Uusi ahkerampi urheilusäie

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Maantipyöräkengästä, joka noin 4 vuotta vanha, meni boa- kiinnityksen vaijeri poikki. Scottin kenkä on muutoin hyväkuntoinen, joten aloin selvittää, onko uutta kenkää pakko ostaa vai voisiko kiinnityksen itse tai liikkeessä korjata. Ilokseni selvisi, että boa:lla on oma ILMAINEN huoltopalvelu, kun lähettää tiedot kuvineen. Eli @ sinne ja ilmaiseksi toimitetaan asiakkaalle uusi boa- kiinnityssetti. Mukana tuli myös video uuden kiinnittämisestä. Tällainen ilmainen ja ainainen takuuhuoltosysteemi on kyllä eri hieno juttu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Ilmaiseksi, kielemme kaunein sana.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taas noussut Mieleen kotikuntoilulaitteen hankkiminen. Tilanpuute hankaloittaa asiaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Minua kiinnostaa aika harvat urheilulajit ja Urheiluruudussa on nykyään vallan hirveästi roskaa

Kertoi teille

HELMINEN TURSKAINEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tarvitsisin liikuntakaverin. En vaan pysty aloittamaan urheilullista elämää yksin, olen liian urautunut ja laiska. Aina on tekosyy olla menemättä ja tekemättä ja lykkään ajatuksenkin liikunnasta johonkin muelen uumeniin. Rima on alhaalla, kävelylenkkejä, kotijoogaa tai -jumppaa, työajalla salille crosstraineriin tai soutamaan. Myös plogging tulisi kyseeseen.

Mä en vaan kykene yksin. Odottelen siis, että joku into iskisi, mikä tapahtui kerran melkein 10 vuotta sitten ja kesti kolmisen vuotta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homostelin puoli tuntia hotellin mikälietreinerillä, jossa siis istutaan ja poljetaan. Nopeasti tajusin, että järjetön keksintö. Muutoin liikkunut viikon joka päivä yhtä lepopäivää vaille. Punttia ja juoksumattoa. Tunti tai reilu. En usko, että hyvä punttikunto on laskenut, vaikkei kaikkea salilta löydykään. Huomenna vois rantabulevardilla reipastella, ettei liikaa puuduta salitouhu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

Ekaa kertaa since I dont remember when viisi urhistelukertaa viikon sisällä. Kahdesti puntilla, kaksi fillarilenkkiä ja palauttava kammenpyöritys trainerilla. Eilenkin cyclolla vastatuulessa 73km ja jalat tänään hämmästyttävän tuoreen tuntuiset. Ikäänkuin vasta nyt alkaisi sairastumista edeltävä kunto löytyä. Kyllä siihen jumalauta sitten menikin aikaa.

Erityisesti salilla riehuminen ja säkin pieksentä ovat vieneet suurimman osan selkäkivuista pois. Mitä nyt oikea käsi on edelleen paskana, huonon lyöntitekniikan takia. Ostin siteet ja kunnon säkkihanskat, ei sitä viitsi työkalujaan rikkoa. Kädetön tietotyöläinen ei montaa tuntia laskutettavaa päivässä tee, näissä meikäläisen työkaluissa ei vielä puheohjausta ole.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tampereella on yllättävän aikaisin harjattu kelvit jotenkin puhtaiksi. Parisen viikkoa keskimääräistä aikaisemmin. Pitää varmaan käydä pikaisesti maantielenkillä ennenkuin peeveen tarkka-ampujat ampuvat poikkeuslain nojalla ulkonaliikkumiskiellon rikkomisesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kadonneen kävelykunnon metsästyksessä on ikävä pirulainen: vastatuuli. Viimassa alkaa aina silmät vuotamaan hemmetisti, eikä näe mitään.

Lisäksi luurin kuulokeadapteri lopetti toimintansa ja ikivanhat bluutööttisangat eivät paritelleet.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

Sali meni kiinni, joten vähän on taantunut tämä hyvin alkanut kuntoilukevät. Fillarointia tehdään kyllä säännöllisesti, männä viikolla tuutattiin Stravaan kovaa segmenttiä maantiellä. Itse en noita yleensä harrasta, vähän semmoista aikuisten pokemonia miusta, mutta pakko myöntää että pieni mielihyvä että nopeimman 1/6 joukkoon päästiin mainitulla 15km pätkällä.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä en ole vielä pyöräillyt pihalla. Ehkä tänään tai huomenna, jos vaan ehtii. Pikahuollon tein eilen, joten sen puolesta onnistuis. Saateri, kun on luvannut sadetta illaksi. Ehkä mä sitten taivun tekemään ekan lenkin vaikka pienessä sateessa, koska lämpöä kuitenkin on riittävästi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

Huvitti kun fillarointia harrastava kollega ihmetteli meidän 90km lenkkejä +2..+4 -asteessa. Eihän tuo jumatsuikka vaadi kuin oikean asenteen ja hiihtokampetta päälle. Softcell-hiihtorotsi menee ihan hyvin kun huomioi että yläkroppa tarvii ulkolämpötilaan nähden enemmän fyllinkiä kuin samalla kelillä hiihtäessä.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kelien lämmettyä navakoita tuulia uhmaten on tullut tullut 1,5-2h maantielenkkejä tehtyä. Pitkälti samoja reittejä kuin vuosikausia, koska parempia ei ole saatavilla. Kunto ja lihaskestävyys kun nousee, niin sykkeiden ja väsymisen hallinta tietenkin kasvaa. Koska mulla on muihin pyöräilijöihin ja koiranulkoiluttajiin nähden kova vauhti, joudun heitä huomioimaan erityisesti.

Käytänkin välillä ehkä vähän itsekkäästi maantienlaitoja, vaikka pyörätie olisi vieressä. En tiedä onko korona muuttanut ihmisten käytöstä pyöräteillä leväperäisempään suuntaan, koska kadut ovat tyhjempiä ja näin ollen antavat itselleen luvan toimia kuin ellun kanat. Nimittäin pienryhmät usein peittävät kelvin koko leveydellään, kapulaa katsotaan pyöräillessä eikä vastaa tuleviin kiinnitetä riittävästi huomioita. Olen joutunut hyvissä ajoin huutelemaan varokaavähän huomattavasti aiempaa enemmän.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

Komppaan kollegojen havaintoa. Suurin osa koiranulkoiluTTAmista (koira määrää tahdin), lapsiperheistä ja kännykkäzombeista seikkailee kelvillä aivan miten sattuu. Liikutaan sivusuunnassa, ei havainnoida lainkaan ympäristöä. Siksi ajelen itsekin mieluiten maantien laitaa suosiolla.

Tosin siellä on sitten autoilijoiden maalitauluna, mutta täytyy näemmä valita joutuuko hirtetyksi vai ammutuksi. Osalle autoilijoista maantiepyöräilijä on näemmä semmoinen perkele, jota pitää kouluttaa esim ajamalla alle metrin päästä satasta ohi. Vertailu Espanjaan - mutkaisella vuoristotiellä autoletka odottaa kiltisti pyöräilijän perässä turvallista ohituspaikkaa. Ei töötöttelyä, keskisormea eikä tapon yrityksiä.

Jokaiselle kansalaiselle tekisi hyvää liikkua liikenteessä auton ja apostolinkyydin lisäksi myös nopealla maantiepyörällä, prätkällä ja rullaluistimilla. Tuo kummasti perspektiiviä siihen mitkä uhat juuri sinun tienkäyttäjäryhmääsi kohdistuvat. Lisäksi siinä saattaisi vahingossa oppia ottamaan muitakin tienkäyttäjiä paremmin huomioon.

Kyllä, olen tietoinen että minä olen se joka takaapäin kovaa vauhtia lähestyessä väistämisvelvollinen. Mutta paljonpa siitä iloa on jos edelläoleva ohitettava hyppää yhtäkkiä eteen.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Juu, ei nyt joka lenkillä, mutta kerran ehkä viikossa joku autoilija tööttää. Hetken se vähän vituttaa, mutta kuten totesit - valintoja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

Setänarinaa tähän jatkoksi vielä - ne v*tun fleksit nyt äkkiä pois koiran ulkoiluttajilta.

Ei ole yksi ei kymmenenkään kertaa, kun olen bongannut koiranulkoiluttaman (ei, tuossa ei ole typoa) tuijottamassa kännykkää tai varpaankärkiään, koira on 5-10 metrin narussa tekemässä mitä tykkää. Kerran sain nippa nappa oman koiran pelastettua kun löysässä fleksissä ollut rotikka hyökkäsi sen kimppuun - olimme jalkamiehinä. Useita kertoja pyöräillessä rakit tekevät hyökkäysyrityksiä - otan yleensä toisen klossin auki valmiiksi että yllän potkaisemaan koiraa jos se tulee oikeasti kiinni. Kertaalleen menettänyt etuhampaita siksi, että akka oli päästänyt piskinsä kelvin yli ohuen mustan fleksinarun päähän niin että se meni koko väylän poikki. Siihen sitten rullaluistimilla - ei ollut mitään toivoa havaita ajoissa eikä väistää.

Kevyen liikenteen väylän käyttäjät - käyttäkää päätänne. Siellä tulee noudattaa liikennesääntöjä ja maalaisjärkeä ihan-niinkuin-autoa-ajaessakin.
Minä lupaan (jatkossakin) soittaa kelloa tai ilmoittaa muuten lähestymisestäni maantiepyörällä/rullaluistimilla.

Ja teille autoilijoille joita me "sukkahousuhomot" pännimme - tervetuloa kokeilemaan lajia itse. Otetaan 25mm renkaaseen 7 baria painetta ja alle töyssyinen, täynnä tappajasepeliä ja halkeamia oleva hoitamaton kevyen liikenteen väylä vs tasainen tienpiennar jossa ei tarvitse puikkelehtia lastenvaunujen, koirien, kissojen ja häröilevien teinien seassa. Kumpaa itse ajaisit?
Amazing shit happens!
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Talvipyöräily olisi ilmeisesti joidenkin mielestä myös kiellettyä. Yksi talvi sain jatkuvaa tööttäily perästä, kun viereisellä kevyenliikenteen väylällä oli 15 cm jäätynyttä sohjoa urineen. Ihan mahdoton tehtävä tavallisellakin polkupyörällä.

Nyt kun olen tehnyt etätöitä ja vain välillä kävellyt korttelin ympäri, huomasi jo kuinka paskaan kuntoon menee. Piti mennä töihin siirtelemän pari serveriä eri rakennukseen. Hiki valui kun konttasi pöydän alla kytkemässä johtoja.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

^Sanokaapas viisaammat - evoluutioteoriaan peilaten. Millä tavalla lajin säilymiselle on eduksi se, että ravinnon saannin vähetessä lihakset käytetään ensiksi energiaksi ja sitten vasta rasva? Hämmästelin tätä syöpävuonna. Kun ravintola ei imeytynyt enää entiseen tapaan, kuihduin hetkessä parikymmentä kiloa. Ennen suht lihaksikkaat reidet olivat hetkessä pelkkää luuta ja nahkaa.

Sanoohan sen maalaisjärkikin että Siperian aroilla jaksaisi juosta puhvelin perässä tai tiikeriä karkuun paremmin, jos kropassa oli lihasta jäljellä.

Tietty jos tässä on takana jotain sellaista että "nyt otetaan miehestä mittaa, jos haluat oikeasti pitää lihaksesi, tee jumalauta töitä niiden eteen" niin sitten ilmiö näyttäytyy ymmärrettävä. Tällä tavallahan laiskimukset karsiutuivat geenipoolista.
Amazing shit happens!
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6681
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja aasi »

^ Energiankulutus vähenee kun lihakset vähenee. Ne varmaan pysyis tallessa jos niitä puhveleita saisi kiinni.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti: 24.04.2020 7:01 ^Sanokaapas viisaammat - evoluutioteoriaan peilaten. Millä tavalla lajin säilymiselle on eduksi se, että ravinnon saannin vähetessä lihakset käytetään ensiksi energiaksi ja sitten vasta rasva? Hämmästelin tätä syöpävuonna. Kun ravintola ei imeytynyt enää entiseen tapaan, kuihduin hetkessä parikymmentä kiloa. Ennen suht lihaksikkaat reidet olivat hetkessä pelkkää luuta ja nahkaa.

Sanoohan sen maalaisjärkikin että Siperian aroilla jaksaisi juosta puhvelin perässä tai tiikeriä karkuun paremmin, jos kropassa oli lihasta jäljellä.

Tietty jos tässä on takana jotain sellaista että "nyt otetaan miehestä mittaa, jos haluat oikeasti pitää lihaksesi, tee jumalauta töitä niiden eteen" niin sitten ilmiö näyttäytyy ymmärrettävä. Tällä tavallahan laiskimukset karsiutuivat geenipoolista.
Jos elimistö saa rasvaa niukasti, aivojen toiminnan suojaaminen on prioriteetti. Aivot tarvitsevat rasvaa. Lihasten atrofiaan vaikuttaa myös moni muu asia kuin tarjolla oleva ravinto.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

KKK kirjoitti: 23.04.2020 12:42 Setänarinaa tähän jatkoksi vielä - ne v*tun fleksit nyt äkkiä pois koiran ulkoiluttajilta.

...

Ja teille autoilijoille joita me "sukkahousuhomot" pännimme...
Hear hear. Koiranulkoiluttamat pitäisi lailla kieltää :hep:

Tää pyöräilijäviha on outo ilmiö. Itse totuin niihin keskieuroopassa, jossa autoilijat kohteli niitä kunnioittavasti. Kai se on maantiepyöräilykulttuurin puute täällä Suomessa mikä vaikuttaa. Tuntuu, että laji on kasvattanut suosiotaan reilusti viimeisen 10 vuoden aikana.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon ottanut tavaksi rinkuttaa kelloa jokaisen koiranulkoiluttajan, rivikävelijän, lapsiperheen ja muun epävakaasti tietä tukkivan seurueen kohdalla, jos en ole muuten ollut varma siitä, että ovat rekisteröineet takaa tulevan pyöräilijän. Yllättävän moni kiittää.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yritin aluksi olla rakentava asian esittäessäni. Ymmärrän kyllä eri tienkäyttäjien näkökulmat, sitä toivoisi jokaiselle. Ymmärrän myös, että jollekin yksittäinen koiralenkki on niin mullistava ja ainutkertainen tapahtumaketju, että korona-ahdistuksessa päässä pyryttää ja se näkyy suorituksessa.

Asia voi hyvinkin pitkälti selittyä sillä, että kun et ole harrastanut lajia maantiepyöräily, jossa matkanopeus on tyypillisesti se kolmekymppiä, niin et muuna tienkäyttäjänä vaan pysty mieltämään mitä kaikkea siihen silloin liittyy. Muistutan tässä, että maantiepyöräily on Suomessa laillista ja sosiaalisterveydellisistä syistä mainio harrastus lähes kenelle tahansa. On varsin kivuliasta varoa ja pelätä lähes koko ajan jotakin. Yllättäviä tilanteita tulee eteen jo nopeudesta johtuen suhteellisen paljon. Vaikka ajat laillisesti yrittäen nauttia harrastuksestasi, aika moni asia ja kanssaliikkuja ei tue tätä. Viime lenkillä mm. meinasin jäädä TKL:n kääntyvän bussin alle, vaikka tulin ylämäkinopeudella suoraan etuajo-oikeutettuna ajaen.

Suomen liikennekulttuuri ei tällä hetkellä tue ollenkaan maantiepyöräilyä.

Käytän siis vastoin lain ortodoksista henkeä huomattavan paljon maantien laitoja, vaikka pyörätie olisi vieressä. Oman ja muiden turvallisuuden vuoksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

McJanne kirjoitti: 24.04.2020 14:00 Aidossa kortsuraketissa ei ole kelloa, valoa eikä heijastimia.
Eikä kuskilla säärikarvoja. Siksi olen mieluummin tässäkin asiassa oman polkuni kulkija. Tosin syövän jälkeen karvankasvu on (onneksi) siirtynyt päähän, joten jalat on pelkän ajoviiman vaikutuksesta varsin siloiset.

Silläkin uhalla että manaan onnettomuutta päälleni, kausi on alkanut aika mukavasti. Polarin älyttömyyskello valhettelee että kunto olisi paras sitten sairastumisen eikä kokemusasiantuntija ole tästä eri mieltä. Vielä kun malttaisi pitää polkiessa sykkeet pk:lla - mutta kun se on vauhtia rakastavalle setämiehelle niin helevetin vaikiaa. Pelkän polkemisen vastapainoksi olen kaivanut sauvat ja rullat kaapista, että keskipakka ja yläkroppakin saisivat välillä tehdä aktiivisesti töitä. Neljän-viiden tunnin kammenpyörityssessiot käyvät näetsen selän päälle.
Amazing shit happens!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jotenkin poikani suhde urheiluun ja tietokoneisiin muistuttaa enemmän veljeäni kuin minua, eikä hän näin ole oikein löytänyt vielä omaa lajiaan ja säännöllisen harjoittelun mielekkyyttä. Salibandy on ainoa mitä on suostunut harrastamaan seurassa ja sekin jäi yhden vuoden jälkeen. Nyt on kuitenkin saatu käytyä pari kuukautta pyöräilemässä 3krt/vko, kun lupauduin maksamaan hänelle palkkaa siitä 10€/vko. Nyt kun polkutekniikka ja kunto on parantunut, niin poika alkaa löytämään maastopyöräilyn riemun ja oli eilisen lenkin jälkeen ihan innoissaan ajamisestaan. Urheilijaa pojasta ei tule, mutta kun saisi opetettua siitä kuntoliikkujan, niin olisin tyytyväinen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin