Uusi ahkerampi urheilusäie

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
McJanne
Kitisijä

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja McJanne » 06.05.2018 16:47

Hain polkupyörään peräkärrin, samalla tuli testilenkki 15km/47min mennessä ilman kärriä ja 20km/1h25min takastullessa kun olivat jonkun rallisprinttikisan laittaneet mun reitille.

Nyt pääsee poika hoitoon joka päivä ja itelle tulee ilimasta treeniä 20+20km päivään. Olispa aina ajokelit.

Kaks lasta tuohon mahtuu, eli ens kevääksi pitää varmaan keksiä muuta, tila-auto tms.

Yllättävän vittumaista kyllä ajaa valtatien reunaa tuulen takia, mut ehkä siihen tottuu. Nyt on niin hapan olo jaloissa, että saahan nähdä... Vähän himottas jo huomenna tykittää toi reissu niin näkee miten kykenee.
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM

sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja » 06.05.2018 17:58

^ kelit on vaatetuskysymys. Umpihankia ja paukkupakkasia on vain pari päivää vuodessa.

Noilla matkoilla kärrin kanssa kannattaa harkita sähköpyörää jos jokapäiväinen polkeminen muuten menee liian rankaksi. Kärrejä saa varmasti 3-4 lapsellekin.

Stadinarska
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska » 06.05.2018 21:00

Kreitsu kirjoitti:
06.05.2018 10:12
Stadinarska kirjoitti:
04.05.2018 7:56

Minulla on muuten ihan sama keino (melkein) ja tavoitekin. Tuo kiipeilysamoilu, tosin elokuussa.
Niin. Me emme tapaa vuorilla kun sinä petturi menet jo aiemmin.

MYÖS portaat ovat hyvä apu kunnon kohotukseen. Täällä Stadissa siihen on mahdollisuus mm. Paloheinässä.
Mutta myös metrossa! Hirmu korkeat portaat kannattaa kävellä ylös! Ilmaista hikeä!

KESTÄVYYSTOUKO

ja ehkä salaa Kreitsusta kiinnostunut!
No jopas, mihinkäs päin olet lähdössä nostelemaan kinttua? Itse pysyttylen täällä saarella, mutta matkaan pohjoisemmaksi, Lake Distrctille, kolmeksi viikoksi. Olen siellä ollut useita kertoja ja se on lempialueeni täällä. Wales on myös kiva ja Skotlantikin olisi, jos ei siellä aina sataisi tai olisi muuten paska keli :D

Malminkartanossa sijaitseva täyttömäki (kutsun sitä jätemäeksi, olen asunut Pitskussa ja silloin kävin siellä usein treenailemassa) on myös mainio treenauspaikka *vink vink*. Paloheinässä laskin pulkkamäkeä pentuna ja hiihdinkin, vaikka en koskaan oppinut hiihtämään kunnolla.
Tätä Toukokuuta Kreitsulle!

En oo viel varannut, mut Alppimatk matkat ovat hyviä. Salzburgin lähellä. Siellä on ohjattua. Priorisoin tällaista, Ehania oppaita.
Mut suunnitteluasteella.

TOUKO
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13

exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu » 07.05.2018 15:17

McJanne kirjoitti:
06.05.2018 16:47

Kaks lasta tuohon mahtuu, eli ens kevääksi pitää varmaan keksiä muuta, tila-auto tms.
Onko teille siis kolmas tulossa?

Yhdelle tavan turvaistuin pyörään ja kaksi kärryyn, niin vielä kulkee.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.

Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat » 08.05.2018 6:52

Kreitsu kirjoitti:
29.04.2018 19:05
Aloittelen mäkitreenejä (aika tasaisella tulee muuten lenkkeiltyä), että jaksaa kesäkuussa kiipeillä vuorilla. Peruskunto on ihan kiitettävä, mutta on hyvä etukäteen treenailla mäkiä, koska lähes pelkkää nousua on sitten luvassa. Saisi kyllä tulla paremmat kelit, koska tykkään auringosta enempi kuin tällaisesta harmaasta hömpästä :P
Skotlannin Ylämaa on leffoista päätellen kaunista. Mutta jos Euroopassa haluaa Alppien lisäksi melkein oikeaan vuoristoon, kyllähän se on Norjan vuoristo eli Skandit eli Kölivuoristo. Korkeampaa kuin Skotlannissa ja koska rannikolla lähtevät vuonosta tai sisempänä syvästä laaksosta, suhteellinen korkeus eli se mikä pitää kiivetä on melkoinen.

Nuorempana tuli siellä rimpuiltua. Tekisi mieli, mutta tässä kunnossa kuolisin ensimmäiseen ylämäkeen. Neuvona britteihinkin että pitää olla hyvät retkeilykengät, sellaiset jotka tukevat nilkkaa ja joissa on paksu kuvioitu pohja. Ohutpohjaisilla katukengillä jokainen kivi tuntuu jalkapohjassa. Kumisaappaat ovat hommaan kelvottomat.

Sitten kun ylös pääsee, tajuaa että pitää mennä vielä alaskin! Vähemmän rasittavaa totta kai se alamäki. Mutta toisaalta alaspäin mennessä pitää koko ajan tunnustella, pysyykö kivi jolle alas astut paikoillaan. Irtokivistähän tunturien pinta koostuu. Yksittäinen vaikka teleskooppinen eli kasaan menevä kävelysauva olisi hyödyllinen alas tullessa, itse en käyttänyt.

Pohjoiskalottiin ei kannata mennä vielä kesäkuussa, koska sääsket. Sääskiverkot pitää siellä olla ja dödöjen lisäksi joka kohta ihoa jotenkin peitettynä. Sääsket imeytyy hengitykseen, hyppii kahvimukiin ja kyykkypaskalla käynti on kivuliasta.

Säällä siellä on merkitystä koska jos koko tunturi on pilvessä, siellähän ei näe paljon mitään eikä varsinkaan maisemia. Lisäksi kivet ovat liukkaita. Pitää odottaa pilvien hälvenemistä.
Thunder, thunder, thunder, thunder
I was caught
In the middle of a railroad track
I looked round
And I knew there was no turning back
My mind raced
And I thought what could I do
And I knew
There was no help, no help from you

Vagabondo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 08.05.2018 8:43

Gat kirjoitti:
08.05.2018 6:52
Mutta jos Euroopassa haluaa Alppien lisäksi melkein oikeaan vuoristoon, kyllähän se on Norjan vuoristo eli Skandit eli Kölivuoristo.
Lasketko sä nyt Pyreneen ja Apenniinien vuoristot samaan läjään Alppien kanssa vai dissaatko niitä epähuomiossa?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen » 08.05.2018 9:04

Vagabondo kirjoitti:
08.05.2018 8:43
Gat kirjoitti:
08.05.2018 6:52
Mutta jos Euroopassa haluaa Alppien lisäksi melkein oikeaan vuoristoon, kyllähän se on Norjan vuoristo eli Skandit eli Kölivuoristo.
Lasketko sä nyt Pyreneen ja Apenniinien vuoristot samaan läjään Alppien kanssa vai dissaatko niitä epähuomiossa?
Eihän koko viestissä ollut paljoa tolkkua. Kreitsu kertoo olevansa matkalla kolmeksi viikoksi alueelle, jolla on ollut useita kertoja aiemminkin, johon G. vastaa nettispekulaation ja 70-luvun Norjan matkan kokemuksella antamalla neuvoja Kreitsulle. Vain Kitinässä. Ja sääskipuheistaan päätellen ei Gat iloisella 70-luvullakaan oikeasti käynyt puurajan yläpuolella pohjoisessakaan.

Mainitsemiesi lisäksi aika vaikea Euroopan vuoristoista on poislaskea esimerkiksi Kaukasusta, Tatraa, Karpaatteja ja Dinaarisia Alppeja. Omaa vaelluskokemusta minulla on vain kahdesta viimeksi mainitusta, ja vaikka ne eivät esim. Kaukasukselle vedäkään mittojen puolesta vertaa, ihan oikeita vuoristoja nekin ovat. Luulisin Kreikan ja Espanjan (muidenkin kuin Pyreneiden, esim. Sierra Nevada) vuoristojen olevan niidenkin liikaa Gatille, ainakin minä olen niiltä löytänyt ihan mainioita reittejä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."

Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat » 08.05.2018 13:02

Aina vittuilua

No joo, vertailin siihen tunnetuimpaan eli Alppeihin ja toisaalta Skandeja ainakin numeroiden perusteella Skotlantiin. Ja Norjassa on vastaavan muotoisia vaikka Alppeja matalampia teräviä huippuja. Joissa on ympärivuotisia jäätiköitäkin. Muista mulla on nimitieto vaan ei tv-näkymääkään muusta kuin jostain Pyreneitten ja Apenniinien susilaumoista. Pohjoiskalotissa aloin käymään vasta 80-90 luvuilla, aikaa siitäkin joo.

Porotkin pakenevat sääskiä ylös tunturin tuuleen, mutta kyllä meidän autoreissuilla välietappeina telttailtiin paljon matalammallakin, missä saatanallisia sääskiparvia,

Norjassa haluaisin vielä tänne, Otertind, lempinimeltään "arktinen Matterhorn". Kääntöpuolelta on kartan mukaan loivempi.
Kuva

Kuva

Jos Kreitsu menee "Lake Districtiin", siellä ainakaan ei kummoisia mäkiä ole Skotlantiin saati Norjaan ym verrattuna. Suomi toki on lähes tasankoa, pikku pomppuja vain ihan Käsivartta jossain määrin lukuunottamatta.
I was caught
I looked round
My mind raced
And I knew

Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu » 08.05.2018 16:04

Olen patikoinut pitkin Brittilää (myös Skotlannissa) ja myös muutamissa muiden maiden vuoristoissa. Rohkenen kutsua britti”vuoriakin” vuoriksi, kun niitä täälläkin sellaisiksi kutsutaan, vaikka toki kaikki (myös minä) tietävät, että ovat melko vaatimattomia moniin muihin verrattuna. Mutta minulle kelpaa melko lailla kaikki eikä tämä kai mikään "kusemiskisa" ole. Luonnollisesti patikoin paljan varpain ja yöpukuun sonnustautuneena, kun en ole tajunnut että pitää laittaa kengät jalkaan ja että voipi ylhäällä olla koleaa ja joku muukin ihminen.

Kiitos Urpsulle, aina tämä Kitinä vaan yllättää ihmisen, vaikka periaatteessa pitäisi jo tietää. :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."

Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat » 09.05.2018 6:05

Kreitsu kirjoitti:
08.05.2018 16:04
Kiitos Urpsulle, aina tämä Kitinä vaan yllättää ihmisen, vaikka periaatteessa pitäisi jo tietää. :D
Pelkkää ylimielistä vittuilua se häneltä oli, enkä tykkää kiittelystäsi. Sori, en huomannut että olet jo mäkimaissa ollut. Joten hyvää hyvyyttäni laitoin ihan perussettiä, neuvoja joita et sittenkään tarvitse. En vittu mitään kusemiskilpailua meinannut. Itse hölmöyttäni nousin kerran jyrkkään tunturiin hyvissä Nokialaisissa kumisaappaissa. Elokuussa. Kaikki varpaankynnet mustuivat kun varpaat alamäessä tökkivät saappaaseen ja viimeinen kynsi irtosi vasta joulun alla! Myöskin kerran huomasin, että kun ei ylös, niin alaskaan ei kannata mennä suorinta reittiä jos alkaa alempana tunturikoivuvyöhyke 45 asteen kulmassa liukkaalla sammaleella. Se oli kuin olisin laskeutunut 500 metriä korkeasta puusta oksalta oksalle! Ylöskään ei enää päässyt ja tulipa silloinkin äitiä ikävä :lol:
I was caught
I looked round
My mind raced
And I knew

urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen » 09.05.2018 9:32

Gat kirjoitti:
09.05.2018 6:05
Kreitsu kirjoitti:
08.05.2018 16:04
Pelkkää ylimielistä vittuilua se häneltä oli
Mjoo, ei se viestini tosiaan kovin ystävällissävyinen ollut. Vähän tarpeetonta irvailua. Sori siitä, niin kuin entinen pääministeri sanoisi.

Mut toisaalta, ehkä sun oma viestisi vähän provosoi minua: oikein ällöttävä tyyppiesimerkki setämäisestä mansplainauksesta, johon vielä lisäsit tyyppiesimerkin lastentarhamaisesta, kiusaavasta vähättelystä koskien kaikkia muita seutuja kuin sinulle tuttuja. Ajauduin sitten jatkamaan samalla infantiililla tasolla kuin sinä, mistä en nyt ole kovin ylpeä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."

Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat » 09.05.2018 9:53

No kun en omaa mokaani huomannut, että Kreitsu on jo sellaisten alueiden konkari. Itse olisin nuorena vielä missään käymättä tarvinnut just nuo neuvot. Ilman setämäisyyttä.
I was caught
I looked round
My mind raced
And I knew

urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen » 09.05.2018 9:57

Gat kirjoitti:
09.05.2018 9:53
No kun en omaa mokaani huomannut, että Kreitsu on jo sellaisten alueiden konkari.
Tää vähän niinku kuuluu siihen pahanlaatuisen mansplainauksen taudinkuvaan, erityisesti ottaen huomioon kommentoimasi viestin sisältö ja koko vuosien kitinäkeskusteluhistoria. (Ei sillä, että itse olisin syytön vastaavaan käytökseen - malkaa on vaikea huomata omassa silmässään.)

Bhven
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven » 13.05.2018 11:41

Sähköfillari :h: Työmatkan keskinopeus 22 km/h (sisältäen liikennevaloissa seisomisen). Ylämäissä kulkee yhtä kovaa kuin tasaisella. :h:
It's just so easy to offend people now, you have to do it.

Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly » 13.05.2018 12:09

^ Väärä ketju.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.

Bhven
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven » 13.05.2018 14:53

^ No anteeksi nyt mutta myös Hitler olisi postannut tähän ketjuun.
It's just so easy to offend people now, you have to do it.

Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly » 14.05.2018 22:05

Viikonloppuna kun jolkotteli pari pidempää kävelylenkkiä niin penikat alkoivat vaivaamaan ja tänään kyykätessä polvetkin vähän vihoittelivat.

Diddley Bow
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow » 15.05.2018 18:15

Säbäkausi kahden junnujoukkueen päävalmentajana takana. Nuorempi porukka pokas liiton sarjoista jopa pokaalin, eli että jotain on tehty oikein. Käytiin päättämässä molemmilla joukkueilla kausi Särkkis Cupiin Tampereen seudulla. Hieno päätös kaudelle laadukkaiden pelien ja huvipuiston temmellyksien kautta.

Kesätreenit on jo aloitettu, joten laakereille ei jäädä lepäämään.

Miksi raportoin asiasta tähän ketjuun? Junnujen valmentaminen käy urheilusta - tai vähintäänkin liikunnasta.
Who says you need to buy a guitar?

Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly » 27.05.2018 20:50

Ihan vähän kokeilin hölkkäämistä.

En kuollut.

Vielä.

exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu » 05.06.2018 21:38

Hyvin vei body combat harhat siitä, että olisi jo yhtä hyvässä kunnossa, kuin nelisen vuotta takaperin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.

Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu » 06.06.2018 16:43

Reilun viikon päästä lähtö sinne Lakesille. Mitään mäkitreenejä en ole saanut aikaiseksi, koska olen ollut niin sekaisin ja harhoissani. Mutta vielähän tässä ehtii. Onneksi peruskunto on kuitenkin hyvä, niin ei ole niin vaarallista.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."

Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala » 06.06.2018 16:55

Mä puolestaan olen nostanut pyöräilymäärää noin 5h:iin viikossa. Tänään tein 4x5min ja viime vuoden lukemat, joten tästä sitten vain ylöspäin. Tosin aamulla neljäksi päiväksi Wieniin emännän kanssa, mut onhan siellä toisaalta kuntosali. Sunnuntain Pirkka (217km) jää näin ollen väliin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.

Fiona
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Fiona » 06.06.2018 20:43

Juoksin puolimaratonin. Lähti kaksi varpaankynttä.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein

McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne » 06.06.2018 21:55

Pikkuhiljaa alkaa juoksu, pyöräily ja puntti sujumaan. Pyjamalarpit ollu paitsiossa vyökokeen jälkeen. Taino, koulutuksia ja tuomarointia lukuunottamatta.

167cm ja 93kg, ei tää silti vielä naurata. Paitsi niitä näki mut esimerkiksi tänään koiran persettä vahtaamassa iltajuoksulla. Ainakin yks nainen työpaikalta tuli vastaan.
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM

Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat » 06.06.2018 22:46

McJanne kirjoitti:
06.06.2018 21:55
167cm ja 93kg, ei tää silti vielä naurata.
Jesus H. Roosevelt Christ. Ettäpä osaatkin olla fyysisesti vastakkainen tyyppi. Tosin puhut paksumpaa savoa kuin sanokaamme skrode veljesi.
I was caught
I looked round
My mind raced
And I knew

Vastaa Viestiin