Uusi ahkerampi urheilusäie

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14864
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kaikki tuollaiset 250+ sivua ketjut tekee samaa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kiviä taskuun!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Huhtikuun lopusta tullut pyörällä noin 2600km. Ensimaantiepyörä Bianchi vaihtui pätevempään Ridley Noahiin (Ultegran osat). Ostin tämän käytettynä, hiilikuiturunko, vähän jo aero-tyyppinen. Ylämäissä huomaa eron vanhaan parhaiten ylämäissä, missä vauhti tuntuu "kiihtyvän".

Muutin samalla ajoasentoa pitemmän stemmin avustuksella matalammalle. Enää ei niska juuri väsy ja kipeydy dropilta pidempään ajaessa. Keskari on noussut tasaisesti, koska olen ehtinyt säännöllisesti noin joka toinen päivä lenkkejä tekemään.

Nyt kulkee maantiellä jo melko helposti 30 km/h. Eilen tytön ollessa Kaukajärvellä kuorossa sotkin 35km 31,5:n keskarilla. Oli kovatempoinen lenkki, eikä taajamarajoitteita juurikaan. Pitempiä lenkkejä ei juuri ole poljettu. Pari kolmetuntista kasivitosta ja sitten paljon parituntisia ja lyhyempiä. Myös jonkin verran työmatkaa (10km). Jossain vaiheessa täytyy siirtyä ilmeisesti sisälle ajamaan, kunnes talvi ja hiihtokausi koittaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joku aerobinen laji pitäisi keksiä, mutta kaikki on niin pirun tylsiä tai vammat estää. Jos olkapää ei olisi paskana niin menisin tankotanssiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

Bluntly kirjoitti:Joku aerobinen laji pitäisi keksiä, mutta kaikki on niin pirun tylsiä tai vammat estää. Jos olkapää ei olisi paskana niin menisin tankotanssiin.
Isolle miehelle suosittelen rullaluistelua tai fillaria (joko maantie tai maasto-), talvella murtsikkaa.
+ raitista ilmaa
+ näkee muutakin kuin uimahallin kaakelit
+ molemmat alaraajojen nivelille ystävällisiä
+ kaikkiin näihin aloitussijoitus on varsin maltillinen kun tekee taustatyöt ja jaksaa nähdä vaivaa hyvien käytettyjen etsimiseen. Tietysti mihin tahansa harrastukseen saa menemään kaikki+100 -rahat, jos vain antaa kauppiaan ja hypen viedä. Esim oma maantiepyörä löytyi useamman viikon etsimisen jälkeen 400 eurolla. Toistakymmentä vuotta vanha, mutta maalipinta on lähes priima, tekniikka täysin huollettu ja toimii paremmin kuin kesällä vuokraamassani täysin uudessa kalustossa. Ja yli satakiloisen aloittelijan on täysin turhaa maksaa jostain 7-kiloisesta hifi-scifi-hiilikuitu-maantieohjuksesta. Jos sitä painoa pitää jostain saada pois niin miehestä itsestään ensin, ruvetaan sitten tarkistelemaan työkalun komponenttien painoja.

Oma tie kuntoilijaksi oli pitkä, kiitos koululiikunnan joka tuhosi kaiken mielenkiinnon koko hommaan. Sit kun aikuisena varovasti kokeilli omaan tahtiin, vittujakaan välittämättä siitä mitä kanssaharrastajat varusteista tms ajattelee niin onhan joku murtsikka nyt aivan perkeleen mukavaa hommaa. Ja voin luvata että oli pyöräilytaustasi mikä tahansa, kun eka kerran kokeillet säädöissään olevaa ja sopivan kokoista maantiekiitäjää - se on menoa.

Omat fillarikilsat vielä maltilliset - kaluston puute tavallaan haittaa ja onhan tossa sivussa luisteltukin - mutta toukokuusta tähän päivään 750km nyt kuitenkin, tällä vkolla 160km. Varovainen tavoite olis tuplata toi ennen lumien tuloa.
Amazing shit happens!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Minä suosittelen kaikille Crossfittia. Siinä tulee kivasti kaikki treenit yhes koos!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Aerobinenkin?
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Fillarointi keikkuu kategorioiden 'saatanan tylsää' ja 'vitun tylsää' välillä. Ei jatkoon.

Ja crossfitneshän on aerobista. Hirveällä vauhdilla ja epäpuhtailla tekniikoilla ultrapitkiä sarjoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:Fillarointi keikkuu kategorioiden 'saatanan tylsää' ja 'vitun tylsää' välillä. Ei jatkoon.
Mä suosin maastopyöräilyä, just ton tylsistymisen välttämiseksi. Sopivilla metsäpoluilla joutuu kokoajan keskittymään tekemiseen. Mutta kyllä tuokin alkaisi tympiä, jos olisi ainoa laji, minkä takia käyn myös juoksemassa pallon perässä + rullaluistelen + potkin lonkkarilla + sitten kaikki muu mitä tulee puuhasteltua.

Kyllä mä salillakin meinaan tylsistyä. Tosi vaikea motivoitua yli 6 toiston sarjoihin. 10 on kyllä ihan maksimi. Useammin kuin kerran viikossa ei jaksa käydä kuin muutaman kuukauden. Kerran viikossakaan tahdilla ei näköjään jaksa koko vuotta säännöllisesti käydä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti:Fillarointi keikkuu kategorioiden 'saatanan tylsää' ja 'vitun tylsää' välillä. Ei jatkoon.

Ja crossfitneshän on aerobista. Hirveällä vauhdilla ja epäpuhtailla tekniikoilla ultrapitkiä sarjoja.
Sä suhtaudut apuun "vähän" huonolla tavalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, ensimmäinen ajatus oli, että Gattacako se siellä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25359
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mä joskus tein aerobista niin, että salin juoksumatolla kävelin ripeästi ja luin koko ajan samalla nettiä kännyllä. Eli jos netissä roikkuminen riittää viemään tylsyyden pois, niin toi toimii. Lisäksi voi tietysti vielä kuunnella musiikkiakin jos haluaa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 02.09.2016 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21131
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Teit tuota ennen kuin pokemonittajat tekivät siitä valtavirtaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25359
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joo, olen hipsteri :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Sä suhtaudut apuun "vähän" huonolla tavalla.
Toisaalta, jos kysellään ideoita lajeista, jotka ei olis luonteeltaan monotonisia, niin ei kannattaisi ehdottaa luonteeltaan monotonisia lajeja, vaikka itse niiden parissa viihtyisikin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ "monotoninen" ja "tylsä" eivät välttämättä tarkoita samaa asiaa.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

KKK kirjoitti:^ "monotoninen" ja "tylsä" eivät välttämättä tarkoita samaa asiaa.
Tylsyys on jokaisen omassa päässä. Aerobiset lajit nyt tuppaavat olla monotonisia, mutta tätä kaavaa voi rikkoa vaikkapa lajilla, jossa maisema vaihtuu tiuhasti. Toki on olemassa aerobisia joukkuelajeja, mutta herra mörökölli ei taida muista ihmisistä juuri välittää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Aerobiset lajit nyt tuppaavat olla monotonisia.
Jep. On myös paljon ihmisiä, joita niiden lajien fyysisyys kiehtoo. B selvästi halusi jotain muuta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti:Mä suosin maastopyöräilyä...
Tämä olisi, mutta kärsin melko huonosti kehittyneestä tasapainoaistista. Tuo puute tuppaa sattumaan tässä lajissa.
Vagabondo kirjoitti:Kyllä mä salillakin meinaan tylsistyä.
Onnekseni tämä ei vaivaa meikäläistä. Harkitsen siirtymista neljästä viiteen käyntikertaan viikossa.
Ylermi Ylihankala kirjoitti:...herra mörökölli ei taida muista ihmisistä juuri välittää.
Toivon ihmiskunnan kuolemaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Mä suosin maastopyöräilyä...
Tämä olisi, mutta kärsin melko huonosti kehittyneestä tasapainoaistista. Tuo puute tuppaa sattumaan tässä lajissa.
No ei toi laji oo sen suhteen pahin mahdollinen. Ainakin mulla kaikki merkittävät kaatumiset on tulleet tilanteista, joissa on kuvitellut eturenkaan nousevan esteen yli, mutta ei nousekaan ja lentää itse ohjaustangon yli.

Mutta jos tasapainohommatkaan ei käy, niin vaihtoehtojen määrä kutistuu. Mites joku seinäkiipeily?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Telinevoimistelu! Siellä on voimasta hyötyä, toki olkapäät voi osassa toimintoja vaivata. Myös (kunto)nyrkkeily on kivaa ja monipuolista. Maastopyöräilyä suosittelen kokeilemaan tasapainoennakkoluuloista huolimatta. Ensinnäkin se on hyvä paikka kehittää sitä, ja toiseksi maastoa ja vauhtia voi vaihdella osaamisen mukaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25359
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Telinevoimistelu!
Tankotanssi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti:... Jos olkapää ei olisi paskana niin menisin tankotanssiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25359
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:

Mä ainakin laittaisin vitosen sun stringeihin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14864
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti::sir:

Mä ainakin laittaisin vitosen sun stringeihin!
Ja 10 kaljan jäljeen tarjoasit rahaa pyllystä.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin