Kysy ammatista

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Poliisi

Ylermi: koulutetaanko poliisit käyttäytymään nöyryyttävästi ja riitaa haastaen esim. liikennerikkomuksen tehneitä kohtaan?

Olin kerran ystäväni kyydissä, kun poliisi pysäytti ajaessamme vahingossa kadulle, jossa oli tilapäisesti ajokielto, ja saamamme kohtelu lähenteli sadismia. Tulkitsin sen silloin leikiksi, koska en voinut uskoa poliisin tosissaan olevan niin vittumainen. Toisella kerralla minut pysäytettiin kun tein vahingossa u-käännöksen väärässä kohdassa. Järkytyin pitkäksi aikaa poliisin nöyryyttävästä ja pitkäpiimäisestä kuulustelusta. Tuntui siltä, että hän yritti väen vängällä saada minut menettämään malttini tai sanomaan hänelle jotenkin vastaan, jotta olisi voinut sitten osoittaa valtaansa lopettamalla väittelyn sakkolapulla. Minä, joka en yleensä hermostu vaikka olisi syytäkin, sain tehdä tosissani töitä pysyäkseni rauhallisena.

Noiden kokemusten johdosta minulle on jäänyt inhottava pelonsekainen epäilys, että maatamme paimentavat oikeudentunnottomat ja suhteellisuudentajuttomat kusipäät, jotka käyttävät heille annettua valtaa sadististen taipumustensa tyydyttämiseen. Vähän niin kuin miliisi Venäjällä, paitsi mahdollisesti ilman rahallisen lahjonnan osuutta. Miten on?


Toimittaja

Onko täällä ketään toimittajaa? Miksi juttuehdotuksista ei saisi kieltäytyä? Eivätkö toimittajat ymmärrä, että haastateltava tekee juttuun osallistuessaan joskus useamman tunnin ilmaista työtä ja lahjoittaa persoonallisuutensa heidän lehtensä myynninedistämisvälineeksi - ilman korvausta? Ei kai kukaan järkevä ihminen oleta, että kaikki aina suostuvat tällaiseen tilanteesta ja jutun aiheesta riippumatta? Ja miksi pitää jäädä inttämään ja ahdistelemaan kohdetta useilla puhelinsoitoilla, jos vastaus on ei?
Onslow

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Onslow »

EveryWoman kirjoitti:maatamme paimentavat oikeudentunnottomat ja suhteellisuudentajuttomat kusipäät, jotka käyttävät heille annettua valtaa sadististen taipumustensa tyydyttämiseen.
Poliisejakin mahtuu moneen junaan.

Itse soitin muutama vuosi takaperin poliisille eräästä hankeen sammuneesta puliukosta. Keskuksen konstat pyysivät minua odottamaan paikalla partion saapumista, johon hölmönä menin suostumaan. No siinä sitten vartoilin 2 tuntia tuota partioita ja vitutus oli järjetön ja pakkasta kymmenkunta astetta.

Vitutuksen laukaisi kuitenkin erittäin fiksu, noin 30 vee konsta joka pahoitteli kovasti myöhästymistään ja kiitteli minun sitkeyttäni paikalla olemiseen. Kaveri käyttäyi juuri niin hienosti ja herrasmiesmäisesti kuin pitikin, joten minun vitutukseni mureni sitten samantein ja häivyin kotiin.

Opin tuosta sen, että kaikki poliisit eivät ole mulkkuja, ja etten ikinä enää soita kyttiä paikalle puliukkojen takia. Jäätykööt perkeleet.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Onslow kirjoitti:Opin tuosta sen, että kaikki poliisit eivät ole mulkkuja...
Itse olen yrittänyt keksiä kokemuksilleni vaihtoehtoisia selityksiä. Kuten sen, että riidan haastaminen jostain syystä kuuluisi tehtäviin. En välttämättä ymmärrä, miksi se kuuluisi, mutta pidän kuitenkin pelilaudalla niitäkin selityksiä, joita en ymmärrä, kunnes joku asiantuntevampi valaisee keissiä. Ehkä se sinunkin kohtaamasi herrasmiespoliisi käyttäytyy sadistisesti liikennerikkureita kohtaan, koska hänen on käsketty tehdä niin?
Onslow

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:että poliisi joskus "hiillostaa"
Ainakin minun puskurissani ohituskaistalla roikkui joku siviilisaabi muutama vuosi sitten kun ajelin jonku bimmerin kanssa melko vauhdikkaasti kohti Tamperetta. Nopeuteni nousi siinä kyllä ihan mukavasti.

No, en saanut sakkoja vaikka ylitystä oli ** kmh. Bimmerikuskin se sivarisaabi kyl pysäytti ja minä pääsin haneen. 8)
Mulli75

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Onko liikkuvalla poliisilla joku sakkokiintiö eli onko tietyssä ajassa saatava kerättyä sakkotuloja tietty summa ?

Taitaa peltipoliisit tienvarsilla olla aika tehottomia sakkotulojen keräämisen kannalta.
Mulli75

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

exPertti kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti:Taitaa peltipoliisit tienvarsilla olla aika tehottomia sakkotulojen keräämisen kannalta.
Minä olen ymmärtänyt, että poliisi on ihan ihmeessä mihin niitten kaikkien sakkojen kanssa joutuisi. Niitä tulee peltipoliiseista sellaista tahtia.
Minä kuulin että niistä peltipoliisien sakoista jää aika moni selvittämättä jos kuvasta ei voi tunnistaa ihmistä eikä kukaan tunnusta ajaneen eli sakkoa ei saada kohdistettua kenellekään.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:Ylermi: koulutetaanko poliisit käyttäytymään nöyryyttävästi ja riitaa haastaen esim. liikennerikkomuksen tehneitä kohtaan?
Kyllä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Vastatkoon tämä poliisitietäjä siihenkin, että onko urbaani legenda että poliisi joskus "hiillostaa" siviiliautoilla "liikenteen riskiryhmiä" testatakseen meneekö hermo? Ja jos ja kun menee niin rapsut raskaamman kautta.
Ei ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulli75 kirjoitti:Onko liikkuvalla poliisilla joku sakkokiintiö eli onko tietyssä ajassa saatava kerättyä sakkotuloja tietty summa ?
On ja kova onkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Fcuk

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^^ Hihii. :D

Mun taas tekis mieli ihmetellä tähän, että hakeutuuko pollariksi keskimääräistä ihanampia ihmisiä. Hitto siks kai niitä aina puolustankin kun omalle kohdalle sattunu varsinaisia huippuja. Tuuriakin toki voin kiitellä, eilen oli kai sakkokiintiönsä jo täynnä kun selvisin vain pienellä (virneellä varustetulla) nuhtelulla...

En voi sille mitään, että poliisin edessä rupeen aina vaan flirtimmäks. Kerran ei yks (nainen) siitä juuri pitäny. Hitto kun hävetti. Mut pääsin tilanteesta ihan voittajana.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Ei haittaisi jos vastaisit asiallisesti, mutta ehkä tuokin tulee koulutuksesta. Ammattisi ympärillä liikkuu myyttejä ja tuo "hiillostamisjuttu" tuli kyllä jostakin muualta kuin Pertin päästä.
Kuukleta poliisin peruskoulutus ja etsi löytyykö epäilyttävää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriDaavid

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Opettajat: miksi joku ryhtyy opettajaksi? Johtuuko se lyhyestä työajasta vai tykkääkö ne lapsista vai miksi?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

En oikein ymmärrä, miten joku tuohtuu siitä, että rikkoo lakia ja sen jälkeen poliisi kuulusteluu tiukasti mutta asiallisesti. Liikennerikokset ovat ihan yhtä vakavia kuin muut teot, rikos on rikos. Kuten joskus kerroin, jäin itse auton alle suojatiellä ja tekijä sai siitä 10 päiväsakkoa. Seurauksenarevennyt eturistiside ja elinikäiset polvikivut minulle, tekijälle naurettava rangaistus. Ainoa mikä ärsyttää on se, ettei välillä voi turvautua oman käden oikeuteen esim. pesäpallomailan avustuksella.

Poliisipartiossa toinen tuntuu olevan ns. hyvä ja toinen paha poliisi. Liekö totta vai kuvittelenko vain?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriDaavid kirjoitti:Opettajat: miksi joku ryhtyy opettajaksi? Johtuuko se lyhyestä työajasta vai tykkääkö ne lapsista vai miksi?
Pitkät lomat mahdollistavat runsaan viinanjuonnin.
Paras päivä ikinä.
Onslow

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Riemumieli kirjoitti: Kuten joskus kerroin, jäin itse auton alle suojatiellä ja tekijä sai siitä 10 päiväsakkoa. Seurauksenarevennyt eturistiside ja elinikäiset polvikivut minulle, tekijälle naurettava rangaistus.
Setäni vaimo jäi Tampereella suojatiella auton alle, ja tekijä pääsi kuin koira veräjästä. Vaivoiksi jäivät loppuelämän kestävät selkäkivut ja kova lääkitys. Yliajaja oli jonkinsortin poliikoulun talkkari tjn, joten siinä kuulemma iso syy miksi rangaistusta ei tullut oikeastaan lainkaan.

Reilua.
Fcuk

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Joo, kyllä siinä pitää yliajetun kai kuolla, että rangaistus (jonkunlainen) tulee...
Rouva Pupu

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Fcuk kirjoitti:Joo, kyllä siinä pitää yliajetun kai kuolla, että rangaistus (jonkunlainen) tulee...
:(
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Fcuk kirjoitti:Joo, kyllä siinä pitää yliajetun kai kuolla, että rangaistus (jonkunlainen) tulee...
Jåå, auto on Suomessa pyhä lehmä. Poliisit tosin tuon kympin antoivat, kun tyhmänä en vaatinut käräjäoikeuskäsittelyä. Mutta miksi poliisi ei suosisi rikollisia, kun oikeudet tekevät samaa?

Btw urbaani legenda kertoo, että paras tapa ottaa joku hengiltä on ajaa hänen päälleen autolla, ajaa auto sen jälkeen lyhtypylvääseen ja nauttia tämän jälkeen mahdollisimman paljon viinaa ennen poliisin saapumista. Kun on kännissä, ei ole vastuussa teoistaan, näin meillä ajatellaan. Ja joka tapauksessa auto meni särki ja vähintään polveen sattui eikä tukkakaan ollut enää hyvin, joten alennusta saa luonnollisesti.
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onslow kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:maatamme paimentavat oikeudentunnottomat ja suhteellisuudentajuttomat kusipäät, jotka käyttävät heille annettua valtaa sadististen taipumustensa tyydyttämiseen.
Opin tuosta sen, että kaikki poliisit eivät ole mulkkuja.
Outoa. Kaikki tapaamani poliisit ovat olleet virantoimituksessa erittäin kohteliaita, asiallisia, konstruktiivisia ja jopa edustavia. Tämä pätee niin sakottaviin (kuskia, ei toki kyydissä istunutta urpiaista) liikennepoliiseihin, joskus paikalle soittamiini juoppokuskeihin tai vaikkapa opiskeluaikana naapurien omiin bileisiimme hälyttämiin järjestyspoliiseihin. Eli täysin päinvastainen kokemus kuin EW:llä - jommalla kummalla meistä lienee ollut aika poikkeavanlaatuinen poliisituuri.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti: Eli täysin päinvastainen kokemus kuin EW:llä - jommalla kummalla meistä lienee ollut aika poikkeavanlaatuinen poliisituuri.
Tai joku ei vain sopeudu yhteiskunnan sääntöihin tai kokee ne vain muita koskeviksi.

EDIT kijroitusvihre.
Viimeksi muokannut Riemumieli, 29.01.2009 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
MGandhi

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Riemumieli kirjoitti: Btw urbaani legenda kertoo, että paras tapa ottaa joku hengiltä on ajaa hänen päälleen autolla, ajaa auto sen jälkeen lyhtypylvääseen ja nauttia tämän jälkeen mahdollisimman paljon viinaa ennen poliisin saapumista.
Tätä olen itsekin miettinyt. Jos haluaisi jostain henkilöstä päästä eroon tai ainakin antaa elinikäinen muistutus vittumaisuudestaan, kannattaa nimenomaan kelata autolla yli kännipäissään. Tietysti pitää huolehtia siitä, ettei motiivi murhalle tai sen yritykselle paista välittömästi läpi.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

MGandhi kirjoitti:Tätä olen itsekin miettinyt. Jos haluaisi jostain henkilöstä päästä eroon tai ainakin antaa elinikäinen muistutus vittumaisuudestaan, kannattaa nimenomaan kelata autolla yli kännipäissään.
Olennaista on se, että juo viinan vasta sen jälkeen kun on ajanut auton lyhtypylvääseen. Kännissä ajamalla voi satuttaa itsensä pahastikin.
Paras päivä ikinä.
NuoriDaavid

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Onhan se kauheeta, kun joku tulee niinQ sanomaan, että lakia ei sais niinQ hei rikkoo. Kauheita natsei.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onko kaikki vakuutusalan ihmiset synnynnäisiä kusipäitä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Bluntly kirjoitti:Onko kaikki vakuutusalan ihmiset synnynnäisiä kusipäitä?
Ei se niin mene. Täytyy ymmärtää, että vakuutusyhtiö on olemassa omistajiaan, ei asiakkaita varten. Näin ollen vakuutusvirkailijan tehtävänä on kieltäyty kategorisesti kaikista korvausvaatimuksista ainakin aluksi. Jos sitten asiasta valitetaan, voi tapauksen jopa tutkia. Vrt. Grishamin kirja, jonka nimeä en nyt muista.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin