Ruokapäiväkirja

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja MrM »

Miksi?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tänään kolme kuppia kahvia ja yksi pieni suklaakeksi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja MrM »

Mutta kun, tervetuloa tänne blogiini kaikki ystäväni ja tukijani.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

MrM kirjoitti:Mutta kun, tervetuloa tänne blogiini kaikki ystäväni ja tukijani.
Lakanavajukki :h:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vai peruskulutus yli 3000. Melko dynamo.
Universaali disclaimer.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja MrM »

McJanne kirjoitti:
MrM kirjoitti:Miksi?
Taisin tuossa avauksessa, jos kuinkin vähän huonosti, esittää, että syystä johtuen että asiaa on epäilty.
Ai tällä palstalla?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Niin. 100-kiloinen 35-vuotias mies kuluttaa semmoiset 2300-2700 normaalissa valkoisen miehen työssä. Paitsi jos sattuu olemaan pituudeltaan alamittainen.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jotenkin tuntuu tämän painohistorian kanssa, että ei ole ollut vaikeuksia hahmottaa sisääntulevan kalorin ja kulutuksen välistä suhdetta. Tietysti se ei voi pitää paikkaansa, kun keskivartalolihava kekkuli netissä niin sanoo.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti:No, kysehän ei ollut siitä, vaan väitteestäsi, että nk. päiväkulutuksen normaali oli mielestäsi korkea.
Väärin. Mitään väitettähän en esittänyt enkä päiväkulutuksestasi, vaan ihmettelyn peruskulutuksesta joka on eri asia kuin päiväkulutus. Peruskulutus on se mikä normipäivänä kuluu arkirutiineihin. Päiväkulutus on peruskulutus + aktiviteetit. Varmaan sieltä tulee taas joku narina kieroilevasta juristista kun ei itse osata lukea selvää suomea. Tää on taas tätä, kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

Noin itse asiasta, aika samaa mieltä kuin muutkin kirjoittajat, McArska.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei ihme että peruskulutus on yli 3000 jos elämä on noin kovaa. Aineenvaihdunta pinnistelee pitääkseen viimeiset kaksi aivosolua toiminnassa. Ja silti epäonnistuu.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

*Hakee näkkäriä ja vodaa*
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja MrM »

McJanne kirjoitti:
MrM kirjoitti:Ai tällä palstalla?
En niin sanonut, mutta oletetaan nyt uskottavuussyistä ja hyvän riidan kehittelytyön puolesta että juuri näin, jatkokysymys on siis: "Vaikuttaa mihin?"
Perustat kitinään arska-blogin ruokapäiväkirjastasi, koska joku on jossain epäillyt, että joku ei ole ihan oikein, mutta se joku epäilijä ei ole täältä? Kelle siis tässä olet todistamassa ja mitä?

Viimeksi kun itse jakselin noita syötyjä ja kulutettuja kaloreita laskeskella, laskeskelin viikottaisina keskiarvoina päiväkulutuksekseni (en peruskulutuksekseni) 2900-3000 kcal/päivä silloin kun tein suht raskasta fyysistä duunia, kävin 3-4 kertaa viikossa salilla ja painoin jotain 110 ja 115 kilon väliltä.

Meni käytäntö ja laskuoppi aika hyvin 1:1 useampien kuukausien kokemuksella. Vähän lähti enemmän kuin mitä matematiikka sanoi. Kuitenkaan ei tullut negatiivisia yllätyksiä, eikä joutunut selittelemään elopainon putoamattomuutta itselle eikä muille. Siltä pohjalta noi sun kulutuslukemat kieltämättä munkin silmään vähän itsepetokselta vaikuttaa, mutta tiedetään, tiedetään: toki sä varmasti liikut noin 5 kertaa enemmän joka päivä ja teet 8 kertaa raskaampia suoritteita, ei sitä tarvitse enää erikseen mainita.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja annepa »

^Oliko kurvi tiukkakin, tipuitko kyydistä? Viimeksi muistan lukeneeni sun ruoka- ja laihdutussepostuksia siitä, että paino ei tipu, ei niin millään (paitsi ehkä karppaamalla) ja lääkärit syyttää valehtelusta! Mitä on tapahtunu?? :shock:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja MrM »

annepa kirjoitti:^Oliko kurvi tiukkakin, tipuitko kyydistä? Viimeksi muistan lukeneeni sun ruoka- ja laihdutussepostuksia siitä, että paino ei tipu, ei niin millään (paitsi ehkä karppaamalla) ja lääkärit syyttää valehtelusta! Mitä on tapahtunu?? :shock:
Jaa, viimeksi mä kyllä taisin kirjoitella että oon tiputtanut marraskuun aikana kymmenisen kiloa, vai mitäsenytoli. Sillon joskus aiemmin vuosia sitten mainitsin painon huonosta putoilusta pelkkiä kaloreita laskemalla. Laskee huomattavasti paremmin silloin kun laskee kaloreita JA on vähähiilihydraattisella, TKD-tyylisellä valiolla. Mulle tuntuu olevan merkitystä aika paljonkin sillä mistä sen X määrän kaloreita ottaa. Ruuansulatuselimistö ei edelleenkään ole pelkkä polttouuni.

Vähän outo provomussutus sulta, vai kuvittelenko vain?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja annepa »

MrM kirjoitti:
Vähän outo provomussutus sulta, vai kuvittelenko vain?
Kuvittelet, pöljä :D minä kysyin, että mikä on kelkan kääntänyt. Ei se ole provoa. Tietääkseni ainakaan ennen ei ollut. Jos se on sellaiseksi muuttunut, niin täytyy opetella uusiksi tämä homma. Pyydän anteeksi mielen pahoittamisesta, jos sellaista tapahtui.

Ja sanoin "muistan lukeneeni", jos mun muistin jälkeen oot aiheesta muitakin juttuja kirjotellu, joita EN MUISTA LUKENEENI, niin pitänee alkaa syödä jotain muistivitamiinia.

Hyvä että on oma tapa löytynyt :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Itse asiaan kantaa ottamatta haluaisin kysyä, että mitä tarkoitusta palvelee henkilökohtaisen ruokapäiväkirjan (tai muun bloginkaltaisen kirjoitelman) kirjoittaminen nimenomaan Kitinään?
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

McJanne kirjoitti: Vastakysymyksenä, millä tavoin tämä on Kitinän käytön periaatteita vastaan tai yleisestikään ottaen miksi huono/hyvä/erikoinen/jokumuu ratkaisu?

Väitinkö niin?
Olin vain utelias koska itse kirjoittelisin vastaavankaltaiset blogiin enkä keskustelupalstalle. Sitä niin heikosti kykenee näkemään toisten pään sisäpuolelle, että on pakko kysyä jos haluaa jotain tietää.
Viimeksi muokannut Kiukkutipu, 07.01.2013 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tämä ei ole Kiukkikselle, vaan näille palstan vänkääjille, joita jotenkin kauheasti risoo tämänkaltaiset ketjut. Kun kuitenkin toisia (Arskis, Petri ym.) kehoitetaan nimenomaan ulostaamaan johonkin henkilökohtaiseen ketjuun. Eihän näitä ole pakko klikkailla auki, päinvastoin, on helpompi halutessaan vältellä. En jotenkin jaksa uskoa, että tällaisen "sallimisella" meillä kohta olisi käsissämme joku valtava blogivirta, jossa jengi kirjoittelisi vain omiin ketjuihinsa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

^Juu ei mua pänni pätkääkään. Olen vain kamalan utelias
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja MrM »

annepa kirjoitti:
MrM kirjoitti:Vähän outo provomussutus sulta, vai kuvittelenko vain?
Kuvittelet, pöljä :D minä kysyin, että mikä on kelkan kääntänyt. Ei se ole provoa. Tietääkseni ainakaan ennen ei ollut. Jos se on sellaiseksi muuttunut, niin täytyy opetella uusiksi tämä homma. Pyydän anteeksi mielen pahoittamisesta, jos sellaista tapahtui.
Nääh, putosin vain vähän kelkan kyydistä heti sen ekan lauseen kohdalla, jota en oikein tiennyt miten se oli tarkoitettu tulkittavaksi.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
masa

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja masa »

Minua ei haittaisi lainkaan, jos nämä blogiketjut laitettaisiin omaan gategoriaansa ja tästä kategoriasta sitten ei tuo "näytä lukemattomat viestit" -toiminto poimisi mitään.

Jos joku haluaa näitä blogeja lukea, niin sieltä blogi-kategoriastahan niitä voi sitten kaivaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä kyllä myönnän, että mua aina välillä jurppii kaikki palstamme blogiketjut. Ne on jotenkin niin alleviivaavan huomionhakuisia, samalla jotenkin tehden pitäjästään myös reppanan. Voi olla ja onkin että tulkintani ei ole vapaa siitä kuka ja mistä bloggailee. Mäkkäri on ylipäätään nolo tyyppi, et ei vaan pysty olla kommentoimatta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja elco »

Tutkimattomat ovat kyllä ihmismielen tiet. Ei näitä lukemalla fiksu tyhmemmäksi muutu, vaikka vähän kyllä aivoa kivistääkin.

Voisiko prosessin "pulu kaatu"-blogin ja tämän tai chi-jäppisen valiokvarkkionanoinnin integroida yhdeksi lopun ajan pläjäykseksi? Siinä ei kuulkaa enää kakarat vittuile kun uhkaatte lukea niille valikoituja postauksia siitä ketjusta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja prosessi »

elco kirjoitti:Voisiko prosessin "pulu kaatu"-blogin
Sinun musta kirjasi on kyllä ehkä kaikkein pelottavin. Jotenkin tajuan sen, että itse muistan Annan vuosia sitten nimenneen blogiketjuni noin (ja urpiaisen siinä samassa yhteydessä alkaneen selostaa fasaanien kaatuilusta), mutta vaikeampaa on tajuta, että sinäkin muistat. Lohdutukseksesi voin kuitenkin kertoa, että viimeisimmässä viestissäni kyseiseen ketjuun lupasin, etten enää jatka sitä, joten voit jatkaa elämääsi rauhallisin mielin.
Vastaa Viestiin