Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11448
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:Muistaakseni silloin mun "muinaisaikaan" lukiossa oli pakollinen joko kuvaamataito tai musiikki. Musiikkiin menivät vain ne, jotka jo valmiiksi osasivat soittaa jotain instrumenttia tai laulaa jossain kuoroharrastuksessa tms. Joten kuvaamataito oli enemmistölle se helpompi vaihtoehto.
Mulla oli myös musiikki. Kymppi sekin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Taisin kirjoittaa kuvaamataidosta L:n, kuten musiikistakin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11448
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Taisin kirjoittaa kuvaamataidosta L:n, kuten musiikistakin.
Jäit kiinni. Kuvista ei kirjoiteta, se piirretään. Ja musiikki lauletaan tai soitetaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Yllellä oli lukiossa L takatukassa ja B rapussa.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Biologiassa A-naali. Psykologisessa perssilmässä improbatur.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kaiken lisäksi murea kuvaamataidon maikkatar toimi usein alastonmallinani tehdessäni varhaistuotantoani Pariisin ateljeeheni. Ne oli aikoja, mutta eteenpäin piti pyrkiä. Mites muilla?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Mä luulen, että meillä oli lukiossa jopa jotain pakollista kuvaamataitoa, koska en keksi mitään muuta syytä miksi sinne tunnille päädyin. Oli varmaan 8 tai 9, jostain syystä se opettaja piti minusta, vaikka mun kuvataiteellinen osaaminen tai ylipäätään motivaatio siihen on hyvin alkeellista.
Mun lukiossani oli musiikki tai kuvaamataito pakollinen vaihtoehto, ts jompi kumpi oli pakko ottaa. En muista enää, olisiko saanut ottaa molemmat, jos olisi halunnut.

Gattiksen kuviksen taidoista olen nähnyt Poikuus 41 dinosauruksen, joka oli ihan jeech.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mulla oli lukioaikana vähän häiritsevissäkin määrin jonkinlaista pseudointellektuaalista heräämistä agendalla, ja olisin ollut mahdollisesti kiinnostunut taidehistoriallisen ja -teoreettisen sivistystason nostamisesta niin kuvataiteen kuin musiikinkin alalla. Sen sijaan minulle ei ollut ollenkaan keskeistä kouluajan käyttäminen puolivillaiseen itseilmaisuun näillä saroilla, ja ainakin minun koulussani taideaineiden opettajat taisivat olla pääsääntöisesti epäpäteviä opiskelijoita, jotka laulattivat ja piirrättivät lapsia. Se ei minua kiinnostanut yhtään. Musiikkiin minulla ei ole minkäänlaisia lahjoja eikä minkäänlaista vetoa, ja kuvaamataidon puolellakin (numerot olivat muistaakseni 9-10 koko kouluajan) osaamiseni oli sellaista insinöörihenkistä pikkutarkkaa piirtämistä, mitään luomisen iloa en siinä koskaan kokenut.

Minun kannaltani onneksi lukiossani oli mahdollista pudottaa taideaineet aika pian kokonaan pois, jos tilalle valitsi ylimääräisiä kursseja koulun painoalueilta: Jukka Pekkarisen ja Pekka Sutelan taloustieteen yliopistopääsykoekirjojen opiskelu oli minulle paljon antoisampaa kuin laulelu ja piirtely. Kunnianhimoisemmalla ja ennen kaikkea teoreettisemmalla opetusohjelmalla taideaineissa asia olisi voinut olla toisin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Amiksessa piirtelin open omakotitalon sähköpiirrustukset. Koska kämppä ei ole palanut, anna itselleni mun kkikahvit vuonna 2035.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nyt kävi niin, että vainajan eli kädestä suuhun eläneen isäni tililtä me ehdittiin pankissa ja laillisesti maksamaan vimeiset sairaalakulut ja hautaustoimiston kulut.
Sitten tulikin "Elon" kirje, että isälleni on kuoltuaan maksettu ylimääräistä eläkettä. Pankin avustuksella ulosmitanneet jo ja päälle 310 euron lasku jämistä.

Sen jälkeen tuli vielä seurakuntien laskut (miksi sitä kirkollisveroa maksetaan kun muodollisesta siunauksesta ja kuopan kaivuusta erikseen. Jaa onhan siinä polttouunikin), sitten kukkakaupan lasku, maksamattomia isän puhelinlaskuja ja takuudella perunkirjoitusta tekevä asianajaja laskuttaa vitusti. En muistakaan nyt kaikkia. Joten vielä tonni ja varmasti paljon yli menee. Ei mukana edes hautakiveä, taidetaan jättää se ensi kesään.

Perikuntahan olen siis minä, vaikka perunkirjoituskaan ei ole vielä valmis.

Nuukuusefektinä kysyn, että minunko ne pitää maksaa?
Kyllä pitää olla monimutkaista yhden ukon hautaaminen. Isä se aikoja sitten vitsaili "Ei ne maan päälle jätä". No ei, jos "joku muu" maksaa ja hoitaa.

Kysyn siis ett minäkö ne maksan kun vainajan tili on jo miinuksella?
Vai saako jostain sosiaalitoimistosta teidän rehellisten veronmaksajien rahaa?
Vai silloinkin vaatiiko sossu ennnen minkään rahan antoa, että vainajan vähäinen reaaliomaisuus kuten puolikas kattolahosta mökistä, autonromu ja aseet pitäisi myydä? No aseita en myy ja muunkin myyminen on hankalaa ja kestää yli laskujen erääntymisen.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Omaisuudella maksetaan vainajan kulut. Ei sillä ole väliä onko kiinteää tai irtainta.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: vainajan vähäinen reaaliomaisuus kuten puolikas kattolahosta mökistä, autonromu ja aseet pitäisi myydä? No aseita en myy ja muunkin myyminen on hankalaa ja kestää yli laskujen erääntymisen.
Olematta asiantuntija, niin sanoisin, että vastaus on tässä. Artisti (vainaja) maksaa, koska kerran varallisuutta on. Jos vainaja olisi täysin varaton, niin hautauksen, kukat jne varmastikin maksaisi se, joka ne on tilannut. Jos tilaaja olisi vainaja itse (esim. puhelinlasku) ja pesä olisi varaton, niin varmaankin menisi luottotappioksi.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 28.06.2016 13:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dynamo kirjoitti:^
Omaisuudella maksetaan vainajan kulut. Ei sillä ole väliä onko kiinteää tai irtainta.
Kattolaho mökki on arvoton. Yritetään josko sen päärakennuksen vakuutusarvon eli 34 000 E saisi "luonnonvahinkona", mutta tuskinpa. Auto niin romu, että sen korjauttaminen maksaa enemmän kuin kukaan maksaisi. Aseita, johon mulla siis on myös luvat, en myy. Joten rahallako pulitan? Vai maksaako sossu köyhän vainajan kuluja vai vaatiiko että perikunta eli minä myy nuo ensin? Haluaako joku teistä vanhoja kalsareita? Halvalla lähtee.
Viimeksi muokannut Gat, 28.06.2016 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Bluntly kirjoitti:Amiksessa piirtelin open omakotitalon sähköpiirrustukset. Koska kämppä ei ole palanut, anna itselleni mun kkikahvit vuonna 2035.
Olen kans tehnyt sähköpiirustuksia. Sekä aurinkosähkölle että muulle. Vaikkei sellaista koulua ole tullut käytyä.
Mummon kesämökkiin ja saunalle aurinkosähköjärjestelmät 360Wp ja 55Wp. Vuonna 1997. Akkuja oli 1100Ah edestä, eli 10 kpl. Yksi on vasta kaput. Valopisteitä oli runsaasti ja mm pakastin ja vesipumppu toimi tuolla järjestelmällä.
Vanhemmille piirsin saunamökkiin, vajaan, aittarivistöön, kahteen autotalliin ja yhteen navettaan kuvat. Sähkäri kävi tsekkaamassa kuvat, asennukset ja teki viimeisen kytkennän, jotta virta kulkee. Kehui kuvia ja työnjälkeä. Siis mun :shock: :D
Ja aiemmin tuli tehtyä kaikki muut kytkennät vanhempien taloon paitsi sulaketaulun. Sähkäri totesi, että hyvin kytketty ja oikein johdotettu - hänelle ei jäänyt korjattavaa lainkaan.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Gat kirjoitti:Kattolaho mökki on arvoton.
Mitäs tontti maksaa? Ei kai mökki ilmassa killu? Osta isäsi puolikas ja aikanaan perittyäsi äitisi myyt tontin pois. Tai myytte yhdessä jo aiemmin.
Gat kirjoitti:Aseita, johon mulla siis on myös luvat, en myy.
Myytpäs.
Ilmeisesti itsellesi.
Ja ne rahat menee vainajan kuluihin, ellei niistä jää jopa jotain yli.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

No tontti ei ole edes järven rannalla.

ja minähän ne aseet perinkin, luvatkin mulla on. Olen miettinyt, pitäisikö mun pikimmiten liittyä paikalliseen metsästysseuraan, nykyisen aselain takia. Pääsisin kyllä, koska pomonsa on maanvuokraajani ja melkein kaveri ja sitäpaitsi mun maat on sen seuran käytössä.

Tarkoittanet, että jos en myy aseita, silloin ikäänkuin niiden arvolla maksan isän kuluja? Äh vitut.

Muutenkin edellisen sivun juttujeni lisäksi outoa.
Minä olen koko perikunta, mutta leski eli äitini hallinnoi jäämistöä vaikkei itse saa sitä myydä.
Jos jotain myydään, meidänkö sitten pitää vaihdella keskenämme valtakirjoja? Että saan myydä mitä omistan ja vice versa?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Gat kirjoitti:Tarkoittanet, että jos en myy aseita, silloin ikäänkuin niiden arvolla maksan isän kuluja? Äh vitut.
Luullakseni aseet on toistaiseksi kuolinpesän omaisuutta. Kuolinpesän omaisuudella maksetaan pesän kuluja. Jos silkko raha on loppu, niin pesän omaisuutta myydään kunnes joko velat on kuitattu tai omaisuus on loppu.
Jos aseet on helpompi realisoida kuin tontti tai auto (4-500€ jos katsastettu ja ajoaikaa kivasti mutta umpipaska), niin osta aseet pesältä. Tarviit tietty ostoluvan poliisilta, koska sulla on varmaankin rinnakkaislupa hallussapitoa varten? Tarvinnee myös lupaa varten käydä testeissä? emt. Kannattaa liittyä metsästysseuraan pikimiten. Mutta...meidän seuraan liittyminen käy päinsä vain kerran vuodessa kokouksen aikana, tai siis sillä tavalla pääsee koejäseneksi. Koejäsenyys kestää meillä vähintään vuoden (maks 2v) ja koeaika on pakollista - koska seuran säännöt.

https://www.poliisi.fi/luvat/hankkimisl ... ellytykset
^
"Esimerkiksi rikollinen menneisyys tai päihteiden väärinkäyttö voivat olla este luvan saamiselle."
Viimeksi muokannut Dynamo, 28.06.2016 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

No tontti ei ole edes järven rannalla.
No hinta silläkin maalla on. Selvinnee ko paikkakunnan kiinteistönvälittäjältä.
Itse vastaavassa tilanteessa ostaisin osuuden sopivaksi katsotulla (verottajalle kelpaavalla) matalalla hinnalla, koska purkukuntoinen mökki ja ei veden äärellä. Ja myisin jossain vaiheessa maan rakennuksineen pois yhdessä tai yksikseni jos olisin ainoa omistaja.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Äh. Menee monimutkaiseksi.
Jospa mä vaan perin ne aseet ja kiilaan suhteilla paikalliseen metsästysseuraan. Sitä ennen olen ollut vain savolaisessa metsästysseurassa. Metsästyskortti on, liekö voimassa, en tiiä. Luvat luultavasti toistaiseksi pitää noinkin. Ilman uutta ostolupaa pällitesteineen.

Ei kai sitä vanhaan hyvään aikaan tarvinnut olla edes seuran jäsen, jos omisti 120 ha metsää plus pellot kuten minä.

Oikeastaan kyselin, että minäkö sen tonnin pari ja vielä hautakiven maksan isän jäljelläolevista kuluista vai eikö sossu eli te veronmaksajat avusta ellei ensin myy kaikkea.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11448
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:Oikeastaan kyselin, että minäkö sen tonnin pari ja vielä hautakiven maksan isän jäljelläolevista kuluista vai eikö sossu eli te veronmaksajat avusta ellei ensin myy kaikkea.
Johan sulle tähän vastattiin. Onko Karhu sumentanut silmät/aivot?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:ja minähän ne aseet perinkin, luvatkin mulla on.
Niin kauan kun pesässä on eurokin velkaa, et peri mitään. Ne on pesän omaisuutta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^^
Nyt sanon jo että olet PÖSILÖ !

Myytte pesän omaistuutta niin paljon kun velat vaatii. Vai meinaatko että kun olisi esimerkiksi 1000ha uudistuskypsää metsää mutta RAHAA vain 100€, niin yhteiskunta maksaa hautaamisen ja muut viulut sen jälkeen kun tuo 100€ on käytetty?? :mrgreen: :mrgreen: :D :D :lol: :lol:

Ja aselupien suhteen juttelet poliisin kanssa. Et varmaan halua, että poliisi tulee kyselemään isäsi aseiden perään ja saat niistä sitten jonkun sortin sanktiot.
"Rinnakkaislupa annetaan 10 vuodeksi, kuitenkin enintään hallussapitoluvan voimassaoloajaksi, jollei sitä ole erityisestä syystä annettava lyhyemmäksi ajaksi. "
Eli kun faijasi potkaisi tyhjää, niin rinnakkaislupakin raukesi. Sikäli kun ymmärrä tuon oikein.

https://www.poliisi.fi/luvat/ampuma_aseluvat

120ha riittää hyvin metsästykseen ja joidenkin aseiden käyttötarkoitus tullee täytettyä. Mutta jos isälläsi oli esim pistoolin lupa, niin sulle sen saanti voi olla hankalaa. Elleivät sitten myönnä muistoaseen lupaa. Mulla sellainen on isoisäni aseelle ja se ei sisällä lupaa patruunoiden ostoon saati ampumiseen.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mitenköhän rattijuopumustuomio vaikuttaa aseluvan saantiin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Mitenköhän rattijuopumustuomio vaikuttaa aseluvan saantiin?
Yksittäinen vanhempi tapaus ei juuri vaikuta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin