Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kuva


Voiko tämäkin olla edes totta. Jotenkin tällaiset viimeistään auttavat ymmärtämään elämän haureuden. Ei auta vaikka olet vahva ja terve ja nuori, jos vain olet väärässä paikassa.
Tyypit oli kuin vanhoja tuttuja kun niitä on nähnyt teeveessä ja lukenut lehdistä, siksi tuntuu epätodelliselta.

Tietenkin on selvää, että maailmassa kuolee jatkuvasti ihmisiä epäoikeudenmukaisesti, ketkä nälkään ja ketkä väkivaltaan, mutta on perin inhimillistä, että tällainen koskettaa tuntuvasti. Onhan nytkin koko elokuu mietitty miten yksi ainoa ihminen kuolee Tampereella.

Mutta ihminen on inhimillinen.

Minua tuo lentotragedia jotenkin kosketti kummallisen paljon vaikka olen miettinyt aina elämää ja elämän sattumanvaraisuutta ja ihmisten ajatuksia ja reagointeja. Ja vaikka olen asettanut itselleni moraalin olla tasa-arvoisesti ajatteleva eli olen päättänyt surra yhtä paljon koleraan ja nälkään kuolevaa somalialaista vauvaa kuin tampereella kadonnutta tyttöä, mutta silti. Ei se onnistu.

Pääasia, ettei tee toiselle ihmiselle pahaa. Päätän tämän uudelleen tänään.

Rauha hienoille jääkiekkoilijoille. Nimenne säilyvät varmasti legendoina iäisesti.


Jälleen vakavoitunut Stadinarska
Viimeksi muokannut Stadinarska, 08.09.2011 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Mä en tiedä minkä takia tuo postaus tuntuu niin tavattoman kornilta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

NuoriDaavid kirjoitti:^Mä en tiedä minkä takia tuo postaus tuntuu niin tavattoman kornilta.
En kyllä tiedä minäkään miksi niin ajattelet. Älä mieti tuollaisia tai miksi sellaisen ajatuksen saat kirjoituksestani? Siksikö, että olen täällä usein huumorimielellä ja siksi että sama ihminen ei voisi kirjoittaa humoristisesti ja vakavana?
Koeta ymmärtää, että ihmisillä on monia puolia. Minä olen aina miettinyt vakavia ja pohtinut maailmaa. Vain siten jaksan olla iloinenkin ja postata Stadinarskan sanomiin eilisen mielestäni hauskan jutun, mutta se juttu ei olisi onnistunut, jos olisin silloin tiennyt tämän suru-uutisen.
Minua ja miljoonia miljoonia muita, varsinkin jääkiekkoilun ystäviä, tämä järkytti.

Kiitos silti tietenkin, Dave, kommentistasi! Mutta täytyi vastata heti, koska haluan sanoa, että kunnioitan kyllä kuolemaa ja ihmisarvoa.

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

On se vaan niin kurjaa että leveää elämää eläneet miljonäärit kuolee, vaikka osasivat kumikiekkoakin liikutella. Tragedia. Murhe. Nyyh. Not.
Universaali disclaimer.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

So Hard kirjoitti:On se vaan niin kurjaa että leveää elämää eläneet miljonäärit kuolee, vaikka osasivat kumikiekkoakin liikutella. Tragedia. Murhe. Nyyh. Not.
Kuoleman murheellisuusko on käänteisesti suhteessa vainajan palkkatasoon?
Pröötprööt
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja huima »

pierupylly kirjoitti:
So Hard kirjoitti:On se vaan niin kurjaa että leveää elämää eläneet miljonäärit kuolee, vaikka osasivat kumikiekkoakin liikutella. Tragedia. Murhe. Nyyh. Not.
Kuoleman murheellisuusko on käänteisesti suhteessa vainajan palkkatasoon?
Somalia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:On se vaan niin kurjaa että leveää elämää eläneet miljonäärit kuolee, vaikka osasivat kumikiekkoakin liikutella. Tragedia. Murhe. Nyyh. Not.
En usko, että tässä on millään lailla kyse ökyilystä ta pitkistä palkkanauhoista. Lähes jokainen kuollut oli tunnettu muuallakin kuin omassa maassaan - olivat esikuvia junioreille ympäri maailman.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

pierupylly kirjoitti:
So Hard kirjoitti:On se vaan niin kurjaa että leveää elämää eläneet miljonäärit kuolee, vaikka osasivat kumikiekkoakin liikutella. Tragedia. Murhe. Nyyh. Not.
Kuoleman murheellisuusko on käänteisesti suhteessa vainajan palkkatasoon?
Jos otsikkoja lukee, niin ei käänteisesti vaan suoraan verrannollinen. Murheen ja voivotuksen määrä kasvaa vuosiansion myötä.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:On se vaan niin kurjaa että leveää elämää eläneet miljonäärit kuolee, vaikka osasivat kumikiekkoakin liikutella. Tragedia. Murhe. Nyyh. Not.
En tiedä provoatko, mutta minusta sinä olet kyllä kyynisin ihminen jonka olen ikinä tuntenut.
Nähdäkseni et tunne minua. Jos se tekee musta kyynisen että en osaa vuodattaa krokotiilinkyyneliä jonkun palkkasoturijääkiekkojoukkueen edestä niin sitten toki olen. Toki he olivat varmasti Hienoja Ihmisiä mutta jos kyseessä olisivat olleet vähemmän Hienot Ihmiset niin koko juttu olisi yksi pieni riviuutinen että Venäjällä tippui taas yksi Tupolev/Jakolev ja X kuoli.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä luulen, että jollain tapaa julkiset henkilöt (urheilijat, poliitikot, taiteilijat jne.) ovat useammille jollain tapaa tuttuja ainakin nimeltä, joten heidän kuolemansa koskettaa enemmän. Sama porukka tietysti nostaa isompaa liksaakin. Kyllähän muitakin lentokoneturmia on uutisoitu aika isosti, mutta "nimettömille" uhreille harvemmin perustetaan muistoketjuja.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

En mä kyllä itsekään osaa näitä uhreja surra, kun laji ei ole itselle tärkeä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mun mielestä kornia on se, että kun lentokone tipahti maahan, niin tämä jotenkin toi SA:lle valaistuksen elämän rajallisuudesta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:En ole varma haluaisinko edes tuntea sinua jos nettikirjoittelusi edes hieman peilaa sinua ihmisenä.
Pertti, mä muutan sun naapuriin.
Ei sillä vuosiansioitten kanssa ole mitään tekemistä . Kysymys on siitä mitä henkilö merkitsee jollekin ihmiselle.

Oikein taitava kumilätkän pelaaja voi tuottaa tekemisellään ihmiselle paljon iloa kun taas somalimerirosvo harvemmin sitä tekee.
Hienoa, olemme samaa mieltä. Palkkasoturijääkiekkojoukkue ei merkitse minulle mitään.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:En mä kyllä itsekään osaa näitä uhreja surra, kun laji ei ole itselle tärkeä.
Pohjímmiltaan on kyse siitä, että ymmärtää, että monelle tämä merkitsee edes jonkun verran. Ei kai kukaan oleta, että jokaisen olisi nyt tunnettava jotain ja isosti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:On se vaan niin kurjaa että leveää elämää eläneet miljonäärit kuolee, vaikka osasivat kumikiekkoakin liikutella. Tragedia. Murhe. Nyyh. Not.
Samoilla linjoilla. Omaisten ja seuran fanien surun ymmärrän ja koskeehan se paljon koko venäläistä kiekkoilua ja ulkomaisten pelaajien kautta joitain muitakin maita.

Henkilökohtaisesti en kuitenkaan ole mitään menettänyt, joten eipä sinällään liikauta normaalia onnettomuutta enempää. Tästä saa nyt vaan lukea otsikoita monta päivää, kun media paisuttelee ja rahastaa loppuun asti näillä julkkiksilla. Antaisivat omaisten surra rauhassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:Tästä saa nyt vaan lukea otsikoita monta päivää, kun media paisuttelee ja rahastaa loppuun asti näillä julkkiksilla. Antaisivat omaisten surra rauhassa.
Juuri näin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Miksi kokonainen joukkue muuten matkustaa yhdellä koneella? Onko urheilijoilla joku sanaton sopimus, että mennään sitten koko jengi kerralla jos on mennäkseen?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vesper kirjoitti:Miksi kokonainen joukkue muuten matkustaa yhdellä koneella? Onko urheilijoilla joku sanaton sopimus, että mennään sitten koko jengi kerralla jos on mennäkseen?
Tilauslento ja muuten ei ehkä olis päässyt edes suoraan?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Miksi kokonainen joukkue muuten matkustaa yhdellä koneella? Onko urheilijoilla joku sanaton sopimus, että mennään sitten koko jengi kerralla jos on mennäkseen?
Kaksi konetta maksaa tuplaten eikä takaa riittävää redundanssia?

Miten muuten tuollainen jengi voi tehdä jonkun Itä-Venäjän road tripin kuin priva/charter-koneella?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Miksi kokonainen joukkue muuten matkustaa yhdellä koneella? Onko urheilijoilla joku sanaton sopimus, että mennään sitten koko jengi kerralla jos on mennäkseen?
:D Tän on pakko olla vitsi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestä kornia on se, että kun lentokone tipahti maahan, niin tämä jotenkin toi SA:lle valaistuksen elämän rajallisuudesta.
Ok, kiitos ajatuksesta, mutta monet asiat tuovat sen rajallisuuden mieleeni ja ei tarvi olla edes mitään konkreettista. On hyvä pohtia arvojaan ja asenteitaan aika ajoin vaikka yksinäisessä kopissa.
Ja kirkkoonhan meneminen yksin kuuntelemaan itseään on hyvin yleistä.

Kiitos rehellisistä huomioista muilta kirjoittajilta. Nimenomaa rehellisyys on tärkeää.

Vesper oli huomioinut peräti keskustelun arvoisesti miten onkaan mahdollita, että koko joukkue matkustaa yhdellä koneella. Onhan tunnettu tosiasia, ettei yhdellä koneella saisi matkustaa mikään yksittäinen vaikeasti korvattavissa oleva ryhmä. Esim. Suomen hallitus ja presidentti ei saisi matkustaa yhdessä samassa koneessa.

Mutta kait se raja on vedettävä tässäkin jossain. Onhan perhekin aina yhdessä lomamatkoja.

Lähden nyt taas kulkuun.

Stadinarska
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
RP

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Miksi kokonainen joukkue muuten matkustaa yhdellä koneella? Onko urheilijoilla joku sanaton sopimus, että mennään sitten koko jengi kerralla jos on mennäkseen?
:D Tän on pakko olla vitsi.
Me puhuttiin täällä kotona eilen myös tästä, siis ihan mielenkiinnon tasolla. Jos ajatellaan jotain ihan helvetinmoisia huippujoukkueita (lajista viis), niissä on aika paljon rahaa kiinni, monin eri tavoin, ja semmosen pyyhkityminen listoilta parissa kymmenessä sekunnissa on aikamoinen lovi rahasankoon.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti: :D Tän on pakko olla vitsi.
Miten niin? Ei yritysmaailmassakaan koko firma/johtoryhmä matkusta yhdellä lennolla.

Edit: Pupunen sen jo avasikin.
Viimeksi muokannut Vesper, 08.09.2011 11:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: :D Tän on pakko olla vitsi.
Miten niin? Ei yritysmaailmassakaan koko firma/johtoryhmä matkusta yhdellä lennolla.
Teoriassa näin. Silti monesti matkustaa, erityisesti näin kulukuuriaikaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: :D Tän on pakko olla vitsi.
Miten niin? Ei yritysmaailmassakaan koko firma/johtoryhmä matkusta yhdellä lennolla.
Teoriassa näin. Silti monesti matkustaa, erityisesti näin kulukuuriaikaan.
Meillä ei matkusta. :leuhka:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin