Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 28.10.2021 9:04
urpiainen kirjoitti: 28.10.2021 8:57 Ja ne sotaveteraanien asiat pitäisi tosiaan saada kuntoon!
Odotetaan enää alle 10 vuotta niin viimeinenkin veteraani on kuollut. Viimeinen sukupolvi joka joutui rintamalle oli 1926 syntyneet.
sitten tulee hirveästi odottamassa olevia ongelmia käsittelyyn.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 28.10.2021 9:04
urpiainen kirjoitti: 28.10.2021 8:57 Ja ne sotaveteraanien asiat pitäisi tosiaan saada kuntoon!
Odotetaan enää alle 10 vuotta niin viimeinenkin veteraani on kuollut. Viimeinen sukupolvi joka joutui rintamalle oli 1926 syntyneet.
Jos olisit lukenut Kitinä-keskusteluja, tietäisit, että tästä on olemassa laaja keskustelu ja virallinen kitinäpäivämäärä asialle on määritelty. Mutta sittemmin on julkiseen keskusteluun noussut uudella painoarvolla sinänsä vanha vaade, että rauhanturvaveteraanit tulisi nostaa osin samaan statukseen. Kauas pilvet karkaavat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.10.2021 8:43 https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008361584.html

Jep jep

Tuskin kukaan heteromies sanoisi, että heteronaisen on pakko haluta seksiä hänen kanssaan? Tai päinvastoin..

edit: toki joku sanoisi
Asiallinen kirjoitus.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.10.2021 9:04
Mä olen transnainen, joka on lesbo ja lesbojen täytyy harrastaa seksiä kanssani tai ovat foobikkoja.
Sinulla kävi tuuri, olen lesbo!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 28.10.2021 9:06 Mutta sittemmin on julkiseen keskusteluun noussut uudella painoarvolla sinänsä vanha vaade, että rauhanturvaveteraanit tulisi nostaa osin samaan statukseen.
Namibia takaisin!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.10.2021 9:10
James Potkukelkka kirjoitti: 28.10.2021 9:04
Mä olen transnainen, joka on lesbo ja lesbojen täytyy harrastaa seksiä kanssani tai ovat foobikkoja.
Sinulla kävi tuuri, olen lesbo!
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 28.10.2021 9:06
Homeboy65 kirjoitti: 28.10.2021 9:04
urpiainen kirjoitti: 28.10.2021 8:57 Ja ne sotaveteraanien asiat pitäisi tosiaan saada kuntoon!
Odotetaan enää alle 10 vuotta niin viimeinenkin veteraani on kuollut. Viimeinen sukupolvi joka joutui rintamalle oli 1926 syntyneet.
Jos olisit lukenut Kitinä-keskusteluja, tietäisit, että tästä on olemassa laaja keskustelu ja virallinen kitinäpäivämäärä asialle on määritelty. Mutta sittemmin on julkiseen keskusteluun noussut uudella painoarvolla sinänsä vanha vaade, että rauhanturvaveteraanit tulisi nostaa osin samaan statukseen. Kauas pilvet karkaavat.
Lisäksi tietysti se, että eihän viimeisen veteraanin kuolema poista ongelmia! Aika usein nykyään pyydetään anteeksi tai vaaditaan hyvitystä asioista, joiden osalliset ovat jo kuolleet.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Isoisäni olivat veteraaneja. Vaadin päästä kuntoutukseen kylpylään (sellaiseen, missä on vesiliukumäkiä).
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mä vaadin verojeni alentamista samalla perusteella. Kunniavelka on maksettava!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.10.2021 9:59 ^Mä vaadin verojeni alentamista samalla perusteella. Kunniavelka on maksettava!
Vaadin, että veteraanien asioilla ratsastaville ja kulttuuriaan omiville laitetaan jalkapannat ja annetaan lisähappea!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sukututkimuksen mukaan periydyn Hunni Attilasta (charmikas luonne, jne.). Olen siis hunnienkin veteraani ja haluan takaisin Saksan, Puolan, Itävallan ja Tsekin. Tukekaa vaadettani, niin saatte Romaniat ja muut itävaltiot. Jos ette tue minua, olette syyllisiä hunnien etniseen vähemmistöön kohdistuneeseen agressioon ja sortoon.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nykytietämyksen valossa ja vallitsevassa asenneilmapiirissä vaadin sellaisten elokuvien, kirjallisuuden taikka muistomerkkien välitöntä poistamista, joissa viitataan sotaan ja sotimiseen, väkivaltaan, riistoon taikka epäselvyyksiin näissä asioissa sekä kaikenlaiseen paheellisuuteen, kuten pissaamiseen uimahallin suihkussa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 28.10.2021 8:57
James Potkukelkka kirjoitti: 28.10.2021 8:43 edit: toki joku sanoisi
Tosiaan, eikö internetin incel-miesasialiike ole huutanut tätä kurkku suorana jo monta vuotta?

Mut joo, vaikka ehkä asiasisällössä ei ehkä sinänsä mitään vikaa olekaan, niin en oikein voi itsekään vastustaa sotaveteraaniargumentin kiusausta tässä. Eli Hesari varaa pääkirjoitus-avausaukemastaan leijonanosan siihen, että paheksuu ilmiötä, johon kuulopuheiden mukaan ehkä joku tyyppi jossain EU:n ulkopuolella on ehkä syyllistynyt. Outoa. Ymmärtäisin paremmin, jos kulma olisi jotain sen suuntaista, että nykyisessä arvoympäristössä transihmiset tulevat helposti ykiherkiksi siinä, miten muut haluavat arvottaa heidän statustaan. Nyt on vaikea ymmärtää kirjoittajan pointtia ja artikkelin relevanssia. Jos se on vain sinänsä tärkeä seksuaalisen itsemääräämisoikeuden puolustus, aasinsilta on Suomen oloissa tosi outo. Polttavampiakin uhkia olisi helposti löytynyt. Ja ne sotaveteraanien asiat pitäisi tosiaan saada kuntoon!
Vaikuttaisi siltä, että minun olisi pitänyt ilmaista kriittinen katsantokantani paljon voimakkaamminkin. En ollenkaan tiedä esim. tän jutun statuksesta, mutta vaikuttaa siltä, että BBC:n alkuperäisjutun legitimiteetistä käydään ihan oikeaa mediakriittistä keskustelua näkökulmasta, joka ei ole ihan kaukana omasta viestistäni. Alustava johtopäätös ehkä olisi, että Hesarin tiedetoimittaja sortui lehden paraatipaikalla melkein Ukkola-tason journalismiin. Sietämätöntä.
https://openletter.earth/an-open-letter ... e-9223a3ca
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en tiedä voiko tuon alkuperäisen jutun lukea mitenkään muuten kuin niin, että myöskään transtaustaiset ihmiset eivät ole kusipäistä vapaa ryhmä, vaan myös siellä on yksilöitä jotka käyttäytyvät huonosti toisia kohtaan. Jos lyömäaseeksi on valittu huono johdannainen päivän polttavista puheenaiheista se ei tarkoita sitä, etteikö sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen kokemasta kaltoinkohtelusta ja syrjinnästä saisi ja pitäisi puhua.

Yksilönä mun on vaikea kuvitella tilannetta, jossa oikean yksilön tullessa kohdalle näkisin merkitystä sillä, onko hän sukupuoleltaan cis vai korjattu. Toisaalta vaikea nähdä myöskään tilannetta, jossa oikea yksilö olisi sellainen, joka torjutuksi tullessaan ryhtyy syyttelemään, painostamaan, manipuloimaan ja uhriutumaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 28.10.2021 12:20 Yksilönä mun on vaikea kuvitella tilannetta, jossa oikean yksilön tullessa kohdalle näkisin merkitystä sillä, onko hän sukupuoleltaan cis vai korjattu.
Olet sitten aika harvinainen yksilö. Suurin osa heteroista ei retkahda samaan sukupuoleen, vaikka fantastinen hirvenmetsästäjä tulisikin vastaan.

Itse olettaisin nähneeni elämäni aikana edes vilauksen seksuaalisesti kiinnostavasta miehestä, jos sellaisia muka olisi olemassa. Ja meikäläinen sentään on ottanut mieheltä poskeen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 28.10.2021 12:20

Yksilönä mun on vaikea kuvitella tilannetta, jossa oikean yksilön tullessa kohdalle näkisin merkitystä sillä, onko hän sukupuoleltaan cis vai korjattu. Toisaalta vaikea nähdä myöskään tilannetta, jossa oikea yksilö olisi sellainen, joka torjutuksi tullessaan ryhtyy syyttelemään, painostamaan, manipuloimaan ja uhriutumaan.
Mä pelkään, että mulle muodostuisi ongelmaksi, jos kumppani olisi korjannut sukupuoltaan. Vaikka korjaus olisikin onnistunut täydellisesti (mitä todellisuudessa ei tapahdu).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Toisaalta, tämähän tarkoittaa, että osa lesboista haluaa minua? Olen aina tiennyt sen!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.10.2021 12:28
Olet sitten aika harvinainen yksilö. Suurin osa heteroista ei retkahda samaan sukupuoleen, vaikka fantastinen hirvenmetsästäjä tulisikin vastaan.
Niin en mä tuosta heteoudestanikaan menisi vannomaan. Hirveän vaikea ajatus, että seksuaalinen vetovoima olisi sidottu sukupuoleen. Suurin osa ihmisistä on sukupuolestaan riippumatta seksuaalisesti epäkiinnostavia. Ne asiat jotka toisesta tekee minulle seksuaalisesti kiinnostavan, ei ole sidottu sukupuoleen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kuulut siis vähemmistöön. Noin 90% länsimaiden miehistä ja naisista identiofioituu puhtaasti hetroksi. Semmoisia kaltaisiasi sekä-että-tapauksia on 5-10%.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 28.10.2021 9:06 Jos olisit lukenut Kitinä-keskusteluja, tietäisit, että tästä on olemassa laaja keskustelu ja virallinen kitinäpäivämäärä asialle on määritelty. Mutta sittemmin on julkiseen keskusteluun noussut uudella painoarvolla sinänsä vanha vaade, että rauhanturvaveteraanit tulisi nostaa osin samaan statukseen. Kauas pilvet karkaavat.
Marin onneksi lukee kitinää. Nyt laitetaan saamelaisten asiat kuntoon:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9 ... 9b4723fc8a

Seuraavaksi korjataan hämäläisten savo-karjalaisille tekemät vääryydet.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja exsu »

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008389861.html

Mitähän muutkin ajattelevat, kun valmentajat antavat höpsöjen naisten käyttäytyä näin rajattomasti! Kyllä on syytä huolestua.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eihän keittiössä yleensä ole uima-allasta

:think:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylilyöntejä tuli, vaikka loppujen lopuksi HVK selvisi koko urakasta kunnialla, ja myös hyviä maskeja saatiin Suomeen. Epäonnistuneita kauppoja oli itse asiassa kaksi.
Ihan ok suoritus kun maskeja ei varmaankaan ollut juurikaan tarjolla ja mitääntietämättömät ministerit (katso alla) hiillostaa.
MATERIAALISTA paljastuu järisyttäviä yksityiskohtia ministereiden tietämyksestä ja asioiden fokusoinnista. Peruspalveluministeri Krista Kiuru (sd) ei ymmärtänyt, että juuri heidän hallinnonalallaan hankitaan jatkuvasti suojaimia. Silti Kiuru oli puhelinpalaverissa sanonut ”tiukkasanaisesti”, että vastuu ja hankinnat ovat kokonaisuutena HVK:lla. Sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen (vas) taas painosti HVK:n johtoa, että maskilasti pitää saada äkkiä lentokentälle, jotta hän voi kertoa ilouutisen – twiitillä.
Eikä tässä koronanyrkin perään kysellyt Sauli Niinistökään ole aivan osaton. Hän iski painetta ministereille ja ministerit iskivät sitä HVK:lle, joka joutui tekemään hätäratkaisuja vaikeilla maskimarkkinoilla, markkinoilla, joita kuvattiin osuvasti villiksi länneksi.
No eikös se vähän ole pressan homma hiillostaa ministereitä. Mitä hän sille mahtaa, että ovat täysurpoja.
Täytyy muistaa, että Marin ilmoitti Ilta-Sanomissa pitkänäperjantaina 2020 menettäneensä luottamuksensa HVK:n toimitusjohtajaan.

Lausunnon jälkeen toimitusjohtaja oli käytännössä entinen toimitusjohtaja. Lounema pyysikin pääministerin ilmoituksen jälkeen eroa tehtävistään.
Oikeusvaltiossa Marin joutuisi vastaamaan Louneman savustamisesta pihalle, mutta...

Kommentti: Maskisekoilun syyllisten etsintä on ollut poliitikoilta käsittämätöntä vastuunpakoilua
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 12.11.2021 17:26 No eikös se vähän ole pressan homma hiillostaa ministereitä. Mitä hän sille mahtaa, että ovat täysurpoja.
Sulla on kyllä luja usko tähän, että vika on aina naisissa, joita isähahmo koettaa parhaansa mukaan ohjata oikealle tielle. Hesarin analyysin mukaan menee aika suoraan Niinistön piikkiin, että hän käytännössä pakotti tp-utvassa HVK:n toimivan johdon - ohi HVK:n ja maan hallitusten - ryhtymään ostohommiin, vaikka se ei HVK:n vastuualueelle kuulu. Hän ei painostanut vain ministereitä (mitä ei ehkä sitäkään yleensä pidetään pressan hommana jälkikekkoslaisessa Suomessa), vaan suoraan HVK:n operatiivista johtoa. Tästä ei tietenkään seuraa, etteikö myös valtioneuvosto olisi sekoillut urakalla, ja etteikö Lounela olisi ollut ilmeinen syntipukki.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 12.11.2021 17:26

Oikeusvaltiossa Marin joutuisi vastaamaan Louneman savustamisesta pihalle, mutta...

Kommentti: Maskisekoilun syyllisten etsintä on ollut poliitikoilta käsittämätöntä vastuunpakoilua
Jossain muussa maassa olisi mutta Suomessa ei ole "käsittämätöntä".
"Kyseessä on maan tapa", En ole tehnyt mitään väärää", "Tämähän on ajojahti". Jne.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin