Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 03.01.2020 14:04 Mun mielestä on päivänselvää, että Suomessa on vain yksi merkittävä poliittinen liike, joka aidosti uhkaa liberaalin demokratian kulmakiviä ja saattaisi valtaan päästyään ajaa Suomea lähemmäksi Puolan, Unkarin, Turkin ja Venäjän tietä.
Vaikea uskoa, mutta tämä on Suomen suosituimman puolueen eduskuntaryhmän puheenjohtaja vuonna 2020:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 08.01.2020 8:42
Vaikea uskoa, mutta tämä on Suomen suosituimman puolueen eduskuntaryhmän puheenjohtaja vuonna 2020:
No Japanin vastaus Tavion kysymykseen oli höpöhöpö tiedekuntien lakkauttaminen ja keskittyminen oikeisiin asioihin.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Vastatkaa, varmaan tällä kertaa liian yksinkertaiselle,
Tammiarskalle
miksi Yhdysvaltain suorittamaa Sulemain ihmistappoa ei
tuomittu Suomen taholta vaan Iranin tahallisesti harhaanammuttu
kosto tuomittiin pressankin taholta.

Tähän ei kuulu se, että varmaan Suleiman oli paha mies mut
kuitenkin suvereenin valtion yksi valtaapitävä.

Minä en ole tosiaankaan kummankaan puolella, kysyn
vaan teiltä!
Tai olen minä mukavuuden puolella, mutta eniten oikeudellisella
puolella.

Ja tuo lentokoneen putoaminen nyt toki ei sattuma ollut.
Sehän on ihan kauheaa. Miksi yllättävän hiljaa tästä
ollaan?

TAMMIARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bhven kirjoitti: 08.01.2020 17:29 höpöhöpö tiedekuntien lakkauttaminen ja keskittyminen oikeisiin asioihin.
Tässä persujen uusimmassa hyökkäyksessä vapaata ja kriittistä tutkimusta vastaan on hykerryttävän teflonisia ironiakehiä.

Persujen hyökkäys kohdistuu nyt ilmastotieteen ohella tai jopa erityisesti persujen ideologiaa ja sen taustalla olevaa persujen identiteettiä rakentavaa historiallista narratiivia tieteellisesti tutkivaan historiatieteeseen. Tällöin kriitikot tietysti rientävät muistuttamaan siitä, minkälaiset tahot ovat tyypillisesti historiantutkimusta poliittis-ideologisesti rajoittaneet ja ohjanneet ja mitä siitä on seurannut - mutta kun koko persujen hyökkäys siis perustuu historian alistamiseen omille ideologisille tarinoille, juuri tällainen kritiikki tietysti ei tartu kohteeseen mitenkään vaan valuu kuin vesi hanhen selästä.

Lisäksi persujen halu ideologisesti määräillä tutkimusta ja koulutusta on siinäkin mielessä noidankehämäistä, että koko persujen nousu on kuitenkin ehkä ennen muuta koulutuksellinen ja sivistyksellinen katastrofi: peruskoulu ei ole kyennyt tarjoamaan sellaisia kognitiivisia työkaluja, joilla kriittinen ajattelu voisi suojautua haitalliselta pölhöpopulismilta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stadinarska kirjoitti: 09.01.2020 12:35 Vastatkaa, varmaan tällä kertaa liian yksinkertaiselle,
Tammiarskalle
miksi Yhdysvaltain suorittamaa Sulemain ihmistappoa ei
tuomittu Suomen taholta vaan Iranin tahallisesti harhaanammuttu
kosto tuomittiin pressankin taholta.

Tähän ei kuulu se, että varmaan Suleiman oli paha mies mut
kuitenkin suvereenin valtion yksi valtaapitävä.

Minä en ole tosiaankaan kummankaan puolella, kysyn
vaan teiltä!
Tai olen minä mukavuuden puolella, mutta eniten oikeudellisella
puolella.

Ja tuo lentokoneen putoaminen nyt toki ei sattuma ollut.
Sehän on ihan kauheaa. Miksi yllättävän hiljaa tästä
ollaan?

TAMMIARSKA
Toi on mielenkiintoinen kysymys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Palaan vielä tuohon edelliseen.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006371965.html

Vaikea imho sanoa, miksi Iranin ohjusisku (joka ei tappanut ketään) tuomittiin, mutta toisen valtion kansalaisen murha ei aiheuta tarvetta reagoida.

Ps. reaalipoliittisesti toki kannatan Suomen menettelyä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.01.2020 10:13 Palaan vielä tuohon edelliseen.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006371965.html

Vaikea imho sanoa, miksi Iranin ohjusisku (joka ei tappanut ketään) tuomittiin, mutta toisen valtion kansalaisen murha ei aiheuta tarvetta reagoida.

Ps. reaalipoliittisesti toki kannatan Suomen menettelyä.
Soleimani vaan oli sellainen tyyppi, että ei kuolemasta voinut olla edes virallisesti pahoillaan?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 14.01.2020 10:25
James Potkukelkka kirjoitti: 14.01.2020 10:13 Palaan vielä tuohon edelliseen.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006371965.html

Vaikea imho sanoa, miksi Iranin ohjusisku (joka ei tappanut ketään) tuomittiin, mutta toisen valtion kansalaisen murha ei aiheuta tarvetta reagoida.

Ps. reaalipoliittisesti toki kannatan Suomen menettelyä.
Soleimani vaan oli sellainen tyyppi, että ei kuolemasta voinut olla edes virallisesti pahoillaan?
Niin. Olematta mikään kansainvälisen oikeuden asiantuntija, hänen murhansa oli varmaan yhtä laiton kuin ohjuksien ampuminen Irakiin.

Mutta tietysti reaalipoliittisesti järkevää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.01.2020 10:29 Niin. Olematta mikään kansainvälisen oikeuden asiantuntija, hänen murhansa oli varmaan yhtä laiton kuin ohjuksien ampuminen Irakiin.
Mutta tietysti reaalipoliittisesti järkevää.
Hyviä pointteja tosiaan Arskalla.

Reaalipolitiikan lisäksi on ehkä niinkin, että Yhdysvallat on tällaisissa tilanteissa aika hyvä informaation pimittämisessä ja sekoittamisessa. Alkuun annettiin ymmärtää, että isku tehtiin jonkun välittömästi tulossa olevan terroriteon estämiseksi, ja tällöin ehkä ymmärrettävästi tekoa ei haluta tuomita, ennen kuin tietoa saadaan lisää. Kohta sitten sanotaan, että oli toisaalta muitakin syitä. Vaikea minään hetkenä tuomita, kun koko ajan annetaan ymmärtää, että perusteet ovat olemassa, ja ehkä kohta kerrotaan lisää. Ehkä laillisuuskin riippuu niistä perusteista. Mutta Iranin iskulle ei kai edes yritetty esittää kostoa kummempien perusteiden olemassaoloa, jolloin isku on helpompi tuomita laittomana.

Arska sivusi ihan tarkkanäköisesti myös sitä koneentiputtamisepisodia. Minua kiinnostaa erityisesti Iranin päätös myöntää syyllisyytensä. Aluksi annettiin ymmärtää, että uskonnollinen johto oli jo hyvää vauhtia siivoamassa jälkiä ja kieltämässä kaiken, kun sitten maallinen johto yllättäen myönsi teon. Kohta kuitenkin uutisoitiin, että myönnöstä päätti uskonnollinen johto.

Tämä vuoroveto on ehkä tärkeää, koska maallisen ja uskonnollisen johdon välillä on kai ihan aitoja jännitteitä, ja Iranissa on kai alueelle kuitenkin aika epätyypillisen laaja ja aika länsimaistunut keskiluokka, joka voisi maallistumiskehitystä tukeakin, mutta uskonnollisen johdon ylivalta on käytännön lisäksi kirjoitettu sisään lakeihin ja instituutioihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 10.01.2020 10:10
Bhven kirjoitti: 08.01.2020 17:29 höpöhöpö tiedekuntien lakkauttaminen ja keskittyminen oikeisiin asioihin.
Tässä persujen uusimmassa hyökkäyksessä vapaata ja kriittistä tutkimusta vastaan on hykerryttävän teflonisia ironiakehiä.

Persujen hyökkäys kohdistuu nyt ilmastotieteen ohella tai jopa erityisesti persujen ideologiaa ja sen taustalla olevaa persujen identiteettiä rakentavaa historiallista narratiivia tieteellisesti tutkivaan historiatieteeseen. Tällöin kriitikot tietysti rientävät muistuttamaan siitä, minkälaiset tahot ovat tyypillisesti historiantutkimusta poliittis-ideologisesti rajoittaneet ja ohjanneet ja mitä siitä on seurannut - mutta kun koko persujen hyökkäys siis perustuu historian alistamiseen omille ideologisille tarinoille, juuri tällainen kritiikki tietysti ei tartu kohteeseen mitenkään vaan valuu kuin vesi hanhen selästä.
Tietenkin perustutkimusta pitää rahoittaa. Vaikka se olisi sitten Tony Halmeen ivallisin sanoin. "Joku opiskelee muinaiskreikkaa ja savikuppien historiaa, ja sitten ihmettelee miksei saa työtä". Pitäisi rahoittaa, käsittäen jo tieto arvoksi, miettimättä kaupallista hyötyä.

Muuhun tekstiisi, että taidat kovasti pitää sanasta "narratiivi". Jos kaikki on sinulle "narratiivia", niin eivätkö omatkin juttusi ole samalla tasolla? VaI Pyhä Henkikö sinulle Totuuden kertoo?

Minulle itselleni ontologisena (vaan ei epistemologisena) relativistina plus pragmatistina ja mitälie zeniläisenä kaikki on narratiivia, eri näkökulmia. Tietoisuutemmme sekä tekee maailman ja silti ei tee. Faktat ovat faktoja (mittauksia eri näkökulmista) tulkinnat ja käyttötarkoitus saattavat vaihdella.
Empatiassa ja eturistiriidoissa jää vain faktojen tarkastus ja jos yhteisymmärrys faktoista ei auta, eikä suostuttelu muutkin kokemaan empatiaa samoihin kohteisiin, eikä edes lahjonta, sitten lopulta sota. Tervetuloa maailmaan.

Et sano mitään uutta. Historioitsijan koulutuksessa heti alkuun selitetään, että totta kai kaikki historiankirjoitus on asenteiden ja ideologioiden suuntaamaa. Jopa vaikka kaikki lähteet olisivat jo saatavilla. Eivätkö sosiologit tuotakaan ymmärrä?

Seppo Zetterberg kirjoitettuaan sen Schauman-kirjan selitti (Ei niin hyvin kuin minä yllä) luennollaan ja että "siitähän historioitsijoille maksetaan". Ja nauraa hohotteli päälle. (no joo, kaipa hän sai taloudellista hyötyä)
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen hirveän huono inostumaan mistään joukkoliikkeistä, joten en tietenkään ole mitenkään osallistunut tähän hieman vanhanaikaisessakin mediassa näkyvyyttä saaneeseen silakkaliikkeeseen. Jos ajattelisin siitä asiasta jotain, ajattelisin varmaan vähän tähän tapaan: https://yle.fi/uutiset/3-11160153

Tätä taustaa vasten jopa pikkuisen järkytyin tästä Hesarin uutisesta: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006378707.html Ovat nämä kansallismieliset verkkosoturit aika sairasta porukkaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: 15.01.2020 17:34 että taidat kovasti pitää sanasta "narratiivi". Jos kaikki on sinulle "narratiivia", niin eivätkö omatkin juttusi ole samalla tasolla? VaI Pyhä Henkikö sinulle Totuuden kertoo?
Käytämme varmaan termiä eri tavalla. Viittaan narratiivilla minkä tahansa kollektiivisen identiteetin taustalla olevaan jaettuun kertomukseen oman viiteryhmän alkuperästä, kehityksestä, kohtalosta jne. Toki minulla on sellaisia myös. Tosi outo kuitenkin tuo syytös siitä, että tässä asiassa nimenomaan minä tukeutuisin pyhän hengen ilmoitukseen kun kritisoin tahoja, jotka suhtautuvat avoimen vihamielisesti ja kieltämisinnolla oman kertomuksensa elementteihin liittyvään korkeimpaan tieteelliseen tutkimukseen. Minä toivotan ilolla tervetulleeksi oman identieettini rakennuspalikoihin kohdistuvan tieteellisen tutkimuksen, ja suhtaudun muutenkin aika vähän suojelevasti niihin. Ajattelisin, että tähän on aika vaikea liittää tuota pyhä henki -horinaa.
Minulle itselleni ontologisena (vaan ei epistemologisena) relativistina plus pragmatistina
En oikein ymmärrä, mitä tämä tarkoittaa. Ymmärrän hyvin kannan, joka yhdistää ontologisen ja epistemologisen absolutismin (mielestä riippumaton maailma, ja siitä saatavilla varmaa tietoa) - jonkinlainen suora realismi. Myös ontologisen absolutismin ja epistemologisen relativismin yhdistelmä on ymmärrettävä: mielestä riippumaton mailma, jota koskeva tietomme on kuitenkin aina riippuvaista näkökulmastamme (jota rajoittaa paikkamme maailmassa, havaintoapparaattimme laatu, käytössämme olevat käsitteet. Mutta mitä on ontologisen relativismin ja epistemologisen absolutismin yhdistelmä? Maailma on mielestämme ja havainnostamme riippuvainen, mutta havaintomme ja tietomme tästä suhteellisesta todellisuudesta ovat kuitenkin absoluuttisia? Miten pragmatismi tässä auttaa - yleensä kai se on nimenomaan jonkinlainen (kulttuuri)evolutiivinen lisä ontologisen absolutismin ja epistemologisen relativismin yhdistelmään, jossa relativistista tietoamme kuitenkin ohjaa edistymään jonkinlainen käytännön luonnonvalinta?

Mä voisin ehkä olla jonkinlainen ontologinen relativisti ja epistemologinen objektivisti (mutta en absolutisti) sosiaalista todellisuutta kohtaan (se, että taskussani olevat paperinpalat ovat rahaa, riippuu tämän asian kollektiivisesta hyväksynnästä, mutta on kuitenkin minulle yksilönä täysin objektiivinen fakta), mutta vaikea tätä on ehkä yleistää esim. fysikaalista maailmaa koskevaan tietoomme.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 20.01.2020 16:24 Mä olen hirveän huono inostumaan mistään joukkoliikkeistä, joten en tietenkään ole mitenkään osallistunut tähän hieman vanhanaikaisessakin mediassa näkyvyyttä saaneeseen silakkaliikkeeseen. Jos ajattelisin siitä asiasta jotain, ajattelisin varmaan vähän tähän tapaan: https://yle.fi/uutiset/3-11160153
Luin. En ymmärtänyt. Mitä nää silakat haluaa ja miten he ajattelivat vaikuttaa asioihin?

Minusta on sinänsä ihan ok haluta olla oikeassa. Ja kaipa sitä voi haluta olevansa myös väärässä. Samahan se on mitä haluaa ja kannattaa, kunhan tekee sen omilla rahoillaan ja noudattaa lakeja. Vaaleissa sitten lasketaan miten äänet jakautuvat. Aktivistihippi tai aktivistinatsi saavat molemmat yhden äänen kumpikin, samoin pihtiputaan mummo ja lihaa syövä keski-ikäinen työssäkäyvä heteromies.

Omassa aktivismissani keskityn pitämään oman naapuruston elinkelpoisena. Sitä se onneksi lukujen valossa vielä onkin. Eli ehkä olen onnistunut paremmin kuin silakat, mitä he nyt sitten ajavatkin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 15.01.2020 17:34 Tietenkin perustutkimusta pitää rahoittaa. Vaikka se olisi sitten Tony Halmeen ivallisin sanoin. "Joku opiskelee muinaiskreikkaa ja savikuppien historiaa, ja sitten ihmettelee miksei saa työtä". Pitäisi rahoittaa, käsittäen jo tieto arvoksi, miettimättä kaupallista hyötyä.
On sillä kuitenkin eroa, mitä rahoitetaan. Luonnontieteissä 300.000 eurolla ei kummoista projektia pyöritetä, muinaiskreikkaa tuolla tutkii jo tovin. Pistetäänkö sitten 300k kovaan globaalisti tasokkaaseen hankkeeseen vai 10 x 30k johonkin puuhasteluun?

Minusta tasokas tieteen tekeminen kaipaisi lisää rahaa. Ja samaan aikaan monesta paikasta voisi nipistää. Jos yliopisto ei kykene tekemään tasokasta tiedettä, miettisin kyseisen yliopiston kyseisen tiedekunnan muuttamista esim. amk-linjaksi, jolloin tutkimusta ei edes kummoisesti tehtäisi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 20.01.2020 16:24 Mä olen hirveän huono inostumaan mistään joukkoliikkeistä, joten en tietenkään ole mitenkään osallistunut tähän hieman vanhanaikaisessakin mediassa näkyvyyttä saaneeseen silakkaliikkeeseen. Jos ajattelisin siitä asiasta jotain, ajattelisin varmaan vähän tähän tapaan: https://yle.fi/uutiset/3-11160153

Tätä taustaa vasten jopa pikkuisen järkytyin tästä Hesarin uutisesta: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006378707.html Ovat nämä kansallismieliset verkkosoturit aika sairasta porukkaa.
Haluan pysyä kaukana sekä silakoista että heidän vastustajistaan.

Tekaistujen lastensuojeluilmoitusten teko on paitsi järkyttävän typerää, myös rikollista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sanna Marinin hallitus tuhoaa omilla päätöksillään tärkeitä työllisyystoimia
Saatavuusharkinnasta on luovuttu muun muassa siksi, että suomalaisille työttömille työ kasvihuoneissa ei kelpaa, ja siksi yrittäjien pitää etsiä työntekijät muualta.
Siinäkin olisi nollakoulutusta vaativaa hommaa tarjolla, mutta ei kelpaa suomalaisille kun tuilla voi ryystää kaljaa ja pyörittää levyjä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

” Maahanmuuttovirastolle myönnetyn liian vähäisen rahoituksen vuoksi oleskelulupien käsittely on ruuhkautunut entisestään, kun Migri on joutunut vähentämään 50 lupien käsittelijää.”

vmp. Joku haluaa tulla töihin, mutta lupaa ei pystytä myöntämään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2020 8:31 vmp. Joku haluaa tulla töihin, mutta lupaa ei pystytä myöntämään.
Itseasiassa tilanne on vielä huonompi. Vaikka on työpaikka ja vuosia Suomessa asunut työntekijä valmiina ja työnantaja yrittää parhaansa mukaan lupia järjestää, niin silti niitä ei saa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2020 8:31 ” Maahanmuuttovirastolle myönnetyn liian vähäisen rahoituksen vuoksi oleskelulupien käsittely on ruuhkautunut entisestään, kun Migri on joutunut vähentämään 50 lupien käsittelijää.”

vmp. Joku haluaa tulla töihin, mutta lupaa ei pystytä myöntämään.
Kuinka vitun vaikeaa on pyytää siitä työluvasta käsittelymaksu, joka kattaa käsittelykulut? Jos virkamies on niin pohjattoman tyhmä, ettei tuota ymmärrä, niin mihin tarvitsemme virkamiehiä?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Noista säädetään lailla ja asetuksella. Virkamies ei voi mitään käsittelymaksuja ryhtyä perimään, jos laki ei niitä
tunne.

Sinänsä kyllä hyvä idea. Lupaprosessi rahoittaisi itsensä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ virkamies sitten ehdottaa lakia eikä ulise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2020 10:22 ^ virkamies sitten ehdottaa lakia eikä ulise.
Kun lainsäätäjä ei säädä vaikka ehdottaisi eikä toisaalta anna budjettia että paskaa lakia saataisiin sovellettua ripeästi, saako sitten ulista?
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

No eipä noita maahanmuuttajia ole tarkoitettu tänne töihin herrarotua palvelemaan, vaan ensisijaisesti toisinpäin. Maksamme velkaa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^https://www.hs.fi/nyt/art-2000006388013.html


"Mainosta ehdotetaankin asetettavaksi esille modernin taiteen museoon Kiasmaan."
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin