Kysy ammatista

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Fcuk kirjoitti: Mun taas tekis mieli ihmetellä tähän, että hakeutuuko pollariksi keskimääräistä ihanampia ihmisiä. Hitto siks kai niitä aina puolustankin kun omalle kohdalle sattunu varsinaisia huippuja. Tuuriakin toki voin kiitellä, eilen oli kai sakkokiintiönsä jo täynnä kun selvisin vain pienellä (virneellä varustetulla) nuhtelulla...
Daah, sä oot vaan niin håt ettei ne kehtaa sakottaa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Riemumieli kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Onko kaikki vakuutusalan ihmiset synnynnäisiä kusipäitä?
Ei se niin mene. Täytyy ymmärtää, että vakuutusyhtiö on olemassa omistajiaan, ei asiakkaita varten. Näin ollen vakuutusvirkailijan tehtävänä on kieltäyty kategorisesti kaikista korvausvaatimuksista ainakin aluksi. Jos sitten asiasta valitetaan, voi tapauksen jopa tutkia. Vrt. Grishamin kirja, jonka nimeä en nyt muista.
No täähän hiukan riippuu kyllä siitä onko kyseessä keskinäinen yhtiö vai pörssilistautunut osakeyhtiö.

Ja noh, prosentuaalisestihan vahingoista korvataan ihan valtaosa. On muuten ihan pirun paljon nopeempaa maksaa pois kun alkaa värkätä hylkäyspäätöstä, joten ainakin mun kokemuksen mukaan evätään lähinnä sillon kun tapaus on erittäin selvä.

P.S Voin paljastaa senkin, ettei niillä vakuutusmaksuilla tässä maassa juuri voittoja kääritä, vaan sijoituksilla.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Lilo kirjoitti:Ja noh, prosentuaalisestihan vahingoista korvataan ihan valtaosa. On muuten ihan pirun paljon nopeempaa maksaa pois kun alkaa värkätä hylkäyspäätöstä, joten ainakin mun kokemuksen mukaan evätään lähinnä sillon kun tapaus on erittäin selvä.
P.S Voin paljastaa senkin, ettei niillä vakuutusmaksuilla tässä maassa juuri voittoja kääritä, vaan sijoituksilla.
Ainakin teorian mukaan vakuutusmaksuilla katetaan maksettavat korvaukset, mutta aika kivasti ko. yhtiöillä siitä huolimatta menee.

Oma kokemukseni alle jäämiseen liittyen. Menin lekurille ja määräsi magneettikuviin. If päätti korvaavansa 22 euroa eli poliklinikkamaksun, koska virkailijan mukaan lääkärit määräävät huvikseen kalliita tutkimuksia varsinkin, jos on olemassa vakuutus niin kuin liikennejutuissa pakollinen liikennevakuutus. Maksoin itse, pyydin lausuntoa liikennevahinkolautakunnalta ja If maksoi ennen kuin lautakunta ehti lausua asiasta.

Sain korvausta kivusta ja särystä 1400 euroa. Valitin yo. lautakunnalla, sain 2000.

Eli kaiken kaikkiaan varsin perse fiilis jäi, kun kaikesta joutui tappelemaan. Onnettomuuden uhrina sitä yleensä on vielä huonossa hapessa muutenkin ja kaikki tuntuu vaikealta. Vahinkoilmoituksenkin sain tehdä itse, kun ajaja (oli muuten Huoneistokeskuksen auto) ei viitsinyt mitään ilmoittaa.

Summa summarum. Kaihda Ifiä ja Huoneistokeskusta sekä tappele aina vastaan kaikesta.

Niin joo. Noista poliisin määräämistä rankkareista kantsii lähes poikkeuksetta valittaa syyttäjälle eli esittää tyytymättömyyttä. Muuttuvat varsin usein lievemmiksi.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lilo kirjoitti:Daah, sä oot vaan niin håt ettei ne kehtaa sakottaa.
Näin :D
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriDaavid

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vakuutusyhtiöasioissakin kannattaa muistaa kolikon toinen puoli: hyvin moni yrittää kusettaa vak. yhtiötä. Sen takia yhtiöiden on PAKKO olla epäluuloisia. Jos sieltä korvattaisiin jokainen hakemus, huijarit veisivät kaiken.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriDaavid kirjoitti:hyvin moni yrittää kusettaa vak. yhtiötä.
Mutta miksi eivät usko lääkäreitä? Autojutuissa saa kuulemma keksiä vaikka mitä kadonnutta ja kaikki korvataan, mutta ammattilaisen diagnoosilla heitetään vesilintua.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Katson olevani kykeneväinen vastaamaan kaikkien ammattiryhmien puolesta.
EveryWoman kirjoitti:Noiden kokemusten johdosta minulle on jäänyt inhottava pelonsekainen epäilys, että maatamme paimentavat oikeudentunnottomat ja suhteellisuudentajuttomat kusipäät, jotka käyttävät heille annettua valtaa sadististen taipumustensa tyydyttämiseen.
Ei mulla ole ollut tuollaista kokemusta, mutta toisaalta kokemukseni liikennepoliiseista rajoittuvat pariin puhallutukseen, joista tuli nolla. Ainakaan silloin en kokenut nöyryytystä. Saattoi tietenkin johtua siitä että olen mies.
Toimittaja
Onko täällä ketään toimittajaa? Miksi juttuehdotuksista ei saisi kieltäytyä? Eivätkö toimittajat ymmärrä, että haastateltava tekee juttuun osallistuessaan joskus useamman tunnin ilmaista työtä ja lahjoittaa persoonallisuutensa heidän lehtensä myynninedistämisvälineeksi - ilman korvausta?
Näkyvyys ja lisämaine haastattelun kautta on se korvaus.

Kyllä haastatteluista saa kieltäytyä. Ota hätätapauksessa yhteyttä sadistiseen poliisiin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Riemumieli kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:hyvin moni yrittää kusettaa vak. yhtiötä.
Mutta miksi eivät usko lääkäreitä? Autojutuissa saa kuulemma keksiä vaikka mitä kadonnutta ja kaikki korvataan, mutta ammattilaisen diagnoosilla heitetään vesilintua.
Kait se on pakosta niin, että kun yritetään pitää jonkinlaista seulaa, niin sitten osa asiallisista korvauksista jää maksamatta ja osa puliveivauksista maksetaan.

Kun selvänäkijöitä ei ole.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Ei haittaisi jos vastaisit asiallisesti
Voiko asenteellisiin muka-kysymyksiin vastata asiallisesti? Sama kuin kysyisi "Kuuluuko lääkärien koulutukseen olennaisena osana väärien diagnoosien teko ja epäempaattisuus?".

Kyllä mä ainakin uskon että yksittäisillä poliiseilla on joskus huonoja päiviä, ja joukossa on jopa arveluttavia tyyppejä. Ei sen pitäisi olla uutinen, ihmisiä sinnekin laitokseen valitaan.

Mullin esittämästä sakkokiintiöstä: käsitykseni on että jollain päättävällä taholla saatetaan tehdä budjettia arvioitaessa näppituntuma-arvioita myös sakkotuloista tulevaisuuden osalta, mutta tämä ei ole sama asia kuin tavoite mikä yritettäisiin saavuttaa. Ihan normaalilla maalaisjärjellä ajatellen näin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Riemumieli kirjoitti:Btw urbaani legenda kertoo, että paras tapa ottaa joku hengiltä on ajaa hänen päälleen autolla, ajaa auto sen jälkeen lyhtypylvääseen ja nauttia tämän jälkeen mahdollisimman paljon viinaa ennen poliisin saapumista. Kun on kännissä, ei ole vastuussa teoistaan, näin meillä ajatellaan. Ja joka tapauksessa auto meni särki ja vähintään polveen sattui eikä tukkakaan ollut enää hyvin, joten alennusta saa luonnollisesti.
Jos tarkoituksena on lavastaa murha onnettomuudeksi, eikö löytyisi parempiakin vaihtoehtoja joista ei saisi minkäänlaista rangaistusta?

Muistelen palstalla joskus mainitun että paras tapa tappaa toinen on viedä hänet hapettomaan huoneeseen koska siitä ei jäisi minkäänlaisia jälkiä, edes kuolinsyystä. Tiedä sitten mistä löytää hapettoman huoneen, joissakin laboratorioissa olen nähnyt paloturvasysteemejä joissa huoneesta poistuu happi äkillisesti palon sattuessa. Valitettavasti ei niin kauaksi aikaa että ehtisi kuolla, taju vaan menisi.

Jääkö tukehtumiskuolemasta tyynystä naamalla mitään jälkiä, sen lisäksi että tyyny on kuolassa? ND? Zeb? Kuka tahansa joka on katsonut CSI:tä?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriDaavid kirjoitti: Kait se on pakosta niin, että kun yritetään pitää jonkinlaista seulaa, niin sitten osa asiallisista korvauksista jää maksamatta ja osa puliveivauksista maksetaan.

Kun selvänäkijöitä ei ole.
Onhan noista lääkäriasioista väännetty, että miten vakuutusyhtiöiden lääkärit pelkillä papereilla tekee sitä tai tätä. Käsittelijälle sitten aika suolesta, kun lääkäri periaatteessa kuitenkin tekee sen päätöksen, mutta käsittelijä saa aina haukut niskaan. Ja virheitäkin tapahtuu, kun ihmiset ovat tekemässä hommia. (Ja niin, lääkäreillä kyllä ON kokemuksen mukaan tapana teettää kaikki mahdolliset ja mahdottomat tutkimukset jos maksaja on vakuutusyhtiö...en tosin väitä, että Riemumielen tapauksessa kyseessä olisi mikään turha tutkimus ollut.) Kaiken kaikkiaan, onneks en oo henkilövahinkojen kanssa tekemisissä enää.

Niinhän se yleensäkin menee, että korvauksista on turha odotella kiitosta, mutta haukut tulee aina perille. Asiakkaan mielestä hyvää palvelua on se, että kaikki maksetaan, vaikka itse laskisin mukaan myös selkeät päätökset perusteluineen kielteisissä tapauksissa.

Yleensä tuntuu olevan niin, että teki vakuutusyhtiö mitä vaan, niistä valitetaan kyllä aina. Vähän niinQ verottaja tai pankki. Itse en useinkaan mainosta työpaikkaani just siks etten jaksa kuunnella n:nettä tarinaa siitä miten paskasti sekin yhtiö X toimi jonkun kummin kaiman vasemman villasukan tapauksessa Y vuonna nakki.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriDaavid

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^ Niin. En täysin jaksa uskoa suomen jokaisen 20 000:n lääkärinkään 130%:een objektiivisuuteen.

Jos uusi purjevene ja exän elatusmaksut pitää maksaa, herkästihän se hoitopäätös menee rahaatuovaan suuntaan, jos vak. yhtiö maksaa. Varmasti näitä on, olisi aika uskomatonta väittää, että ei olisi.

Se, kuinka paljon näitä sitten on, on varmastikin mahdotonta vastata, koska asiaa olisi varmastikin vaikea tutkia.

Vak. yhtiössä toimiminen ei varmaankaan todellakaan ole kiitollista. Jos kaikki maksetaan sentilleen, tuskin kukaan kiittää. Päinvastaisessa tapauksessa tulee tulta ja tulikiveä.

Lisäksi tietysti se, että esim. moni kotteronsa omistaja mieltää autonsa paljon arvokkaammaksi kuin se objektiivisesti on.
Fcuk

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Lilo kirjoitti:Daah, sä oot vaan niin håt ettei ne kehtaa sakottaa.
Näin :D
Ja hyvä suustani.
(obs; Kukaan ei ole tilanteissa riisunut!)

Mut onhan mua toki sakotettu. Ja on mut putkaankin viety... Ja on mulle poliisisetä hermostunutkin... Mut pääasiassa on jääny kyllä kovin loistava kuva, olen saanut apua ja kuritusta niin kuin kunnon nuoren naisen kuuluukin. Muille samaa!

Vakuutusihmisistäkään ei mitään pahaa sanaa, vddu. Seuraava kysymys?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Riemumieli kirjoitti:En oikein ymmärrä, miten joku tuohtuu siitä, että rikkoo lakia ja sen jälkeen poliisi kuulusteluu tiukasti mutta asiallisesti.
Saamani kohtelu ei ollut asiallista. Olisin mieluummin ottanut sakot kuin kuunnellut monta minuuttia erilaisia vittumaisia luonnehdintoja persoonallisuudestani (joihin siis en ollut antanut aihetta) ja vastannut kuulustelukysymyksiin, joissa oletuksena oli että tein virheen aivan tietoisesti ja tahallani (vaikka olisi pitänyt olla ilmeistä, ettei näin ollut).

Ihan tosissani yritin selittää näitä tilanteita itselleni arvailemalla, josko moinen bashaaminen jotenkin kuuluisi virallisesti toimenkuvaan.

Muut kohtaamiseni poliisien kanssa ovat olleet varsin ok, eli ei mitään pahaa sanottavaa heistä ammattikuntana. Jos nyt joku niin halusi ajatella.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Frederik Krueger kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Onko täällä ketään toimittajaa? Miksi juttuehdotuksista ei saisi kieltäytyä? Eivätkö toimittajat ymmärrä, että haastateltava tekee juttuun osallistuessaan joskus useamman tunnin ilmaista työtä ja lahjoittaa persoonallisuutensa heidän lehtensä myynninedistämisvälineeksi - ilman korvausta?
Näkyvyys ja lisämaine haastattelun kautta on se korvaus.

Kyllä haastatteluista saa kieltäytyä. Ota hätätapauksessa yhteyttä sadistiseen poliisiin.
Tuskin sadistinen poliisi osaa kertoa, miksi monella toimittajalla on niin aggressiivinen tyyli. Tälläkin kertaa haluaisin ennemmin ymmärtää toiminnan syyn (tai syyt) kuin, vain lynkkauttaa henkilön.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriDaavid kirjoitti:Lisäksi tietysti se, että esim. moni kotteronsa omistaja mieltää autonsa paljon arvokkaammaksi kuin se objektiivisesti on.
Tarkoitin lähinnä "kadonnutta" omaisuutta, joka korvataan kotivakuutuksesta.
Paras päivä ikinä.
NuoriDaavid

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Riemumieli kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Lisäksi tietysti se, että esim. moni kotteronsa omistaja mieltää autonsa paljon arvokkaammaksi kuin se objektiivisesti on.
Tarkoitin lähinnä "kadonnutta" omaisuutta, joka korvataan kotivakuutuksesta.
Itse asiassa nyt poikkeuksellisesti en viitannut sinuun :wink:

Tarkoitin vain, että moni autonsa romuttanut kyrpiintyy, nyt vak yhtiö maksaa niin "huonon" korvauksen, koska luulee kotteronsa todellista arvokkaammaksi.

Mutta tottakai, jos matkalaukku katoaa, niin sehän sisälsi vähintään täyspitkän kettuturkin ja timanttikorvakorut, vaikka todellisuudessa olisi ollut pelkästään likaiset kalsarit.

Jos taloyhtiössö on sähkökatkos, niin joka pakastin on ollut täynnä sisäfilettä ja karhunlihaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos taloyhtiössö on sähkökatkos, niin joka pakastin on ollut täynnä sisäfilettä ja karhunlihaa.
Älä unohda peuranpaistia, tuntuu olevan tosi suosittua nykysin!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Fcuk

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Tässä huomaa taas miten kiltti oon. Meil ei ees ilmotettais vakuutusyhtiöön mitään. :D
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriDaavid kirjoitti:Opettajat: miksi joku ryhtyy opettajaksi? Johtuuko se lyhyestä työajasta vai tykkääkö ne lapsista vai miksi?
Nuoreen mieleen on helpompi vaikuttaa kuin vanhempaan. Usein taustalla lienee maailmanparantajakompleksi. Useimmiten opettajilla työaika jatkuu kotona eikä ole todellakaan "lyhyt". Lomat ovat pitkät, totta juu, mutta työ onkin usein niin rankkaa/hektistä ettei sitä lyhemmillä lomilla monikaan tekisi nykyisellä palkkauksella, joka muuten vaihtelee suuresti opetettavan luokka-asteen ja kertyneiden työvuosien mukaan.

Valitettavan monella lapsella on turvalliset aikuiskontaktit vähissä. Itse tiedän satavarmasti tarjoavani sellaisen jokaiselle oppilaalleni.(Jeesuskompleksi! mutta totta)

Kai työn palkitsevuus perustuu siihen, että tulokset näkyvät yleensä nopeasti(lyhytjännittesyys ;-), ja aina saa testata uusia taktiikoita jos yksi ei toimi. Minusta palkkapäivän lisäksi on ihan parhautta joutua lapsilauman halaamaksi kun niillä oli mua ikävä tai kun oon vaan niin ihku. Kyllä aikuisetkin kävis mutta semmosiin tilanteisiin on ehkä vaikeampi hakeutua :P

Poliisikysymykseen maallikkovastaus: Poliisilla on valtaa. Valitettavasti poliiseiksi hakeutuu myös sellaisia tyyppejä, jotka yhteisen hyvän palvelemisen sijaan haluavat käyttää valtaa toisiin ihmisiin saadakseen siitä kiksejä. Itse olen tavannut täysmulkeroita kyttiä, sekä oikein mukavia poliisisetiä ja -tätskyjä. Tosin samalla tavalla opettajissa on myös niitä, joiden kiksit tulee komentamisesta ja rankaisemisesta. Pthyi.
Prepare for the worstest.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18755
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Niba »

nowaysis kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Opettajat: miksi joku ryhtyy opettajaksi? Johtuuko se lyhyestä työajasta vai tykkääkö ne lapsista vai miksi?
Nuoreen mieleen on helpompi vaikuttaa kuin vanhempaan. Usein taustalla lienee maailmanparantajakompleksi. Useimmiten opettajilla työaika jatkuu kotona eikä ole todellakaan "lyhyt". Lomat ovat pitkät, totta juu, mutta työ onkin usein niin rankkaa/hektistä ettei sitä lyhemmillä lomilla monikaan tekisi nykyisellä palkkauksella, joka muuten vaihtelee suuresti opetettavan luokka-asteen ja kertyneiden työvuosien mukaan.

Valitettavan monella lapsella on turvalliset aikuiskontaktit vähissä. Itse tiedän satavarmasti tarjoavani sellaisen jokaiselle oppilaalleni.(Jeesuskompleksi! mutta totta)

Kai työn palkitsevuus perustuu siihen, että tulokset näkyvät yleensä nopeasti(lyhytjännittesyys ;-), ja aina saa testata uusia taktiikoita jos yksi ei toimi. Minusta palkkapäivän lisäksi on ihan parhautta joutua lapsilauman halaamaksi kun niillä oli mua ikävä tai kun oon vaan niin ihku. Kyllä aikuisetkin kävis mutta semmosiin tilanteisiin on ehkä vaikeampi hakeutua :P

Poliisikysymykseen maallikkovastaus: Poliisilla on valtaa. Valitettavasti poliiseiksi hakeutuu myös sellaisia tyyppejä, jotka yhteisen hyvän palvelemisen sijaan haluavat käyttää valtaa toisiin ihmisiin saadakseen siitä kiksejä. Itse olen tavannut täysmulkeroita kyttiä, sekä oikein mukavia poliisisetiä ja -tätskyjä. Tosin samalla tavalla opettajissa on myös niitä, joiden kiksit tulee komentamisesta ja rankaisemisesta. Pthyi.
Minusta opettajissa ja lääkäreissä on paljon useampia mulkkuja poliiseissa? Tai sitten minulla on vain vähemmän kokemusta poliiseista, sillä ehdolla etten sitä erityisemmin kaipaakaan. Useat lääkärit ovat ylimielisiä kaikentietäviä kusipäitä vaikka tietävät vain jonkun erikoistumisalueensa paremmin ja opettajissa paljon sellaisia ettei edes juuri mikään lääkitys auta, vaikka aiheutin jo hurmoshenkistä vastusta, sanoisin myös lasten kanssa hakeutuvat tekemisiin sellaisia joilla muitakin ambitioita lasten suhteen? Tai sitten sairaat ihmiset sairastuttavat lääkärit ja kusipäiset pikkuihmiset kusipäistävät opettajat, sen sijaan rikolliset vaikuttavat mitenkään poliiseihin? Joo, ihmiset sairastuttaa sairas kilpailuyhteiskunta ja samalla lasten vanhemmat, joitten vaikutuksesta lapsista ei mitään tule, sen sijaan rikolliset ovat rikollisia, riippumatta yhteiskunnan tilasta, koska rikollinen mieli on rikollinen eikä johtu nuoruuden kokemuksista tai vanhempien tai opettajien ylenkatsessta ja välinpitämättömyydestä? Sjöberi sentään..ja "Lööperin" katsojat tiedoksi kaikki jotka tuon elokuvan käyvät katsomassa ovat sanalla sanoen mistään ymmärtämättömiä kusipäitä mulkkuja..
Viimeksi muokannut Niba, 29.01.2009 15:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nowaysis kirjoitti:Poliisikysymykseen maallikkovastaus: Poliisilla on valtaa. Valitettavasti poliiseiksi hakeutuu myös sellaisia tyyppejä, jotka yhteisen hyvän palvelemisen sijaan haluavat käyttää valtaa toisiin ihmisiin saadakseen siitä kiksejä. Itse olen tavannut täysmulkeroita kyttiä, sekä oikein mukavia poliisisetiä ja -tätskyjä. Tosin samalla tavalla opettajissa on myös niitä, joiden kiksit tulee komentamisesta ja rankaisemisesta. Pthyi.
Freddie tässä puhui jo puolestani ja hyvin vetikin. Tuo kaikenlainen koulutuksessa aivopesu tai hakeutuminen alalle joidenkin kiksien takia taikka traumanpurku/vahinko kiertämään mentaliteetti on kyllä kokemukseni mukaan puppua. Oikeastaan mikään kokemani ei tue noita.

Enemmäkin kyse huonossa asiakkaan kohtelussa on huonosta päivästä, kyynistymisestä tai kyllästymisestä työhön. Aivan kuten muillakin aloilla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Minusta ammattimainen asenne on juuri sitä, ettei anna sen huonon päivän näkyä suhteessa asiakkaaseen.
Prepare for the worstest.
NuoriDaavid

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Juristit: haittaako teitä, kun juristeja aina haukutaan julkisuudessa ja väännetään vitsiä juristien ahneudesta?
NuoriDaavid

Re: Kysy ammatista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Minusta ammattimainen asenne on juuri sitä, ettei anna sen huonon päivän näkyä suhteessa asiakkaaseen.
Mutta ehkä, siis ehkä, poliiseilla on kuitenkin hiukan eri asenne. Niillä kun asiakas on usein väärässä.

Minä yritän hymyillä vaikka potilas päästelisi mitä jöötiä, kun muuten jää fyrkat saamatta. Poliisilla ei ole tuota ongelmaa.

Eräs kunnanlääkäri totesi: aina on potilaita riittänyt, ei ole vielä tarvinnut kohteliaaksi ruveta. Itse en ole tuossa asemassa :)

Minulla ei ole poliiseista negatiivista sanottavaa. Elämäni vittumaisinta ja epäoikeudenmukaista vallankäyttöä olen saanut VR:n konduktööriltä. Vuosi taisi olla -87, join kaljaa asemalla ja odotin junan tuloa. Junan tullessa ryystin loput pullosta. Otin tyhjän pullon kuitenkin junaan mukaan, siitähän saa rahaa. Kaljakassi oli mukana.

Nousin junaan, konnari tuli ja heitti ulos junasta seuraavalla asemalla. Yritin selittää, että en ole ryypännyt junassa, vaan asemalla. Ei auttanut. Varmasti purki jotain edellisviikonloppuna humalaisilta kuulemaansa vittuiluaan muhun. Vittu vittu vittu. Vieläkin oon katkera.
Vastaa Viestiin