Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Ei meilläkään... :?
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En tiedä, onko tässä sokaistuttu ilmaliikenteen vaarallisuudesta, mutta kuulostaisi naurettavalta, että urheiluseura maksaisi jättisummat sadoista ylimääräisistä lennoista, joita tuo jengin jakaminen aiheuttaisi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti:Miksi kokonainen joukkue muuten matkustaa yhdellä koneella? Onko urheilijoilla joku sanaton sopimus, että mennään sitten koko jengi kerralla jos on mennäkseen?
Urheilijoilla on aina niin paljon tavaraa mukana ja jääkiekkojoukkue sen verran iso, että yleisille lentovuoroille hajautettuna jääkiekkojoukkueen siirtäminen kiertueella on logistisesti haastavaa. Lisäksi paikasta toiseen liikuttaessa käytettävissä oleva aikaikkuna on niin lyhyt ettei joukkuetta pystyisi kovin moneen osaan jakamaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: :D Tän on pakko olla vitsi.
Miten niin? Ei yritysmaailmassakaan koko firma/johtoryhmä matkusta yhdellä lennolla.

Edit: Pupunen sen jo avasikin.
Mietitäänpä.

Nyt kun koko joukkue kuoli, niin tulot putosivat karkeasti 100%, mutta menotkin putosivat lähes 100%, koska kuolleille ei tarvitse maksaa palkkaa.

Jos puolet joukkueesta olisi kuollut, tulot olisivat edelleen pudonneet lähes 100% (puolikkaalla joukkueella ei voi pelata), mutta menot eivät olisi pudonneet yhtä paljon, koska elossa oleville joutuu maksamaan palkkaa.

Kumpi oli siis firman kannalta parempi ratkaisu?

Jääkiekkoilijat muuten eivät ole yrityksen johtoa, vaan tuotantokoneistoa.

Lisäksi tietysti vielä se, että kuljetuskustannusten tuplaaminen tod. näk. veisi viimeisen rivin miinukselle ja sellaisessa firmassa ei ole omistajien kannalta järkeä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
RP

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja RP »

^No tavallaan joo, mutta käsittääkseni tämä on myös aikamoinen takaisku Venäjän jääkiekolle. Huvitin itseäni (väärä ilmaisu) jos esim. Jamaikan juoksujoukkue tipahtaisi taivaalta yms. Olisi aika ikäviä takaiskuja koko lajille, sano.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Voi että, olinpa naurettavan tyhmä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Johnny Winter

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

So Hard kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: :D Tän on pakko olla vitsi.
Miten niin? Ei yritysmaailmassakaan koko firma/johtoryhmä matkusta yhdellä lennolla.
Teoriassa näin. Silti monesti matkustaa, erityisesti näin kulukuuriaikaan.
Jos haluaa maksaa terrorin (onnettomuuden... yms) pelosta, niin joku aina voittaa. Onhan se hassua, että nämä samat johtoryhmän jäsenet saavat kuitenkin käyttää autoa. Joskus jopa samaan aikaan.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

RP kirjoitti:^No tavallaan joo, mutta käsittääkseni tämä on myös aikamoinen takaisku Venäjän jääkiekolle. Huvitin itseäni (väärä ilmaisu) jos esim. Jamaikan juoksujoukkue tipahtaisi taivaalta yms. Olisi aika ikäviä takaiskuja koko lajille, sano.
Jääkiekkojoukkueet ovat liikeyrityksiä. Ei niillä ole muuta funktioita kuin tuottaa voittoa omistajilleen.

Sitäpaitsi ei ne jääkiekkoilijat nyt mitään Nobelisteja ole. Toki huippupäteviä omassa lajissaan, mutta se homma nyt sattuu olemaan kuminpalasen kuljettaminen jäällä. Maailma pärjää ilmankin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Voi että, olinpa naurettavan tyhmä.
Niin käy joskus meille jokaiselle.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 08.09.2011 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Johnny Winter kirjoitti:Jos haluaa maksaa terrorin (onnettomuuden... yms) pelosta, niin joku aina voittaa. Onhan se hassua, että nämä samat johtoryhmän jäsenet saavat kuitenkin käyttää autoa. Joskus jopa samaan aikaan.
Oliskin aika hurjaa, jos vaikka kaikki 12 johtoryhmän jäsentä menehtyisi samanaikaisesti erillisissä liikenneonnettomuuksissa. Tai vaikka kahtenatoista perättäisenä päivänä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Johnny Winter

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei niillä ole muuta funktioita kuin tuottaa voittoa omistajilleen.
Haista nyt jo pitkä vittu! Etkö sä saatanan Keijo ikinä ajattele muuta kuin rahaa?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Palkkasoturijääkiekkojoukkue ei merkitse minulle mitään.
Tuottaako sen mielipiteen painokas julkituonti sellaisille ihmisille joille sillä voisi olla merkitystä sinulle sitten iloa?
Minusta Arskan avaus oli korni ja typerä ja vastasin siihen, ihan siinä missä Davekin. Mediakriittisyydestä on kaikille iloa.
Universaali disclaimer.
RP

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriDaavid kirjoitti:
Jääkiekkojoukkueet ovat liikeyrityksiä. Ei niillä ole muuta funktioita kuin tuottaa voittoa omistajilleen.
Niin, mä en osaa sanoa onko useamman nuoren lupauksen menettäminen bisnekselle pahasta vai hyvästä (siis siellähän oli näitäkin, ei pelkästään nyt tunnettuja huippupelaajia), mitä uudelleen kokoaminen maksaa, kuinka kauan menee aikaa saada tulot samalla tasolle. Busineksen kannalta ei rahahanojen sulkeutuminen kai ole positiivinen juttu, enkä sinänsä usko että myös menohana sulkeutui, mä kun en tiedä näitten taloudellisista sitoumuksista tai velvotteista (noh, esim. kuolemantapauksien kohdalla) yhtään mitään. Kai toimintaa pidetään yllä, jos se kerran uudelleen rakennetaan.
RP

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
Johnny Winter kirjoitti:Jos haluaa maksaa terrorin (onnettomuuden... yms) pelosta, niin joku aina voittaa. Onhan se hassua, että nämä samat johtoryhmän jäsenet saavat kuitenkin käyttää autoa. Joskus jopa samaan aikaan.
Oliskin aika hurjaa, jos vaikka kaikki 12 johtoryhmän jäsentä menehtyisi samanaikaisesti erillisissä liikenneonnettomuuksissa. Tai vaikka kahtenatoista perättäisenä päivänä.
Businesmaailman Final Destination, elokuvakäsikirjoituksen puitteissa mahdollista!!1
Johnny Winter

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

RP kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
Johnny Winter kirjoitti:Jos haluaa maksaa terrorin (onnettomuuden... yms) pelosta, niin joku aina voittaa. Onhan se hassua, että nämä samat johtoryhmän jäsenet saavat kuitenkin käyttää autoa. Joskus jopa samaan aikaan.
Oliskin aika hurjaa, jos vaikka kaikki 12 johtoryhmän jäsentä menehtyisi samanaikaisesti erillisissä liikenneonnettomuuksissa. Tai vaikka kahtenatoista perättäisenä päivänä.
Businesmaailman Final Destination, elokuvakäsikirjoituksen puitteissa mahdollista!!1
Ja kaikki Heikit olivat huonoimmilaankin korvaamattomia. Näin se menee.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Johnny Winter kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ei niillä ole muuta funktioita kuin tuottaa voittoa omistajilleen.
Haista nyt jo pitkä vittu! Etkö sä saatanan Keijo ikinä ajattele muuta kuin rahaa?
Siis luuletko sä, että ammatilaisliigan jääkiekkojoukkueella on omistajilleen jotain muuta merkitystä, kuin raha?

Sillä, mitä sinä tai minä asiasta ajattelemme, ei ole mitään merkitystä. Omistajat päättävät ja he omistajat jääkiekkojoukkuetta vain ja ainoastaan sen takia, että se tuottaisi voittoa heidän sijoittamalleen pääomalle.

Mä kyllä tiesin, että blues-miehet (ei tässä viittaa jääkiekkojoukkueeseen) ovat tyhmiä, mutta...
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Siis luuletko sä, että ammatilaisliigan jääkiekkojoukkueella on omistajilleen jotain muuta merkitystä, kuin raha?
Ilmeisesti joillekin on. Onhan näitä erilaisia urheiluintoisia miljonäärejä/miljardöörejä jotka ostavat joukkueita, syytävät niihin rahaa tietäen etteivät saa niitä koskaan takaisin ja tavoitteena on tehdä joukkueesta suurin/kaunein. Kaikki eivät ole Harkimoita vaan osalle joukkueen omistaminen on harrastus.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Susta tuli nyt varmaan Daven silmissä blues-mies.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Johnny Winter

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

NuoriDaavid kirjoitti:Siis luuletko sä, että ammatilaisliigan jääkiekkojoukkueella on omistajilleen jotain muuta merkitystä, kuin raha?
Jos nyt lukkiudutaan tähän omistajuussuhteeseen ja unohdetaan kaikki muu urheiluun liittyvä, niin ajatteleppa vaikka sitä, että jotkut maksavat isoa rahaa siitä, että omat värit pärjäävät. Rahat siihen tulee mistä milloinkin öljylähteestä. Sun intohimo on raha. Se on ymmäretty.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Siis luuletko sä, että ammatilaisliigan jääkiekkojoukkueella on omistajilleen jotain muuta merkitystä, kuin raha?
Salonoja, Harkimo, Abramovich(futiksessa) jne. Sä, Dave, et nyt tiedä mistä puhut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Onhan niitä hulluja miljonäärejä olemassa toki.

Jostain syystä ne joukkueet kuitenkin lentävät siinä yhdessä ja samassa koneessa. Ettei vain olisi sittenkin joitain tekemistä rahan kanssa..
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Onhan niitä hulluja miljonäärejä olemassa toki.
Odotan rehtiä olin väärässä kommenttia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Onhan niitä hulluja miljonäärejä olemassa toki.
Odotan rehtiä olin väärässä kommenttia.
Olin väärässä. On olemassa joitakin ammatilaisliigan joukkueen omistajia, joille on olemassa muita merkittäviä asioita joukkueessa, kuin sen tuotto.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave, olen ymmärtänyt, ettei ammattilaiskiekko, kuten moni muukaan ammattilaisjoukkueurheilu, ole omistajalleen mitenkään paras tai edes hyvä sijoitus. Väitän, että suhteellisen usein omistajalla on merkittävä kiinnostus itse lajia kohtaan, jopa lajirakkaus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja masa »

http://www.iltasanomat.fi/khl/nain-vena ... 26204.html


Vain Venäjällä rakennetaan tutka-antenni kiitoradan kanssa samaan linjaan?
Vastaa Viestiin