Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Jos Huhtasaari uskoo Jumalan luoneen maailman – ja ensimmäisen arjalaisen – 6 000 vuotta sitten, Väyrynen uskoo itse luoneensa maailman kuusisikymmentä vuotta sitten, jolloin hän toi valonsa näyttämään tietä kiittämättömälle Suomen kansalle, joka pimeydessä vaeltaa." :)

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005330357.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 17.08.2017 13:31 Mä oon muuten tässä aikalailla samoilla linjoilla kuin Linkola. Väestöräjähdys on koko ympäristöongelmien ydin. Elintaso on ajanut euroopassa syntyvyyden jo alaspäin, joten tänne hyviin elinolosuhteisiin ei kannattaisi päästää väkeä voimakkaan väestön kasvun alueilta.
Tämä oli minusta ihan asiallisen suuntainen kommentti: http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005329512.html

Linkolalainen pessimismi ja ääriratkaisujen haikailu sopii porukalle, joka haluaa ajatella, että ainoa toimiva keino puuttua ongelmiin on sellainen, jota ei voi toteuttaa, eli ei siis kannata tai emme edes voi tehdä mitään. Tosiasioista tämä on tietysti aika kaukana, mutta sopii silti monelle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 18.08.2017 10:53 Tämä oli minusta ihan asiallisen suuntainen kommentti: http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005329512.html
Joo, kyllä mä tollekin voin nyökytellä. Vallankin naisten kouluttamiselle ja tasa-arvon edistämiselle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Afrikkalaiset kun ovat kovin taikauskoisia, heille olisi helppoa myydä ajatus, että naiseen tuikkaaminen johtaa pysyviin erektio-ongelmiin ja suositeltaisiin penetraatiota vain kanojen, vuohien ja lampaiden kanssa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Näkökulma: Terrori-iskut jatkuvat niin kauan, kun islamistien kanssa lepsuillaan

Mutta todellisuudessahan nyt on pistettävä kaikki paukut rasistien valvontaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ :D
Kun nyt on tehty yksi, jo kauan ennakoitu mutta silti toki järkyttävä isku Suomessakin, niin yhtäkkiä Paateron kirjanmarkkinointi- ja homionkipeyshorinat siitä, miten eliitin salaliitto vaikenee tiedossa olevasta järjstäytymisestä vastaanottokeskuksissa, ja kuinka poliisi käy 24/7 sotaa turvallisuustilanteeltaan romahtaneessa Suomessa, ovatkin osoittautuneet eliitin vaientamiksi neronleimauksiksi? Tässä kyllä yhdistyy mainiolla tavalla persujen pyhä kolminaisuus: foliohattuiset salaliittoteoriat eliitistä, ällistyttävät loogiset kömmähdykset ja tulenpalava uhriutuva hinku löytää liikkeellen marttyyreja. Oi aikoja, oi tapoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei se, että on tehty isku, vaan että sen on tehnyt järjestäytynyt monen maan viranomaisia pyörittänyt rötössakki joka ei kaikista vihjeistä huolimatta ollut missään seurannassa kertoo tilanteesta kaiken. Viranomaisilla ei ole mitään käryä keitä siellä on, mitä hautovat ja mitä on tulossa. Todennäköisesti Paatero tilanneanalyysi on ihan oikea, se on selvää että poliittisen johdon ja Nergin on täysin väärä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ käytännössä tämä todisti sen, että koko rahankäyttö on ollut turhaa. Jos tämmöisiä amatöörejä ei torpata, niin mitä jakoa samalla koneistolla on fiksumpia vastaan?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Amatöörejä vastaan on mahdoton suojautua, koska kaikki riskaabelit ovat supon seurannassa! Siksi tarvitaan onnistunutta sosiaalipolitiikkaa ja kotoutusta, jotta päämäärättömyyden tunnetta saadaan pienennettyä.

Onko urpiainen itse ollut jotenkin toteuttamassa näitä linjauksia? Selittäisi kyllä paljon.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei tässä terrorismiasiassa ainakaan poliisi ole ollut pihalla, vaan päinvasotin. On vaadittu pitkään lisää oikeuksia ja resursseja käyttöön. Täytyy ymmärtää, että tämä pihallaolo terroristeista on sisäänkirjoitettuna terrorismin ja viranomaisten väliseen yhteyteen. Ei millään maalla ole keinoja eikä kykyä puolustautua terrorismia kohtaan kuten kansa haluaa ja vaatii. Maailma ei ole siten rakennettu, vaikka kuinka haluaisi muuta itselleen uskotella. Ei siinä terrori-iskussa ole lähtökohtaisesti kyse epäonnistumisesta, vaan pitää ymmärtää, että tietyillä resursseilla voi maksimoida sen suoman torjuntapanoksen ja lähestyä näin vielä paremman torjuntakyvyn tasoa. Turun tapaus oli luonteeltaan hyvän säkän loppuminen, eikä mikään yksittäinen epäonnistuminen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005354741.html

Hyysäriltä hyvin mitäänsanomaton pääkirjoitus. Lähinnä todetaan, että vaikea kysymys on vaikea kysymys.

Myös toteamus "Jos palautuskynnys koetaan liian matalaksi, poliitikoilla on vastuu säätää sitä" on imho Captain Obvious -kamaa. Jos palautuskynnys koetaan liian matalaksi, poliitikoiden vastuu on säätä sitä. Aivan. JOs se puolestaan todetaan liian korkeaksi, on poliitikon vastuu säätää sitä ja jos se todetaan sopivaksi, sitä ei tarvitse muuttaa.

Niin pitkälle Hesari ei rohkene mennä, että sanoisi, koetaanko palautuskynnys liian matalaksi vai ei.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.09.2017 8:42 Myös toteamus "Jos palautuskynnys koetaan liian matalaksi, poliitikoilla on vastuu säätää sitä" on imho Captain Obvious -kamaa. Jos palautuskynnys koetaan liian matalaksi, poliitikoiden vastuu on säätä sitä. Aivan. JOs se puolestaan todetaan liian korkeaksi, on poliitikon vastuu säätää sitä ja jos se todetaan sopivaksi, sitä ei tarvitse muuttaa.

Niin pitkälle Hesari ei rohkene mennä, että sanoisi, koetaanko palautuskynnys liian matalaksi vai ei.
En löydä tuollaista lausetta tekstistä. Se lienee editoitu pois. Ja hyvä niin, palautuskynnystä ei varmaan pidä säätää sen mukana, mitä jossain porukassa jotenkin yleisesti koetaan, vaan sen mukaan, miten asiat ovat. (Myöskään Hesarin ei pidä mennä julistamaan, miten asiat koetaan, jos siitä ei ole todella laadukasta tutkimusaineistoa saatavilla.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

hmm.. onko sulla tai mulla vanha versio, koska mä näen tekstin, jota on viimeksi editoitu 6.38 ja ingressissa sanotaan "Jos palautuskynnys koetaan liian matalaksi, poliitikoilla on vastuu säätää sitä" ja leipätekstin viimeisessä kappaleessa lopuksi "Jos turvapaikkakynnys on liian korkea, poliitikkojen ja viranomaisten kuuluu laskea sitä."
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.09.2017 9:30 hmm.. onko sulla tai mulla vanha versio, koska mä näen tekstin, jota on viimeksi editoitu 6.38 ja ingressissa sanotaan "Jos palautuskynnys koetaan liian matalaksi, poliitikoilla on vastuu säätää sitä" ja leipätekstin viimeisessä kappaleessa lopuksi "Jos turvapaikkakynnys on liian korkea, poliitikkojen ja viranomaisten kuuluu laskea sitä."
Ah, olin huolimaton ja scrollasin suoraan leipätekstiin. Luen joskus vähän huonosti otsikot ja ingressit, kun niissä on niin usein hölmöjä painotuksia, ja varsinaisessa tekstissä (toivottavasti) asia on esitetty kunnolla. Tässäkin tapauksessa siis otsikon (ingressin) muotoilija on saanut aikaiseksi aivan eri viestin, kuin mitä pääkirjoituksen kirjoittaja tekstissään hakee. Mutta siis minun mokani.

Joka tapauksessa, pidän tekstin muotoilusta enemmän, ja olen lisäksi mahdollisesti kanssasi eri mieltä siitä, että Hesarin pitäisi rohkeammin julistaa, miten asia koetaan (jos siitä ei siis ole huolellista, riippumatonta ja kattavaa tutkimusta tarjolla). Minusta viime aikojen poliittisen keskustelun yksi ongelma on ollut se, että kaikenlaiset valopääpopulistit koettavat julistautua kansan äänitorveksi ja kertoa, miten jokin asia koetaan yleisesti, vaikka oikeatsi kyseessä on heidän oma agendansa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Njaa. Mun mielestäni tuo pääkirjoitus on tyyyliä, "jos ulkona on kylmä, kannattaa pukeutua lämpimästi". Pääkirjoituksen pitäisi kertoa lehden linja. Toki on taloudellisesti viisasta jättää se tässä tapauksessa kertomatta, koska puolet lukijoista uhkaisi peruuttaa tilauksena, jos linja kerrottaisiin selkeästi (olisi se mikä tahansa).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.09.2017 9:48 Njaa. Mun mielestäni tuo pääkirjoitus on tyyyliä, "jos ulkona on kylmä, kannattaa pukeutua lämpimästi". Pääkirjoituksen pitäisi kertoa lehden linja. Toki on taloudellisesti viisasta jättää se tässä tapauksessa kertomatta, koska puolet lukijoista uhkaisi peruuttaa tilauksena, jos linja kerrottaisiin selkeästi (olisi se mikä tahansa).
Mjoo. En mä tästä kovin eri mieltä ehkä ole. Toisaalta, minusta avainasia ei siis ole se, että Hesarilla pitäisi olla joku linja siitä, miten sen mukaan asiat koetaan. Eikä lehdellä muutenkaan tarvitse olla linjaa kaikista tai edes monistakaan asioista, tiedonvälitys riittää. Tässäkin saattaa hyvinkin olla monelle urpoilijalle ihan oleellista tietoa se, että koko puhe siitä, onko esim. Afganistan afganistanilaisille turvallinen vai ei, on aika hölmöä debattia: Maa on etnisesti ja uskonnollisesti aika heterogeeninen, ja eri ryhmien asema on hyvin erilainen.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että koko juttu on sekavasti ja jopa huonosti muotoiltu, mitä otiskon ja ingressin muotoilu korostaa.

Edit: Hesarin eksplisiittinen periaatelinja kulminoituu seuraavaan johtopäätökseen: "Uutisvälityksessään Helsingin Sanomat pitää tavoitteena sellaisen kokonaiskuvan muodostumista, joka koostuu kansalaisten omaehtoisille ratkaisuille tarpeellisista tiedoista." Tavoite ei ole jonkin linjan ajaminen, vaan sen tietopohjan parantaminen ja laajentaminen, jonka varassa lukijat voivat itse oman linjansa muodostaa. Ehkä juttu on koetettu muotoilla tämän mukaisesti: Hesari ei halua julistaa jotain linjaa esimerkiksi turvapaikkakynnyksen korkeuden suhteen, vaan laajentaa tietopohjaa tästä asiasta, johon moni muodostaa kannan aivan olemattoman tietotason varassa.

Toki tässä tullaan siihen, että Hesarin mukaneutraali tietopohjan laajennus tapahtuu kuitenkin mahdollisesti (ja usein todennäköisesti) ei-neutraalien toimittajien valintojen varassa, mutta se on eri asia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On aikoihin eletty, kun joutuu olemaan Arhinmäen kanssa samaa mieltä (siinä, että kyse on vain julkisuuspelistä, ei siitä, että Sipilän pitäisi oikeasti nostaa pakolaiskiintiötä).

http://www.paavoarhinmaki.fi/blogi/2017 ... tosissaan/

Ilmeisesti reaktiona Vihreiden nousuun Kokkarit ja Kepu ovat ajatelleet, että nyt kannattaa puhua pakolaiskiintiön nostamisesta ja antaa sitten Sinisten torjua se. Kaikki hallituksessa voittavat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Espanja työnsi äänestäjät ulos ovesta ja niin se on tekemässä myös Katalonialle – ensi kertaa Katalonian itsenäisyys näyttää todennäköiseltä
Huomasitteko, että aiemmin tällä viikolla Irak antoi laittomana pitämänsä kansanäänestyksen tapahtua ilman poliisiväkivaltaa? EU:n jäsenvaltio Espanja ei antanut.
Maailma muuttuu, mutta Espanian päättäjät taitaa elää vielä Francon aikaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ aika erikoista, että hallitus on ihan mykkänä. Vaikkei haluaisi hommaan sekaantua, niin perusdiipadaabavastsus olisi "toivomme rauhanomaista ratkaisua ja kannustamme kaikkia osapuolia pidättäytymään väkivallasta". Mykkäkoulusta saa vähän sen kuvan, että espanjan valtion toimet on ihan ok.

Kieltäisikö muuten suomessa jokin vastaavan äänestyksen? Eli jos laitan gallupin toiseen ketjuun, niin tuleeko pamppua?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Valtion väkivaltakoneistohan tuolla vetää turpaan, normipoliisit vain katsoo vierestä.

Jos Ahvenanmaa äänestäisi itsenäisyydestä niin olisin heti hurraamassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Turku itsenäiseksi!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sinisten räpiköinti on säälittävää. Mitä he oikein edustavat? En sinänsä vastusta vihapuheen vastustamista vastaan vaan sitä, että esim. Terhon linjasta ei varmaan ole selvillä edes hän itse.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005391494.html

2/2017

http://sampoterho.fi/?p=3761
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.10.2017 12:18 Sinisten räpiköinti on säälittävää. Mitä he oikein edustavat? En sinänsä vastusta vihapuheen vastustamista vastaan vaan sitä, että esim. Terhon linjasta ei varmaan ole selvillä edes hän itse.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005391494.html

2/2017

http://sampoterho.fi/?p=3761
Eiks siniset edusta aika tyylipuhtaasti perinteistä Soinin linjaa: ei konstruktiivista kantaa yhtään mistään, vastuuta ei kanneta yhtään mistään, kunhan koetetaan sutkautuksilla imeä vähän huomiota ja kannatusta, antaa muiden puolueiden kantaa vastuu ja päättää, mitä asioille tehdään?

Tosin just tämä vihapuheen torjumiskampanja on minusta kyllä tavallaan ymmärrettävä yritys löytää ekologista lokeroa: Terho ja nationalistikaverit luottavat, että heidät tiedetään kansallismielisiksi konservatiiveiksi, ja nyt haluavat korostaa, että he ovat asiallisia ja järkeviä sellaisia, erotuksena vihapuhetta nettiin oksentavista halla-aholaisista. Terho ja kaverit toivonevat, että tämä tuo suosiota - tai ainakin tekee heistä itsestään mahdollisia työllistyä jonnekin muualle kun sinisten lenyo loppuu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin