Metsästys

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Metson soidinpaikoista:
http://www.metsoparlamentti.fi/Soidinpaikkaesite.pdf

Tutkimusta metsojen soidinalueista:
http://www.metsoparlamentti.fi/SuomenRiista.pdf

Metsäkanalintujen poikaskuolemiin vaikuttavat myös metsäojitukset. Poikaset tippuvat ojiin ja märkänä kesänä kuolevat sinne.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja annepa »

Nyt pitää raportoida, gallupin otos oli surkea: 1 hlö! MUTKU ei tullu sopivaa tilaisuutta kysyä! No minä voin olla toinen hlö niin saadaan heti tuplattua otos.

Siis kysyin että miksi Reiska metsästää. Reiska vastasi että luonnossa liikkuminen on kivaa, yhdessä samanhenkisten kanssa puuhaaminen mukavaa ja lihaa saa paljon halvemmalla ja helpommalla marketin lihatiskiltä (=lihansaanti ei ole ainoa tai edes kovin painava asia tossa). Reiska aikoi myös hankkia koiran, lintukoiran, ehkä suomenpystykorvan. Koiran kanssa puuhaminen on myös mielekästä ja on ilo nähdä kun koira alkaa toimimaan siinä mihin se on tehty.

No... viikon päästä Reiska tuli seuran kämpälle mukanaan 1.5v norjanharmaa, että se siitä lintukoirasta....

Katsoin eilen Puoli seitsemän -ohjelmaa, siinä toimittaja lähti jonneki skuttaan hirvimetsästystä seuraamaan. Hirvi tuli kaadettua koiran avulla ja ohjelmassa näytettiin myös suolestusta ja semmoista. Toimittaja seurasi vieressä ja sanoi että "nyt kun tän näkee omin silmin niin täytyy sanoa että tää ei vastaa mun suhdettani luontoon". Hän kuitenkin sanoi myös että "kumpaa sitä mieluummin söis, vastuullisesti metsästettyä riistaa vai tehdastuotettua lihaa. Mieluummin mä tietäisin et mistä mun liha tulee lautaselle". Mitenkähän tuon nyt sit ottais.... Itse ymmärsin että hän söisi mieluummin riistaa mutta joku voi ajatella että mieluummin hän söisi sellaista tehdaslihaa josta tietää mistä se tulee lautaselle, sieltä puhtaasta teurastamosta.

Hirvihän oli jo raato kun toimittaja ja kamera tuli paikalle ja silti toimittaja näytti vihertävältä. Ei se kaikille ole soveliasta tuo tappaminen ja ruhon käsittely mutta hyvin se mietti sitä lihansyöntihommaa lopuksi, minun mielestä. Eihän ojankaivuukaan ole kaikille soveliasta hommaa tai tietokoneella naputtelu. Onko teurastajan homma sitten jotenki "eettisesti parempaa" kuin tuo metästyshomma?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin