Futiksen EM 2012

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Kuka voittaa (vaihtoehdot ranking-järjestyksessä)?

Espanja
2
20%
Saksa
2
20%
Hollanti
1
10%
Portugali
1
10%
Englanti
0
Ei ääniä
Kroatia
0
Ei ääniä
Tanska
0
Ei ääniä
Venäjä
0
Ei ääniä
Italia
3
30%
Kreikka
1
10%
Ranska
0
Ei ääniä
Ruotsi
0
Ei ääniä
Irlanti
0
Ei ääniä
Tsekki
0
Ei ääniä
Ukraina
0
Ei ääniä
Puola
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 10

Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mokkelia lukuunottamatta puukenkäjoukkue pelasi enemmän taaksepäin kuin eteenpäin -> ansaittu katoaminen historian syövereihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Bluntly kirjoitti:puukenkäjoukkue pelasi enemmän taaksepäin kuin eteenpäin
Nii no, enkös mä just sanonu niin?
Who says you need to buy a guitar?
masa

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Diddley Bow kirjoitti: Ja saksa voittaa.

Onko Saksa - Englanti finaali mahdollinen?

Oispa huikeeta.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

masa kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti: Ja saksa voittaa.

Onko Saksa - Englanti finaali mahdollinen?

Oispa huikeeta.
Vähänku seurais juuston sulamista auringonvalossa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti:
masa kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti: Ja saksa voittaa.

Onko Saksa - Englanti finaali mahdollinen?

Oispa huikeeta.
Vähänku seurais juuston sulamista auringonvalossa.
Sä et kerta kaikkiaan tajua jalkapallosta sitten yhtään mitään. Hollanti oli tylsin ja paskin joukkue koko kisoissa Kreikan ohella. Saksa taas pelaa hyökkäävää hienoa peliä.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Sä et kerta kaikkiaan tajua jalkapallosta sitten yhtään mitään. Hollanti oli tylsin ja paskin joukkue koko kisoissa Kreikan ohella. Saksa taas pelaa hyökkäävää hienoa peliä.
Toisaalta, ehkä Hodarin Englanti riittäisi laskemaan koko ottelun tuolle tasolle. Mutta muuten samaa mieltä: edelisistä MM-kisoista lähtien (ainakin) Saksa on pelannut ihailtavan epäsaksalaista peliä. Upeaa katseltavaa. DB ei vain ole saanut päivitettyä itseään 2010-luvulle; menneeseen Saksaan asenteensa kyllä sopii.

Uskon muuten yhä, että Saksa voittaa Espanjan - jotenkin espanjalaisilta on nyt puuttunut sitä loistoa, joka muuttaa heidän syöttömyllynsä vähän puuduttavasta jauhamisesta nerokkaaksi luovuudeksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Uskon muuten yhä, että Saksa voittaa Espanjan - jotenkin espanjalaisilta on nyt puuttunut sitä loistoa, joka muuttaa heidän syöttömyllynsä vähän puuduttavasta jauhamisesta nerokkaaksi luovuudeksi.
Joo, kyllä mä alan kallistua myös siihen, että tämä vuosi voisi olla Saksan. Kroatian tippuminen harmitti, pienestä se oli kiinni että Espanja ylipäänsä meni jatkoon. Siis pienestä paitsiosta sen Casillasin torjunnan lisäksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja huima »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Uskon muuten yhä, että Saksa voittaa Espanjan - jotenkin espanjalaisilta on nyt puuttunut sitä loistoa, joka muuttaa heidän syöttömyllynsä vähän puuduttavasta jauhamisesta nerokkaaksi luovuudeksi.
Joo, kyllä mä alan kallistua myös siihen, että tämä vuosi voisi olla Saksan. Kroatian tippuminen harmitti, pienestä se oli kiinni että Espanja ylipäänsä meni jatkoon. Siis pienestä paitsiosta sen Casillasin torjunnan lisäksi.
Kroatia pelasi joo suurella sydämmellä ja oli ilo katsoa miten he jaksoivat painaa loppuun saakka.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

huima kirjoitti:Kroatia pelasi joo suurella sydämmellä ja oli ilo katsoa miten he jaksoivat painaa loppuun saakka.
Ja oli "ilo" katsella miten Espanjan joukkue muuttui laumaksi kuolevia joutsenia heti maalin jälkeen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

So Hard kirjoitti:Sä et kerta kaikkiaan tajua jalkapallosta sitten yhtään mitään.
En - oh lord.

Edit: Mutta sen verran olen pallopeleistä noin kokemuksen puitteissa kelannut, että ne on keskimäärin maalintekopelejä, eikä keskikentän kuvioluistelua. Mutta siis joo en.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Mulla on vaffa fiilis, että Saksan kone jyllää vaffasti tänä vuonna, Englanti yllättää onnistumalla jollakin tapaa ja Italia vaipuu sinne paskalaariin minne kuuluukin.
Englanti yllätti kopioimalla Kreikan pelifilosofian. Onneksi edes Italia yritti pelata jalkapalloa ja otti ihan oikeutetun voiton rankkareilla.

Molemmat suosikit edelleen mukana ja kohtaavat toisensa välierässä, joten tässä voi jo alkaa odottelemaan sunnuntain finaalia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Riittääkö yhden käden sormet laskemaan kuinka monta kertaa puddingmaan hemmot sai kaksi syöttöä onnistumaan putkeen?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:Englanti yllätti kopioimalla Kreikan pelifilosofian.
Ei yllättänyt. Hodson metkut tiedetään hyvin sattuneesta syystä täälläkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Englanti yllätti kopioimalla Kreikan pelifilosofian.
Ei yllättänyt. Hodson metkut tiedetään hyvin sattuneesta syystä täälläkin.
Hodarin pelikirja on kyllä tappavan tylsä. Aika pienestä se silti oli kiinni, ettei välieräpaikka tullut. Buffonhan Italian jatkoon pelasi, aika paperisen oloinen puolustus Italialla sen lisäksi että hyökkääjät ovat tehottomia.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Mutta englanti oli kyllä ihan paska.
No Italiahan se sitten vasta paska olikin, jos ei saanut paskan taakse edes yhtä maalia? Olihan Italia tuossa matsissa parempi, Hodarin taktiikka on äärimmäinen ällötys.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Odotan vesi kielellä välieriä, jotka tavoistani poiketen aion jaksaa väijyä loppuun asti. Nelikko ei todellakaan ole yllätys, vaikka yksi suurin suosikki, Hollanti, tippuikin. Luvassa siis huippufutista. Finaalissa kohtaa Espanja ja Saksa, jonka Espanja hoitaa pilkuilla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Oh Cesc Fab-re-gas, you are the love of my life!
Oh Cesc Fab-re-gas, I’d let you shag my wife!
Oh Cesc Fab-re-gas, you’re Arsenal through and through!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen ainakin kolmet-neljät edelliset kisat ihaillut Espanjaa, mutta nyt niistä on kyllä jotenkin maku mennyt. Jo puolivälieräesitys oli aika nihkeä, ja niin oli oikeastaan koko alkulohkokin Irlanti-peliä lukuunottamatta (silloinhan Torreskin taisi olla avauksessa, eli Espanja otti oikein hyökkääjän mukaan). Varsinainen peliaika eilen oli sitten jo sen verran nuhjaava, että huomasin omaksi yllätykseksenikin toivovani Portugalin voittoa. Jatkoaika oli sitten vähän inspiroituneempaa, mutta ehkä sekin perustui yleisen tason laskuun. No, toivottavasti Saksa näyttää Espanjalle kaapin paikan finaalissa. Mikä tietysti sekin edellyttää historian kirjojen uusiksi laittamista ja Saksan voittoa Italiasta arvokisoissa. Vaan toisaalta, furor Teutonicus on ennenkin vavisuttanut Italian niemimaata. Joka tapauksessa, on aikoihin eletty, kun olen löytänyt sisältäni näinkin kovan Saksa-fanin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^ Minkäs teet, Saksa pelaa kisojen hienointa palloa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^^ Juu, nimenomaan joukkueena. Vaikka olin vielä vaikuttuneempi 2 vuotta sitten. Tosin se ehkä johtui siitä, että silloin Saksan uusi ilme pääsi minut vähän yllättämään. Valovoimaisimmat yksilöt ovat kuitenkin pikemminkin muualla.

Täytyy sanoa, että tänä vuonna olen seurannut kisoja normaalia laiskemmin. Aiemmasta poiketen en myöskään ole viime vuosina seurannut eurofutista (muusta pallon potkimisesta puhumattakaan) arvokisojen välillä juuri lainkaan, joten sikälikään en saa kisoista niin paljoa irti kuin joskus aiemmin. Sinänsä olen ollut huomaavinani, että siinä missä aiemmissa kisoissa esiin nousivat Saksaa edustavat puolalaisnimet, nyt silmän huomiota halajavat pelaajat, joiden sukunimi alkaa Mo-äänteellä: Modric ja Montolivo ovat olleet erityisen viihdyttäviä näyttävine syöttöineen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:voi naisen ulkosynnytin mikä maaaaali.
Hienoja maaleja Italialla ja hyvin toimi puolustus. Etukäteen odottelin, että Saksa tekee vähintään yhden maalin, mutta aika kauan piti pelata, ennen kuin se sen maalin sai aikaiseksi.

Tää on muuten vähän perseestä, kun on kaks suosikkia ja ne pelaa toisiaan vastaan. Ei oikein osaa juhlia voittoa, kun toisen tappio painaa mieltä. Ihan sama miten päin menee. Nautiskellaan sitten sunnuntaina kun Italia kaataa Espanjan finaalissa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Saksa oli jotenkin huolimaton. Alusta lähtien syötöt menivät joko liian pitkiksi tai vauhtia poistavan taakse. Varmaan myös ne kaksi alun läheltäpiti-tilannetta, jotka perustuivat Buffonin lipsuiluun eikä Saksan hyvyyteen, toivat germaaneille tunteen siitä, että eiköhän homma hoidu. Mutta Balotellin maalit! Mahtavia. Koska olen vähän pettynyt aiempaan suosikkiini Espanjaan näissä kisoissa, taidan hypätä Pertsan kelkkaan ja kannattaa Italiaa finaalissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Eiks toi otsikko kuuluisi olla "Fudiksen"?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Eiks toi otsikko kuuluisi olla "Fudiksen"?
Ei Tampereella.

Tai no, tunnustan itsekin kirjoittaneeni tähän ketjuun maalaismaisen t-version ainakin kerran, mikä onkin sitten aiheuttanut unettomia öitä, tuhkan ripottelua päälle ja muita katumusharjoituksia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Futiksen EM 2012

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Joko nää kohta loppuu?! Haluan mun torstai-iltoen kohokohdan takaisin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin