World Cup 2014

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Niin, mikä on Teidän mielestänne jalkapallon ikimuistoisin maali? Omasta mielestäni se on Maradonan "jumalan käsi" vm 1986 vaikka sen jälkeen on tehty tosi monta reilusti hienompaa maalia.
Se on ikimuistoinen vain siksi, että se alleviivaa miksi videotuomarointi pitäisi olla matkassa.
Siis tuli mieleeni, ettet sä, Perde, sekoita nyt neljä minuuttia myöhemmin Maradonan tekemää soolomaalia, jossa hän niputtaa viisi kuusi pelajaa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Törkeimmän ylilyönnin taisi tehdä tämä muutenkin urpo selostaja Kaj Kunnas selostaessaan oliko se nyt Meksiko-Kamerun-ottelua, jossa kaveri intoutui aika pitkiinkin esitelmiin siitä, miten afrikkalaiseen luonteeseen kuuluu sellainen lapsenomainen leikkisyys, joka näkyy siinä, miten taitavat afrikkalaiset leikkivät innovatiivisesti hyökkäyksessä, mutta eivät kykene kurinlaiseen ja järjestelmälliseen joukkuepuolustukseen. Raikas tuulahdus 80-vuoden takaa; olisi voinut lätkäistä rasismisakot perustellummin kuin Hullu-uholle. Kenkää ainakin sietäisi saada, ei tuollaista roskaa tarvitsisi YLEn suoltaa eetteriin.
Vaikka KK on täys pelle selostajana, niin hän oli tuossa oikeassa (omalla hölmöllä tavallaan). Afrikkalainen pelaaja nimenomaan tekee suhteellisen usein vääriä ratkaisuja kentällä, siis sellaisia näppäriä ja viihdyttäviä, mutta jotka eivät edistä joukkueen peliä mitenkään. Hyvän esimerkin saa, kun poikkeaa vaikka Veikkausliiga- tai Ykkösdivari-matsissa. Mustat miehet ovat ominaisuuksiltaan usein mainioita, mutta eivät saa realisoitua niitä kentällä parhaalla tavalla.

Korostan, että MM-tasolla tämä asia ei näy samalla tavalla, koska mustat miehet pelaavat usein Euroopan huippusarjoissa, ja vaatimustaso niissä on niin korkea, että näihin sooloiluihin ei ole varaa.
No mä ehkä hain jotain sen suuntaista, että kun suomalainen joukkue pelaa huonosti vaikka ruotsalaista joukkuetta vastaan, niin nämä samat selostajat alkavat hakea syitä siitä, miten suomalainen juniorityö ei saa käyttöönsä yhtä ammattimaista valmennusosaamista kuin ruotsalainen, miten Suomessa ei harjoittelussa ole saatu systemaattisesti painotettua samoja asioita kuin Ruotsissa, miten junioritoiminnan organisoinnissa olisi kehittämisen varaa jne. Selostajat eivät hae selitystä siitä, että suomalaiset nyt vain ovat kansanluonteeltaan sellaisia luku- ja kirjoitustaidottomia metsissä yksinään jurottajia, joille ei vain jotenkin geneettisomaisesti sovi yhteistyön joukkuepeli vaan pitkäkestoiset kestävyysyksilölajit. Vaikka Kunnas olisikin oikeasa monen afrikkalaisen joukkueen pelin ongelmista, nuo käsitteellistämistavat ovat suoraan 30-luvun kansakoulun oppikirjoista ja sellaisina hölmöjä, turhia ja vastenmielisiä. Lisäksi koko Afrikka on aika lavea pensseli maalata.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Mutta siis hand of god muistetaan vuodelta -86, ei mitään havaintoa mistä maalista sinä puhut. :)
Googlaa goal of the century.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Toinen esimerkki "kansanluonteesta": jos väijyy Brasilian liigan peliä, on ero Euroopan huippuliigoihin suuri. Peli on hidasta, kuritonta ja pikkunäppärää. Kansanluonne on tässä huono luonnehdinta, ehkä kyse on enemmän paikallisesta jalkapallokulttuurista ja siinä arvostetuista asioista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuosta näkee kuinka omistautuneita britit on futikselle, osa jopa haluaa tulla palloiksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Italia oli mainio, valjuliigalaisten voittaminen on juuri niin tyydyttävää kuin ylihintaisten lukutaidottomien uusrikkaiden peittoaminen vain voi olla. Sveitsi pelasi loppuun asti kuten kanukit kiekossa, paidan väritkin ovat molemmilla samat. Sivuhuomautuksena RF voitti Hallen turnauksen, joten sveitsiläisillä oli eilen aihetta juhlaan. Tänään sitten Saksa vastaa CR7, lopputulos 3–1.
Paras päivä ikinä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Nääh, vapaaehtoisesti Maradonan katselu ei oikein iske. Inhoan koko tyyppiä.
En mä sanonutkaan, että pitäisi katsoa, vaan että tietäisit mistä puhutaan. Sai se sun Biaggikin joitain ääniä samassa kisassa, mutta ei voittoa - mennee saman salaliiton piikkiin kuin continentalin ilmakuopat.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mites GER-POR? Yksi alkusarjan helmistä. Portugalihan on menestynyt viime aikojen arvokisoissa mainiosti: EM:(12/4., 08/1/8, 04/2. ja 00/4.) ja MM:(10/1/16 ja 06/4.). Vaikka Rui Costa, Figo ja kumppanit ovat lopettaneet on jalkeilla hyvä nippu. Mutta taas, jostain syystä, nippu, johon kukaan muu kuin he itse eivät usko.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kuten totesin edellä, Saksa voittaa. CR7 ei ole niin hyvä kuin 11 kappaletta teutoneja.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Riemumieli kirjoitti:Tänään sitten Saksa vastaa CR7, lopputulos 3–1.
Joo, tämä spoileri päivän ottelusta kelpaa mulle mainiosti, joskin tuloksen kuuleminen tälleen etukäteen toki hieman latistaa tunnelmaa.

Portugali voi silti hyvin olla G lohkon toinen jatkoonmenijä Saksan jyrätessä jatkoon kolmella voitolla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikös sakut ollut mukana jollain junnujoukkueella? Eipä silti, samaa tappavantylsää menoa luvassa kuitenkin. Onneksi tulee Iran-Nigeria, siinä luulisi olevan yritystä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Eikös sakut ollut mukana jollain junnujoukkueella? Eipä silti, samaa tappavantylsää menoa luvassa kuitenkin. Onneksi tulee Iran-Nigeria, siinä luulisi olevan yritystä.
Ei kai tämä Saksan tavaramerkinomainen tylsyys ole ollut todellisuutta enää moneen vuoteen (jos koskaan)? Ja jos Klose tosiaan on ykköshyökkääjä, ehkä ongelma on osin jopa päinvastainen kuin liika junnuisuus. Joka tapauksessa, Saksa on varmasti vahva, mutta tuskin ihan loppuotteluluokkaa kuitenkaan. (Nyt ne sitten tietysti menevät ja voittavat koko roskan, kun edellisissä kisoissa, jolloin olen Saksaan uskonut, viimeinen rutistus on jäänyt uupumaan.) Kuten Vagabondokin, veikkaan Riemiksen spoilaamasta illan lopputuloksesta huolimatta kuitenkin myös Portugalille jatkopaikkaa tästä lohkosta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Saksan pelin tylsyys on tosiaan hapantunut käsitys. Ihan yhtä viihdyttävästi se pelaa kuin muutkin huippumaat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No senhän näkee pian. Portugali on kuitenkin itkijäneiti-listani piikkipaikalla, joten kokonaan tuota pystyy tuskin kuitenkaan katsomaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Portugali voi yhtä lailla voittaa lohkon, se riippuu ihan siitä että kuinka pimentoon C Ronaldo saadaan paimennettua. Ei se kekkuli kuitenkaan tartte kuin kaksi vaparia sopivasta paikasta voittaakseen pelin. Toki Saksan osakkeet on vaffemmat, mutta jalkapallo on siitä hieno peli että Costa Rica voi voittaa 3-1 siinä missä muutkin.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mua vähän ärsyttää tämä "Saksa kohtaa yhden miehen joukkueen"-uutisointi. Latteaa, väsynyttä ja mustavalkoista. CR7 on tehnyt maajoukkueessa pelaamissaan otteluissa keskimäärin 0,38 maalia per ottelu. Veikkaisin maan tehneen samassa ajassa noin kaksi maalia ottelussaan. Portugalin maajoukkueessa ei tällä hetkellä tosin ole muita superihkunimekkeitä hyökkäyspään pelaajia, mutta joukkuehan vilisee Realin ja muiden Euroopan huippuseurojen pelaajia. Tässä on vähän samaa kuin Teemu Selänteen tulospekuloinnissa jääkiekon MM-kisoihin, aivan kuin hän blokkaisi poissaollessaan muilta mahdollisuuden paikata aukkonsa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Klosehan on ollut Laziossa hiomassa pelitaitojaan. Sen luulisi kompensoivan ikää.
25 pelissä 7 maalia. Taitaa olla sama tilanne kuin Litillä Huuhkajissa loppu vuosina eli ei uskalleta poiskaan jättää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Taitaa olla herra Muellerilla maalikuninkuus tähtäimessä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Katson peliä telkkarista, mutta kuuntelen selostusta Yle Puheen kautta, koska H-P Hänninen on rauhallinen ja asiallinen tyyppi, toisin kuin se joku urpo telkkarissa, jonka mielestä se, että yleisö tekee aaltoa katsomossa on suunnilleen maailman historian merkittävin tapahtuma.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja So Hard »

On kyllä ennätysjämää selostajaa. Karhu ja Kunnas on niin hanurista että ilman ääniä on parempi. Melkein tulee vuvuzelojakin ikävä.
Universaali disclaimer.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja aasi »

Bhven kirjoitti:Katson peliä telkkarista, mutta kuuntelen selostusta Yle Puheen kautta, koska H-P Hänninen on rauhallinen ja asiallinen tyyppi, toisin kuin se joku urpo telkkarissa, jonka mielestä se, että yleisö tekee aaltoa katsomossa on suunnilleen maailman historian merkittävin tapahtuma.
Tämä onnistui analogiaikaan paljon paremmin, nykyään tuntuu noita puskureita olevan eri lähetyksissä sen verran että saa joskus vähän liian ison erotuksen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No olihan tuo sakemannien peli ihan kivaa katsottavaa. Tosin suurinosa taisi tulla kun vastapuolen keskikenttä ja puolustuskin oli kastunutta paperia, eikä kaikilla niistäkään muumit pysyneet kanootissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Isoista jalkapallomaista jo kolme sulanut avauksessaan, ensin Uruguay, sitten Espanja ja nyt Portugali. Voisi muutenkin todeta, että eka kierros on ollut totuttelua ja opettelua. Moni joukkue tulee parantamaan rutkasti, tai ainakin varaa on.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:Eipä silti, samaa tappavantylsää menoa luvassa kuitenkin.
Toinen puoliaika oli kieltämättä vähän tylsä, kun ottelu ratkesi ensimmäisen erän aikana, mutta kaiken kaikkiaan se meni vielä odotettua paremmin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: World Cup 2014

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Erityisen hienoa Saksan pelissä oli se, että CR7 pysyi täysin kurissa ja maaleja tuli ilman kärkeä. Saksa on tuottanut aina maailmanluokan keskikenttäpelaajia, joten Pepin lanseeraama kärjetön pelitapa sopii teutoneille kuin teräsnyrkki tinttitukkahomon perseeseen. Toiminta vaikutti myös muuten paremmalta kuin Pepin Bayernin munaton suoritus Realia vastaan. Vähän vain hirvitti Hummelsin loukkaantuminen, pakkikalusto ei ole samaa luokkaa kuin keskikenttä.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin