Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

1108 kirjoitti:Impaled Nazarenen
Homo.
Impaled Nazarenen minulle pilasi lopullisesti haastattelu, jossa sanoivat vihaavansa Morbid Angelia. Tuonpuoleisessa pojat laitetaan faithfully, splendidly kumartamaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Manzel

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Mikähän taulutelkkarissa on vikana, kun korkeammat äänet huojuvat vähän samaan tapaan kuin Leslie? Kaikki säädöt olen plärännyt läpi eikä mikään ole auttanut.

Tuo kuuluu ainoastaan tv:tä katsellessa. Esim. Playstation:lla pelatessa ei huojuntaa tule.
elco

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti: Impaled Nazarenen minulle pilasi lopullisesti haastattelu, jossa sanoivat vihaavansa Morbid Angelia.
Öö, eikös se vähänniinq kuulu noiden poikien teemaan, että vihataan kaikkea?
Monsieur Manala

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Jos lentokone muuttaa tasaisella kaarella suuntaansa 180 astetta 100m kääntösäteellä lentäen 300km/h, montako G:tä kohdistuu koneeseen?
Bhven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Monsieur Manala kirjoitti:Jos lentokone muuttaa tasaisella kaarella suuntaansa 180 astetta 100m kääntösäteellä lentäen 300km/h, montako G:tä kohdistuu koneeseen?
69,4 G

http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskeiskiihtyvyys
Onslow

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Entä millaista vauhtia pitää matkustaa päiväntasaajalla maapallon ympäri myötäpäivään, että aika pysyy koko ajan samassa, esim klo 12:00:ssa?
Viimeksi muokannut Onslow, 09.01.2009 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Monsieur Manala

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Bhven kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Jos lentokone muuttaa tasaisella kaarella suuntaansa 180 astetta 100m kääntösäteellä lentäen 300km/h, montako G:tä kohdistuu koneeseen?
69,4 G

http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskeiskiihtyvyys
Voikos toi nyt pitää paikkaansa? Voisin melkeen kuvitella että formula 1:llä pystyy downforcen avulla tekemään moisen käännöksen aika julmettua vauhtia. Lähemmäs 70G:tä taas on jotain, mitä mikään ihminen ei kestäisi lähimainkaan tajuissaan.
Chap

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chap »

Monsieur Manala kirjoitti:
Bhven kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Jos lentokone muuttaa tasaisella kaarella suuntaansa 180 astetta 100m kääntösäteellä lentäen 300km/h, montako G:tä kohdistuu koneeseen?
69,4 G

http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskeiskiihtyvyys
Voikos toi nyt pitää paikkaansa? Voisin melkeen kuvitella että formula 1:llä pystyy downforcen avulla tekemään moisen käännöksen aika julmettua vauhtia. Lähemmäs 70G:tä taas on jotain, mitä mikään ihminen ei kestäisi lähimainkaan tajuissaan.
7,1 G:tä on oikea vastaus.
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Onko kokemuksia sähkönkilpailutuksesta ja jos on, niin millaisia?
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Onko kokemuksia sähkönkilpailutuksesta ja jos on, niin millaisia?
Hyviä kokemuksia siltä ajalta, jolloin lämmitin sähköllä.

www.sahkonhinta.fi

Ja postinumeroalue ja lukemat vuosikulutuksesta alkutietoina syötetään ja sitten valitaan. Sitten halpoja arvioitaessa (ellet kilpailuta määräaikaisia sopimuksia) kannattaa katsoa milloin viimeksi hintoja rukattiin.

Sitten kun teet sopparin sopivan kanssa he irtisanovat vanhan sopimuksen. Kerran vuodessa saa vaihtaa ilmaiseksi (ei saa periä ylimääräisestä mittarinluvusta maksua).

Itselle jäi hyvä kuva Savon voimasta. Antoivat yksi kesä koko kesän -20%, kun markkinahinnat olivat alhaiset kesällä.
:sir:

Kiitos. Täytyy laittaa tarjouspyyntö vetämään.
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Kolmen tuttavaperheen kokemuksesta joku ruotsalainen sähköyhtiö myy hirmusti muita halvempaa sähköä pääkaupunkiseudulle (Kraft&Kultur tai jotain sinnepäin). Tein ite juuri sähkösopimusta loppuviikosta, tuli puheeksi :D


Ja aiheeseen:
Kannattaanko ihan tavallisia (halpoja) keittiöveitsiä edes yrittää teroittaa, vai nakkaanko suosiolla kierrätykseen ja ostan uusia tilalle?
Palstan keittiövirtuoosit voisivat vinkata hyvistä veitsistä ja niiden ostopaikasta. Mielellään alle 30 €/kpl. Tänks.
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kiitos. Täytyy laittaa tarjouspyyntö vetämään.
Onko tämä herännyt mielenkiinto perua siitä, kun Fortum osti Espoon sähköyhtiön? :)
Pelkästään kun sähkölasku tipahti postiluukkuun. Sähkö menee niin perkeleesti vaikka on maalampö.


Talo on kuin joulukuusi ulkovalaistuksessa, joka on pimeällä päällä koko ajan. Kaksi isoa littua (40 ja 50 tuumaa) ja kaksi tietokonetta + xbox päällä lähes koko ajan, talon sisäkatto täynnä halogeeneja, vaimo ja poika lämmittävät saunaa lähes joka ilta.., poreamme jne

Saisimme kyllä sähkönkulutusta leikattua helposti, mutta täytyy tuntea yhteiskuntavastuunsa näin laman alla ja välttää kulutuksen vähentämistä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

bliss kirjoitti:Palstan keittiövirtuoosit voisivat vinkata hyvistä veitsistä ja niiden ostopaikasta. Mielellään alle 30 €/kpl. Tänks.
Mä olen kovin tykästynyt Sanelliin, saa mm. paikallisesta Prismasta. Ne on ne vihreägrippiset.

Vanhat nakkaisin mäkeen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Onslow

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

bliss kirjoitti:Tänks.
Samalla kun ostat uudet veitset, osta myös se Fiskarsin 15 euron veitsen teroitin ja käytä sitä. Itse tapaan pyhkiä veitsen aina läpi ennen leikaamista ja kyl on pysyneet veitset hyvänä, vaikka ovatkin ihan Fiskarsin 5-15 euron halpisveitsiä. Ovat teräviä kuin madon kieli.

..veitsikaupoille itsekin menossa, ja haussa näppärääkin näppärämpi Santoku.

http://www.veitsimaailma.fi/epages/Kaup ... s/6109-7GE

Edit: Sanellillakin on Santoku:

http://www.osmonikko.fi/product_details.php?p=49

Taidan hakea sellaisen..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Onslow kirjoitti:Edit: Sanellillakin on Santoku:

http://www.osmonikko.fi/product_details.php?p=49

Taidan hakea sellaisen..
Mulla on toi, kaikista mun lukuisista veitsistä ehdottomasti eniten käytössä.

Itsehän teroitan veitseni puikolla, olisko jollain tietoa hyvästä teroittimesta (Fiskars ei VOI olla hyvä)?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kuka muistaa joskus 80-luvun alussa Staysharp-mainoskamppanjan?

"Staysharp on ikänsä terävä. Otat sen kotelosta, se teroittaa itse itsensä, työnnät sen koteloon, se teroittuu uudelleen".
Onslow

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Vesper kirjoitti: Itsehän teroitan veitseni puikolla, olisko jollain tietoa hyvästä teroittimesta (Fiskars ei VOI olla hyvä)?
Ei se varmaan paras ole, mutta helvetin helppo ja nopea. Kyllä sillä veitset kunnossa pysyy ja tylsän saa teräväksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No ehkä mä kokeilen kun sitä taitaa tällä hetkellä saada pinkkinäkin!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Duck

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Duck »

Onslow kirjoitti: Fiskarsin 15 euron veitsen teroitin
Mä muuten vähän yllätyin kun huomasin että ne Ikean 5 euron veitsenteroittimet ovat myös Fiskarsin valmistamia. Lienevätkö sitten jotain laaduntarkkailun failanneita maanantaikappaleita kun ovat niin paljon halvempia?
Onslow

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Duck kirjoitti: Mä muuten vähän yllätyin kun huomasin että ne Ikean 5 euron veitsenteroittimet ovat myös Fiskarsin valmistamia. Lienevätkö sitten jotain laaduntarkkailun failanneita maanantaikappaleita kun ovat niin paljon halvempia?
Bulkkikamaa vaan. Vähän sama kuin KLC myymässä nokian roinaa:

http://www.klc.fi/products.php?g1=17522 ... &g3=1c770a
Rouva Pupu

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Teen miehelle isyyspakkauksen. Kyselisinkin palstan isukeilta, että mitäs te sellaisesta pakkauksesta toivoisitte löytävänne? On mulla jo hiukan kamaa kasassa; pakolliset Vuoriset, Papa bestit, korvatulpat ja viinapottu.
Onslow

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Rouva Pupu kirjoitti:Teen miehelle isyyspakkauksen. Kyselisinkin palstan isukeilta, että mitäs te sellaisesta pakkauksesta toivoisitte löytävänne? On mulla jo hiukan kamaa kasassa; pakolliset Vuoriset, Papa bestit, korvatulpat ja viinapottu.

Fleshlight ja sikareita.
James B

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James B »

exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Teen miehelle isyyspakkauksen. Kyselisinkin palstan isukeilta, että mitäs te sellaisesta pakkauksesta toivoisitte löytävänne? On mulla jo hiukan kamaa kasassa; pakolliset Vuoriset, Papa bestit, korvatulpat ja viinapottu.

Fleshlight ja sikareita.
Äh, "tämä kortin esittäminen oikeuttaa bloukkariin" -korttipinkka. :)
Sen kortin paras oikeuttaa sitten bloukkariin joltain muulta taholta kuin vaimokkeelta, nimittäin tuollaisten lupausten lunastaminen ilman kiukkuista puraisua voi olla hankalaa koliikkivauvaa hoivaavalta puolizombielta äitipandalta.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

bliss kirjoitti:Palstan keittiövirtuoosit voisivat vinkata hyvistä veitsistä ja niiden ostopaikasta.
Zwilling. Tommosen menin ostamaan Kokkipuodista. Seuraavat ovat samaa merkkiä. Pysyy hyvin terävänä ja saa todella teräväksi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Chevilyn

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chevilyn »

Mikä on hyvä ilmainen kuvankäsittelyohjelma winukalle? Joku ihan perusohjelma, jolla voi mielellään vaihtaa tiedostojen muotoa samalla (jpg.)? Aikaisemmin oli PhotoImpression ja taisi joskus olla myös Picture it käytössä.
Vastaa Viestiin