Mitä et ostanut

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

^ Loistavasti sanottu siellä takana! :D
Prepare for the worstest.
elco

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja elco »

bliss kirjoitti:
RP kirjoitti:En ymmärrä tätä topiikkia.
Tyypit eivät ostaneet laitetta, jota ei ole vielä myynnissä.

edit: (mä ymmärsin tästä topikista kaksi ensimmäistä viestiä)
Tota hei: miten paljon te nyt sitten muuten ymmärrätte?
RP

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä niinku tarkotin että en ymmärrä tätä "jätin ostamatta" juttuu. Viestit kyl snaijaan niinku.

elco on hiljaa.
bliss

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja bliss »

Sarkasminvälittäjänappulani taitaa olla epäkunnossa.
Manaaja

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Pohdittuani asiaa nyt uudelleen, niin ei tuossa kyllä kauhian pal järkeä ole. Surffilaudaksi voi hankkia paljon halvemman miniläppärin, joka on kuitenkin oikea tietokone QWERTY-näppäimistöllä.
Mutta kun sen QWERTYnkin voi korvata paremmalla.
Dumis

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Lol, kaveri kirjoitti 45 minsaa sähköpostia kaverilleen ja sitten kamera näytti kuvaa kolmesta-neljästä virkkeestä.

Alkaa mennä jo pricelesin puolelle :D
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriD kirjoitti:Surffilaudaksi voi hankkia paljon halvemman miniläppärin, joka on kuitenkin oikea tietokone QWERTY-näppäimistöllä.
Juu olen katsonut ja kokeillut miniläppäreitä, mutta niitä ei oikeasti ole mukava käyttää. Se on kuin tietokone, mutta pienempi - ja sylissä tai kädessä epämukava ja/tai epäergonominen käyttää.

Kosketuksella käytetäväksi suunnitellun tabletin käyttökokemus on ihan eri, ja se vapauttaa käyttäjänsä tekemään asioita eri tavalla kuin miniläppäri. Jos haluaisin miniläppärin, minulla olisi sellainen - mutta kun en halua sellaista. Jos olisin halunnut eInk-pohjaisen ebook-readerin sellaisina kuin ne nyt ovat, minulla olisi sellainen.

iPad pyrkii luomaan uuden kategorian ja sillä on hyvä mahdollisuus onnistua siinä, plus mahdollisuus tehdä hurjasti arvoa kontentin omistajille, joille iPad voi muodostua aivan valtavan hyväksi kanavaksi myydä jalostettua sisältöä kuluttajille.

Esimerkkinä Sports Illustrated mock up:
http://www.youtube.com/watch?v=ntyXvLnxyXk
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja huima »

Dumis kirjoitti:^ Lol, kaveri kirjoitti 45 minsaa sähköpostia kaverilleen ja sitten kamera näytti kuvaa kolmesta-neljästä virkkeestä.

Alkaa mennä jo pricelesin puolelle :D
Se oli The Onionin sketsi.

Joo. Priceless.
Manaaja

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:^ Lol, kaveri kirjoitti 45 minsaa sähköpostia kaverilleen ja sitten kamera näytti kuvaa kolmesta-neljästä virkkeestä.

Alkaa mennä jo pricelesin puolelle :D
Joo ja jos et huomannut, ne kome-neljä virkettä oli kirjoitettu ihan päin vittua. Myös siinä hintalapussa ollut hintaero 8 gigan ja 40 gigan versioiden välillä oli melkoisen kuvaava ja osuva myös tämän iPadin kohdalla.

Oli tossa videossa pari muutakin legendaarisen osuvaa heittoa:

"Everything is just a few hundred clicks away."

"I'll pretty much buy anything that's shiny and made by Apple."

"But Apple isn't resting on it's laurels. Brian Gilman said that they are already hard at work on the next generation of the Macbook Wheel which will be 4 ounces lighter due to it's lack of screen, hard drive or wheel."

En voi oikein sanoa muuta kuin että: Nailed.
Manaaja

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

huima kirjoitti:Jos haluaisin miniläppärin, minulla olisi sellainen - mutta kun en halua sellaista.
Not shiny and made by Apple? :(
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:
huima kirjoitti:Jos haluaisin miniläppärin, minulla olisi sellainen - mutta kun en halua sellaista.
Not shiny and made by Apple? :(
Näh. Eivät vaan ole toimineet riittävän hyvin. Mulla on 13" MacBook, joka on läppäriksi hyvä. 10" miniläppärit ovat olleet mun testailussa aika crapin tuntuisia - vaikka niihin vetäisi windowsin tilalle Ubuntun.

iPadin kokeileminen lopulta saa aikaan sen päätöksen, että miltä se oikeasti tuntuu ja kokemukset akunkestosta, että onko siitä vakavasti otettavaksi laudaksi. Mutta konseptina pidän hommaa hyvänä. Toki avoimempi (less DRM ja teknisesti ) olisi ollut parempi, mutta en tällä hetkellä pidä tätä huonona starttina.
Manaaja

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Entäpä jos MB Air maksaisi saman mitä muutkin miniläppärit JA iPad, eli noin neljä kertaa vähemmän.

Ottaisitko silti ennemmin iPadin, jos jompi kumpi pitäisi valita?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:^ Entäpä jos MB Air maksaisi saman mitä muutkin miniläppärit JA iPad, eli noin neljä kertaa vähemmän.

Ottaisitko silti ennemmin iPadin, jos jompi kumpi pitäisi valita?
Jos MB Airin saisi 350 euroon, niin totta mooses ottaisin sen. Ihan sama kuin ottaisin parin tonnin 12" ThinkPadin, jos sen saisi halvalla. Ihan eri kysymys. Silloin olisi enemmän poweria samalla rahalla, joten se olisi järkiratkaisu. Mutta siinä tilanteessa ei olla.

400 euron normaalit läppärit tai miniläppärit eivät vaan ole vakuuttaneet mua tähän mennessä. iPad ei ole läppäri. Se on erilainen laite. Jos pitäisi valita nykyinen pikkuläppäri tai iPad, kokeilematta iPadia tuntuu siltä, että se sopisi minun tarpeisiin paremmin.

Ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä muut siitä ajattelisivat tai ajattelisivat siitä, että minä käytän sitä laitetta.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

aasi kirjoitti:Mulle tuli kans mieleen että tässähän kävi Applelle Nokiat, ei enää mitään uutta. Jos nyt oikein muistan, niin noita Nokiankin julkistuksia taidettiin joskus seurata vähän eri malliin kuin tänäpäivänä.
Juu-u, aikahan paljon Nokian ekasta Commarista kohistiin ja sitä kiiteltiin maailmalla. Tosin samalla epäiltiin että japsit syövät Nokian markkinat, koska japsipuhelimet ovat niin paljon edistyneempiä ja netissä kun Nokia takkuili vielä wapin kanssa. Toisin kävi, japsipuhelimet olivat niin räätälöityjä japsien tarpeille.

Mikä minua on pidempään ihmetyttänyt on väitteet ettei Nokia ole tajunnut oheisohjelmistojen tärkeyttä vasta kuin Applen myötä, luulevathan monet jopa että AppStore olisi muka jokin uranuurtaja jota kaikki muut matkivat, tähän tapaan:
Do we completely disregard the mobile industry's rush to imitate various elements of the iPhone, including the App Store?
Oikeastihan homma meni niin että Nokia julkisti aikeistaan ryhtyä tarjoamaan maksullisia applikaatiota ja palveluita kännyköilleen jo kauan ennen kuin kukaan oli edes kuullut iPhonesta. Kummallista oli vaan se että kun Nokia julkisti aikeensa, kansainväliset operaattorit julmistuivat koska katsoivat Nokian astuneen heidän rahantulolähteilleen. He olivat siihen asti tarjonneet kytkykännyköilleen lisäpalvelut, eivät kännykkävalmistajat. Eikös joku merkittävä operaattori laittanut Nokian kännykät tuon takia boikottiin, oliko jopa Vodaphone?

Kas kun iPhonen AppStore ei aiheuttanut operaattoreille samanlaista sydämistymistä. Ehkä operaattorit katsoivat tällä kertaa ettei heillä ole (enää) vaihtoehtoa, voi myös olla että Apple on ehkä kuunnellut enemmän operaattoreita ennen julkistustaan siinä missä Nokia vain ilmoitti asiasta. Mutta silti. Maailma menee Apple-laput silmillään, Apple ei voi tehdä koskaan väärin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Mitä iPadiin tulee, vaikka olisikin paska ja floppi, propsit Applelle kuitenkin siitä että yrittää keksiä uusia ratkaisuja vaikka ne eivät aina onnistuisikaan (muistetaan vaan Pippin-pelikonsolikin). Ehkä Applella on nyt varaa, vähän kuten joskus muinoin Nokialta tuli vaikka miten outoja puhelimia, kuten se eriskummallinen paksu neliskanttinen trendipuhelin. Näin joillakin jopa sellaisen käytössä. :roll:

Ai niin ja tietenkin kuuluisa taco-puhelin NGage. Vaikutti siltä että juuri NGagen floppauksen myötä Nokia muuttui paljon varovaisemmaksi. Ehkä hyvä niin, en tiedä. Moni tämän hetken hiteistä saattaa hyvinkin olla parin vuoden kuluttua kuollut, esim. RIM Blackberry. Ja saihan Nokia pyyhkeitä siitäkin kun joltain Motorolalta tuli ennen Nokiaa värinäyttö-, simpukka ja/tai 3G-puhelimia, mutta katsokaa missä Motorola on nyt. Aina ei välttämättä kannata olla eka, tai ainakaan se ei takaa menestystä.

Ps. Perin mielenkiintoista ettei Blackberryn kotisivuilta löydy Suomea vaihtoehdoista. Kaikki muut pohjoismaat Islantia myöten löytyvät, kuten myös maailman muut maat aina Afghanista alkaen. Perin kummallista, mistä johtunee? Pitävätkö Suomea niin Nokian läpitunkemana maana?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pippinpaddle.jpg

No voi widdu! Nyt kyllä nousi Applen osakkeet pilviin minun silmissäni. Olen jo vaikka kuinka kauan ihmetellyt miksi konsolivalmistajat ovat niin vitun tyhmiä etteivät lisää konsoleihinsa trackballia hiiren korvikkeeksi, auttaisi tosi monissa pelityypeissä. Olisihan se pitänyt arvata että Applekin oli aikoinaan tajunnut saman (tosin ehkä sen takia että Pippinin oli kai tarkoitus osata olla lite-tietokonekin). Voi jehna. Aika paskalta tuo padiohjain kyllä muuten näyttää, mutta se idea. Apple tajusi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Manaaja

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

huima kirjoitti:iPad ei ole läppäri. Se on erilainen laite. Jos pitäisi valita nykyinen pikkuläppäri tai iPad, kokeilematta iPadia tuntuu siltä, että se sopisi minun tarpeisiin paremmin.
Mitä nää tarpeet sitten mahtaa olla? Mun on vaan vaikea käsittää, kun käytännössä 99,9% ajasta on sekä älypuhelin että (kannettava) tietokone käsien ulottuvilla, mihin tarvitaan älypuhelinta, jonka liikuteltavuus on rampautettu, puhelin on tapettu, moniajoa ei ole koskaan ollutkaan ja ainoastaan näyttöä on suurennettu.

Siis. Mitä vattua tolla oikeasti tekee ja minkälaisissa tilanteissa, missä ei läppäri ja puhelin pärjää vähintään kohtalaisesti?

Lukee Edgar Allan Poeta iltasaduksi naiselle?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^No mä ostaisin ton heti, jos pari lisäjuttua olisi kohdillaan:
- toimisi piirtopöytänä,
- pystyisi helpommin synkkaamaan tietokoneen kanssa ja mm. ois usb-portti,
- moniajo.

Noilla spekseillä toi korvaisi mun elämässä seuraavat:
- paperinen työnäytekansio, joka syö helvetillisesti aikaa ja rahaa,
- luonnoskirja, jota on yhtä "työlästä" kuljettaa mukana kuin tätä vehjettä,
- läppäri.

Jos ajattelee, että noiden kolmen sijasta mulla voisi kulkea mukana vain yksi noin kevyt ja siisti laite, jolla voisi vielä kirjojakin lukea ilman että tarvitsee varastoida niitä fyysisesti persläven kokoisessa kämpässään ja kanniskella laukussaan, niin hell yeah. Konsepti on siis erittäin paljon enemmän kohdallaan mun tarpeita ajatellen kuin vaikka läppärin tai miniläppärin konsepti. Vielä viilausta, niin ostan + jätän läppärin ostamatta. Silloin myös loppuu Nokian puhelimella netissä surffaaminen, joka on mulle yhtä tuskaa. Samalla heitän pc-koneeni tunkiolle ja vaihdan Mäkkiin. Ekaan Mäkkiin elämässäni. Ei mitenkään huono peliliike Applelta, jos muutama muukin sattuu tekemään samoin.

Huima puhuu asiaa.
Manaaja

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:No mä ostaisin ton heti, jos pari lisäjuttua olisi kohdillaan
My point exactly.

Mutta kun ei ole, niin loppuosa viestistäsi oli täysin yhdentekevää fantasiointia.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:My point exactly.

Mutta kun ei ole, niin loppuosa viestistäsi oli täysin yhdentekevää fantasiointia.
Ekassa iPhonessakaan ei ollut sitä, tätä ja tota.

Keskustelussa huomioitavaa on, että tämä oli kategorian avaus ja voin jo kuvitella, miten kategoria tulee kehittymään. En kuitenkaan epäile, etteikö siitä huolimatta iPad muodostuisi ja tällaisenaan hyväksi tuotteeksi.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Keskustelussa on huomioitavaa, että jos joku muu valmistaja olisi tuonut raakileen näytille ilman edes lupausta seuraavasta versiosta olisi tullut Ngaget. Mutta fanaattiset uskontokunnat ovatkin asia erikseen.
No elämä on ja voi heitellä lokaa Apple fanboyksy tai miksi, mutta se ei elämää muuta mihinkään suuntaan. Pidän kuitenkin itseäni aika lailla avarakatseisena teknologia pundittina ja olen viime aikoina odottanut enemmänkin Asuksen päänavausta eBook-markkinoille. Laitetta jonka piti olla ensimmäinen jokakäyttäjän hyvä ebook / table -laite ja hintaluokka 300+ euroa.

Applen iPad iski tuohon väliin, että en usko että ostaisin 300+ eurolla enää pelkkää eInk-readeria - olkoonkin, että sen akun kestoaika olisi kertaluokkia pidempi. Olen sen verran urbaani, että olen virtalähteiden piirissä lähes aina. Päivän kesto on vallan riittävä tällä hetkellä. Toistaiseksi.

Laite voisi olla parempi, kyllä. Se voisi olla halvempi. Se voisi olla avoimempi.

Mutta mikään noista ei tee siitä nyt vielä huonoa. Kyseessä on silti ensimmäinen tablet-laite, josta tavallisena consumerina voin olla innostunut ja nähdä laitteesta hyötyjä omassa elämässään.
NuoriD

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Melko kallis

http://www.apple.com/ipad/pricing/

Halvin Wi-Fi + 3G $629

Tietysti internationaalihintoja ei ole vielä ilmoitettu, mutta Stetson-Harrison menetelmällä voisi veikata, että euromäärät suunnilleen samoja kuin dollarit.
elco

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti: Keskustelussa huomioitavaa on, että tämä oli kategorian avaus ja voin jo kuvitella, miten kategoria tulee kehittymään. En kuitenkaan epäile, etteikö siitä huolimatta iPad muodostuisi ja tällaisenaan hyväksi tuotteeksi.
Vertailukohtana PSP on mielestäni verraten osuva, vaikkei se yhtä vallankumouksellinen ja mullistava ollutkaan. PSP oli mielestäni haluttava, mutten suostunut ostamaan sitä proprietary mediaformaatin takia. Yhtä lailla PS3 olisi varmaan jäänyt kauppaan, jos olisin tiennyt, että siinä ei ole IR-porttia. Hyvä etten tiennyt.

iPodia en ole ostanut sen jälkeen kun v2:ssa ei ollut applen softatukea kopioida musiikkia vehkeestä levylle.

Apple näyttää tietä, innovoi ja käärii kulttinsa jäseniltä rahat kovalla katteella. Kolmen vuoden päästä innovaatiot ovat bulkkia ja niissä featuret kilpailun myötä kohdallaan. Kaikki voittavat.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriD kirjoitti:Melko kallis

http://www.apple.com/ipad/pricing/

Halvin Wi-Fi + 3G $629

Tietysti internationaalihintoja ei ole vielä ilmoitettu, mutta Stetson-Harrison menetelmällä voisi veikata, että euromäärät suunnilleen samoja kuin dollarit.
Se 400 taalan pelkkä Wifi-versio on se, missä mulla on silmät.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vaola kirjoitti:EW voisikin nopeasti neuvoa persevammaiselle jonkun ryhdikkään vaihtoehdon. :D
Voi kun voisinkin. Jumppavermeet on kuiteski itselleni täysin vierasta aluetta. Osta leggarit/trikoot ja pue niiden päälle mikrosortsit?
Vastaa Viestiin