Mitä huuhaata puuhaat?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Hohtaako korvakäytävässäsi Valkee? Koostuuko ravintosi Puhdistamon detox-tuotteista? Ilmianna omat huuhaapaheesi! Huuhauden voit määrittää itse.

Avaan muutamalla omalla:

Tykkään TRE- stressinpurusta ja sen tuomasta olotilasta. En ole täysin vakuuttunut toimiiko siitä syystä kuin sen "piireissä" ajatellaan toimivan, mutta plasebonakin melko harmiton.

Tykkään myös rentoutumisäänitteistä, jotka perustuvat suggestiorentoutukseen. Hulahdan melko nopeasti jonnekin unen rajamaille, ja jo 20 min rentoutus piristää selvästi. Huuhaata lienee ainakin se, että oon löytänyt vaan yhden tyypin, jonka tyyli puree muhun. Onneksi sillä on laaja tuotanto.

Vihreä tee. Maistuu terveelliselle ja tulee hirveän terveellinen olo heti kun juo.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ostan ja käytän aminohappoja melko reippaita määriä erilaisissa muodoissa.

Aina on päällä joku pilipalimuotiluontaistuotekuuri, tällä hetkellä kurkumiini.

Omistan sinisen valon suodattavat linssit laseihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olen riittävän tasainen ja rationaalinen luonne, etten hurahtele asioihin. Joskus sivistyneesti innostun. Ehkä huuhaauteni kärkihanke sattui kloppipoikaiässä, kun poikkesin Petterin Golden products- luennolla. En tainnut ostaa myyntierää silloin, jos oikein haarukoin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14865
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Lasketaanko salmiakki superfoodiksi?
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja elco »

Syön vitamiineja toisinaan kun muistan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 30.01.2018 20:33 Olen riittävän tasainen ja rationaalinen luonne, etten hurahtele asioihin.
Tää on harhaa, mietit vaan huuhaan liian kapeasti! Varmasti sultakin löytyy joku pahe. Kinestesioteippaus? Hieronta?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti: 31.01.2018 7:17
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 30.01.2018 20:33 Olen riittävän tasainen ja rationaalinen luonne, etten hurahtele asioihin.
Tää on harhaa, mietit vaan huuhaan liian kapeasti! Varmasti sultakin löytyy joku pahe. Kinestesioteippaus? Hieronta?
Siis joo, oon mä sinkkumasana hurahdellut kännissä kaikenlaisiin omituisiin naisiin, et sinänsä voi mua kutsua vaikka hulluksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun itsetuntemukseni on samalla tavalla vajaa kuin Ylermillä: en oikein tunnista innostuvani mistään huuhaasta, vaan painelen tasapaksusti menemään rationaaliselta pohjalta. Tai näin siis ainakin kuvittelen. Tavallaan jopa ajattelen, että kyky innostua vähän eksentrisemmistä asioista aidosti niihin uskoen saattaisi lisätä onnellisuuttani (onnellinen sika v. kärsivä sokrates, muistamme), mutta minkäs teet, kun on hukannut nuoruutensa tiedeyhteisön dynamiikkaa ja tieteellisen tiedon muodostumisen sosiologiaa ja epistemologiaa aateskellen, niin kynnys on aika ylittämätön.

En harrasta uskontoja tai henkisyyksiä, uskomushoitoja tai vaihtoehtoelämäntapoja, en tunne vetoa karismaattisiin guruihin, ja olen muutenkin tylsä ihminen. Otan kausi-influenssarokotukset ja pyrin virallisiin ravintosuosituksiin, juon viiniä kuvittelematta sillä olevan myönteisiä terveysvaikutuksia, suhtaudun skeptisesti kaikkiin poliittisiin liikkeisiin jotka vievät fokuksen pois markkinatalouden ja pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskunnan epäpyhästä allianssista, en lue horoskooppeja edes huvikseni enkä halaa puita. Haluan eläimet lajityypilliseen ympäristöön tai lautaselle, en asuntooni tai teollisuuslaitoksiin. En väheksy ilmastonmuutosta, mutta en myöskään halua paluuta luontoon sen enempää kuin kalliita, mutta vaikutuksettomia ratkaisujakaan. En pelkää kännykkäsäteilyä enkä sähköyliherkkyyttä. En usko yleismaailmalliseen journalistiseen salaiittoon, en punavihreän eliitin salaliittoon, en lännen ja idän käynnissä olevaan harmageddoniin. En viehäty internetin vaihtoehtomedioista ja muista hörhösivustoista (paitsi Kitinästä). Maailma on liian monimutkainen yksinkertaisille selityksille, vaan asiat ovat vaikeita ja monitahoisia. Oi voi.

Tänä talvena (heh) tosin on vaivannut poikkeuksellisen sitkeä yskäflunssamikälie, joka on ajanut minut jopa kokeilemaan joitain lähiapteekin tädin suosittelemia sinkkituotteita. Tämä menee varmaan huuhaan puolelle: ilmeisesti vaikutuspotentiaali on todellinen, mutta vaatisi vähän eri kertaluokan pitoisuudet ja ajoituksen, ja tämä harrastelu nojaa plaseboon. Lisäksi syön muistaessani D-vitamiinia ja kalsiumia.

Edit. Toki, kuten varmasti muillakin, moni omasta mielestäni rationaalinen puuhastelu laskettaneen muiden mielestä huuhaaksi. Ostan esimerkiksi varsin paljon luomuelintarvikkeita. En siksi, että erityisesti pelkäisin "kemikaaleja" tai uskoisin luomutuotteiden olevan terveellisempiä tai edes paremman makuisia, vaan koska uskon eläinperäisten tuotteiden kohdalla eläinten kohtelun olevan luomussa keskimäärin paremmalla tasolla, ja kotimaisissa kasviperäisissä tuotteissa uskon (tai pikemminkin toivon, tämä voi tosiaan olla huuhaa-elementti!) luomutuotteiden suosimisen pienentävän todennäköisyyttä, että tuotteen tuotanto on osallistunut aktiivisesti vesistöjen pilaamiseen (ja ulkomaisissa kasvituotteissa luomu menee usein yhteen reilun kaupan kanssa, jonka myös uskon lisäävän asiallisen meiningin todennäköisyyttä).

Lisäksi en enää osta esim. suihkusaippuoita, joissa oikein mainostetaan olevan hoitavia mikromuovirakeita. Harkitsen myös siirtyväni joistain teknisistä asusteista sun muista fleeceistä luonnonmateriaaleihin. Lajittelen roskanikin yleensä suht huolellisesti. Alkaahan näitä tulla mieleen!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12249
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Luen etupäässä iltapäivälehtiä ja sarjakuvia. Toki jonkin verran kirjojakin (fiktiota, joskus kiinnostavaa ns. asiaproosaa).
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Terveyshörhöily on oikeastaan ainoa, mutta se onkin sitten jo kestosuosikki. Olen kokeillut hampaiden hiilivalkaisua, luontaistuotteita, erilaisia vitamiineja, vihreää teetä, kasvovoiteita...lista on lähes loputon.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25361
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En tee mitään, mitä ei ole kaksoissokkona placebokontrolloituna vertaisarvioidusti tutkittu.

Harrastan kyllä aivan huuhaata, kuten kryptovaluuttojen louhintaa, mutta se ei tainnut olla topicin aihe.

Edit: tarkemmin ajatellen käytän kyllä kirkasvalolamppua, ehkä se nyt jotenkin tähän menee. Siitä on kuitenkin jonkinlaista tutkimusnäyttöä olemassa, tosin taitaisi olla aika vaikea suorittaa placebokontrolloitua tutkimusta em asiasta :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Hifistelen. Mulla on stereoissa erillinen etu- ja päätevahvistin ja kaiuttimet kaksoisjohdotuksella, jotta diskantit ja bassot menevät eri reittejä. Ensimmäisestä väitän olleen hyötyä. Johdoista en tiedä, mutta ei ainakaan haitannut, niin en ole purkanut ja puolustaudun sillä, että noudatin vain vahvistin ja kaiutin valmistajien neuvoja ja käytän tavallista paksua kuparikaapelia Biltemasta, niin ei tuo maksanut kuin pari kymppiä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Ostan rehut luomuna, mikäli mahdollista. Olen lukenut, että luomurehuissa on enemmän ravinteita jne. Tosin sekin tutkimus muistaakseni on jossain jo kumottu, mutta ainakin niissä on vähemmän torjunta-aineita jos ei muuta.

Pyrin syömään (ainakin ajatuksen tasolla) tiettyjä rehuja raakana ja tiettyjä kypsennettynä, koska joidenkin rehujen terveysvaikutukset pääsevät oikeuksiinsa esim. kypsennettynä tai vastaavasti kypsennys heikentää terveysetuisuuksia.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja Niba »

https://www.facebook.com/viralmotion/vi ... 954134291/

En harrasta tätäkään huuhaata..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
IstoRisku
Wannabe-kitisijä
Viestit: 2
Liittynyt: 22.02.2018 12:49

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja IstoRisku »

Käytän tätä sijaan normaalin kuntosalin sijaan ....
https://www.youtube.com/watch?v=B5Bi7LamSIU
Joskus käytän sitä vain selittämään selkäni. Vaimoni ei vieläkään voi ymmärtää, miksi käytän rahaa ""Tämä"" :? .
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Syön selleriä päivittäin. Ennen vihasin selleriä, mutta yhtäkkiä vain innostuin siitä. Vetelen paljaaltaan tai pilkon salaatin ja muun ruuan sekaan.

Syökää tekin selleriä ja voikaa paremmin!

https://askelterveyteen.com/sellerin-8- ... naisuutta/
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kreitsu kirjoitti: 07.11.2020 10:51 Syön selleriä päivittäin. Ennen vihasin selleriä, mutta yhtäkkiä vain innostuin siitä.
Selleri on karmean pahaa. Vaikka olen aikuisena oppinut syömään lähes kaikkea, selleri vaan pilaa kaiken.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 31.01.2018 13:30 Hifistelen. Mulla on stereoissa erillinen etu- ja päätevahvistin ja kaiuttimet kaksoisjohdotuksella, jotta diskantit ja bassot menevät eri reittejä. Ensimmäisestä väitän olleen hyötyä. Johdoista en tiedä, mutta ei ainakaan haitannut, niin en ole purkanut ja puolustaudun sillä, että noudatin vain vahvistin ja kaiutin valmistajien neuvoja ja käytän tavallista paksua kuparikaapelia Biltemasta, niin ei tuo maksanut kuin pari kymppiä.
Jotain pientä hifistelyä kokeilin joskus.

Yliopisto aikana pomoni kävi lainaamassa hifi-liikkeestä erilaisia välikaapeleita. Hän myös rakensi kuuntelutalon tontilleen, siihen liittyvä riita on luettavissa rakenunuslautakunnan sivuilta. 60 000 euron kaiuttimet oli kuulemma tilattu Saksasta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25361
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Jostain syystä äärihifistely on kait pelkästään miesten juttu? En ole koskaan kuullut naisesta, joka ostaisi noita auton hintaisia kaiuttimia tai kaapeleita jne.

:on:

Mindfulnessia joskus ahdistukseen, siitäkin kuitenkin tutkimusnäyttöä on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25361
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:on:

Laitoin kirkasvalolampun tulille !

Hyvää solarium-iltaa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.11.2020 9:18 ^Jostain syystä äärihifistely on kait pelkästään miesten juttu? En ole koskaan kuullut naisesta, joka ostaisi noita auton hintaisia kaiuttimia tai kaapeleita jne.
Alan lehdissä olleissa harrastaja-artikkeleissa oon joskus naisiinkin törmännyt, mutta selkeä vähemmistö toki. Kai tää jotenkin liittyy siihen, että miehet tuppaa olemaan enemmistö kaikissa ääri-ilmiöissä. Aina menee överiksi...

Mä oon onneksi silleen tolkun ihminen, että olen tyytynyt riittävän hyvään ja kohtuulliseen hinta-laatu-suhteeseen. Mulla on ollut vakiintuneet järjestelmät nyt jo vuosia niin olohuoneessa, työhuoneessa kuin autossakin. Oon saanut kaikki rakenneltua riittävän hyviksi ja tiedostan merkittävän parannuksen saavuttamisen maksavan enemmän kuin mulla on halua laittaa pelimerkkejä äänentoistoon, niin ei ole minkäänlaista tarvetta tehdä päivityksiä. Siten ei ole tullut enää vuosiin seurattua alan juttujakaan.

Sen sijaan kuvauskaluston kanssa on tukevasti lähdössä lapasesta. Sen verran tolkuissa, että pysyttelen etäällä isoista formaateista, mutta 35mm kanssa tukevasti matkalla parhaaseen mahdolliseen kuvanlaatuun ja se näkyy rahankulutuksessa. Niin kuin mulla sille mitään käyttöä olisi, mutta kun on kiva harrastaa ja kehitellä :facepalm:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21134
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.11.2020 9:18 ^Jostain syystä äärihifistely on kait pelkästään miesten juttu? En ole koskaan kuullut naisesta, joka ostaisi noita auton hintaisia kaiuttimia tai kaapeleita jne.
Välineharrastaminen ainakin on miesten juttu. Naiset voivat hankkia hyvinkin päteviä välineitä, mutta he vain käyttävät niitä harrastuksessaan. Miehillä välinepuoli on usein iso osa harrastusta.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.11.2020 9:51 :on:

Laitoin kirkasvalolampun tulille !

Hyvää solarium-iltaa!
Mä käytän kirkasvalolamppua työvalona, näyttää iho kauniilta etäpalaverissa.

Mä en kestä mindfulnessia tai muutakaan meditaatiota pl. ne rentoutusnauhat jotka alussa mainitsin. Mulla tulee vain ihan jumalaton ahdistus ja puristus, tuntuu kun joku pusertaa kasaan. Vähän kun unihalvauksessa se ahdistava fyysinen paineen tunne.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25361
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mä yritän mindfulnessia esim. kävellessä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä huuhaata puuhaat?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Meinasin julistautua huuhaattomaksi (aiemmin mainittu hieronta ei kyllä putoa mulla huuhaa-osastoon), mutta sitten muistin, että onhan mulla yksi hölmö tapa. Huomaan joskus miettiväni, että olikohan esim. toimiston ikkunan taakse minua tuijottamaan lennähtänyt talitintti lähiaikoina menehtynyt isäni tai kummityttöni. Ehkä tää on jotain surun käsittelyä tai lohduttautumistapa?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin