Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 12.08.2021 12:30 Veteraanikuva.
Kuvassa on vissiin vaan rintamalla palvelleet miehet? Erehdyin kritisoimaan veteraanismia twitterissä ja saman tien tuli vastauksena yhdeksän viestin ketjupommitus joltain vet.järjestössä työskentelevältä henkilöltä. Veteraaneja on kuulemma vielä hengissä miljoonia kun lasketaan mukaan kaikki jollain tavalla sotatoimiin osallistuneet naiset ja lapset. Tai jotain. En muista tarkkaa lukua, mutta paljon se oli.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ tjaa, saman lähteen mukaan näiden lisäksi on noin 14000 veteraanin puolisoa, leskeä ja sotaleskeä. Toisaalta toisen lähteen mukaan nykyisistä 6000 veteraanista noin puolet on naisia. Ja näkyipä jossain Kelan ennuste, että viimeinen veteraani kuolee 2036. Kai se voisi periaatteessa olla vapaaehtoisena Lapin sotaan osallistunut rintamaveteraani.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun 90v. mummo pääsi juuri johonkin sotaveteraanien laitokseen. Hän on Karjalan evakko, että en tiedä mitä hän on palvellut. Vähävaraiselle vanhukselle toki tämä veteraanistatus on lottovoitto, koska kaikki hoito, asuminen ym. on maksutonta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.08.2021 16:15
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.08.2021 13:44 Huippu-urheilu on elintärkeä asia, tärkeämpi kuin rakkaus. Mitä hemmettiä ihminen tekisi iltiaisin, jos ei voi väijyä änäriä tai Valioliigaa?
Tuossa tapauksessahan voi ilolla maksaa sen maksukanavan? Noista rahoista maksetaan sitten niille urheilijoille, joita katsot.
Juu. Messi, Tiger Woods tai Sidney Crosby eivät taida Suomen urheilun rahoitusta saada? Mikä toki on huutava vääryys!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kelan lomakkeessa SV3 on kohta "rintamaveteraanin tai miinanraivaajan kokoproteesihoito erikoishammasteknikolla".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 99604.html

Sikälihän eo. ei ole oikein mielipidekirjoitus, että siinä ei olla oikein mitään mieltä. Lähinnä setämies ihmettelee. Mutta mä ihmettelen samoja juttuja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sirkushuveja tiedossa:

Hoitajat vastaan opettajat

Ja näinhän tämä hallitus tulee ongelman ratkaisemaan:
KAIKILLE KUOPPAKOROTUKSIIN ei ole varaa jatkossakaan, ellei vaatimuksia rahoiteta velaksi, jolla kaikki ongelmat nykyään tunnutaan ratkaistavan muutenkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kaikkien mamuhalaajapuolueita äänestävien on turha ulista palkoistaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://yle.fi/uutiset/3-12068618

Kuten joku jossain jo osuvasti lausuikin, olisi aika kohottaa kolminkertainen eläkkeelle! -huuto Enqvistille. Ukkelin lapsellisen ymmärtämättömät, mutta silti pohjattoman ylimieliset, muiden alojen dissaukset alkavat olla aika haukotuttavia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Rasti seinään. Kontulan kanssa jostain 100% samaa mieltä.

Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

+1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ muistelen kaiholla aikaa, jolloin oltiin huolissaan "saatananpalvojista". Kirjoittaisiko joku nyt "Kun joku saa päähänsä palvoa saatanaa, monen asian on yhteiskunnassa pitänyt mennä pieleen". Hakaristi jonkun hörhön käsissä ei tarkoita yhtään sen enempää kuin shokeeraava bändipaita 90-luvulla. Toisessa ketjussa mainitut jättimäiset tulonsiirrot ovat suurempi signaali yhteiskunnan pieleen menosta kuin jonkun hörhön hakaristi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Joo. Ehkä natsilarppaus on vaan natsilarppausta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.mustread.fi/blogit/the-econ ... a-nynnyja/

En mä nyt oikein ymmärrä, miksi mä linkkaan näitä juttuja tänne, kun ei teillä helkkarin proleilla kuitenkaan ole tunnuksia Must Readiin. Mut siltä varalta että olisi, niin mä haluan tässä taas vähän jakaa mun Heikki Pursiainen -fanitustani. Mä luulen, että olen tässä asiakentässä aika täydellisesti samoilla linjoilla Pursiaisen kanssa (paitsi tietysti siinä, että mä näin jo aikoja sitten, mikä pumppu se Libera on).

Vähän urpoahan se toki on linkata tekstejä, joiden kanssa on kokonaan samaa mieltä. Varsinkin, kun ei tässä ole mitään erityistä uutta tiedonmurusta tai oivaltavaa argumenttia kannan puolesta. Se on vain pitkä teksti, josta olen melkein samaa mieltä joka kohdasta. Jutun arvo onkin siinä, että se jaksaa aika pitkästi avata asiaa tavalla, joka jää aina lyhyissä twiiteissä tai muissa signaloinneissa käsittelemättä, koska vaatii pitkää ja toisaalta-toisaalta-käsittelyä. Tämä toki tekee entistäkin urpommaksi postata tällaisen maksumuurin takana olevan jutun tänne, koska jutun pointti on just siinä pitkässä käsittelyssä, jota ei määritelmän mukaan oikein voi tiivistää lyhyesti hukkaamatta sitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suomalaisilla olisi ehkä jotain opittavaa puolalaisilta

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008277945.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ "Ette saa senttiäkään?"

Mitä jos EU vaan pidättää kyseisen summan Puolan saamista tukiaisista!?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Noinhan se pitäisi tehdä
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 24.09.2021 11:07 Ja sitten ollaan paskakokkareen ytimessä:

Valkoposkihanhet voittivat ihmiset, että EU voisi opettaa alamaiset avuttomiksi
Mun mielestä oli ihan kiinnostava tuo kela tökeröistä valheista nöyryyttämisen välineinä ja suvereenin vallan osoittamisena. Samasta on varmaan kyse niissä Putlerin tökeröissä vaalivilpeissä ja myrkyttämisissä. Mut loppu teksti oli kyllä ihan hirveää populismikuraa. Urheasti hyökättiin itse keksittyjä vastaväitteitä vastaan ja maustettiin mukanokkelilla kansallissovinistisilla stereotypioilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2807
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 24.09.2021 12:43 Mun mielestä oli ihan kiinnostava tuo kela tökeröistä valheista nöyryyttämisen välineinä ja suvereenin vallan osoittamisena. Samasta on varmaan kyse niissä Putlerin tökeröissä vaalivilpeissä ja myrkyttämisissä. Mut loppu teksti oli kyllä ihan hirveää populismikuraa. Urheasti hyökättiin itse keksittyjä vastaväitteitä vastaan ja maustettiin mukanokkelilla kansallissovinistisilla stereotypioilla.
Samaa ajattelin. FB:ssä laitoin Helsingin Uutiset juuri estolistalle, kun päätoimittajan suulla tuli ihan ihmeellistä tuubaa.

Valkoposkihanhista on varsin negatiivinen ajatus esim. merellä kesänsä viettävillä vanhemmilla (kitinämittakaavalla vihervasuri -) sukulaisillani.

Pienet saaret ja luodot on paskottu niin, ettei niillä ole mitään elävää.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En yhtään ihmettelisi jos niinkutsuttu hallitus ampuisi työväkeä perseelle.

Wahlroosin veikkaus: Suomen valtio ratkaisee päästöongelman sulkemalla Raahen terästehtaan
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mm. Eiks valtiolla ole joku 8 % osuus yhtiön äänivallasta. Ei kai sillä nyt suoraan tehdasta suljeta? Eiks tässä ole ollut enemmän kyse siitä, että SSAB meinaa modernisoida Ruotsissa sijaitsevia laitoksiaan vähähiilipäästöisiksi aika nopealla aikataululla, mutta suunnittelee jättävänsä Raahen tupruttamaan entiseen malliin hamaan tulevaisuuteen? Siirtämällä osakkeet Solidiumilta VNK:hon hallitus yrittää viestiä, että meille kans modernisaatiota, tai alamme omistajaohjata. Toki voi käydä niin, että SSAB ei hätkähdä Tuppuraisen isottelusta ja sulkee tehtaan, jos hiilipäästöt tulevat liian kalliiksi, mutta vanhan tehtaan modernisointi ei houkuta sekään. Vai olenko ymmärtänyt väärin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Riippuu paljonko vanhan tehtaan modernisointi maksaa niin jos melkein samalla saa uuden hurrilandian puolelle niin voipi mieli tehdä niin. Samalla hallitus on hyvin myöntyväinen tähän ja voitelee vielä ratkaisua jollain. Tuskin nuo teräksen kuljetukset kustannukset asiakkaalle (Uusikaupounki?) niin suuresti muuttuu.

Kaikkensa hallitus tekee kuitenkin työpaikkojen vähentämiseksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin