Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 07.12.2021 9:51 Mutta silti minusta tämä virhearviointi ja viestintäsoossaaminen ei osoita, että Marin ei voisi toimia pääministerinä.
Minäkin voisin toimia pääministerinä, samoin sinä ja homie. En ymmärrä mitä tekemistä 'voimisella' tässä on? Eikös tässä keskustella siitä, onko Marinista enää ainesta jatkossa pääministeriksi? Ja tuo siis määritellään siten, onko Marin paras demari hommaan, eikä siten, kuuluuko Marin "voivien" demareiden joukkoon.

Ei kai kukaan kuvittele, että Marin tämän takia eroaisi?
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 07.12.2021 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos on virka-ajan ulkopuolella kiireellistä asiaa, kannattaa kokeilla Tuure Boeliuksen tai Sabina Särkän kautta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.12.2021 10:01 Jos on virka-ajan ulkopuolella kiireellistä asiaa, kannattaa kokeila Tuure Boeliuksen tai Sabina Särkän kautta.
Jos työnantaja haluaa vapaa-ajalla tavoitella, niin kyllä siitä pitää päivystyskorvaukset ja saunalisät maksaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.12.2021 9:55 tämä nerokas ristiriidan eksplikoiminen on pöljäilyä.
Mä olen tapani mukaan binaarinen. Joko viesti tavoittaa tai se ei tavoita. Viesti ei tavoittanut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.12.2021 10:03 Joko viesti tavoittaa tai se ei tavoita. Viesti ei tavoittanut.
Jos tää on semmoinen sröödingerin viesti, joka tavoittaa sen mukaan tonkiiko sitä toimittaja vai ei?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 07.12.2021 9:51 niin toimintansa pandemian aikana osoittaa, että kyllä hän siinä hommassa pärjää.
Eli tuntematon muutos on liikkeellä, tartunnat, sairaalat ja koronakuolemat koko epidemian korkeimalla tasolla, R-luku maailman 5. korkein niin sinusta Marinin toiminta pandemian aikana on hyvää kun lähtee altistuneena baariin? Kun on ensin jäänyt kiinni kesärantabileiden järjestämisestä aikana jolloin ravintoloita rajoitettiin? Oletko sä nyt ihan tosissasi? Paskin mahdollinen esimerkki ja signaali paskimpaan mahdolliseen aikaan.

Se joka on toiminut esimerkillisesti pandemian aikana on Niinistö. Kaiken aikaa. Systemaattisesti. Siinä on johtaja, tämä höttöpää on yksi katastrofi.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 07.12.2021 10:14
urpiainen kirjoitti: 07.12.2021 9:51 niin toimintansa pandemian aikana osoittaa, että kyllä hän siinä hommassa pärjää.
Eli tuntematon muutos on liikkeellä, tartunnat, sairaalat ja koronakuolemat koko epidemian korkeimalla tasolla, R-luku maailman 5. korkein niin sinusta Marinin toiminta pandemian aikana on hyvää kun lähtee altistuneena baariin? Kun on ensin jäänyt kiinni kesärantabileiden järjestämisestä aikana jolloin ravintoloita rajoitettiin? Oletko sä nyt ihan tosissasi? Paskin mahdollinen esimerkki ja signaali paskimpaan mahdolliseen aikaan.
Outo tulkinta. Mun käsittääkseni mä nostin tän jutun esiin Kitinässä nimenomaan sillä kulmalla, että tämä on erilaisten kohujen ja sähläilyjen listassa minusta ehkä vakavin, pitkälti mainitsemistasi syistä. Mutta näyttäisi siltä, että ei kuitenkaan sillä tasolla, että jotenkin osoittaisi ratkaisevasti sopimattomuuden pääministerin tehtäviin tai että hänen jotenkin pitäisi erota. Kritisoida kyllä sopii, vahvastikin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 07.12.2021 11:09 Mutta näyttäisi siltä, että ei kuitenkaan sillä tasolla, että jotenkin osoittaisi ratkaisevasti sopimattomuuden pääministerin tehtäviin tai että hänen jotenkin pitäisi erota.
Ihan mielenkiinnosta, mikä sitten mielestäsi osoittaisi sopimattomuuden pääministeriksi? Nimeä vaikka joku kansanedustaja persujen ja anon ulkopuolelta, joka ei sovi pääministeriksi?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 07.12.2021 11:09
So Hard kirjoitti: 07.12.2021 10:14
urpiainen kirjoitti: 07.12.2021 9:51 niin toimintansa pandemian aikana osoittaa, että kyllä hän siinä hommassa pärjää.
Eli tuntematon muutos on liikkeellä, tartunnat, sairaalat ja koronakuolemat koko epidemian korkeimalla tasolla, R-luku maailman 5. korkein niin sinusta Marinin toiminta pandemian aikana on hyvää kun lähtee altistuneena baariin? Kun on ensin jäänyt kiinni kesärantabileiden järjestämisestä aikana jolloin ravintoloita rajoitettiin? Oletko sä nyt ihan tosissasi? Paskin mahdollinen esimerkki ja signaali paskimpaan mahdolliseen aikaan.
Outo tulkinta. Mun käsittääkseni mä nostin tän jutun esiin Kitinässä nimenomaan sillä kulmalla, että tämä on erilaisten kohujen ja sähläilyjen listassa minusta ehkä vakavin, pitkälti mainitsemistasi syistä. Mutta näyttäisi siltä, että ei kuitenkaan sillä tasolla, että jotenkin osoittaisi ratkaisevasti sopimattomuuden pääministerin tehtäviin tai että hänen jotenkin pitäisi erota. Kritisoida kyllä sopii, vahvastikin.
Kyllä hänen ilman muuta pitäisi erota. Kohta on hallitus painamassa hätäjarrua kun munasi 4. aallon ja omikron tulossa - mikäs luulet mikä on hätäjarrutoimien pito, kun niiden puhuvana päänä on tämmöinen esikuva? Altistuneena baariin vaan, niin se PM:kin teki.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suomen johtava poliittinen viikkojulkaisu Seiska kertoi PMi:n ravintolaillasta seuraavaa "Mukana juhlimassa olivat muun muassa hänen aviomiehensä Markus Räikkönen, tubettaja Tuure Boelius, missi-somevaikuttaja Sabina Särkkä ja valokuvaaja-bloggari Janita Autio."

Arvioimatta asiaa hyvä-paha dimensiossa, mun mielestäni PMi liikkuu erikoisessa seurassa.

Voin muuten ehdottoman luottamuksellisesti vain teille paljastaa, että kuulun itse Marinin sisäpiiriin, koska yksi tuosta tuosta jengistä on ollut tämän vuoden aikana kotonani käymässä!
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 07.12.2021 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ilkka Kanerva oli ihan eri juttu. Marin on täysin Sopiva.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.12.2021 11:42 Suomen johtava poliittinen viikkojulkaisu Seiska kertoi PMi:n ravintolaillasta seuraavaa "Mukana juhlimassa olivat muun muassa hänen aviomiehensä Markus Räikkönen, tubettaja Tuure Boelius, missi-somevaikuttaja Sabina Särkkä ja valokuvaaja-bloggari Janita Autio."

Arvioimatta asiaa hyvä-paha dimensiossa, mun mielestäni PMi liikkuu erikoisessa seurassa.

Voin muuten ehdottoman luottamuksellisesti vain teille paljastaa, että kuulun itse Marinin sisäpiiriin, koska yksi tuosta tuosta jengistä on ollut tämän vuoden aikana kotonani käymässä!
Erikoisessa ja ennen kaikkea täysin mulle tuntemattomassa seurassa! Tässä kokee kyllä aikamoista sukupolvivieraantuneisuutta, kun sen lisäksi, että nämä hahmot ovat minulle ihan vieraita, en oikein edes pääse yli siitä, että Marinilla on epäilemättä aika pitkää päivää ja korkeaa intensiteettiä vaativa duuni, ja sitten se jaksaa vielä vetää aamuyöhön viikonloppuisin. Mä olen nytkin ihan puolitehoinen kun kuohuviinin ja punaviinilasillisen lisäksi otin eilen yhden konjakin, ja kaikki tämä ennen kympin uutisia.

Mutta en mä tästä pelleseurueesta kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vetäisi, ainakaan tietämättä suhteen laadusta ja tilaisuuden rakentumisesta. Sinänsä sellainen kekkoshenkinen yhteydenpito keski-ikäisten pikkuporvarien paheksumaan nuorisoon voi olla ihan hyvä asia. Jos taas se pitää näitä jotenkin nousevan sukupolven merkittävinä yhteiskunnallisina ajattelijoina, juttu on huonompi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.12.2021 9:45 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008455305.html

Oikeus­oppineet: Ilman virka­puhelintaan juhlinut pääministeri Marin saattoi rikkoa ministereitä velvoittavia toiminta­ohjeita

IMHO tämä on jutun pihvi.

Varmasti tuosta kanteluita tulee.
tulihan siitä

https://www.is.fi/kotimaa/art-200000845 ... t=promobox
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuitenkin olet itse kannellut!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Snitches get stitches.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.12.2021 13:43 Kuitenkin olet itse kannellut!
Aateluus velvoittaa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008457828.html

Vielä ei ole tiedossa, tunsivatko pääministeri ja valtiosihteeri johtamansa valtioneuvoston kanslian laatimaa yleisohjetta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f ... b24becc9ed



Marinin viestinnän tarkoituksena näyttää olevan saada yleisö uskomaan, että Haapajärvi ensin olisi antanut Marinille tietoa, joka on päinvastainen heidän kansliansa voimassaolevaan ja vastikään vahvistettuun ohjeistukseen nähden. Näin huolimatta siitä, että samaan aikaan kansliassa oltiin lähettämässä kontaktien välttämiseen ohjeistavaa viestiä kaikille ministereille. Edelleen Haapajärvi ei siis olisi korjannut pääministerille juuri antamaansa väärää tietoa saatuaan hetkeä myöhemmin ministereille lähetetyn viestin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.12.2021 17:18 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008457828.html

Vielä ei ole tiedossa, tunsivatko pääministeri ja valtiosihteeri johtamansa valtioneuvoston kanslian laatimaa yleisohjetta.
Kanslian edustajan mukaan viestin tuntemisessa ei ole mitään ongelmaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.12.2021 17:33 Edelleen Haapajärvi ei siis olisi korjannut pääministerille juuri antamaansa väärää tietoa saatuaan hetkeä myöhemmin ministereille lähetetyn viestin.
Marin ei joutanut eduskuntaan, koska hänellä on uusi auto hankinnassa:

Kuva
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 07.12.2021 12:02
James Potkukelkka kirjoitti: 07.12.2021 11:42 Suomen johtava poliittinen viikkojulkaisu Seiska kertoi PMi:n ravintolaillasta seuraavaa "Mukana juhlimassa olivat muun muassa hänen aviomiehensä Markus Räikkönen, tubettaja Tuure Boelius, missi-somevaikuttaja Sabina Särkkä ja valokuvaaja-bloggari Janita Autio."

Arvioimatta asiaa hyvä-paha dimensiossa, mun mielestäni PMi liikkuu erikoisessa seurassa.

Voin muuten ehdottoman luottamuksellisesti vain teille paljastaa, että kuulun itse Marinin sisäpiiriin, koska yksi tuosta tuosta jengistä on ollut tämän vuoden aikana kotonani käymässä!
Erikoisessa ja ennen kaikkea täysin mulle tuntemattomassa seurassa! Tässä kokee kyllä aikamoista sukupolvivieraantuneisuutta, kun sen lisäksi, että nämä hahmot ovat minulle ihan vieraita, en oikein edes pääse yli siitä, että Marinilla on epäilemättä aika pitkää päivää ja korkeaa intensiteettiä vaativa duuni, ja sitten se jaksaa vielä vetää aamuyöhön viikonloppuisin. Mä olen nytkin ihan puolitehoinen kun kuohuviinin ja punaviinilasillisen lisäksi otin eilen yhden konjakin, ja kaikki tämä ennen kympin uutisia.

Mutta en mä tästä pelleseurueesta kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vetäisi, ainakaan tietämättä suhteen laadusta ja tilaisuuden rakentumisesta. Sinänsä sellainen kekkoshenkinen yhteydenpito keski-ikäisten pikkuporvarien paheksumaan nuorisoon voi olla ihan hyvä asia. Jos taas se pitää näitä jotenkin nousevan sukupolven merkittävinä yhteiskunnallisina ajattelijoina, juttu on huonompi.
Jyrki Lehtola osuu aika pahasti: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008464350.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bile-Sanna Marin voisi soveltaen lainata toisen karismaattisen demarijohtajan, Tony Blairin, 90-luvun lopun Cool Britannia -liikkeen Suomeen ja 2020-luvulle. Mutta kun siinä on just tuo Lehtolan kuvaama juttu, että Marinin touhut ovat niin epäcooleja!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Välillä taloustieteellinen ajattelu on oikeastaan aika kaunista: https://www.taloustaito.fi/blogit/juha- ... /#cda293ce
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin