Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Herra sentään miten komeen rasian pani Kärret Peili!

Ja onhan siek yks supisuomalainenkin. Jarmo Lenkko.

Olishan torttujen pitänyt saada rankaistus potku kun yks real player veti käteen pallon. Hyi!

Erojuomari on lahjottu?

Kukako minä olen? No kerron!

SYYSMINÄ
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ferrarin taktiikka onb selvillä!

Ensin Räikkönen ajaa ohi Hamiltonista ja sitten hidastaa ja jarruttelee niin kaun Hamiltonia että Wettel saa kiinni ja Sitten Räikkönen päästää Wettelin ohi ja jää pidättelemään Hamiltonia! Selkeä taktiikkaa, ellei sitten Räikkönen tunge niin pientä rakoa johon hollantilainen Verbooten tunkee ja plokkaa sekä Räikkösen että Hamiltonin ekassa mutkassa, siinä toinen mahdollinen Ferrarin takiikka, Molemmissa Wettel voittaa, tai sitten Ehjäardo..Kuhan Hamilton ei pääse maaliin ja Räikkönen taas osoittaa olevansa team-player silleen isolla Teellä!

Niin sana Mafia tulee italian kielestä ja demokratia kreikan..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tappara sentäs pärää CHL:ssä, vastus kun on riittävän heikkoa. Voi sattua kakkoseen kun ensimmäinen kunnon joukkue tulee vastaan.

No uuden areenan rakennus sentäs alkaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei uskalla turskalaiset käyttää hemohessiä niin taso vähän tippuu.

Norjalla katastrofaalinen aloitus Rukalla!
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kahden säbäjoukkueen vastuuvalmentaja -jakso syyskaudelta on sarjapelien osalta taputeltu. Hyvin meni, vaikka vähäisen valmennuskokemuksen omaavana astuin samoin tein kahden joukkueen vastuuvalmentajaksi. Vapaita viikonloppuja ei ole juurikaan ollut, eikä niitä arki-iltojen rientojakaan ole juuri tarvinnut miettiä. Tietoinen valinta, joten sen suhteen ei ole ongelmaa. Kevätkauden jälkeen pitää pohtia onko kahden jengin koutsaamisessa järkeä. Toisen koutsaaminen voi olla toiselta pois, mutta toisaalta peräkkäisten ikäryhmien koutsaaminen tukee molempia ryhmiä. Tai sitten tukee vain vanhempaa ikäryhmää. No mut koutsaaminen on urheilua! Sen mä olen oppinut!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Niin se vain kotikylän Suomen kylmimmässä peltihallissa pelaavat veti mestis-mestaruuden.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No mitä se Marjamäki nyt sekoilee. Leimasi laitahyökkääjä Palolan kisapassin ja otti kaverin 13. hyökkääjäksi. Tarve olisi ollut pikemminkin saada lisäkeskushyökkääjä, jotta Granlundin voisi laittaa laitaan. Olisin ottanut Niemen siihen Rantasen ja Granlundin väliin, ja Kapasen siitä alempiin ketjuihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Nuoret kiekkotähdet meinasi pelastaa Marjamäen kauden, mutta saatiinhan se laiva uppoamaan ratkaisevalla hetkellä ja herran kausi maajoukkueessa tullaan muistamaan poikkeuksellisen surkeana ajanjaksona. Winnipeg, tai siis Laine, meni sitten tippumaan Stanley Cup finaaleista, niin ei niitäkään ei enää tarvi kärkkyä, niin tässä on nyt hetki tyhjäkäyntiä ennen kuin MM kisat alkaa. No viikonloppuna olisi Monacon jonossa-ajot, mutta tämä klassikko taitaa jäädä tänä vuonna tärkeämpien harrastusten takia näkemättä.

https://www.mtv.fi/sport/jalkapallo/maa ... gs.PkKOZGQ

Merkkasin jo Saksan pelipäivät kalenteriin valmiiksi. Vähän tyhjältä näyttää, kun toinen mun joukkueista on kisoista pois. Joutuu ehkä symppaamaan muita pohjoismaita, että saa välipäiviin täytettä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vagabondo kirjoitti: 22.05.2018 9:26Stanley Cup finaaleista
No olishan se suorastaan sensaatiomaista, jos hyljeksittyjen muukalaislegioona kolais Stanley Cupin kauden päätteeksi. Ja millä tavalla Vegas on pelannut koko kauden. Mun ruokalistalla Stanley Cup finaalit on selkeä ykkönen. Katotaan nyt vielä kuka sieltä idästä tulee vastaan, mutta kyllä mä toivon kaudelle sensaatiomaista loppua, enkä Ovechkinille kannua.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Diddley Bow kirjoitti: 22.05.2018 17:06kyllä mä toivon kaudelle sensaatiomaista loppua, enkä Ovechkinille kannua.
Urheiluromantikkona mun täytyy olla samaa mieltä. Mä rakastan näitä tarinoita, joissa altavastaaja nousee kovalla asenteella voittoon. Vegasin kausi on jo nyt ollut satumainen ja olisi hieno päättää se taru mestaruuteen. En ole kyllä mitenkään erityisen tarkkaan Vegasin touhuja kauden aikana seurannut ja tää loppukin jäänee pelkkien tulosten vilkaisuun.

Olin mä jääkiekon MM-finaalissakin Sveitsin puolella. Mieluummin olisin suonut heille ensimmäisen mestaruuden, kuin taas yhden Ruotsille. Eipä tuo kaukana ollut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Laine luutinut kaksi kautta eikä sormusta tai maaliennätystä. Tulis takas Tapparaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ei mitalin tynkää EM2018 yleisyrheilusta, suomalaisten kannattaa keskittyä pesäpalloon?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 22.05.2018 19:23 Laine luutinut kaksi kautta eikä sormusta tai maaliennätystä. Tulis takas Tapparaan.
Voi olla että miljoonat pankkitilillä auttaa kestämään pettymystä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Olin tänään Floorball Academyn D-juniorien maajoukkuetie tapahtumassa yhden oman pelaajan kanssa ja samalla valmentajille pidettiin tapahtuman tiimoilta koulutusta. Ilolla huomasin että omissa treeneissä ollaan tehty oikeita asioita. Samalla havannoin että omilla pojilla on työsarkaa edessä verrattuna ikäluokan kermaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pukkaako Barkovin ja Laineen manttelinperijää?

Tapparan kokoonpanossa 16-vuotias huippulupaus Kasper Simontaival
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

On virkistävää ja voimaannuttavaa, että Tappara on ollut ihan paska ja Ilves pirteä. Talismaani on nyt meillä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Täysin panokseton CHL-matsi osoittaa ettei Tappara ole ihan pappajoukkue:
17-vuotias hyökkääjä viilettää Tapparan nelosketjussa. Ketju on muutenkin varsin nuori, sillä kolmikon täydentävät 18-vuotias Kristian Tanus ja 16-vuotias Kasper Simontaival.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Illalla töllöstä Carolina-Colorado prime time eli klo 20 alkaen. Nyt on pojilla joulu ja juhannus!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Luin jossain tilapäisessä sekaannustilassa F1-uutisen YLEn sivuilta: https://yle.fi/urheilu/3-10496005

Aika sympaattinen. Kysytään, voiko Bottas voittaa Hamiltonia, vai onko hän tuomittu jäämään kakkoseksi ja huipun ulkopuolelle. Bottasin vastaveto on, että hänen häviämiselleen on aina tunnistettava syy. Tässä vaiheessa tietysti oletin, että syy on hänen mukaansa aina tekninen, tallitaktinen tai jotain muuta, mutta vielä mitä:
YLE kirjoitti:Bottaksen mukaan Hamilton pystyy ajamaan mutkat läpi huomattavasti nopeammin kuin hän itse.
– Ymmärrän, miksi hän on nopeampi. Muutamissa mutkissa olen enemmän vaikeuksissa kuin Lewis. Joskus minä saan ne mutkat osumaan. Mutta Lewis onnistuu joka kerta, Bottas toteaa.
Syy onkin se, että Bottas on tosi paljon huonompi kuski kuin Hamilton ja onnistuu vain hetkittäin tuurilla saavuttaman Hamiltonin perustason! Virkistävää rehellisyttä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 07.11.2018 10:28 Luin jossain tilapäisessä sekaannustilassa F1-uutisen YLEn sivuilta: https://yle.fi/urheilu/3-10496005

Aika sympaattinen. Kysytään, voiko Bottas voittaa Hamiltonia, vai onko hän tuomittu jäämään kakkoseksi ja huipun ulkopuolelle. Bottasin vastaveto on, että hänen häviämiselleen on aina tunnistettava syy. Tässä vaiheessa tietysti oletin, että syy on hänen mukaansa aina tekninen, tallitaktinen tai jotain muuta, mutta vielä mitä:
YLE kirjoitti:Bottaksen mukaan Hamilton pystyy ajamaan mutkat läpi huomattavasti nopeammin kuin hän itse.
– Ymmärrän, miksi hän on nopeampi. Muutamissa mutkissa olen enemmän vaikeuksissa kuin Lewis. Joskus minä saan ne mutkat osumaan. Mutta Lewis onnistuu joka kerta, Bottas toteaa.
Syy onkin se, että Bottas on tosi paljon huonompi kuski kuin Hamilton ja onnistuu vain hetkittäin tuurilla saavuttaman Hamiltonin perustason! Virkistävää rehellisyttä.
Asia ei ole noin yksinkertainen. Kuskeilla on erilaisia ajotyylejä ja jotkut pitävät enemmän yli- tai aliohjautuvasta autosta. Tyypillisesti tallin kuin tallin auto rakennetaan ykköskuskin mieltymysten mukaiseksi, jolloin erilainen ajotyyli voi johtaa siihen että se auto joka toimii mutkissa toiselle toimii huonommin toiselle. Siitäkin huolimatta, sanoisin että Bottas on Hamiltonin David Coulthard. Liian laimea kaveri voittamaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 07.11.2018 10:47
urpiainen kirjoitti: 07.11.2018 10:28 Luin jossain tilapäisessä sekaannustilassa F1-uutisen YLEn sivuilta: https://yle.fi/urheilu/3-10496005

Aika sympaattinen. Kysytään, voiko Bottas voittaa Hamiltonia, vai onko hän tuomittu jäämään kakkoseksi ja huipun ulkopuolelle. Bottasin vastaveto on, että hänen häviämiselleen on aina tunnistettava syy. Tässä vaiheessa tietysti oletin, että syy on hänen mukaansa aina tekninen, tallitaktinen tai jotain muuta, mutta vielä mitä:
YLE kirjoitti:Bottaksen mukaan Hamilton pystyy ajamaan mutkat läpi huomattavasti nopeammin kuin hän itse.
– Ymmärrän, miksi hän on nopeampi. Muutamissa mutkissa olen enemmän vaikeuksissa kuin Lewis. Joskus minä saan ne mutkat osumaan. Mutta Lewis onnistuu joka kerta, Bottas toteaa.
Syy onkin se, että Bottas on tosi paljon huonompi kuski kuin Hamilton ja onnistuu vain hetkittäin tuurilla saavuttaman Hamiltonin perustason! Virkistävää rehellisyttä.
Asia ei ole noin yksinkertainen. Kuskeilla on erilaisia ajotyylejä ja jotkut pitävät enemmän yli- tai aliohjautuvasta autosta. Tyypillisesti tallin kuin tallin auto rakennetaan ykköskuskin mieltymysten mukaiseksi, jolloin erilainen ajotyyli voi johtaa siihen että se auto joka toimii mutkissa toiselle toimii huonommin toiselle.
No toi on just tuollainen vastaus, jota olisi odottanut. Mutta ei!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 07.11.2018 10:28 Syy onkin se, että Bottas on tosi paljon huonompi kuski kuin Hamilton ja onnistuu vain hetkittäin tuurilla saavuttaman Hamiltonin perustason! Virkistävää rehellisyttä.
Joo, virkistävää rehellisyyttä. Ei urheilijat näistä yleensä julkisesti puhu, mutta kyllä urheilijat nämä lajien poikkeuslahjakkuudet tunnistavat ja yleensä heidän lahjakkuuttaan kunnioittavat. Mikä ei tietenkään tarkoita etteikö yrittäisi parhaansa mukaan heidät voittaa.

Ilmeisesti Bottas pyrkii edelleen kehittymään ja on analysoinut sekä omaa, että Hamiltonin ajoa aika tarkkaan. Mittari on sinänsä kova, koska Hamiltonista puhutaan jo nyt yhtenä kaikkien aikojen parhaista ja on täysin mahdollista, että häntä tullaan joskus uran jälkeen pitämään historian parhaimpana kuskina. Sinänsä ei ole häpeä, vaikka ei pystyisikään olemaan Hamiltonia parempi kuski. Jo se, että pystyy toisinaan hänet voittamaan on kova saavutus. Nicokin teki aika kovan työn, että onnistui yhdellä kaudella Hamiltonin lyömään ja on vaikuttanut aika tyytyväiseltä suoritukseensa, vaikka ehti huomattavasti useammin häviämään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ben Blood Tapparaan.

O tempora, o mores.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin