Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2020 14:11
James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2020 13:57 Mutta Suomen muuttuminen karhulippisten johtamaksi fasistiseksi valtioksi on suuruusluokaltaan samaa
todennäköisyyttä kuin että Suomesta tulee hindulainen valtio.
Mutta entäs kommunismi!
Samaa suuruusluokkaa senkin todennäköisyys :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2020 13:57
No ei niillä tietenkään ole makrotasolla merkitystä, mutta puukkoon horjahtaneelle tai hyppypotkun kohteeksi joutuneelle on.
Mitä väliä sillä on, miksi kuolee tai vammautuu? Otatko mieluummin promillen riskin kuolla liikenneonnettomuudessa vai promillen tuhannesosariskin kuolla karhulippiksen puukkoon?

Tietenkin se monista olisi kauheinta kuolla juuri keskitysleirillä, koska natsit ovat niin älyttömän pahoja.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2020 15:40
James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2020 13:57
No ei niillä tietenkään ole makrotasolla merkitystä, mutta puukkoon horjahtaneelle tai hyppypotkun kohteeksi joutuneelle on.
Mitä väliä sillä on, miksi kuolee tai vammautuu? Otatko mieluummin promillen riskin kuolla liikenneonnettomuudessa vai promillen tuhannesosariskin kuolla karhulippiksen puukkoon?

Tietenkin se monista olisi kauheinta kuolla juuri keskitysleirillä, koska natsit ovat niin älyttömän pahoja.
Nyt en ole oikein varma, mistä keskustelemme. Jos saan valita, kuolen nukkuessani rytmihäiriöön.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.03.2020 8:47Jos saan valita, kuolen nukkuessani rytmihäiriöön.
:hep:

Multa kanssa ääni tälle vaihtoehdolle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minä taas samastun tähän:
James Potkukelkka kirjoitti: 03.03.2020 8:47 en ole oikein varma, mistä keskustelemme.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 03.03.2020 10:09 Minä taas samastun tähän:
James Potkukelkka kirjoitti: 03.03.2020 8:47 en ole oikein varma, mistä keskustelemme.
Mä en keskustellut, niin ei pystynyt samaistumaan, vaikka en mitään mistään ymmärräkään :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.03.2020 8:47
Nyt en ole oikein varma, mistä keskustelemme. Jos saan valita, kuolen nukkuessani rytmihäiriöön.
Nostit esiin natsipersuväkivallan jotenkin merkittävänä asiana. Minusta luvut eivät ole merkittäviä, enkä näe tekijän luokittelua merkittävyyttä nostavana tekijänä.

Olen tietenkin sisäisesti looginen. Ei minua häiritsisi lainkaan mamujen rikokset tai huoltosuhde, jos ne olisivat lukuina samat kuin kantaväestöllä. Minua ei soos kiinnosta toimijan tausta itsessään. Mutta kun ne luvut ovat huonommat. Tästä syystä katson tekijää ja mietin mikä on helpoin tapa saada haitat kuriin. Mamujen kohdalla rajalta käännyttäminen toimii parhaiten.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

tuplan poisto. Kännyllä kitinöinti hankalaa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 03.03.2020 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.03.2020 13:26
James Potkukelkka kirjoitti: 03.03.2020 8:47
Nyt en ole oikein varma, mistä keskustelemme. Jos saan valita, kuolen nukkuessani rytmihäiriöön.
Nostit esiin natsipersuväkivallan jotenkin merkittävänä asiana.
sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2020 12:20 ^ leijonakorut ja karhulippikset on ihan samoja vaarattomia öhöttäjiä. Protestiäänestäjinä löytyy sitten muutakin jengiä, mutta protestijengi vaihtaa helposti puoluetta tarvittaessa. Eli täysin nollariski.



En nostanut.
Vastasin ” No kyllä yksittäisiä väkivallantekoja voi tulla ja on tullutkin.”
En sanonut, että ilmiö on merkittävä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ok, tulkitsin siis virheellisesti tuon ylittävän mielestäsi kynnyksen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Luin tämän.

https://www.ess.fi/paakirjoitus-mielipide/137325

Nyt on melkein paha mieli, että en ole persvakomies. :?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hyvä kirjoitus ja totta. Hattu pois päästä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaikki muu mätsää paitsi etten osaa mitään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 06.03.2020 14:32 Kaikki muu mätsää paitsi etten osaa mitään.
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Allaskaapin uumenista kuuluu vaan "voi vitun vittu!"

Tuttu tilanne.

Pitäs palkata pari persvakomiestä. Hankalaa, kun eivät tietenkään osaa kertoa mitään palveluistaan. Jos ei jostain saa useaa suositusta, niin vaikeaa on valinta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/popul ... n#9007b4e7

On aikoihin eletty, kun päivän kiinnostavin yhteiskunta-analyysi löytyy melkein vuoden vanhasta Kirkko ja kaupunki -lehdestä teologin haastattelusta. (Oikeasti tiedän kyllä vanhastaan, että Risto Saarista kannattaa aina lukea ja kuunnella, tämä oli vain mennyt ohi kun jäsenlehti ei minulle tule.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En itse ole niin (en toki aktiivisesti seuraa) ole nykypersujen kristillisuskonnollista puolta huomannut muuten kuin Laura Huhtasaaressa. Alkuperäiset persut toki olivat hyvinkin kristillispainotteinen, kun puheenjohtaja oli valantehnyt maallikkosaarnaaja, joka toi uskontoa jatkuvasti esiin. Eli mielestäni nykypersuilla on vähemmän tekemistä uskonnon kanssa kuin alkuperäisellä puolueella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Varmaan jotenkin siten kuin Saarinen esittääkin: Halla-ahon myötä oli kaikki syy olettaa persujen uskonnollisuuden laskevan, mutta sittemmin on käynyt ilmi, että persut seuraavat aika uskollisesti eurooppalaisten oikeistokonservatiivien kehityskulkuja, ja nyt trendinä on liittoutuminen fundamentalistikristittyjen kanssa. Soinin katolisuus saattoi protestanttisessa maassa olla jopa esteenä tässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös tuo nyt osoita sitä persuilta kaivattua valtiomiestaitoa: haetaan yhteistyökumppaneita, jotta saadaan edistettyä omia poliittisia tavoitteita?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Kyllä tämä liittyy pikemminkin tähän, että pikkuhiljaa persut alkavat profiloitua takaisin oikean poliittisen keskustelun ulkopuolelle, ja vetoavat lähinnä eri suuntausten fundamentalisteihin. Tavallaan sekä koronatilanne että päätään nostanut pakolaistilanne korostavat tätä: kun pitää oikeasti tehdä jollekin jotain, kovnikavalkadin kyvyttömyys ja juttujensa tolkuttomuus korostuvat erityisesti.

Luulen, että kokoomus teki ilman muuta oikean päätöksen jättäytymällä esim. pois persujen Kreikan rajavalvonta -välikysymyksestä. On tärkeää näyttää, että tiukkakin pakolaistilannekeskustelu voidaan käydä järkevien puolueiden kesken, ja jätetään hihhulit ja fasistit puhisemaan sivummalle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kokoomus saattaa päätyä olemaan yksin oppositiossa kirkasotsaisuuttaan. Punavihreä jengi tuntuu vannovan yhä kiivaammin joukko-opin nimiin. Yhteistyö missä tahansa asiassa kokkareiden kanssa voi osoittautua mahdottomaksi, koska kokkarit ovat "väärässä" koska ovat kokkareita ja punavihreät "oikeassa" koska ovat punavihreitä.

Jos kepu riittäisi hallituskaveriksi, niin ongelmaa ei olisi. Mutta kun kepu ei nykyisellään riitä mihinkään.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Edellisen puoluekannatusgallupin tekijät olivat sitä mieltä, että vihreät vuotavat tällä hetkellä aika lailla kokoomukseen, johtuen varmaan erityisesti vihreiden epätyydyttävästä pakkoavioliitosta hallituksessa kepun kanssa. Persujen kanssa veljeilevä kokoomus tukkisi tämän vuodon aika nopeasti.

Näyttääkin siltä, että vihreät koettavat parhaansa mukaan hehkuttaa tätä IL:n konservatiiviosaston tulkintaa opposition keskustelusta: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2 ... 213a223f63, kun taas kokoomuksen liberaaliosasto korostaa, miten kepu vie vihreitä turve- ja kuuttiasioissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei prosentilla tai kahdella ole mitään merkitystä, jos kokoomus ei kykene muodostamaan hallitusta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kunhan kokkelit saa reaalipolitiikassa kiinni olevan puheenjohtajan niin voi tilanne parantua reilusti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin