ei kaikkia asioita voi/tarvitse ymmärtää, tarttee vaan hyväksyä. Vai miten se meni?
Geep

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Geep »

milli kirjoitti:Mutta joo, en mä siis tappele vastaan.. ja ei kaikkia asioita voi/tarvitse ymmärtää, tarttee vaan hyväksyä. Vai miten se meni?
Höp, siis et vaan ota niitä yksiöön ja sillä selvä. Seuraavaks haetaan kompromissi.
milli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja milli »

Geep kirjoitti: Höp, siis et vaan ota niitä yksiöön ja sillä selvä. Seuraavaks haetaan kompromissi.
Nooh, mä sanoin sille, että voihan se alkaa säästää niihin. Siinä saattaa mennä vaan sen verran kauan, että sit kun se raha on kasassa, niin voi olla jo aika ostaa isompi yhteinen asunton :D ja sitten ei olekaan enää ongelmaa, ehkä.
Monsieur Manala

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

daddykillkill kirjoitti:
milli kirjoitti:eikös ne leffat oo ihan samanlaisia, tuli se ääni mistä tahansa? nooh.. kyl mä kohta lämpenen tuolle ajatukselle...
Kyllä pa:n teholla ja laadulla on suuri merkitys tunnelman luojana, etenkin jos on kyse toiminta-, scifi-, sota- tms "äijäleffasta.
Noh, ei kai sitä nyt sentään ihan PA:ta sentään tarvii kotiin raahata leffojen vuoksi. :D

(PA = Public Address/Public Audio) Tarkoitettu isojen tilojen äänentoistoksi, ei kotiteatteriin, nuspilkviil. :-p
Geep

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Geep »

^^ Miten naismaista pelaamista. :] Ja nyt sormet ristissä toivot, ettei pientä lottovoittoa tule.
Viimeksi muokannut Geep, 26.09.2008 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

bedlam kirjoitti:
milli kirjoitti:se haaveilee tällaisista http://audiopro.fi/tuotekategoria?kategoria=20060.1000
Okei, en määkään kyllä noita pylväskaiuttimia ottais yksiöön.
Sama vika. Mulla on nyt suunnilleen saman kokoluokan (4 kpl) kaiuttimet kaksiossa, ja ne ei ole kuin tiellä. Olisin laittanut noi Orbin kajarit tilalle, mut hallitus oli eri mieltä. No, oikeassahan tuo oli. Ei ole järkeä laittaa 800 euroa pikkukajareihin, kun nykyisissä jo yksi kappale maksoi saman verran :P
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Hellu kirjoitti:Hitto just kun tarttis saada neuvoa niin vuokralaisten keskusliitto on kiinni maanantaihin saakka ku ne on kaikki jossain koulutuksessa.
...
Kun se 3vkoa sitten soitti, se rupes itkemään sitä kun sukulaispojalla menee niin huonosti, ja tässä uusimmassa puhelussa kertoi että tää sukulaispoika on eronnut ja muuttaa meidän kämppään. Kysyin vaan että senkö takia se saivartelee noista maksuista, ja se totes vaan että häätöpaperi tulee sitten postissa.
Aikamoinen ylilyönti. Ei teitä tarvitse häätää, voitte ottaa hänen sukulaispoikansa alivuokralaiseksenne.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bedlam

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

masa kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
milli kirjoitti:se haaveilee tällaisista http://audiopro.fi/tuotekategoria?kategoria=20060.1000
Okei, en määkään kyllä noita pylväskaiuttimia ottais yksiöön.
Sama vika. Mulla on nyt suunnilleen saman kokoluokan (4 kpl) kaiuttimet kaksiossa, ja ne ei ole kuin tiellä. Olisin laittanut noi Orbin kajarit tilalle, mut hallitus oli eri mieltä. No, oikeassahan tuo oli. Ei ole järkeä laittaa 800 euroa pikkukajareihin, kun nykyisissä jo yksi kappale maksoi saman verran :P
Ittellä kaksiossa tällanen Sampan valmispaketti (joojoo, hifistit saa nauraa, mulle nää toimii musiikinkuuntelussakin hyvin) ja noikin tuntui aluksi siroudestaan huolimatta hallitseville elementeille vaaleassa olkkarissa. Telkkariseinän punaiseksi maalattuani eivät niin hallitse enää huonetta.
Viimeksi muokannut bedlam, 26.09.2008 13:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
milli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja milli »

Geep kirjoitti:^^ Miten naismaista pelaamista. :] Ja nyt sormet ristissä toivot, ettei pientä lottovoittoa tule.
Juu, olen huomaamattani tullut erittäin taitavaksi siinä 8)
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Minkä ikäisenä lapset alkaa istumaan syöttötuolissa ja milloin ne siirtyvät tavalliselle tuolille?
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ann »

Melnais kirjoitti:Minkä ikäisenä lapset alkaa istumaan syöttötuolissa ja milloin ne siirtyvät tavalliselle tuolille?
Jos kyse on miehestä, siirtyminen sohvalle alkaa aiemmin kuin arvaatkaan.
Rotan aivot valtasivat pääni.
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mikä on paras kauppa Helsingissä ostaa edullisesti konservatiivisen tyylikkäitä työvaatteita? Suorat mustat housut, kauluspaita, joku jakku? Vai mitkä on bisnespukeutumisen tän hetken trendit?
Bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

nastamuumio kirjoitti:Mikä on paras kauppa Helsingissä ostaa edullisesti konservatiivisen tyylikkäitä työvaatteita? Suorat mustat housut, kauluspaita, joku jakku? Vai mitkä on bisnespukeutumisen tän hetken trendit?
Stockalta oon hakenu omani.. ja Haloselta :)
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Bliss kirjoitti: Stockalta oon hakenu omani.
Sinne kai sitten maanantaina, että keskiviikkona olis työkunnossa, ja niin isosta paikasta luulis jotain löytyvän. Pitääköhän mun käydä ostamassa Gloria-lehti ja kattella sen bisnes-muotisivuja? Ihan kuin oisin Marsiin matkalla tän uuden uran kanssa. Varmaan pitää opetella laittamaan hiuksetkin nätisti.
Geep

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Geep »

Vaola kirjoitti:
Melnais kirjoitti:Minkä ikäisenä lapset alkaa istumaan syöttötuolissa ja milloin ne siirtyvät tavalliselle tuolille?
Riippuu vähän vaavasta. Meidän muksut siirtyivät syöttötuoliin siinä 8kk:n iässä ja turvakaari poistettiin muistaakseni siinä 1-1,5 vuoden iässä. Korotetut istuimet olivat käytössä johonkin 5-6 ikävuoteen asti, mutta meillä olikin säädettävät Stokket, jotka muuntuivat lapsen kasvaessa vauvasta ylöspäin.
Täällä syöttötuoliin 6kk ja muistaakseni tyttö oli 2,5v kun halusi istua ihan aikuisten tuolissa. Ei mitään säädettäviä zydeemejä meillä...

Mistähän vois löytää sellasia löhöpatjoja, joita näkyy BB-porukan pihalla? Ne valkoset muhkutyynyt, joku tietää! Tarttis kuulema kipeesti.
Vastaa Viestiin