Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Pulkannaru kirjoitti:^^
Mitsun liikennevakuutus korvaa vastapuolen vauriot. Siis se pakollinen vakuutus.
Oliko tää Mitsu se, jota Isä-Gat ja Poika-Gat eivät ylipääsemättömien esteiden takia ole saaneet katsastetuksi? Tällöin auto lienee käyttökiellossa eikä vakuutusyhtiö varmaan osallistu autolla tehtyjen tuhojen korvauksiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Jos oma yhtiö kieltäytyy korvaamasta esim. katsastamattomuuden takia, niin LVK (liikennevahinkokeskus) hoitaa. Ja muistaa kivalla lisälaskulla :D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pulkannaru kirjoitti:^
Jos oma yhtiö kieltäytyy korvaamasta esim. katsastamattomuuden takia, niin LVK (liikennevahinkokeskus) hoitaa. Ja muistaa kivalla lisälaskulla :D
Ei välttämättä. LVK hoitaa jos kolaroija ei itse maksa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Taitaa kuitenkin muistaa laskulla, jos saa tietoonsa?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pulkannaru kirjoitti:^
Taitaa kuitenkin muistaa laskulla, jos saa tietoonsa?
LVK perii maksamattomia vakuutusmaksuja vakuuttamattomista ajoneuvoista, mutta ei kait se mitään peri jos vakuutus on maksettu mutta auto käyttökiellossa. Kuulostaa hassulta että perisi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Aivan.
Tässä toisella kädellä moniajossa asioita tekevänä unohtui tuo katsastamattomuus/liikennevakuutuksen maksamattomuus -kuvio.
Antakkee anteeksi. Ootte ennenki antaneet!!1
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:^^
Mitsun liikennevakuutus korvaa vastapuolen vauriot. Siis se pakollinen vakuutus.
Oliko tää Mitsu se, jota Isä-Gat ja Poika-Gat eivät ylipääsemättömien esteiden takia ole saaneet katsastetuksi? Tällöin auto lienee käyttökiellossa eikä vakuutusyhtiö varmaan osallistu autolla tehtyjen tuhojen korvauksiin.
On se nyt katsastettu. Kesällä viimeinen este oli joo isäni unohtuneet vakuutusmaksut. Ei enää osaa maksaa laskujaan. Maksettu jo. Kiitos neuvoista. Laitan tämänpäiväisen siis isäni vakuutuksen piikkiin jos vastapuoli soittaa ja on kovin valtava summa. Laskee bonuksia, mutta toisaalta eihän isä enää suostu ajamaan edes sitä omaa autoaan. Mun jäi siis Orimattilaan, vaikka piti lähteä kahdella autolla. Hankaloittaa paluutani hevonvitunkorpeen Orimattilaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Edellisellä sivulla kuvaamani kamala tragedia selvisi eilen eli maanantaina.
Volvomies soitti ja alkoi selittämään että mun pitäisi ensin tehdä ilmoitus vakuutusyhtiölle- Vaikka ei ollut vielä itsekään arvioittanut. Minä että isäni auto se. Hän että voiko tämän sopia muuten. Minä että tottakai, paljonko tarttet. Sitten sanoi vievänsä sen Volvon automaalarille, muoviosa vain on. Jo tunnin päästä soitti uudestaan että neljäsataa.

Saapui vähän etuajassa eukkoineen ja ajoi mut 50 metriä automaatille, josta revin sen neljä hunttia. Sain automaalaamon laskun kuittina, en kattonut onko asia jo tehty.

Eihän tuo "raha" ole mulle kirpun pennun puremaa isompi.
Se vain vituttaa älytön mokani. Kuten yleensä aivopieruissa: Ensin on asiat OK, sitten mitä vittua mä tein ja olisipa jäänyt mokaamatta.

Ja ennen kaikkea, että "onnettomuus" pilasi vanhan isäni joulun. Koko ajan huokaili ja höpötteli siitä kamalan huolissaan vaikkei syytä. No, parempi että mä maksoin jotain hilua kuin että isäni auton vakuutusbonuksiin olisi koskettu.

KYSYMYSOSIO:
Vanhempanikin ovat epävarmoja vanhainkotiin pyrkimisestä, vaikkei tälläkään lailla epäelämää kestä kukaan, en edes minä.
Mahdollisesti parempi, että vaihtavat Varkauden kansalaisista orimattilalaisiksi jolloin helpommin pääsisin tapaamaan vanhainkotiin. (Jonne tuskin edes pääsevät, 90-vuotias enonikin oli jonossa ja kuoli sairaalan osastolle).

Mutta miten se asuinkuntavaihdos tehdään? Itsekin tehnyt, helppo oli, mutta en muista mittään oliko se vaihdos postissa vaan vai kaupungin kansliassa. Niin ja vielä onko odotettavissa jotain rasismia tyrkyttää vanhuksia orimattilalaisiksi?. Mulla oli sentään jo maaomaisuutta siellä, heillä ei kuin vaatteensa ja huonekalunsa ja nekin täällä Varkaudessa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Mutta miten se asuinkuntavaihdos tehdään? Itsekin tehnyt, helppo oli, mutta en muista mittään oliko se vaihdos postissa vaan vai kaupungin kansliassa. Niin ja vielä onko odotettavissa jotain rasismia tyrkyttää vanhuksia orimattilalaisiksi?. Mulla oli sentään jo maaomaisuutta siellä, heillä ei kuin vaatteensa ja huonekalunsa ja nekin täällä Varkaudessa.
Vapaassa maassa "kunnanvaihdokseen" riittää muuttoilmoitus maistraattin. Sen voi yllättäen tehdä, tadaaa, netissä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: Vapaassa maassa "kunnanvaihdokseen" riittää muuttoilmoitus maistraattin. Sen voi yllättäen tehdä, tadaaa, netissä.
Annas kun arvaan: Netissä tekoon tarvitaan pankkitunnukset. Joita TADATADAA oikeilla vanhuksilla ei tietenkään ole.
Itse taisin tehdä Orimattilan postissa tai postitin lomakkeen, en vaan muista miten sain. Kaupugintalolta kun alkuun tuota omaa asiaani kyselin, eivät tienneet mittään siinä tiskillä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Vapaassa maassa "kunnanvaihdokseen" riittää muuttoilmoitus maistraattin. Sen voi yllättäen tehdä, tadaaa, netissä.
Annas kun arvaan: Netissä tekoon tarvitaan pankkitunnukset. Joita TADATADAA oikeilla vanhuksilla ei tietenkään ole.
Itse taisin tehdä Orimattilan postissa tai postitin lomakkeen, en vaan muista miten sain. Kaupugintalolta kun alkuun tuota omaa asiaani kyselin, eivät tienneet mittään siinä tiskillä.
Hommaa niille ne hemmetin tunnukset. Kohta joudut kuitenkin hoitamaan niiden kaikki asiat niin tunnusten haltijalta se onnistuu helposti eikä siinä ole edes mitään lainvastaista jos sinulla on siihen valtuus. Marssitat koko sirkuksen pankkiin, ohjeistat höppänät penäämään tunnarit ja lopetat tuon 50-lukulaisen puuhastelun.
Universaali disclaimer.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

JA samalla reissulla hoidat sulle valtakirjan hoitaa vakuutusasiat. Samasta syystä kuin pankkiasiat.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:...lopetat tuon 50-lukulaisen puuhastelun.
Kansankielellä masennuksen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Mutta miten se asuinkuntavaihdos tehdään? Itsekin tehnyt, helppo oli, mutta en muista mittään oliko se vaihdos postissa vaan vai kaupungin kansliassa. Niin ja vielä onko odotettavissa jotain rasismia tyrkyttää vanhuksia orimattilalaisiksi?. Mulla oli sentään jo maaomaisuutta siellä, heillä ei kuin vaatteensa ja huonekalunsa ja nekin täällä Varkaudessa.
Vapaassa maassa "kunnanvaihdokseen" riittää muuttoilmoitus maistraattin..
Juu. Ei Suomi ole Neuvostoliitto, jossa piti saada valtiolta lupa asuinpaikanvaihdokseen.

Lienee kuitenkin laillista laittaa nykyiset kuntalaiset etusijalle jaettaessa kunnan vuokra-asuntoja. Mutta asuinpaikkaahaan saa vaihtaa, vaikka ei asuntoa olisikaan, eli ensin vaihtaa asuinpaikka ja sitten asuntojonoon. Tämä ei G:n vanhempia koskene, mutta yleisellä tasolla.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 30.12.2015 9:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
So Hard kirjoitti:...lopetat tuon 50-lukulaisen puuhastelun.
Kansankielellä masennuksen.
Lomakkeiden täyttely käsipelillä muuton anomiseen viranomaiselta on ihan psykedeelinen juttu jo käsitteenä.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gattacoja ja muita 1950-lukulaisia varten käsittääkseni ylläpidetään myös puhelinpalvelua muuttoilmoitusten (postille ja maistraatille) vastaanottamiseksi, löytynee vaikka niinkin innovatiivisella googlauksella kuin "muuttoilmoitus". Vuoden 2016 kunnallisverovelvollisuuden kunta määräytynee muuten kaiketi huomisen kirjoillaolokunnan kautta, eli sikäli tämä on tai ei ole akuuttia juuri nyt.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Gattacoja ja muita 1950-lukulaisia varten käsittääkseni ylläpidetään myös puhelinpalvelua .
Mutta miten voi soittaa, kun puhuvan sähkölennättimen sentraalisantra ei vastaa?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, tarkemmin ajatellen Gat on kyllä ilman muuta oikeassa siinä, että muuttoilmoituksen teko on inhimillisesti katsoen käytännössä mahdotonta, kuten kaikki muutkin toimenpiteet elämänlaatunsa parantamiseksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Minkälainen on yhdysvaltalainen intern-systeemi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Minkälainen on yhdysvaltalainen intern-systeemi?
LMGTFY
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Olisin itsekin osannut googlettaa, mutta olisin halunnut selityksen joltakin, jolla on asiasta syvällisempää ymmärrystä.

Nykyään ei saa minkäänlaista palvelua :evil:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11448
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:Nykyään ei saa minkäänlaista palvelua :evil:
Joo, ja sitten ihmetellään kun mamut vie työt ja muijat!!11
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti:^ Joo, tarkemmin ajatellen Gat on kyllä ilman muuta oikeassa siinä, että muuttoilmoituksen teko on inhimillisesti katsoen käytännössä mahdotonta, kuten kaikki muutkin toimenpiteet elämänlaatunsa parantamiseksi.
Pitääkö se aina nakella vielä keksien vittuiluja asian sivusta? Tietenkin muuttoilmoitus on niin helppo juttu, etten enää itsekään muista miten ja minne sen itse tein. Siksi kyselin.

Tietokoneiden käytön voi kuitenkin laskea pois näiden todellisten vanhusten kanssa. Eivät ole mitään Daven "facebook-mummoja". Luovutin jo vuosia sitten yrittää opettaa edes miten selaimen ja nettiyhteyden saa päälle. Mutkistaisi liikaa vielä tunnuksetkin niille hankkia ja opettaa, kun simppeli paperilappu käy.

Muutto Orimattilaan on heillä vielä vastahakoisella suunnitelma-asteella. Eivät oikein käsitä että jos vuokrakämppä, sen pitäisi olla toisella puolella katua Orimattilan apteekista ja yhdestä tavaratalosta, sen pidemmälle eivät pysty kävelemään jos sitäkään. Vanhainkotiinkaan ei niin vaan pääse kuin teidän Stromsössä. Varkaudessa se on vasta viimeinen aste ja Orimattilassa 90-vuotias enoni ei päässyt, koska kuulemma toisesta päästä vanhusten piti ensin kuolla. Säästöt, resurssipula ja kuten kokoomuksen nero Jyrki Katainen ah niin herkästi sanoi: "Meidän on uudestaan opittava pitämään huolta lähimmäisistämme." (Niinköhän Katainen itse asuu sukunsa vanhusten kanssa ja huolehtii heidän kaikista tarpeistaan, pyykinpesua, roskien vientiä, apteekkireissuja, kauppakassin kantamista ja maitötölkin aukaisua myöten? Kotihoitokaan muuten EI tekisi kaikkia noita)

Äitini ehdotti, että muuttaisivat mun taloon (äidin lapsuudenkoti toki) pysyvästi ja maksaisivat mulle vuokraa. Minä raakasti ettei käy, en jaksa jos vain makaatte siellä ja minä vaihdan loppuikänne vaippanne jos vielä elossa olette. Ja että sopii niin kuin nyt, että te saatte olla ilmaiseksi siellä ja vastaavasti minä Varkaudessa.

Iso elämänmuutos se vanhainkoti olisi. Niillä on nykyään ainakin iltapäivälehdissä aika huono maine. Ja sitten äitini ei halua samaan huoneeseen jonkun höppänän eukon kanssa. Eikä toisaalta jaksaisi jakaa huonetta höppänän isäni kanssa. Isälleni taas varmaan tulisi siellä rajoituksia tärkeimmän eli röökin ja kaljan suhteen. Eikä isä ilahtuisi, jos siellä leikitetään ja laulatetaan vanhuksia kuin pikkulapsia.

Logistisesti se muutto Orimattilaan olisi iso juttu. Tästä Varkauden vuokrakämpästä pitäisi luopua. Tarvittaisiin iso muuttoauto Varkaudesta Orimattilaan ja muutama riski bodari kamoja roudaamaan. 1800-luvun kaapeissa jotka eivät mahdu tuohon antiikkiseen hissiinkään olisi heillekin haastetta. Lisäksi irtoroju pitäisi lajitella ja pakata etukäteen. Nyt juuri on sen verran muuta dramatiikkaa, että sori en vielä ala.

Muutenhan tilanne alkaa olla kestämätön. Minun pitää olla siellä missä vanhempani ovat tai heidän Orimattilassa mun luona. Autoakaan isä ei enää suostu ajamaan ja kahden tunnin valitus ja vastustelu pelkotiloineen kävellä 50 metriä lähisiwaan. Äitini on vielä avuttomampi. Ei kanna mitään eikä saa raskasta ulko-ovea auki saati että pääsisi kellarin pesutupaan. Minäkään en ole kunnossa psyykkisesti enkä fyysisesti. Selkeästi hermoromahdus, sitten laihdun liikaa ja vatsa sekaisin kroonisesti molemmista päistä ilman krapulaakin.

Ja kuitenkin mun pitäisi olla just nyt Orimattilassa. Jos ei heti muusta niin byrokratiasyistä, maataloustoimistossa kirjoittamassa nimiä lappuihin joita ilman vuokralaisparkani jää ilman tukiaisia. Täällä Varkaudessa nyt siis molempien vanhempieni lääkärikuljetusten takia. Oma autoni jäi Orimattilaan ja vanhempani eksyvätkin sairaaloiden sokkeloissa. Onneksi ei vielä mitään akuutisti fataalia löydetty. Viimeisin on 15.1. isäni asioissa. Sitten vasta tietysti koko perhe Orimattilaan, koska eivät kaksistaan pärjää. Jos isäni saisi jatkolähetteen Kuopioon, niin tännehän jään. Jolloin harkitsen ajaa yksin päiväseltään Orimattilassa ja takaisin. Siellä on talo pimeänä ja Lantikka pihalla varkaiden syöttinä.

Nyt varmaan saan kuulla teiltä ylimielistä pilkkaa miten helppoa kaikki olisi järjestää... mutta veikkaanpa että vaikka muuta, täsmälleen tuollaista vyyhteä teillä ei ole ollut.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kyllähän tuo tilanne toki on raskas. Mutta realiteettimielessä totetan, että on ihmisiä, jotka ovat samassa tilanteessa kuin sinä (kaksi sairasta vanhempaa, ainut lapsi) ja käyvät ìtse töissä. Sulla ei kuitenkaan taida olla varsinaista muuta hommaa kuin vanhemmista huolehtiminen? Paitsi käydä siis ne laput kirjoittamassa. Mietipä, jos lähtisit joka aamun sorvin ääreen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:^Kyllähän tuo tilanne toki on raskas. Mutta realiteettimielessä totetan, että on ihmisiä, jotka ovat samassa tilanteessa kuin sinä (kaksi sairasta vanhempaa, ainut lapsi) ja käyvät ìtse töissä. Sulla ei kuitenkaan taida olla varsinaista muuta hommaa kuin vanhemmista huolehtiminen? Paitsi käydä siis ne laput kirjoittamassa. Mietipä, jos lähtisit joka aamun sorvin ääreen.
No joo tuo.
Mutta varsinaiset omaishoitajat taitavat olla enimmäkseen naimattomia keski-ikäisiä tyttäriä, tai jos heillä perhettä on, joutuvat jättämään perheensä ja huom. työnsäkin asuakseen 24/7 vanhuksen luona. Saavat sitten jonkun minipäivärahan. Osa omaishoitajista on jo itse vanhuksia.

Mites sinä itse? Mikset muuttanut vaikka perheinesi (nyt kuollutta) isääsi ja vielä elävää äitiäsi auttamaan? Jaa Pohjanmaalla? No entäs sitten? Kai sielläkin lääkärinduuneja on? Kai edes äitisi vielä vanhetessa otat hänet Espoon kotiisi asumaan? Miksi ei?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin