Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

^^ Pistätkö kuvat jakoon, missä persujen eduskuntaryhmä poseeraa Breivikin kanssa?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

elco kirjoitti:^^ Pistätkö kuvat jakoon, missä persujen eduskuntaryhmä poseeraa Breivikin kanssa?
:facepalm:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:^^ Pistätkö kuvat jakoon, missä persujen eduskuntaryhmä poseeraa Breivikin kanssa?

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tässä vielä niemettynä kuvan sankarit. Immosen vieressä kuolemantuottamuksesta epäilty SVL:n johtaja Jesse Torniainen. Mukana myös Persujen eduskuntavaliehdokas ja Espoon kaupunginvaltuutettu Teemu Lahtinen, jota Halla-aho suositteli Uudenmaan vaalipiiristä sanoin "maahanmuuttokriittisen liikkeen grand old man"

https://vaestotiede.files.wordpress.com ... 5534_n.jpg
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Ymmärrän.

Soinilta kuitenkin tivattiin irtisanoutumista Breivikin teoista enkä oikein osaa nähdä miksi Soinilta kysytään Breivikistä mutta V Niinistöltä ei EVR:stä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:^ Ymmärrän.

Soinilta kuitenkin tivattiin irtisanoutumista Breivikin teoista...
Onko näin ollut? Jos on, niin toki aivan idioottimaista.

Kuten sanottu, en hämmästyisi, vaikka persut hajoaisivat. Uskoakseni Soini on rauhan mies.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Tässä vielä niemettynä kuvan sankarit. Immosen vieressä kuolemantuottamuksesta epäilty SVL:n johtaja Jesse Torniainen. Mukana myös Persujen eduskuntavaliehdokas ja Espoon kaupunginvaltuutettu Teemu Lahtinen, jota Halla-aho suositteli Uudenmaan vaalipiiristä sanoin "maahanmuuttokriittisen liikkeen grand old man"
Lahtinen taitaa olla paitsi kaupunginvaltuutettu, myös Espoon kaupunginhallituksen (III) varapj. Espoolaisena tämä on minusta kyllä aika sietämätöntä.

Immonen ja Lahtinenhan ovat tietysti kieltäneet kaikki natsiyhteydet, ilmeisesti vain aivan sattumalta osuivat samaan kuvaan näiden muiden idioottien kanssa.

Moni varmaan pitää Imagen blogistia äärihörhönä, mutta itse olisin melkein taipuvainen pitämään tätä selvitystä Immosen väitteistä kuitenkin ainakin alustavasti niin uskottavana, että oikeuttaisi ainakin tarkemman tutkinnan niin puolueen, lehdistön kuin jopa pääministerin taholta, joka just alkuviikosta totesi, että ei tiedä kansanedustajien natsiyhteyksistä, mutta sellaisia ei saisi olla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Tässä vielä niemettynä kuvan sankarit. Immosen vieressä kuolemantuottamuksesta epäilty SVL:n johtaja Jesse Torniainen. Mukana myös Persujen eduskuntavaliehdokas ja Espoon kaupunginvaltuutettu Teemu Lahtinen, jota Halla-aho suositteli Uudenmaan vaalipiiristä sanoin "maahanmuuttokriittisen liikkeen grand old man"
Lahtinen taitaa olla paitsi kaupunginvaltuutettu, myös Espoon kaupunginhallituksen (III) varapj. Espoolaisena tämä on minusta kyllä aika sietämätöntä.

Immonen ja Lahtinenhan ovat tietysti kieltäneet kaikki natsiyhteydet, ilmeisesti vain aivan sattumalta osuivat samaan kuvaan näiden muiden idioottien kanssa.

Moni varmaan pitää Imagen blogistia äärihörhönä, mutta itse olisin melkein taipuvainen pitämään tätä selvitystä Immosen väitteistä kuitenkin ainakin alustavasti niin uskottavana, että oikeuttaisi ainakin tarkemman tutkinnan niin puolueen, lehdistön kuin jopa pääministerin taholta, joka just alkuviikosta totesi, että ei tiedä kansanedustajien natsiyhteyksistä, mutta sellaisia ei saisi olla.
hmm. Mitä tarkoitat " Immosen väitteistä"? Linkittämäsi juttuhan on aika riidatonta tekstiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tässä Mestarin tuoreet kommentit

http://www.hs.fi/politiikka/a1474508653606

IMHO ei Halla-aho täysin väärässä ole, että kyseessä on taparikollisten joukkio, jolle ei pitäisi antaa liian paljon palstatilaa. Mutta toisaalta hän unohtaa sen, että Persujen ei sitten kannattaisi kaveerata näiden taparikollisten kanssa..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:hmm. Mitä tarkoitat " Immosen väitteistä"? Linkittämäsi juttuhan on aika riidatonta tekstiä.
Onks tää aito: https://fi-fi.facebook.com/permalink.ph ... 8399882600
Ja täällä kans: https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/204286 ... iikkeeseen

Kyllä minusta Immonen näissä väittää kaikenmoista puutaheinää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

FB-kaveruus ei kyllä todista oikein mitään, kun poliitikoilla säännönmukaisesti on tuhansia kavereita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vähän lisää pissiä urpilaisen myllyyn. Mutta odota hetki, että ehdin hakea popparit.

Halla-aho haukkui median Asema-aukion uutisoinnista – "Yksittäisen taparikollisen teko"
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Uhri
Pikkurikollinen
Nisti
Sossupummi
Kirjoitteli juutalaisten tappamisesta ja kelan räjäyttämisestä
Haki konfliktia
Ilmeisesti vassari

Tekijä
Taparikollinen
Luultavasti sossupummi (ei tietoa)
Dissasi mamuja
Haki konfliktia
Kansallisvassari

Maksaja
Työssä käyvä yli keskituloinen
Ei hae konfliktia
Dissaa paskasakkia
Luultavasti kokkari
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Halla-ahoko muka "rasisti"??? No tuskinpa. Ei värillä väliä vaan kulttuurilla ja mitä tekevät. Vinosilmät, jutskut nekrut ja siivot musulmaanit kelpaavat paitsi mitä tekevät. Ja on aiheellinen spekulaatio miettiä liittyneekö kulttuuriinsa ja ylimielisyyttään haluttomuuteen integroitua meihin heitä nyt ruokkiviin.

Taitavat olla "rasisteja" nimenomaan ne vain rodun tai islamin takia suojelevat suvaitsevaiset sun muut edistykselliset. Ja totta kai on poliittista tarkoituksellisuutta leimata ihan kaikki maahanmuuttokriittisyys "rasismiksi", jos joku tyhmä väkivaltaskini kaataa hipin katuun niin että kallo ei kestä. Varokaa muuten judoheittojakin sitten.

Väärinhän se natsi teki, mutta en minä menisi vittuilemaan edes Helvetin Enkeleille ja vielä päissäni.

Ei Halla-ahoa tähän vaan videoblogia. Ei Suomen tilanteeseen vaan aatteista.
Britannian parempi kuin hallis, ja tuo Pat enemmänkin rääväsuu uskontokriitikko:

Pat Condell
There's No Racist Like A Liberal Racist




[youtube]http://youtu.be/vz4PjxSmtoI[/youtube]

https://www.youtube.com/watch?v=vz4PjxSmtoI
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sä et Gattaca ymmärrä. Rasisti on jokainen, joka ei halua pohjatonta kassaa ja vapaakirjaa kielitaidottoman, osaamattoman ja yhteiskunnallista levottomuutta lisäävän alaluokan luomiseen. Sehän on väärin sanoa että niin käy, kun ne ovat kaikki yksilöitä - mitä sitten, että kokonaisuus johtaa miljardikustannuksiin, karmeisiin rikostilastoihin, turvattomuuten, white flightiin, 10% työllisyysasteisiin, rotulevottomuuksiin, radikaalin islamin soluttautumiseen ja unohdinko sanoa, miljardikustannuksiin. Erityisesti näin ei sanoa, jos on valkoihoinen nettoveronmaksaja joka kustantaa koko paskan. Siis kustantaa oman elinympäristönsä takapihalle paskomisen ja tulevaisuuden ongelmien kertautumisen. Ei, yksilöitä pitää auttaa, koska X (keksi tähän mikä tahansa syy, joka saa tuntemaan itsensä paremmaksi ihmiseksi kuin rahaa ajattelevat rasistit.)

Ei-rasisti on sellainen, joka sanoo, että juu tervetuloa kaikki tänne, kyllä me autetaan, joku muu kyllä maksaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti: Ei-rasisti on sellainen, joka sanoo, että juu tervetuloa kaikki tänne, kyllä me autetaan, joku muu kyllä maksaa.
Ei-rasisteja ovat myös ne pellet, jotka tiedostavat potentiaaliset ongelmat, mutta menevät sitten kv-sopimusten ja lakien taakse piiloon kuin strutsit ikään ja kuvittelevat, että Suomessa pystytään välttämään hallitsemattoman pummimaahanmuuton ongelmat. Eli odotetaan ja toivotaan, että kyllä se siitä jotenkin lutviintuu - ja siinä sivussa kauhistellaan natseja.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://www.hs.fi/ilta/22092016/a1474510917116

Mä vähän huonosti jaksan harrastaa tätä Venäjän touhujen seurailua, mutta aika kiehtovaa tuo itänaapurin aika korkealentoinen urpoilu on. Välillä tuntuu, että Trump ja vaikka kotoiset persumme ovat pahaisia harrastelijoita tämän post-truth politicsin saralla venäläisiin verrattuna - ja ei mihin tahansa hörhövenäläisiin, vaan ihan korkeimpaan poliittiseen establishmentiin saakka.

Tämän huostaanotto-propagandan lisäksi on kiinnostavaa, miten pitkälle tämä oikeistopopulismin ja jopa aktivismin yhteys putinismiin on menossa. Sehän on jo ollut pitkään keskustelussa (esimerkiksi), että nämä Euroopan oikeistopopulistit ja Trump ovat joko suoraan Putinin hyödyllisiä idiootteja, tai ainakin aateveljiä, mutta Suomessa tämä on ollut, onneksi, vähän hillitympää.

Vaikka persupiireissä on toki ihailtu Putlerin vahvaa toimintaa vaikkapa Greenpeacen tai nationalismin suhteen, ilmeisesti suomalaisiin syvään iskostettu venäläisvastaisuus ja suomettumisen pelko on estänyt ihan suoran veljeilyn. Vastaavasti venäläisillä on ollut kovin vahvasti esillä tämä Neuvostoliitosta peritty itseymmärrys läntisen fasismin ja natsismin kukistajana ja vastavoimana. Tämä uusi suunta, että Venäjällä koetaan sielunveljeyttä jopa natsien kanssa, eikä vain salonkikelpoisempien konservatiivisten nationalistien, on aika kiinnostava avaus sielläkin. Ja ehkä jopa vähän huolestuttava.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mun on jotenkin vaikea uskoa niin korkealentoisiin salaliittoteoriohin, kuin linkittämäsi kirjoittaja esittää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:^Mun on jotenkin vaikea uskoa niin korkealentoisiin salaliittoteoriohin, kuin linkittämäsi kirjoittaja esittää.
No joo, mä en ehkä nähnyt siellä varsinaisia salaliittoja, vaan pikemminkin jonkinlaisia huolia neljännen valtiomahdin, tuon politiikan vahtikoiran, palanneesta hampaattomuudesta Venäjällä suoranaisen propagandan äärellä ja muutamia muita aika synkkiä trendejä, joita nostin esiin viestissäni.

Mutta ehkä mä olen foliohattuuntumassa: ajattelen itsekin vähän tähän tapaan, että tilanne maailmassa on mennyt aika nopeasti aika huolestuttavaan ja yllättävään suuntaan. Ihan hetki sitten kaikki näytti aika hyvältä. Itä-blokki kaatui, eristäytyvä nationalismi oli kovasti alakynnessä kansainväliselle avoimuudelle, Venäjälläkin oli ituja länsimaisesta dmeokratiakehityksestä. Nyt yhtäkkiä todellisuus on toinen - ihan oikea uhka länsi-eurooppalaiselle, liberaalille elämänmuodolle nostaa monikasvoista päätään, näkyvimpinä kasvoinaan tietty Putin, Trump ja Euroopan nationalistipopulistit.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

James Potkukelkka kirjoitti:FB-kaveruus ei kyllä todista oikein mitään, kun poliitikoilla säännönmukaisesti on tuhansia kavereita.
No daa! Mulla on FB-kavereissa kaksi persukansanedustajaa :D
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ nopean talouskasvun hiipumisen krapulaa. Kiina taas osoittaa esimerkillään, että talouskasvu ei vaadi demokratiaa. Vähemmästäkin menee koko maailmankuva uusiksi.

Sulkeutuminen ja torjunta ovat ymmärrettäviä reaktioita. Nyt tarvittaisiin avoimuutta ja vapautta korostavaa johtajuutta, jotta jengi jaksaisi uskoa muutosten tuomaan parempaan tulevaisuuteen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lolita kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:FB-kaveruus ei kyllä todista oikein mitään, kun poliitikoilla säännönmukaisesti on tuhansia kavereita.
No daa! Mulla on FB-kavereissa kaksi persukansanedustajaa :D
Kansanedustaja N.N:llä yhteys itsemurhalahkoon! Lue kaikki Ilta=Pierusta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:^^ nopean talouskasvun hiipumisen krapulaa. Kiina taas osoittaa esimerkillään, että talouskasvu ei vaadi demokratiaa..
En väitä, että vaatisi, mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että Kiina on edelleen köyhä maa. Länsimaista elintasoa ei ole (vielä?) saavuttanut mikään ei-demokraattinen maa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti:Länsimaista elintasoa ei ole (vielä?) saavuttanut mikään ei-demokraattinen maa.
Saudi-Arabia ja muut öljymäät?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:^^ nopean talouskasvun hiipumisen krapulaa. Kiina taas osoittaa esimerkillään, että talouskasvu ei vaadi demokratiaa..
En väitä, että vaatisi, mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että Kiina on edelleen köyhä maa. Länsimaista elintasoa ei ole (vielä?) saavuttanut mikään ei-demokraattinen maa.
Ei minusta oikein pidä paikkaansa. Singapore on yli länsimaista, eikä se nyt varsinaisesti ole demokratia, ja Persianlahdella ollaan raakasti yli keskiarvon vaikka ovat pääosin teokratioita. Talouskasvu vaatii keskiluokan toimintavapautta, ei demokratiaa.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin