Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 12.06.2020 12:05
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.06.2020 11:36
James Potkukelkka kirjoitti: 12.06.2020 11:26 Rajojen aukeamisen kunniaksi laivaristely Riikaan. Kaksi yötä laivalla. Päivä kohteessa. En ole koskaan Latviassa käynyt.
Joku tuollainen suunnitteluvaiheessa.
Jos päädytte pidemmäksi aikaa niin se Jurmalan seutu on kesällä aika jees. Päiväretkellä ei kannattane rynniä.
Päiväretki siis oli. Kävimme vanhassa kaupungissa (jota ajoimme possujunalla ympäriinsä) ja lisäksi vanhoihin ilmalaivahalleihin sijoittuvalla ruokatatorilla. Hyvin paljon muistutti Tallinnaa. Suomalaisia oli paljon.

Hotellikuolema uhkasi laivalla mennen tullen. Laivoilla ei oikeastaan ole tekemistä, jos ei ryyppää. Rulettipöytäkin oli kiinni koronan takia. Onneksi töllöstä tuli Bondi kumpaankin suuntaan. Commodore-hytti oli periaatteessa ok, mutta tekstiilit varsin likaiset (sohva, matto).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Syyskuun lopulla patikkareissu Pohjois-Englantiin, ellei tämä saari mene sitä ennen taas lockdowniin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Viikon kuluttua olis lähtö, toivottavasti onnistuu. Toistaiseksi näyttää vielä hyvältä, vaikka heti maanantaina on tulossa lisää (korona)rajoituksia, mutta ne liittyvät lähinnä parveiluun eli ei kosketa minua.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

No niin, reissusta palattu. Oli jälleen mahtava reissu. Kävelykilsoja keryi noin 230, joista nousua yhteensä reippaat 13 kilsaa. Yksi päivä kokeiltiin e-pyöriä (60 kilsaa). Yksi totaalinen vapaapäivä (eli ei patikkaa) pidettiin, mutta muuten hilluttiin "vuorilla" joka päivä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lauantaina aikaisin lähtö Ylläkselle. Lähden lasten kanssa autolla ja vaimo tulee myöhemmin perästä. Lapset jo ihan täpinöissään. Mullakin jo vähän matkakuumetta. Kelit pitäisi olla loistavia eli käytönnössä ei liikaa pakkasta. Husky-ajelu on varattuna, muutoin hiihdetään ja naatitaan. Oma mökki meillä Äkäslompolon puolella, hyvällä paikalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

👍
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Suomeen olis lennot 15.5. (nämä siis ne jo kerran pari siirretyt), mutta olen melko skeptinen toteutumisen suhteen. Täältä ei nimittäin tällä hetkellä saa poistua ilman kunnon syytä (ja tämä poistumiskielto on näillä näkymin voimassa 17.5. asti). Ja lennot oli tosiaan siirretty ennen kuin tällaisesta tiesimme. Jos olisi tiennyt, olisi voinut ne perua kokonaan tai suosiolla siirtää syksylle. Noh, varmaan ne peruuntuu muutenkin. Olisi kuitenkin ehkä mielenrauhan kannalta parempi, ettei koko lentoja edes olisi.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä täytän ens vuonna 40 ja samoin bestis. Kiikarissa on tyttöjen reissu jonnekin Eurooppaan, ehkä Britteihin. Listalla 3-4 päivän vaellus ja suunnilleen saman verran kaupunkilomaa. Onko Kreitsulla (tai muilla) suositella reittejä? Kumpikaan ei ole kokenut vaeltaja, joten mieluiten sellainen josta selviää hengissä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tour de mont blanc? Ruoka refugioilla on parempaa kuin kidney pie.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 06.03.2021 19:09 Mä täytän ens vuonna 40 ja samoin bestis. Kiikarissa on tyttöjen reissu jonnekin Eurooppaan, ehkä Britteihin. Listalla 3-4 päivän vaellus ja suunnilleen saman verran kaupunkilomaa. Onko Kreitsulla (tai muilla) suositella reittejä? Kumpikaan ei ole kokenut vaeltaja, joten mieluiten sellainen josta selviää hengissä.
Cinque Terre Italiassa. Vuoristoista kallioista rantaviivaa ja pieniä tiiviitä kyliä. Merkittyjä polkuja erikorkeuksilla joista voi valita mieleisensä rasitustason. Kylien välejä voi halutessaan kulkea junalla, niin voi valita mieleisensä lähtö ja loppupisteen. Vaellus+juna lipulla saa kävellä polkuja ja ajaa junalla vapaasti. Hienot maisemat ja hyvä ruoka.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 06.03.2021 19:09 Mä täytän ens vuonna 40 ja samoin bestis.
Elääx noin vanhax?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.03.2021 15:22
exsu kirjoitti: 06.03.2021 19:09 Mä täytän ens vuonna 40 ja samoin bestis.
Elääx noin vanhax?
Pahalta näyttää!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Varattiin mökki talvilomaviikolle. Neljäksi päiväksi. Ja koska kissa viedään Forssaan hoitoon, on mökki siinä lähellä Somerolla. Kiva mökki, mutta ei ihan niin paljoa neliöitä ja lääniä kuin viime kesän mökillä, joka oli isompi kuin meidän asunto.

Mä olen aina julistanut, ettei mökkeily sovi mulle ja että inhoan sitä, mutta nykymökit täysine varusteluineen sopivatkin mulle oikein hyvin. Ne on ne vaatimattomat mökit pihatöineen, puuvessoineen ja muine sukulaisineen mitkä ei sovi. Kaksin mökkeily on parasta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Lolita kirjoitti: 09.03.2021 21:47 Varattiin mökki talvilomaviikolle. Neljäksi päiväksi. Ja koska kissa viedään Forssaan hoitoon, on mökki siinä lähellä Somerolla. Kiva mökki, mutta ei ihan niin paljoa neliöitä ja lääniä kuin viime kesän mökillä, joka oli isompi kuin meidän asunto.

Mä olen aina julistanut, ettei mökkeily sovi mulle ja että inhoan sitä, mutta nykymökit täysine varusteluineen sopivatkin mulle oikein hyvin. Ne on ne vaatimattomat mökit pihatöineen, puuvessoineen ja muine sukulaisineen mitkä ei sovi. Kaksin mökkeily on parasta.
Me kanssa keskenämme modernille mökille. Odotan.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Lolita kirjoitti: 09.03.2021 21:47 Mä olen aina julistanut, ettei mökkeily sovi mulle ja että inhoan sitä, mutta nykymökit täysine varusteluineen sopivatkin mulle oikein hyvin. Ne on ne vaatimattomat mökit pihatöineen, puuvessoineen ja muine sukulaisineen mitkä ei sovi. Kaksin mökkeily on parasta.
Oman suvun mökki tuota ensin mainittua (on kyllä kaksikin puuvessaa! Toiseen tulee vesikin käsien pesuun.) Kuvittelin nuorempana, että sukulaiseni tulevat harvinaisen hyvin toimeen keskenään. Aikoinaan siellä oli toistakymmentä kakaraa ja näiden vanhemmat sulassa sovussa. Äitini ei kyllä tykkää ollenkaan sellaisesta kolhoosielämästä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lähden loppuviikoksi Tampereelle. Pakko saada makkarapannu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Mä lähden viikonlopuksi Tammelaan. Paljuilua ja hyvää seuraa luvattu.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 10.06.2021 10:38 Lähden loppuviikoksi Tampereelle. Pakko saada makkarapannu.
Täällä tosian voi laittaa lihaa piiloon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.06.2021 19:53 Täällä tosian voi laittaa lihaa piiloon.
Enhän mä katsonut kenelle sä vastasit. Oletin vaan, että edelliseen viestiin, mutta ei Tammela varmaan oo Tampereella päinkään :think:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Reilun viikon kuluttua Suomeen, jos pääsen koneeseen. Ei ole nimittäin passi voimassa. Suomeen jos onnistun luikertelemaan, niin eivät voi käännyttää oman maan kansalaista. :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 23.07.2021 14:55 Reilun viikon kuluttua Suomeen, jos pääsen koneeseen. Ei ole nimittäin passi voimassa. Suomeen jos onnistun luikertelemaan, niin eivät voi käännyttää oman maan kansalaista. :D
Kyllä oman maan kansalaisen voi käännyttää uskovaiseksi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Homeboy65 kirjoitti: 23.07.2021 14:58
Kreitsu kirjoitti: 23.07.2021 14:55 Reilun viikon kuluttua Suomeen, jos pääsen koneeseen. Ei ole nimittäin passi voimassa. Suomeen jos onnistun luikertelemaan, niin eivät voi käännyttää oman maan kansalaista. :D
Kyllä oman maan kansalaisen voi käännyttää uskovaiseksi.
Luetun ymmärtäminen ja konteksti jne. :krooh:

Ja joo, tiedän että olit varmaan huumormielellä kommentoimassa, mutta anyway :krooh:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 23.07.2021 19:19
Homeboy65 kirjoitti: 23.07.2021 14:58
Kreitsu kirjoitti: 23.07.2021 14:55 Reilun viikon kuluttua Suomeen, jos pääsen koneeseen. Ei ole nimittäin passi voimassa. Suomeen jos onnistun luikertelemaan, niin eivät voi käännyttää oman maan kansalaista. :D
Kyllä oman maan kansalaisen voi käännyttää uskovaiseksi.
Luetun ymmärtäminen ja konteksti jne. :krooh:

Ja joo, tiedän että olit varmaan huumormielellä kommentoimassa, mutta anyway :krooh:
Kitinän puujalkavitsimestari on Kitinän puujalkavitsimestari.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Pääsin Suomeen eikä tullut edes sakkoja. Oli Antti Holman näköinen (ilman rillejä katsottuna) rajavartija, joka sanoi että jonkun huomautuksen saamme mutta tuskin saimme sitäkään. Nyt sitten onkin jo uudet draamat tulilla.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Jersey Islandille pitäs päästä keväällä, jos tilanne sallii. Covid-paskan takia jouduimme taannoin perumaan eräät lennot, mutta ei saatu korvausta rahana, vaan lentopisteinä. Pitäs päästä niitä pisteitä käyttämään ennen kuin nekin viedään. Jerseylla olen aina halunnut käydä. Tarkoitus olisi fillaroida koko roska ympäri ja harrastaa muuta liikunnallista tointa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin