Uusi ahkerampi urheilusäie

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Diddley Bow
Kitisijä

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Aamupäivällä kävin pienen kävelylenkin tunnustellakseni miltä tuntuu. Just tulin 12 km luistelulenkiltä. Just enempää en olisi jaksanutkaan.
Who says you need to buy a guitar?

KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

80 km lenkki kakspyöräisellä viikonloppuna. Ihan kohtuuvauhti mutta ennätykset jäi toiseen kertaan. Yläkroppa väsyi melkein enempi kuin jalat
Amazing shit happens!

Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

13 viikoa reeniä takana ennen Pirkan pyöräilyn 217km (+ siiirtymät). Kolme vikaa viikkoa ollut ylirasitusta, mut toivon et tämä lopun keveys ja lepo aikaansaavat ns. superkompensaation. Reilu kuusi tuntia reeniä tuli viikkoa kohden, mutta vain kaksi yli kahden tunnin lenkkiä eli kaksi kolmetuntista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.

Ylermi Ylihankala
Kitisijä

^ Hyvin meni. Pääosin tosi kevyttä. Loppupuolella mäet jo painoivat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.

exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Odottelinkin rapsaa. Hankin eilen itselleni jumiset etureidet että voin viettää tätä päivää samassa tunnelmassa PP:n osallistujien kanssa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.

Ylermi Ylihankala
Kitisijä

^ Paljon oppia tuli myös esmes siitä, miten ja missä ryhmässä kannattaa ajaa. Pari pikku omaakivaakin tuli eli 130:n kohdalla irtos ketjut ja jouduin tinttaamaan kolme minuuttia melko täysillä, sitten kolmannella eli vikalla tauolla myöhästyin lähdöstä, kun en kuullut huutoa. Siinä sitten menikin kauan toipuessa kiinniajosta. Loppuosa Muroleen mäissä oli vähän raskasta, kun olin perälautana jojossa, jossa lienee yhtä työlästä kuin vetomiehenäkin. Suurin osa oli kuitenkin, kuten esmes kolme ekaa tuntia kevyttä rullailua, sellaista se ryhmäajo on pääsääntöisesti. Aika muuten kului tosi joutuisasti, juttelin kanssapyöräilijöiden kanssa ja keskityin ryhmäajoon. Mukava kokemus, vaikka opinkin sen, että energiageeleistä tulee kuvottava olo.

Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Olin kaverin kanssa vauhdikkaammalla pyörälenkillä, 54,4 km ja keskari 32,5 km/h. En olekaan noin kovaa ennen pidempää matkaa polkenut.

KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

Fillaroinnissa oli snadi tauko pallileikkauksen ja arkikiireiden takia mutta nyt mennään taas. Lauantaina meni jo eka lenkki tasan 90 rpm kampikierroksilla ja 31 kmh keskalla, tähän alkaa näemmä tottua pikkuhiljaa.

Ei jaksa stressata, elämässä on ny kaikenlaista meneillään muutenkin niin paljon, että en rupea itselleni ongelmaa tekemään siitä jos joku lenkki jää polkematta. Fiiliksen mukaan, säätänä! :D
Amazing shit happens!

Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Aika aktiivisesti eli joka toinen päivä noin olen pyöräillyt edelleen Pirkan jälkeen. Monta reipasta lenkkiä ulkona on tehty ja olen yrittänyt myös rauhallisia, joista pari tietoisesti sisällä. En silti yhtään yli parituntista ole sotkenyt. Tuntuu, että vauhdit ja samalla kunto olis kasvaneet viime kesästä ehkä 5%, paha sanoa tarkkaan. Ylihuomenna vois koittaa vetää 4x5min maksimivedot, jos työaikana ehtis. Sitten vois verrata maaliskuun tasoon ainakin. Niskahermosärky vaivannut pahasti Pirkan jälkeen. Toissa päivänä kaaduin tehdessäni uukkaria pyörätiellä ja kämmen turposi vaan ei onnneksi murtunut. Tällasia pyöräilykuulumisia. Ainiin, Touria ja Selineiden selostuksia on mukava seurata.

exsu
Kitisijä

^ Tottuko sun ahteri siihen satulaan? Mä oon nyt innostunut työmatkapyöräilemään, eikä meinaa persaus kestää edes tyynyhousuilla. Mietin pitääkö vain siedättää vai katsella toisen mallista penkkiä.

Ylermi Ylihankala
Kitisijä

exsu kirjoitti:
24.07.2017 9:41
^ Tottuko sun ahteri siihen satulaan? Mä oon nyt innostunut työmatkapyöräilemään, eikä meinaa persaus kestää edes tyynyhousuilla. Mietin pitääkö vain siedättää vai katsella toisen mallista penkkiä.
Tämä on toisaalta hyvin laaja kysymys ja keinovalikoima on monipuolinen ja runsas, mutta jos listaan muutaman pääkohdan:
- ensinnäkin, jalkojen, kämmenien ja perseen osalta suurin rasitus/paine kohdistuu jälkimmäiseen
=> osta riittävän laadukkaat "bibsit" eli olkaimelliset ja pehmustetut pyöräilyhousut, laadukkaat housut eivät hierrä mistään, unohda alkkarit alta
=> pyöräliikkeistä saa ilmaiseksi satuloita testaukseen, joten tätäkin vasten uuden sopivamman satulan hankkiminen ei ole ylivoimaista, joskin työtä eli testilenkkejä vaativaa
=> ns. bikefittingiä järjestettään liikkeissä ja muuallakin, mutta se ei ole välttämätön (itse en ole moisessa ollut, maksaa joku 200e), eli ajoasento tulee saada mahdollisimman mukavaksi pyörän säätömahdollisuuksia hyväksi käyttäen
- pyöräasento on staattinen mutta sitä tulee ehdottomasti vaihdella (kippuralla mm. otteen muutokset) vaikkapa putkella polkimista persettä kymmenen minuutin välein lomittaen

Lopuksi, ongelmasi on hyvin yleinen ja edes siedätyshoidolla siitä ei pääse kokonaan eroon. Voin tarpeen tullen antaa yyveellä tarkempia ohjeita, siis sellaisia, joita tässä itse on ehtinyt oppimaan.

exsu
Kitisijä

Tänks!

Mähän ajan tätä työmatkaa tuolla mun metsäpyörällä, kumeissa on vaan enemmän ilmaa kuin ryteikössä. Ei siis mikään kevein kaveri, mutta tällä matkalle (Herwood-Tammela) ihan riittävä. Ajoasentoa on säädelty (metsäsopivaksi) paikallisten maastopyöräharrastajien kanssa, ja sen pitäis olla ihan jees. Pyöräilypöksyt on molemmat myös maastomallia, pitää ehkä harkita kaupunkiversioita kaveriksi.

Ollaan lähdössä perheretkelle Ahvenanmaalle polkemaan parin viikon päästä. Siellä eri mallinen satula (ja pyörä), pitää katsoa miten sen kanssa sujuu.

Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Edelleen joku mielekäs harraste hakusessa.

Voisi kokeilla golfia jos tuo olkapää vihdoinkin kestäisi. Siinä yhdistyisi kaikki hyvät puolet, silmitön väkivalta yhdistettynä voimalajiin ja pidempikestoiseen kävelyyn.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.

aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mulla auttoi lähinnä munien puutumiseen penkin hyvin lievä kallistaminen eteenpäin, ihan hämmentävän pienetkin muutokset asennossa huomaa samantien.
Tasan ei mene muumit kanootissa.

exsu
Kitisijä

Tänään tuntui jo pyöräily paremmalta. Sitäpaitsi huomasin, että mulla on kankut ihan mustelmilla edellisen maastoretken jäljiltä, joten voi olla, että kipu oli osittain niistä johtuvaa. Pitää tutkia.

Käytiin eilen Helsingin Zippy- seikkailupuistossa riekkumassa. Merittävästi yksipuolisempi ja vähemmän fysiikkaa vaativa kuin Tampereen Flowpark, mutta ihan kivaa vaihtelua sekin. Suosittelen kyllä kokeilemaan, mieskin ekakertalaisena innostui jo hieman. Vielä pitäisi ainakin yksi Flow-päivä ottaa tälle kesälle kummipojan kanssa.

Ylermi Ylihankala
Kitisijä

aasi kirjoitti:
24.07.2017 16:45
Mulla auttoi lähinnä munien puutumiseen penkin hyvin lievä kallistaminen eteenpäin, ihan hämmentävän pienetkin muutokset asennossa huomaa samantien.
Parhaiten olen huomannut juuri saman seikan, kun otin Signaturesta pari uutta satulaa testiin. Eka vaikutti ekalla testilenkillä aivan horrorilta, kunnes tajusin virittäneeni sen takakenoon. Vaakasuora on hyvä lähtökohta.

exsu
Kitisijä

Ajoin tänään ilman tyynyhousuja ja ilman kipuja! Eli ongelmana olikin reissussa rähjäänyt perä. Satula saa siis jäädä.

Bluntly
Kitisijä

Kuinkahan pitkää reipasta kävelylenkkiä vanhan plösön pitäisi kyetä tapsuttelemaan ennenkuin uskaltaisi kokeilla cooperia ilman suurta sydänkohtauksen pelkoa?

So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:
10.08.2017 10:26
Kuinkahan pitkää reipasta kävelylenkkiä vanhan plösön pitäisi kyetä tapsuttelemaan ennenkuin uskaltaisi kokeilla cooperia ilman suurta sydänkohtauksen pelkoa?
Jos pystyt kävelemään pari tjntia reippaasti voit kyllä juosta 12 minuuttia.
Universaali disclaimer.

Bluntly
Kitisijä

Ei nyt mopolla mahdottomia, hölkkääminen saa riittää.

Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Harrastan kävelyä, kävelin töistä perjantain kunnniaksi Töölönlahden ympäri Hakaniemen Alkoon ja ostin sieltä neljä mielenkiintoista olutta, Kun saan vähän painoa alas niin kävelin välillä kotiin töistä, se on vain 7,8km.. Sen jälkeen korkkaan jonkun harvinaisen oluen..
Pyyhin Netikettiin..

exsu
Kitisijä

Oon saanut aika hyvin vakiinnettua toisetkin nyrkkeilytreenit viikkoon, mutta nyt on joku omituinen lihasjumi käynyt vaivaamaan. Ensin oli alaselässä semmoinen puristuskipu, jonka seurauksena pakarat puutui heti kun yritti istua, ja nyt vihloo jostain lavan alta kurjasti. Lisäksi nyrkkeilysuojausta vähän häiritsee se, ettei kyynärpäät taivu enää edessä yhteen. Ajan säästämiseksi olen mussuttanut kipulääkettä ja toivonut parasta, mutta kai se hierojalle täytyy hakeutua.

Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Aloittelen mäkitreenejä (aika tasaisella tulee muuten lenkkeiltyä), että jaksaa kesäkuussa kiipeillä vuorilla. Peruskunto on ihan kiitettävä, mutta on hyvä etukäteen treenailla mäkiä, koska lähes pelkkää nousua on sitten luvassa. Saisi kyllä tulla paremmat kelit, koska tykkään auringosta enempi kuin tällaisesta harmaasta hömpästä :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."

Stadinarska
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kreitsu kirjoitti:
29.04.2018 19:05
Aloittelen mäkitreenejä (aika tasaisella tulee muuten lenkkeiltyä), että jaksaa kesäkuussa kiipeillä vuorilla. Peruskunto on ihan kiitettävä, mutta on hyvä etukäteen treenailla mäkiä, koska lähes pelkkää nousua on sitten luvassa. Saisi kyllä tulla paremmat kelit, koska tykkään auringosta enempi kuin tällaisesta harmaasta hömpästä :P
Minulla on muuten ihan sama keino (melkein) ja tavoitekin. Tuo kiipeilysamoilu, tosin elokuussa.
Niin. Me emme tapaa vuorilla kun sinä petturi menet jo aiemmin.

MYÖS portaat ovat hyvä apu kunnon kohotukseen. Täällä Stadissa siihen on mahdollisuus mm. Paloheinässä.
Mutta myös metrossa! Hirmu korkeat portaat kannattaa kävellä ylös! Ilmaista hikeä!

KESTÄVYYSTOUKO

ja ehkä salaa Kreitsusta kiinnostunut!
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13

Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Stadinarska kirjoitti:
04.05.2018 7:56

Minulla on muuten ihan sama keino (melkein) ja tavoitekin. Tuo kiipeilysamoilu, tosin elokuussa.
Niin. Me emme tapaa vuorilla kun sinä petturi menet jo aiemmin.

MYÖS portaat ovat hyvä apu kunnon kohotukseen. Täällä Stadissa siihen on mahdollisuus mm. Paloheinässä.
Mutta myös metrossa! Hirmu korkeat portaat kannattaa kävellä ylös! Ilmaista hikeä!

KESTÄVYYSTOUKO

ja ehkä salaa Kreitsusta kiinnostunut!
No jopas, mihinkäs päin olet lähdössä nostelemaan kinttua? Itse pysyttylen täällä saarella, mutta matkaan pohjoisemmaksi, Lake Distrctille, kolmeksi viikoksi. Olen siellä ollut useita kertoja ja se on lempialueeni täällä. Wales on myös kiva ja Skotlantikin olisi, jos ei siellä aina sataisi tai olisi muuten paska keli :D

Malminkartanossa sijaitseva täyttömäki (kutsun sitä jätemäeksi, olen asunut Pitskussa ja silloin kävin siellä usein treenailemassa) on myös mainio treenauspaikka *vink vink*. Paloheinässä laskin pulkkamäkeä pentuna ja hiihdinkin, vaikka en koskaan oppinut hiihtämään kunnolla.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."

Vastaa Viestiin