EM-veikkaus

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Veikataas voittajaa (4p), hopeajoukkuetta (3p), hävinneitä välieräjoukkueita (2p) ja maalikunkkua (3p)! Lisäksi neljän parhaan joukkoon väärälle sijalle veikattu joukkue tuo pisteen. Maksimimäärä siis 14 pistettä ja iso kasa kunniaa!

1. FRA, 2. GER, 3/4. POL ja ENG sekä maalikuningas Griezmann
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minä laitoin työpaikan veikkaukseen hieman, mutta ei paljon, eriävät:
1. Saksa, 2. Espanja, välierien häviäjät Englanti ja Ranska, maalikuningas Griezmann.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä en potkupallosta ymmärä mitään, mutta väriä tunnustan kun on arvokisoista kyse ja se on oranssi. Oranssit ei vissiin ole näissä kisoissa lainkaan mukana? Tietämättömänä laittaisin reposeni Englannille, vain ja ainoastaan sen takia, että Keegan.

Mun sisäinen kello on asetettu Lord Stanleyn aikaan. Onneksi on Copa America näin välipäivinä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18730
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Aikataulussa ollaan - Ranska jatkaa lohkovoittajana, muutkin hepat asemissa, Griezmann saisi tosin olla tehokkaampi, vaikka ei kellään yli kahta kaappia ole.

Tämä on myös työpaikan veikkauksessa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tämä on myös työpaikan veikkauksessa.
Rikoitteko lakia?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ No totta helvetissä ne rikkoo - nehän on poliiseja!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Itse asiassa en tiedä, onko kyseinen veikkaus lainvastainen. Olen aikoinaan selvitellyt asiaa isompia veikkauksia järjestellessäni, että mikä tuo tulkinta ja henki silloin oli. Muistelen, että jos veikkaus on pieni, osallitujien määrä rajattu eli suljettu veikkaus, ei ongelmia pitäisi olla. Nyt meitä on kuusi samasta työhuoneesta ja panos viisi euroa. Osallistuminen ei ole mahdollista muille. En oikein jaksa nähdä tässä ristiriitaa, ellei sitten lue lakia ja asetuksia kuin piru raamattua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Itse asiassa en tiedä, onko kyseinen veikkaus lainvastainen. Olen aikoinaan selvitellyt asiaa isompia veikkauksia järjestellessäni, että mikä tuo tulkinta ja henki silloin oli. Muistelen, että jos veikkaus on pieni, osallitujien määrä rajattu eli suljettu veikkaus, ei ongelmia pitäisi olla. Nyt meitä on kuusi samasta työhuoneesta ja panos viisi euroa. Osallistuminen ei ole mahdollista muille. En oikein jaksa nähdä tässä ristiriitaa, ellei sitten lue lakia ja asetuksia kuin piru raamattua.
Rahapalkintoiset veikkauskisat on kaikki laittomia.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haluaisin nähdä sekä Kroatian, Englannin että Walesin jatkossa. Teoriassahän se on ihan mahdollista. Ryssien alho on tietysti kirsikka kakun päällä.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Turnauksessa on toistaiseksi tehty alle kaksi maalia keskiarvolla per ottelu - se on vähän. Ekalla kierroksella usein korostuu häviön pelko ja puolustuspelin tiiviys. Mutta eipä ole peli kamalasti avautunut. Yksi leimaa-antava piirre on ollut monen suuren suosikkijoukkueen saamattomuus maalipaikoissa. Vaikka otanta on melko pieni, on mielestäni harvinaisen moni peliä dominoinut ja aitoja maalipaikkoja luonut huippujoukkue ollut todella saamaton realisoimaan homman maalisarakkeeseen. Toivottavasti tämä muuttuu. Varsinaista suosikkia ei peliesitysten perusteella ole löytynyt, ja useinhan pelaajamateriaali, kokemus ja hyvä kokonaisuus/roolitus jyräävät jatkopeleissä. Alkulohkon tarkoitukseksi jää isoksi osaksi vain varmistaa jatkopaikka ja hioa peliä paremmaksi.

Lähtökohtiin nähden minut on positiivisesti yllättänyt Englanti, Kroatia ja Wales. Itävallalta ja Venäjältä olen odottanut enemmän. Mites teillä muilla noi mielipiteet?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Englannin pallottelu ollut loistavaa, maalinteko ei. Sveitsi, Kroatia, Unkari ja Islanti ovat olleet meikäläisen valopilkkuja, Belgia pieni pettymys.

Toivottavasti Portugali tippuu ja Puola porskuttaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Maaleja tuli toki alkuunkin vähän, ja nyt kolmoskierroksella keskiarvoa taitaa painaa entisestään alas turnausjärjestelmä, jossa maaliton tasapeli kelpaa aika monelle aika hyvin.

Venäjältä en odottanut mitään, mutta Itävallalta kyllä. Se on ollut pettymys. Unkarin piti olla heittopussi, mutta taisi lohkossaan varmistaa jatkon ensimmäisenä. Islantilaisia on vähän pakko sympatiseerata, mutta olihan se roiskiminen Portugalia vastaan aika karmaisevaa.

Saksa on ollut minusta aika hyvä, mutta näyttää kärsivän maailmanluokan keskushyökkääjän puutteesta ja Müllerin ehtymättömältä näyttäneen arvokisatuurin loppumisesta. Espanja on ollut myös taas ihan hieno. Ehkä sitäkin ennakkokaavailujen mukaan koskeneeseen hyökkääjäongelmaankin ollaan saamassa ratkaisua, kun onnistuivat Turkkia vastaan niinkin hyvin. Tosin Turkki on vähän huono mittari, sen verran ansiokkaasti ne taas toteuttavat kansallisia kliseitä.

Perinteisistä suurmaista Italia on minusta ollut varsin vakuuttava, ja jotenkin perinteisesti kun loppupelit alkavat, Italiaa ei varmaan kukaan halua vastaansa. Belgiasta ei vieläkään ota selvää, ja Portugali on ainakin toistaiseksi tehnyt hyvin ansiokkaasti portugalit: tilastojen valossa ne on moraalisia voittajia, tosimaailmassa eivät. Melekin luulisi, että pakkohan sen verkon on alkaa heilua kohtapuolin, mutta mene ja tiedä. Piti Figonkin ikäluokan mennä helposti mestaruuteen.

Wales on pärjännyt paremmin kuin olisin arvannut, vaikka vastus on ehkä ollut vähän heikko. Samasta syystä en Englannistakaan ole ihan varma, vaikka Clynen peli aika hauskaa seurattavaa eilen olikin. Ehkä joskus pääsee avaukseenkin?

Ranska on vahva kotonaan, ehkä Ylermi vie veikattuaan sitä mestariksi. Minun veikkaamani Saksa on kyllä hyvä, mutta ei ehkä sittenkään näytä ihan mestarilta. Sen sijaan toistaiseksi nähdyn perusteella minun satsaamiseni Espanjaan näyttää paremmalta kuin Yllen usko Puolaan. Nihkeä 1-0 Pohjois-Irlannista ei vakuuta (Saksan nollaaminen sen sijaan kyllä, ja vie myös uskoa Saksaan), mutta olisin sieltä odottanut sitä kisoista toistaiseksi puuttunutta sankarikärkeä. Kenestä vuoden 2016 Schillaci?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Espanja on mestari ellei Italia rankuilla ohi tai Payetin hurmos jatku myös kovia maita vastaan. Tietty toivoisin että Englannin ketsuppipurkki aukeaisi, mutta usko ei ole vahva.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Saksa on kyllä ollut myös pelillinen pettymys.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Espanjaa vastaan puhuu toisaalta myös se, että pelipaidoista päätellen jokaiselle Espanjan pelaajall2 on pudonnut makkaraperunat kaikilla mausteilla rinnuksille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mitä vattua tapahtui Italialle? Ei kiinnostanut?

Piti mennä nukkumaan ajoissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onko noi mun veikkaus-top4 nyt sitten kaikki samalla puolella kaaviota? Ja vielä Italiakin siellä? Kaikkea sitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Onko noi mun veikkaus-top4 nyt sitten kaikki samalla puolella kaaviota? Ja vielä Italiakin siellä? Kaikkea sitä.
Musta on jokseenkin mahtavaa, että ensin tippuu joko Italia tai Espanja ja sitten palkkioksi väännöstä saa vastaan Saksan. Nyt voi jo alkaa toivoa Wales-Englanti finaalia!
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nää on kyllä tosi vaikeita.

Sveitsin ja Puolan pelejä olen nähnyt vähän heikosti, mutta molemmat lienevät ihan perushyviä joukkueita. Puola jatkoon tästä parista?

Portugalilla on olut ehkä kisojen huonoin tuuri, vaikka ovat pelanneet ihan kohtuullisesti. Kroatia ollut taas kisojen parhaimmistoa, vaikka sekosivatkin Tsekkiä vastaan. Toisaalta voitto Espanjasta ilman Modricia. Kaavion tämän puolen moraalinen finaali heti ensimmäisellä kierroksella. Miten käy? Portugali vihdoin lentoon ja jatkoon?

Wales - P-Irlanti: Wales on pelannut kai ihan hallitusti, jatkoon siis.

Unkarin tuuri loppuu, Belgia jatkoon.

Saksa lyö Slovakian, mutta miten käy Italian ja Espanjan välillä? Kai se nyt kuitenkin on Espanja?

Ranska voittaa Irlannin ja Englanti Islannin.

Näin kaavion tosielle puolelle saadaan mahtavat puolivälierät: Saksa-Espanja ja Ranska-Englanti. Niistä Saksa ja Ranska välierään, ja Saksa sitten voittamaan finaalia.

Kaavion tosiella puolella on kimurantimpaa. Portugali lähettää puolalaiset kotiin, ja voittaa vielä Walesin pudottaneen Belgiankin, jolloin Ronaldon surkuhupaisasti alkaneesta kisataipaleesta kehkeytyykin aikamoinen tarina kun vie maansa finaaliin. Siellä Saksa on kuitenkin parempi.

No ni, nyt teidän ei tarvitse enää jännittää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Huonoa tuuria kaavioissa, että Saksa ja Italia kohtaa tällä kertaa turhan aikaisin, vaikka molemmat hoiti alkulohkonsa kunnialla. Molempien joukkueiden pelejä on kuitenkin ollut kiva seurata. Puolustus on ollu molemmilla todella vahva ja hyökkäys on saanut riittävän määrän maaleja tehtyä. Ihan sama kumpi menee jatkoon joukkueiden keskinäisestä kohtaamisesta, kun kumpikin näyttää riittävän vahvalta mestaruuden voittamiseen. Optimi olisi toki ollut, että keskinäinen kohtaaminen olisi tullut vasta finaalissa.

Mulla on myös ollut tapana symppailla skandinaaveja, silloin kun eivät ole varsinaisia suosikkejani vastaan, joten Islannin menestystä on ollut kiva seurata. Islannin eilinen voitto oli makea ja kirjoitti taas uuden luvun Englannin surullisen kuuluisaan arvokisahistoriaan. Toivottavasti toivottavasti saavat vielä Ranskan kaadettua ja etenevät em pronssille :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: EM-veikkaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Joo, Saksa ja Italia ovat vakuuttaneet eniten tähän asti. Ranska seuraavana ja sitten onkin hiljaista. Eihän tälle karsintasysteemille mitään voi, jossa siis voi varsinkin alkulohkojen pientenkin yllätysten johdosta nähdä moraalisia finaaleja ennen varsinaista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin