Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.01.2021 16:11 Näkisin mielelläni myös Mykkäsellä (ja Davella) tällaista suoraselkäisyyttä.
Olen ehkä naiivi, mutta mä uskon, että suomalaiset persut eivät oikeasti ole niin vaarallisia (muutamia hulluja lukuunottamatta). Olen opportunismin kannattaja tässä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
Viittasin siihen, että on helppo lähteä kritisoimaan Trumppia nyt kun hänen tiedetään hävinneen. Nauroin ääneen kun luin osan Trumpin esikunnasta ottaneeen lopareita _nyt_. Arvostaisin enemmän sitä, että ne moraalin nimissä otetut loparit otettaisiin ennen kuin pomon häviö on tiedossa.

Oli muuten ihan pakko tsekata tää Sini kun kehuit. Kyseessä on siis kunnallisvaaliehdokas? Ja noilla näytöillä pääsee suosikkikokkariksesi? No, nythän se vaaleissa nähdään, onko Sinin ajatuksille demokraattista kannatusta. Ties vaikka joku feminismiä kannattava vihreä vaihtaisikin puoluetta? Sinä valitettavasti et voi Siniä espoolaisena äänestää, mutta äänestäisitkö häntä helsinkiläisenä? Vai onko tämä kommenttisi vain sellainen toive, että kokoomusta äänestävien pitäisi antaa äänensä Sinin kaltaisille ehddokkaille sinun äänestäessäsi muita puolueita?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.01.2021 16:23 noilla näytöillä pääsee suosikkikokkariksesi?
Joo, kertoo ennen kaikkea kilpailijoiden laadusta.

Mullahan on ollut tässä Kitinässäkin säännöllisen epäsäännöllisesti käynnissä tämä projektini paikallistaa kannatettavia kokoomuslaisia, siis sivistysporvareita ja edistyspuolueen sosiaaliliberaalin perinteen jatkajia, jotka ovat ehdolla jonnekin. Aika hiljaista on ollut, vaikka puolueen aktiiveja työn kautta aika paljon tuntevana tiedän kunnon ihmisiä puolueessa rutkasti olevan. Ehkä ehdokkaiksi hakeutuvat vähän yksioikoisemmat tyypit, tai ainakin he olettavat valintaansa edistävän aika kummallinen julkinen profiili.

Toki olet oikeassa siinä, että niin kauan kun kokoomus ei pysty tekemään eroa omaan persusiipeensä, oikeista persuista puhumattakaan, en kokoomuslaista ehdokasta varmaan äänestäisi vaikka olisi kuinka hyvä.

Korpisen tiedän vain ja ainoastaan sitä kautta, että olen aika uskollisesti kuunnellut Politbyroo-podcastia jo pitkään, muuten en tiedä hänestä mitään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Juuri tuon takia firmojen ja puolueiden kannattaa keskittyä ostaviin asiakkaisiin ja jättää renkaanpotkijat tylysti huomioimatta. Eihän sillä ole mitään arvoa, että joku sanoo ostavansa vasta sitten kun tarjottu tuote on jotain ihan muuta kuin mitä se nyt on. Minäkin harkitsen äänestäväni Vasemmistoliittoa heti kun se on oikeistoliberaalein puolue Suomessa. Mitä tähän vastaa Anderson? Nouseekö hän nyt puolustamaan minun haluamiani arvoja?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Päivän paperihesarissa (ja maksumuurin takana digissäkin) oli juttuversio tästä kelasta:

Ehkä Pullinen nyt aavistuksen verran liioittelee netin vaikutusta, mutta kyllä tämä varmaan on oikea ajatussuunta esim. Halla-ahon parempaan ymmärtämiseen. Hän on kuitenkin ehkä korkeimmalle politiikassa toistaiseksi nousseita nettitrollitaustaisia tyyppejä. Ja joku Huhtasaari, joka kuitenkin oli ihan varteenotettava presidenttiehdokas, meppi ja persujen johtohahmo, taitaa olla aika syvällä netin hörhöskenessä, kuten vaikkapa ulkoasiainvaliokunnan pj:kin.

Vanhakantaisesta näkökulmastani on esimerkiksi aika pöyristyttävää, että Halla-aho sanoo lehdessä Washingtonin katastrofista, että jengi saisi Suomessa vähemmän traumoja Trumpin ja kannattajiensa toilailuista, jos oppisi ottamaan ne enemmän huumorilla - ja twitterissäkin ensimmäiset kommenttinsa taisivat olla laiskaa vitsailua. Minun tosikkonäkökulmastani tämä on aika luotaantyöntävää, mutta Pullisen analysoimasta perspektiivistä johdonmukaista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kasvatimme nuoret tynnyrissä ja nyt he luhistuvat vääristä sanoista
Aiemmin yliopistot olivat rohkean ja itsenäisen ajattelun kehtoja, joissa arvostettiin sananvapautta. Nyt ne ovat jotain muuta.
Näinhän se on. Saadaan vain vihervasemmiston edustajia, jotka eivät kestä yhtään oman kuplansa ulkopuolista ajatusta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 08.01.2021 11:07 Kasvatimme nuoret tynnyrissä ja nyt he luhistuvat vääristä sanoista
Aiemmin yliopistot olivat rohkean ja itsenäisen ajattelun kehtoja, joissa arvostettiin sananvapautta. Nyt ne ovat jotain muuta.
Näinhän se on.
Mä suhtaudun suurella varauksella sekä Ukkolan että sinun ymmärrykseesi yliopistoista ja niiden tilasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On tuossa Ukkolan kolumnissa osittain samaa kuin Jussi Pullisen omassa. Eli osa porukasta kyllä villiintyy netin kuplissa ja onhan suomalaistenkin SJW:n sanasto ja ajatukset suoraan Yhdysvalloista kopioitua. Siis netistä.

Eli mielestäni sekä alt-right että SJW-liike ovat syntyneet netissä.

alt-right kannattajat kantavat "Law and Order" lippua hyökätessään kongressiin ja SJW:t vastustavat väkivaltaa heittelemällä palopommeja väärän puhujan saapumisen estämiseksi.

Mielestäni alt-right ja ääri-sjw:t ovat yhtä harhaisia. Käytännön tasolla alt-right on kyllä vaarallisempi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 08.01.2021 11:07
Näinhän se on. Saadaan vain vihervasemmiston edustajia, jotka eivät kestä yhtään oman kuplansa ulkopuolista ajatusta.
Aivan sama. Kunhan elättävät itsensä omalla työllään, niin saavat minun puolestani hajoilla mihin hajoavat.

Itse en kieltäydy myymästä mitään maailmantuskaiselle vihervassarille. Jos saisin selville, että kahvini on pussittanut maailmantuskainen vihervassari, niin sekään ei haittaisi kahvihetkeäni yhtään. Liberaalina yksilönä olen täysin sinut hajoilevien vihervassarien kanssa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2021 11:33 On tuossa Ukkolan kolumnissa osittain samaa kuin Jussi Pullisen omassa. Eli osa porukasta kyllä villiintyy netin kuplissa ja onhan suomalaistenkin SJW:n sanasto ja ajatukset suoraan Yhdysvalloista kopioitua. Siis netistä.

Eli mielestäni sekä alt-right että SJW-liike ovat syntyneet netissä.
Joo, varmaan osin näin, mutta ei se poista sitä, että Ukkolan teksti on argumentaatioltaan tavallistakin surkeampaa ja vääristelevämpää, ja erityisesti tuo Bluntlyn esiin nostama johtopäätös, jonka Bluntly vielä korkeammalla asiantuntemuksellaan ja auktoriteetillaan todeksi vahvistaa, ei kyllä tule perustelluksi. Yliopistot ovat tavattoman moniäänisiä yhteisöjä, joihin mahtuu jos jonkinlaista sukankuluttajaa, ja aikojen saatossa niissä on noussut esiin, erityisesti opiskelijoiden keskuudessa, erilaisia aktivismiliikkeitä ja ideologioita, joita on sittemmin korjattu tai joista on jopa luovuttu kritiikin kertyessä. Tämä on vähän niinku se idea. Ukkolan-Bluntlyn johtopäätös on yleisyydessään pähkähullu julistus, joka palvelee pelkästään persutrumpilaista ohjelmaa sivistysinstituutioihin kohdistuvan luottamuksen rapauttamisesta (vaikka yksittäisisitä keisseistä jossain päin maailmaa osuvaa kritiikkiä esittäisivätkin).
Viimeksi muokannut urpiainen, 08.01.2021 11:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Punaniskajunttina vain ärsyttää kun joutuu varomaan joka sanaansa ettei vihervassari hajoa ja ala kiljumaan kuin pistetty sika.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2021 11:33 Mielestäni alt-right ja ääri-sjw:t ovat yhtä harhaisia. Käytännön tasolla alt-right on kyllä vaarallisempi.
Tarkoitatko nyt vaarallisuudella suoraa fyysistä väkivaltaa? Jos tuo suoran väkivallan uhka muunnetaan todennäköisyyksien kautta euroiksi, niin uskotko tuon haitan olevan suurempi kuin mitä esim. SJW:t voivat saada aikaan esim. peruskoulussa?

Minusta molemmat aatesuunnat ovat samanlaisia vapauden vihollisia. Vähintään 90% politiikasta on vapauden vastustamista, joten ihan kunnioitettavassa seurassa nuo huurupäät kuitenkin ovat.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2021 11:33 Mielestäni alt-right ja ääri-sjw:t ovat yhtä harhaisia. Käytännön tasolla alt-right on kyllä vaarallisempi.
Lisäksi jopa niinkin perikonservatiivinen ajattelija kuin Fukuyama myöntää useaan otteeseen analyyseissaan, että laajasti ymmärrettynä SJW-liike on myös saanut aivan tavatomasti hyvää aikaan, vaikka haitallisia ylilyöntejä tai harhoja on niitäkin aika reilusti. Alt-rightista on aika vaikea sanoa samaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.01.2021 11:53
James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2021 11:33 Mielestäni alt-right ja ääri-sjw:t ovat yhtä harhaisia. Käytännön tasolla alt-right on kyllä vaarallisempi.
Tarkoitatko nyt vaarallisuudella suoraa fyysistä väkivaltaa? Jos tuo suoran väkivallan uhka muunnetaan todennäköisyyksien kautta euroiksi, niin uskotko tuon haitan olevan suurempi kuin mitä esim. SJW:t voivat saada aikaan esim. peruskoulussa?

Minusta molemmat aatesuunnat ovat samanlaisia vapauden vihollisia. Vähintään 90% politiikasta on vapauden vastustamista, joten ihan kunnioitettavassa seurassa nuo huurupäät kuitenkin ovat.
Tarkoitan suoran fyysisen väkivallan uhkaa. Sitä en osaa sanoa, kumpi on euroina kalliimpi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 08.01.2021 12:08 Lisäksi jopa niinkin perikonservatiivinen ajattelija kuin Fukuyama myöntää useaan otteeseen analyyseissaan, että laajasti ymmärrettynä SJW-liike on myös saanut aivan tavatomasti hyvää aikaan...
Onko tuossa nyt luokiteltu ihan perinteinen yksilön oikeuksien puolustaminen SJW touhuksi? Vapaus elää omaa elämäänsä muita vahingoittamatta on aika eri asia kuin muiden pakottaminen oman aatteen mukaisiin käyttäytymismalleihin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.01.2021 12:08
James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2021 11:33 Mielestäni alt-right ja ääri-sjw:t ovat yhtä harhaisia. Käytännön tasolla alt-right on kyllä vaarallisempi.
Lisäksi jopa niinkin perikonservatiivinen ajattelija kuin Fukuyama myöntää useaan otteeseen analyyseissaan, että laajasti ymmärrettynä SJW-liike on myös saanut aivan tavatomasti hyvää aikaan, vaikka haitallisia ylilyöntejä tai harhoja on niitäkin aika reilusti. Alt-rightista on aika vaikea sanoa samaa.
Uskon. Riippuu tietysti siitä, miten sjw-liike määritellään. Jos esim. me too kuuluu siihen, niin ilman muuta on saanut hyvää aikaan. Jos sen sijaan sjw:hen lasketaan vain fanaattisin porukka, sitten asia on eri.

Yleisen tasa-arvon vaatimus ja rasismin vastustaminen eivät ole sjw:n keksintöä.

Edit:sivustahuutaja toi esiin samaa, eli kaikkea hyvää ei voi omia sjw:n ansioksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2021 12:21 Edit:sivustahuutaja toi esiin samaa, eli kaikkea hyvää ei voi omia sjw:n ansioksi.
Tietenkin voi! Hyvikset tekevät vain Hyvää ja Pahikset tekevät vain Pahaa! Eikä ole olemassa kuin Hyviksiä ja Pahiksia!

Hyvä puoli tässä on se, että koska Trump oli Paha, niin Biden luonnollisesti oli Hyvä. Nyt Hyvän Bidenin johtama Yhdysvallat siis on väistämättä Hyvä. Tämä tulee aiheuttamaan suurta tuskaa suomalaisille sotureille kun Yhdyvallat ei olekaan enää Paha.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 08.01.2021 11:46 Punaniskajunttina vain ärsyttää kun joutuu varomaan joka sanaansa ettei vihervassari hajoa ja ala kiljumaan kuin pistetty sika.
Vihervassarina vain ärsyttää, kun punaniskajuntit uhriutuu ja suuttuu siitä, jos niiden toksista, propagandaan perustuvaa ja loukkaavaa kielenkäyttöä pyrkii ystävällisesti ohjaamaan vähemmän provokatiiviseen suuntaan.


----
Oikeasti ei kyllä ärsytä, sen verran vähän joutuu aikaa viettämään sellaisten ihmisten kanssa, jolla ei olisi halua kunnioittaa kanssaihmisiään.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, kukin voi toki määritellä ja rajata halunsa mukaan, mutta viittasin siis Fukuyaman käsitykseen siitä, että nimenomaan tämä identiteettipoliittinen SJW-liike (joka kai sivustahuutajan mukaan on vapauden vastainen liike par excellence) on elimellisessä yhteydessä siihen traditioon, jonka puitteissa avoin rotuerottelu saatiin loppumaan Yhdysvalloissa 1960-luvulla, naiset saivat Länsi-Euroopassa täydet poliittiset oikeudet 1970-luvulla, sukupuolisuuntautumisen rikollisuus purettiin 1980-luvulla, ja joka jatkuu tasa-arvon lisäämisenä ja sorron vähentämisenä monella rintamalla yhä.

Voitte toki ihan perustellusti rajata eri tavalla kuin Fukuyama; minun pointtini ehkä oli, että identiteettipoliittisen alt-rightin tapauksessa vastaavanlaista rajanvetokiistaa ei ehkä samalla tavalla nouse esiin, ja siksi(kin) on ehkä vähän (no, paljon) typerää pitää sjw-liikehdintää ja alt-right-liikehdintää keskenään samanlaisina vapauden vihollisina, vai miten sivustahuutaja tämän möläyttikään.
Viimeksi muokannut urpiainen, 08.01.2021 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 08.01.2021 12:42 ja siksi on ehkä vähän (no, paljon) typerää pitää sjw-liikehdintää ja alt-right-liikehdintää keskenään samanlaisina vapauden vihollisina, vai miten sivustahuutaja tämän möläyttikään.
Sovitaan sitten, että nuo ovat keskenään erilaisia vapauden vihollisia? Minulle tuo sopii ihan hyvin. Voimme jopa keksiä jonkin kuvitteellisen janan, jonka ääripäissä nuo ajattelutavat ovat. Olkoon se vapaus sitten siinä janan keskellä ja nuo aatteet yhtä kaukana vapaudesta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.01.2021 12:49
urpiainen kirjoitti: 08.01.2021 12:42 ja siksi on ehkä vähän (no, paljon) typerää pitää sjw-liikehdintää ja alt-right-liikehdintää keskenään samanlaisina vapauden vihollisina, vai miten sivustahuutaja tämän möläyttikään.
Sovitaan sitten, että nuo ovat keskenään erilaisia vapauden vihollisia? Minulle tuo sopii ihan hyvin. Voimme jopa keksiä jonkin kuvitteellisen janan, jonka ääripäissä nuo ajattelutavat ovat. Olkoon se vapaus sitten siinä janan keskellä ja nuo aatteet yhtä kaukana vapaudesta.
Kuva on jo tehty (tosin nimitykset erit, mutta idea on sama)

Kuva

Kuvan idea on siis, että ääripäät ovat lähempänä toisiaan kuin keskustaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.01.2021 12:42 Joo, kukin voi toki määritellä ja rajata halunsa mukaan, mutta viittasin siis Fukuyaman käsitykseen siitä, että nimenomaan tämä identiteettipoliittinen SJW-liike (joka kai sivustahuutajan mukaan on vapauden vastainen liike par excellence) on elimellisessä yhteydessä siihen traditioon, jonka puitteissa avoin rotuerottelu saatiin loppumaan Yhdysvalloissa 1960-luvulla, naiset saivat Länsi-Euroopassa täydet poliittiset oikeudet 1970-luvulla, sukupuolisuuntautumisen rikollisuus purettiin 1980-luvulla..
Mikään noista ei kuulu siihen SJW-liikkeeseen, josta minä puhun. Mä puhun siitä porukasta, jolle Shakespearen laittaminen lukuohjelmaan on väkivaltaa, samoin kuin se, jos jossain tilassa ei ole wc:tä kuin kahdelle sukupuolelle tai synnyttäjän olettaminen naiseksi.

Omasta mielestäni nuo Fukuyaman viittamat asiat eivät kuulu nykykeskusteluun mitenkään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuohon sakkiin kuuluvat myös ne, joiden mielestä lopputulokset tulee muuttaa pakkokeinoin, jos jokin toiminta ei tuota haluttua lopputulosta. Liian vähän naisia paikassa X? Pakkokeinoja kehiin. Ja nimenomaan suoria lopputuloksiin kohdistuvia pakkokeinoja. Ei puhettakaan siitä, että markkinamekanismeja voitaisiin käyttää paremman yhteiskunnan rakentamisessa.

Jos jossain ei ole minun haluamiani vessoja, niin en käy sellaisessa paikassa. Markkina sitten tuottaa ne vessat minulle. Aika monessa kaupassa on minulle vessa, vaikka ei tarvitsisi. Vepsäläiselle kuitenkin kelpaa minun rahani ja sitä fyrkkaa irtoaa helpommin jos saan kusta välillä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 37292.html

Pidin tästä, että Hesari uskaltaa käsitellä persuja vähän muutenkin kuin pelokkaan paijaavasti. Mutta sen sijaan, että lähiluetaan Halla-ahon kirjoituksia (menee sellaiseksi kremnologiaksi, että lopputulos vesittyy aina, koska Halla-ahon viestintä on sitä, mitä anglo-amerikkalaisessa kontekstissa kutsuttaisiin dog whistle politicsiksi), pitäisi kirjoittaa enemmän siitä, että nyt jo olemme tilanteessa, jossa avoimesti väkivaltaan kehottavat ja väkivaltaan valmistautuvat ääriliikkeet Soldiers of Odinista Suomen Sisuun, PVL:stä Rajat kiinni -liikkeeseen, tai minkä nimen alla näitä kesäisiä ammuntaleirejä, polttopulloiskuja ja katupartioita on viime aikoina järjestettykään, ovat limittyneet aika saumattomasti persuihin. Hallinasta, myös Halla-ahon hallinasta, ryöstäytyvän mellakoinnin ja suoran toiminnan uhka on olemassa persujen ympärillä hyvin selvästi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000007764476.html

Twitterin kummallisuuksia oli, että Rautiota moitittiin setäselittäjäksi ja tytöttelijäksi, kun kommentoi Ohisalon viestiketjua. Hazardin kommentti oli erikoinen, kun Rautio ei mitenkään tytötellyt.


olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin