Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

:sir:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000007861793.html

Sixten Korkman velasta

Toistan taas; EKP ostaa valtioiden velkakirjoja painamallaan rahalla ja velat tullaan mitätöimään. Tämä tulee olemaan tähtitieteellinen puliveivaus, jolla varallisuutta siirretään niille maille, joilla on paljon velkaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.03.2021 12:19 Toistan taas; EKP ostaa valtioiden velkakirjoja painamallaan rahalla ja velat tullaan mitätöimään. Tämä tulee olemaan tähtitieteellinen puliveivaus, jolla varallisuutta siirretään niille maille, joilla on paljon velkaa.
Infraa pitää rakentaa äkkiä paljon velkarahalla. Tai ei tuu tapahtumaan, niin sanotaan pitäisi :?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.03.2021 12:19 Toistan taas; EKP ostaa valtioiden velkakirjoja painamallaan rahalla ja velat tullaan mitätöimään. Tämä tulee olemaan tähtitieteellinen puliveivaus, jolla varallisuutta siirretään niille maille, joilla on paljon velkaa.
Täsmälleen noin!

Il denaro entra nel conto!
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tässä olisi tilaisuus kusettaa vihreitä. Laitetaan tulille hirveät raideinvestoinnit, mutta ostetaan sitten pelkkiä autojunavaunuja. Vihreät pitää ensin saada ulos hallituksesta.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.03.2021 12:51
James Potkukelkka kirjoitti: 16.03.2021 12:19 Toistan taas; EKP ostaa valtioiden velkakirjoja painamallaan rahalla ja velat tullaan mitätöimään. Tämä tulee olemaan tähtitieteellinen puliveivaus, jolla varallisuutta siirretään niille maille, joilla on paljon velkaa.
Täsmälleen noin!

Il denaro entra nel conto!
Toto Cutugnon italohitti, josta Paavo ja Timo tekivät suositun suomiversion.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Setä Arkadia: Antti Rinne pani stopin hallitukselle
5. Marinin poliittinen valtiosihteeri Henrik Haapajärvi (sd) ja auringon peittävä ministereiden avustaja-armeija (jolla sivumennen sanoen piti olla lainvalmistelua parantava vaikutus);
Minkähänlaisen armeijan avustajia tämä hallitus tarvitsisi ettei tulisi paskaa?

Vai riittäisikö yksikin asiansa osaava?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 04.04.2021 16:29
Minkähänlaisen armeijan avustajia tämä hallitus tarvitsisi ettei tulisi paskaa?
Ongelma on vaalirahoittajissa. Heidän pitäisi ohjata jälkikasvunsa oikeus- ja valtiotieteen opintojen pariin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun piti olla kirjoittamatta tästä, mutta kun tämä nyt kumminkin korpeaa - ja lukutaitoiset persut Turkkila ja Puopolo etunenässä hurraavat Hesarin uutta linjaa - niin menköön, vaikka monta päivää jo kiusausta vastustinkin.



Ehkä Hesari (ilmeisesti Saarikoski) koettaa pääkirjoituksessaan sanoa, että varsinkin taidealoilla pitäisi muistaa historian opetukset ja varoa ylipolitisoitumista. Jos tämä on viesti, se on toki ihan ok, mutta muuten kirjoituksessa ei oikein ole järjen häivää.

Aivan päätön on tuo idea, että eri tieteenalat asettuisivat jolekin janalle, jossa olisi jokin kova ydin, josta sitten selkeän hierarkian mukaisesti edettäisiin kauemmaksi. Törkeä on myös tuo väite, että akateeminen kilpailu (johon siis rahoitus, virat ja prestiisi perustuu) olisi ihmis- ja yhteiskuntatieteissä kilpailua ideologisesta oikeaoppisuudesta. Tää on jotenkin minusta aika hirvittävä väite ja tekee vahvasti tilaa kaikenlaisille populisteille kuitatessaan vaikkapa politiikkaohjelmien taloustieteellisen tai juridisen kiritiikin puhtaasti ideologisena signalointina. Tutkimus- ja tietopohjaiselle politiikalle ei jäisi ollenkaan tilaa. Tekisi mieli tulkita koko pääkirjoitus trollaukseksi, kun tämän jälkeen päätyy suositukseen, että tiedelaitosten tulisi ottaa pakolliseksi opintovaatimukseksi joku vertaisarviointia läpikäymätön, ei-tieteellinen muistelmateos, mutta kai kirjoitus on tosissaan.

Edelleen, kirjoituksessa toistellaan tätä käsitystä, että erilaiset intersektionaalisen feminismin hulluille tulkinnoille perustuvat liikehdinnät jotenkin dominoisivat yliopistopoliittista keskustelua. Jos yhtään vaivautuu katsomaan, mitä yliopistoissa oikeasti tapahtuu, tämä osoittautuu aika puhdaspiirteiseksi persufantasiaksi.

Ylipäänsä vaikea näjdä kirjoituksessa oikein mitään järkeä. Ilmeisesti tämä on näiden 50+ miesten päättymätöntä taistolaistraumojen käsittelyä, johon yhdistetään perisaarikoskelainen pettymys siitä, että ei millään pääse nuorison - pilalla! - kunnioittamaksi ajattelijaksi. Mä olen vähän huolissani Hesarista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Humanistien hömpötyksiä. Antaa lasten leikkiä. Kyllä niillä on taas uusi lelu sitten seuraavalla vuosikymmenellä... :roll:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.04.2021 9:59

Edelleen, kirjoituksessa toistellaan tätä käsitystä, että erilaiset intersektionaalisen feminismin hulluille tulkinnoille perustuvat liikehdinnät jotenkin dominoisivat yliopistopoliittista keskustelua. Jos yhtään vaivautuu katsomaan, mitä yliopistoissa oikeasti tapahtuu, tämä osoittautuu aika puhdaspiirteiseksi persufantasiaksi.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään kosketusta taideyliopistojen piireihin ja porthaniassa olen käynyt viimeksi viime vuosituhannella. Mutta eikös noi intersektionaaliset näkemykset taidepuolella ole aika vahvoina? Perustan pelkästän Hesarista lukemaani, mutta on esim. vaadittu, että _kaiken_ opetuksen pitää tulla em. ideologian näkemyksen kautta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.04.2021 12:27
urpiainen kirjoitti: 07.04.2021 9:59 Edelleen, kirjoituksessa toistellaan tätä käsitystä, että erilaiset intersektionaalisen feminismin hulluille tulkinnoille perustuvat liikehdinnät jotenkin dominoisivat yliopistopoliittista keskustelua. Jos yhtään vaivautuu katsomaan, mitä yliopistoissa oikeasti tapahtuu, tämä osoittautuu aika puhdaspiirteiseksi persufantasiaksi.
Mulla ei ole koskaan ollut mitään kosketusta taideyliopistojen piireihin ja porthaniassa olen käynyt viimeksi viime vuosituhannella. Mutta eikös noi intersektionaaliset näkemykset taidepuolella ole aika vahvoina? Perustan pelkästän Hesarista lukemaani, mutta on esim. vaadittu, että _kaiken_ opetuksen pitää tulla em. ideologian näkemyksen kautta?
Niin, me kai kävimme tätä keskustelua tässä samassa ketjussa viimeksi, kun olit lukenut Hesarista Saska Saarikosken (kuten huomaat, sama mies koko ajan) soveltavan referaatin Suomen Kuvalehden jutusta. Saarikoski tulkitsi tuolloin, että esim. Teatterikorkeakoulussa ainoat sallitut lopputyöaiheet ovat vähemmistöoikeudet ja ilmastonmuutos. Tätä sitten vähän kummaksuttiin, kun ihan vain tarkastamalla viime aikojen lopputöiden listan olisi voinut huomata, että ei tämä tietenkään pidä paikkaansa. Saska myös kauhisteli, että ei suostuta lukemaan klassikkoja. Tämäkään ei vastannut mitenkään opiskelijoiden kokemusta opinnoista. Kävi ilmi, että Saarikosken ainoa lähde oli tuo SK:n juttu, jonka pääasiallinen lähde taas oli yhden koulun vakinaiseen henkilöstöön kuulumattoman tuntiopettajan kokemus yhdeltä kurssilta, jossa oli tullut kritisoiduksi. Opiskelijoilta ei ollut kysytty mitään, vaan heidän mielipiteitään ja toimintaansa vaan kauhisteltiin itse luodun harhakuvan perusteella.

Ajattelen, että Saarikoski on tällainen kevytversio Halla-ahon ja Ukkolan kirjoituksista. Sillä on usein aiheena joku ihan kiinnostava ilmiö tai pointti, josta voitaisiin keskustella mielekkäästikin, mutta järkevän keskustelun sijaan tulee harhaanjohtavia vääristelyjä, epätosia ennakkoluuloja, törkeitä vihjailuja, lietsomista ja kerta kaikkista pihalla oloa. Ymmärrän tämän populistioikeiston osapäiväfasistiselta nokkamieheltä ja persujen hömppäkanavan tähdeltä, mutta kun tämä Suomen Uutisilta tai Suomen Perustalta haiskahtava paasaus on Hesarin linjan määrittävää pääkirjoitusta, olen vähän huolissani. Jos Hesari tähän mitenkään palaa, epäilemättä ne lähinnä myhäilevät tyytyväisenä että kylläpäs kalahti kun noin älähti. :nuts:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2813
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.04.2021 12:27 Mulla ei ole koskaan ollut mitään kosketusta taideyliopistojen piireihin ja porthaniassa olen käynyt viimeksi viime vuosituhannella. Mutta eikös noi intersektionaaliset näkemykset taidepuolella ole aika vahvoina? Perustan pelkästän Hesarista lukemaani, mutta on esim. vaadittu, että _kaiken_ opetuksen pitää tulla em. ideologian näkemyksen kautta?
Minun paras kaverini on entisen Taideteollisen (nyk. jokin Aalto-lipaston koulu) lehtori. Hän on tekniikan lisensiaatti, taiteiden maisteri ja kulttuurin tutkimuksesta FT. En oikein tunnista kirjoittamaasi kuulemani perusteella.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ette te mitään tiedä!1 Olen lukenut Saarikosken kolumnin ja Hesarin pääkirjoituksen (sekin Saarikosken kirjoittama?), eli tiedän asiasta!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Propagandan uhri. En ole lukenut kumpaakaan ja Tiedän.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

[Urpiaisen poistettu viesti?]

^ Minusta tuolla humanistien tieteiden tekemisen tavalla ei ole juuri merkitystä, jos niiden koulutuspaikkojen määrä vastaa kysyntää. Jos uiguurilyriikkaan tarvitaan 0,1 aloittajaa joka vuosi, niin uiguurilyrikkatutkimuksen ideologista pohjaa on kenenkään turha miettiä. Enemmän olen huolissani siitä, että amiksessa opiskelevat sähköasentajat eivät valmistu tai eivät kelpaa töihin valmistuttuaan. Persuideologiaa kelpaa noiden amitsujen opettamiseen ihan hyvin: Painetaan duunia, ajetaan autolla, kirotaan mamuja ja syödään edullista karvakäsikepappia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.04.2021 15:57 [Urpiaisen poistettu viesti?]
Joo, piti laajentaa näkökulmaa muihinkin Saarikosken urpoviestin toilailuihin, mut sit teinkin itsenikin yllättäen vähän aikaa töitä kitinöinnin sijaan, ja inspiraatio katosi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 07.04.2021 12:56
James Potkukelkka kirjoitti: 07.04.2021 12:27
urpiainen kirjoitti: 07.04.2021 9:59 Edelleen, kirjoituksessa toistellaan tätä käsitystä, että erilaiset intersektionaalisen feminismin hulluille tulkinnoille perustuvat liikehdinnät jotenkin dominoisivat yliopistopoliittista keskustelua. Jos yhtään vaivautuu katsomaan, mitä yliopistoissa oikeasti tapahtuu, tämä osoittautuu aika puhdaspiirteiseksi persufantasiaksi.
Mulla ei ole koskaan ollut mitään kosketusta taideyliopistojen piireihin ja porthaniassa olen käynyt viimeksi viime vuosituhannella. Mutta eikös noi intersektionaaliset näkemykset taidepuolella ole aika vahvoina? Perustan pelkästän Hesarista lukemaani, mutta on esim. vaadittu, että _kaiken_ opetuksen pitää tulla em. ideologian näkemyksen kautta?
Niin, me kai kävimme tätä keskustelua tässä samassa ketjussa viimeksi, kun olit lukenut Hesarista Saska Saarikosken (kuten huomaat, sama mies koko ajan) soveltavan referaatin Suomen Kuvalehden jutusta. Saarikoski tulkitsi tuolloin, että esim. Teatterikorkeakoulussa ainoat sallitut lopputyöaiheet ovat vähemmistöoikeudet ja ilmastonmuutos. Tätä sitten vähän kummaksuttiin, kun ihan vain tarkastamalla viime aikojen lopputöiden listan olisi voinut huomata, että ei tämä tietenkään pidä paikkaansa. Saska myös kauhisteli, että ei suostuta lukemaan klassikkoja. Tämäkään ei vastannut mitenkään opiskelijoiden kokemusta opinnoista. Kävi ilmi, että Saarikosken ainoa lähde oli tuo SK:n juttu, jonka pääasiallinen lähde taas oli yhden koulun vakinaiseen henkilöstöön kuulumattoman tuntiopettajan kokemus yhdeltä kurssilta, jossa oli tullut kritisoiduksi. Opiskelijoilta ei ollut kysytty mitään, vaan heidän mielipiteitään ja toimintaansa vaan kauhisteltiin itse luodun harhakuvan perusteella.

Ajattelen, että Saarikoski on tällainen kevytversio Halla-ahon ja Ukkolan kirjoituksista. Sillä on usein aiheena joku ihan kiinnostava ilmiö tai pointti, josta voitaisiin keskustella mielekkäästikin, mutta järkevän keskustelun sijaan tulee harhaanjohtavia vääristelyjä, epätosia ennakkoluuloja, törkeitä vihjailuja, lietsomista ja kerta kaikkista pihalla oloa. Ymmärrän tämän populistioikeiston osapäiväfasistiselta nokkamieheltä ja persujen hömppäkanavan tähdeltä, mutta kun tämä Suomen Uutisilta tai Suomen Perustalta haiskahtava paasaus on Hesarin linjan määrittävää pääkirjoitusta, olen vähän huolissani. Jos Hesari tähän mitenkään palaa, epäilemättä ne lähinnä myhäilevät tyytyväisenä että kylläpäs kalahti kun noin älähti. :nuts:
Mä nyt vielä palaisin tähän aiempaan keskusteluun, vaikka Dave on varmasti asiasta ihan yhtä kärryillä kuin minäkin, koska kuten on usein tullut ilmi, stalkkaamme samoja tyyppejä twitterissä.

Mutta siis näyttää siltä, että tässä asiassa Dave on nielaissut konservatiivisen äärioikeiston propagandan koukkuineen päivineen. Konservatiivinen hyökkäys sukupuolentutkimusta vastaan on äärioikeiston globaali standardiliike prosessissa, jossa pyritään askel askeleelta ottamaan vapaa tiede ja tutkimus ideologis-poliittisen kontrollin alle. Kotimaiset persut seuraavat tässäkin uskollisesti ulkomaisia esikuviaan: hyökkäys on laajentunut jo sukupuolentutkimuksesta koko yhteiskunta- ja humanististen tieteiden kenttää vastaan kohdistuvaksi jo Hesarin pääkirjoitusta myöten, persujen ohjelmissa on esitetty näitä taiteen ideologista oikeaoppisuutta valvovia elimiä, ja on kai puolueen järjestöillä ollut jo esillä tämä ajatus suorasta linjasta, johon voi ilmiantaa vasemmistolaisia opettajia.

Toinen puoli tästä äärioikeiston onnistuneesta agendankaappausoperaatiosta näkyy myös hyvin tässä Hesariasiassa. Tiedämme, että joku Bluntly elättelee aivan kummia fantasioita siitä, mitä yliopistoissa tapahtuu, mutta myös Dave ja Saarikoski kuvittelevat, että intersektionaalisen feminismin innoittamat hullutukset dominoivat yliopistopoliittista liikehdintää. On tosi outoa, että tällainen harhakäsitys on niin laajalle levinnyt. Hyvä esimerkki tästä on se, että Saarikosken sekoilusta innostuneena persukuningatar Ukkola riensi tietysti myös paikalle lyömään lisää löylyä kokoamalla yhteen todistusaineistoa Saarikosken käsityksen puolesta.

Kummallisinta tietysti on, että jos tämä on tosiaan parasta näyttöä siitä, miten laajalle levinnyttä sekoilu yliopistoissa on, niin ilmeinen johtopäätös tietysti on, kuten Jussi Jalonen alla huomautta, että se ei ole ollenkaan laajalle levinnyttä, vaan aivan marginaalisia yksittäisiä ylilyöntejä, jotka tyypillisesti nekin saadaan näyttämään ylilyönneiltä vain Suomen Uutisten pahansuovan tulkinnan kautta. Luulisi 150 000 opiskelijan ja 30 000 työntekijän joukosta löytyvän paljon parempiakin esimerkkejä vaikka kuinka. Silti persumieliset ovat valmiita ajattelemaan, että Saarikoski ja Ukkola ovat oikeassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Uskon sua. Mulla varmasti kyse confirmation biaseksesta liittyen omiin ennakkoluuloihin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2813
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^^Siitä on pitkälle yli 10 vuotta, kun olen ollut yliopistolla töissä, mutta aikoinaan joku laitoksen työntekijä tulosti saman yliopiston sukupuolentutkimuksen artikkelien abstrakteja yleiseksi naurunaiheeksi kahvihuoneeseen. Ehkä olisi ollut syytä muistaa, että omalla laitoksella oli mm. proffa, jonka akateemiset saavutukset koostuivat suunnilleen minimimäärästä artikkeleita, jotka vaadittin väitöskirjaan. (Eläkeikää lähestyvä toinen professori taas oli ehkä isompi mulkku: hän tulosti vuosittain (seinioritason tutkijoita koskevan) listan viittauksien määrästä julkaisuihin ja jakoi sen koko henkilökunnan postilokeroihin.)
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tähän on tultu. Selailin nettitiedotusvälineitä ja huomasin, että sekä Sanna Ukkola että Jari Ehrnrooth ovat näemmä julkaisseet jotain kolumneja. En jaksanut klikata auki, kun en kerta kaikkiaan usko, että sieltä voisi tulla jotain älyllisesti kiinnostavaa. Onko tämä nyt minun puoleltani pahimman luokan kuplautumista, ad hominem -ennakkoluuloisuutta, vagabondomaista suojautumista häiritsevältä informaatiolta vai ihan vaan terveen kaupunkilaisjärjen reaktio laajaan evidenssiin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 15.04.2021 14:56 Tähän on tultu. Selailin nettitiedotusvälineitä ja huomasin, että sekä Sanna Ukkola että Jari Ehrnrooth ovat näemmä julkaisseet jotain kolumneja. En jaksanut klikata auki, kun en kerta kaikkiaan usko, että sieltä voisi tulla jotain älyllisesti kiinnostavaa. Onko tämä nyt minun puoleltani pahimman luokan kuplautumista, ad hominem -ennakkoluuloisuutta, vagabondomaista suojautumista häiritsevältä informaatiolta vai ihan vaan terveen kaupunkilaisjärjen reaktio laajaan evidenssiin?
Kunhan sä selviät tästä identiteettikriisistä niin kaikki on paremmin :paijaa:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^^ Blokkaa kaikki jotka uhkaavat mieleterveyttäsi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Saarikosken kommentti

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000007 ... 3450c379d5

Minkähän takia pääkirjoituksien kirjoittajia ei yleensä
julkisteta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin