Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 06.09.2019 13:25
urpiainen kirjoitti: 06.09.2019 12:41"oikeista" kaupungeista
:perse:

Meille joillekin Espoo on ihan oikea kaupunki. Sä et stadilaisena jotenkin pysty tätä hahmottamaan, kun kaupungin rakenne ei vastaa sun käsitystä kaupunkirakenteesta.
Se oli lainausmerkeissä sen takia, että se viittasi lainattuun syntyperäisen espoolaisen luonnehdintaan: "Espoolla ei ole oikean kaupungin..."
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Espoo on uinuva lähiö, turha tätä on sen kummemmin romantisoida. Olen työskennellyt ja asunut tuossa epämääräisessä paikassa, onneksi pääsin pois.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.09.2019 15:08 Espoo on uinuva lähiö, turha tätä on sen kummemmin romantisoida. Olen työskennellyt ja asunut tuossa epämääräisessä paikassa, onneksi pääsin pois.
Nyt puuttuu enää Gattaca joka siirtää debatin seiskytluvun Varkauteen niin ollaan Kitinän asiantuntemuksen ytimessä.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 06.09.2019 15:32
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.09.2019 15:08 Espoo on uinuva lähiö, turha tätä on sen kummemmin romantisoida. Olen työskennellyt ja asunut tuossa epämääräisessä paikassa, onneksi pääsin pois.
Nyt puuttuu enää Gattaca joka siirtää debatin seiskytluvun Varkauteen niin ollaan Kitinän asiantuntemuksen ytimessä.
Sen verran voin tulla vastaan, että havaintoni Espoosta on 20 vuoden takaa. Aidosti toivon, että Espoo on petrannut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.09.2019 15:46 Sen verran voin tulla vastaan, että havaintoni Espoosta on 20 vuoden takaa. Aidosti toivon, että Espoo on petrannut.
Juu, ei tartte tulla vastaa. Ei olis oikeestaan edes tarvinnut kommentoida. Täältä saa muuttaa pois, jos ei tykkää, mut ei tartte tulla dissaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Uutisia kun seuraa niin huomaa kuinka kansainvälinen meininki Espoossa on. Ammuskeluja, paskaa heitellään työkkäriin, väkivaltaa, ei yhtään kotimaista grilliä, bussikaistakuskeja ja paalutuskone tykittää taukoamatta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 06.09.2019 16:21 paalutuskone tykittää taukoamatta.
No en mä nyt noin kova ole!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

No mut hei, Kiekko-Espoo on uudessa nosteessa! Sen minkä raharikkaat kyrväkkeet kerran rikkoi, niin voi vielä ehjätä. Ja mitä minä olen toimintaa seurannut, niin hyvältä näyttää. Pelejä en ole vielä käynyt katsomassa. Piti käydä viime kaudella, mutta enhän mää ehtinyt.

Ja kyllä toi Oilersin toiminta Vehkaojan ohjeistuksessa toimii. Salibandy nyt vaan on edelleen yleisömääriltään pieni laji, poislukien Tampereen Classic. Mutta kyllä se siitä.

Koripallosta ja jalkapallosta en tiedä mitään, joten en lähden niiden lajien tilaa täällä Espoossa kommentoimaan.

Mutta nyt kirjaan ylös, että en pidä Urpiaisen kaltaisesta espoolaisuudesta.

T: syntyperäinen espoolainen

Edit: oikeestaan ohjeistan Urpiaista; painu vittuun jos ei kiinnosta!
Who says you need to buy a guitar?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Suuren osan lapsuudestani olen asunut Espoossa (Matinkylä / Latokaski.)

Vammalassa kuitenkin kannatin Tapparaa (luokan mulkku Ilvestä, mutta en usko että hän siksi mm. uhosi tappavansa minut.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

nokkaelain kirjoitti: 07.09.2019 15:17 Suuren osan lapsuudestani olen asunut Espoossa (Matinkylä / Latokaski.)

Vammalassa kuitenkin kannatin Tapparaa (luokan mulkku Ilvestä, mutta en usko että hän siksi mm. uhosi tappavansa minut.)
Hänellä oli Ilves-paita-päällä koulussa. Mutta tarkennuksen vuoksi hän uhosi tappavansa minut vasta yläasteella, kun olimme vain rinnakkaislukkalaisia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Testasin tekemääni kannatushypoteesia katsomalla eilisen Suomi-Italia karsintapelin. Koska molempien asema karsintasarjassa on aika tukeva, niin ennakkoasetelmana karsinnan kannalta ihan sama kumpi voittaa. Kokonaisedun kannalta tasapeli olisi ehkä ollut paras vaihtoehto varmistamaan, että molemmat joukkueet menee lohkosta jatkoon.

Ensimmäinen erä meni 0-0, mutta jo sen aikana vahvistui, että kyllä tässä Italian puolella ollaan. Italian maalipaikat saivat paljon suuremman reaktion aikaan ja se Suomen maalivahdin hieno pelastus hieman harmitti. Olisi tullut komea maali, jos ei olisi vähän saanut sormiaan väliin. Toisella puoliajalla alkoi sitten tulla maaleja ja vaikka Pukin 1-1 tasoitus ihan kivalta tuntui, niin Italian maalit saivat ihan eri tavalla tuulettamaan. 1-0 oli komea suoritus ja käsivirheestä tuomittu Italian rankkari oli mielestäni ihan selvä tapaus ja täysin ansaittu, koska pallo olisi mennyt maalia kohti, jos ei olisi sitä kädellään blokannut, vaikka selostaja ja myöhemmin kommentaattorit yrittivätkin väittää mustaa valkoiseksi. Pukille vihelletty pilkku sen sijaan tuntui varsin heppoiselta tuomiolta ja olisi ansainnut mielestäni tarkempaa analyysiä kommentaattoreilta, mutta eivät käsitelleet asiaa ollenkaan.

Katselukokemuksena ottelu vahvisti tekemääni kannatushypoteesia. Suomen joukkueelle riittää sympatiaa silloin kun vastassa on joku muu kuin varsinaiset suosikit. Tätä on hyvä verrata Saksan-Italia otteluun joka oli välieräotteluna 2006 kisoissa. Silloin oli ihan sama kumpi voittaa ja mä vaan tuulettelin sitä, että suosikki on jo varmasti loppuottelussa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 09.09.2019 10:00 Ensimmäinen erä...
Hyvä mies, se on puoliaika.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkaa Tapparan peli näyttämään vähän paremmalta vaikka maalinteko olikin tervanjuonti, toki alppimaan moke oli A+++ tasoa. Lupaa hyvää kunhan Liiga alkaa.

Pikkusen hihitytti kun kotirynkkyilijöiden vahvistus otti toiseen erään kolme kakkosta melkein putkeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.09.2019 10:13
Vagabondo kirjoitti: 09.09.2019 10:00 Ensimmäinen erä...
Hyvä mies, se on puoliaika.
Saako tolla tehokkaasti trollattua innokkaat potkupallomiehet? :twisted:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 09.09.2019 10:00 käsivirheestä tuomittu Italian rankkari oli mielestäni ihan selvä tapaus ja täysin ansaittu, koska pallo olisi mennyt maalia kohti, jos ei olisi sitä kädellään blokannut, vaikka selostaja ja myöhemmin kommentaattorit yrittivätkin väittää mustaa valkoiseksi. Pukille vihelletty pilkku sen sijaan tuntui varsin heppoiselta tuomiolta ja olisi ansainnut mielestäni tarkempaa analyysiä kommentaattoreilta, mutta eivät käsitelleet asiaa ollenkaan.
Italialaiset ovat eri mieltä: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006232545.html!

No ei, ymmärrän kyllä, että tämä oli ensisijassa evidenssiä emotionaalisen sitoutumisesi suunnasta. Mä olen kyllä itse kaikissa tällaisissa suomalaisten puolella, mutta ymmärrän ehkä sinunkin asennettasi sitä kautta, että Suomen tappio ei suoraan sanottuna ihmeemmin minuakaan hetkauta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 09.09.2019 10:00 1-0 oli komea suoritus ja käsivirheestä tuomittu Italian rankkari oli mielestäni ihan selvä tapaus ja täysin ansaittu, koska pallo olisi mennyt maalia kohti, jos ei olisi sitä kädellään blokannut, vaikka selostaja ja myöhemmin kommentaattorit yrittivätkin väittää mustaa valkoiseksi. Pukille vihelletty pilkku sen sijaan tuntui varsin heppoiselta tuomiolta ja olisi ansainnut mielestäni tarkempaa analyysiä kommentaattoreilta, mutta eivät käsitelleet asiaa ollenkaan.
Käsittääkseni käsivirheeseen tarvitaan, että tekee kädellään itsestään isomman. Tuossahan käsi oli tiukasti torsossa kiinni eli ei rangaistuspilkun arvoinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 09.09.2019 10:25 No ei, ymmärrän kyllä, että tämä oli ensisijassa evidenssiä emotionaalisen sitoutumisesi suunnasta.
Tunteellahan nämä tälläiset rajatapaukset reagoidaan, kun ei ole riittävää detaljitason tuomarointiosaamista. Mun primitiivireaktio selvästi oli tarkastella näitä kumpaakin rankkariin johtanutta tilannetta Italian edun puolelta, vaikka Italiasta uutisoitujen otsikoiden perusteella Suomen saama rankkari oli selkeä ja Italian saama epäselvä. Oletan kuitenkin, että jos olisi ollut Italiassa katsomassa ottelua jossain baarissa, niin yleisö olisi jakanut mielipiteeni :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 09.09.2019 10:37
Vagabondo kirjoitti: 09.09.2019 10:00 1-0 oli komea suoritus ja käsivirheestä tuomittu Italian rankkari oli mielestäni ihan selvä tapaus ja täysin ansaittu, koska pallo olisi mennyt maalia kohti, jos ei olisi sitä kädellään blokannut, vaikka selostaja ja myöhemmin kommentaattorit yrittivätkin väittää mustaa valkoiseksi. Pukille vihelletty pilkku sen sijaan tuntui varsin heppoiselta tuomiolta ja olisi ansainnut mielestäni tarkempaa analyysiä kommentaattoreilta, mutta eivät käsitelleet asiaa ollenkaan.
Käsittääkseni käsivirheeseen tarvitaan, että tekee kädellään itsestään isomman. Tuossahan käsi oli tiukasti torsossa kiinni eli ei rangaistuspilkun arvoinen.
Eihän tuo tietenkään pilkun paikka ollut. Nimen omaan Sauli ei tehnyt itsestään isompaa, eikä käsi ollut luonnottomassa peliasennossa, vaan juurikin päinvastoin. Yksi yhtälöön välillä vaikuttava seikka on läheltä kovaa potkaistaessa, voiko tuolloin ehtiä väistämäänkään, mutta tuo ei tässä realisoidu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.09.2019 11:03 Kyllä tässä isoihin kisoihin ollaan menossa. Ensiksi piti voittaa lätkän MM ja Euroviisut, nyt sitten ensimmäinen sotatraumaton sukupolvi kepeine jalkoineen ja mielineen marssii vakaasti kohti kolmatta kansallistunnon kannalta välttämätöntä maalia. Luvata en voi, mutta hyvältä näyttää.
Ei riittänyt keskittymiskyky analysoida kunnolla pisteodotuksia (ks. https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006232794.html), mutta seurattuani Suomen edesottamuksia kahdessa edellisessä pelissä tiiviisti teksti-tv:ltä voin asiantuntevana analyysinani kertoa, että Suomi ei voita Kreikassa, tuskin Bosnia-Herttoniemessäkään. Armenia voi olla kova jopa Ratinan hornankattilassa. Kun Italia varmistaa lohkon ykköspaikkansa, alkaa se antaa vähintäänkin tasapelipisteitä vastustajille. Vielä en lähtisi varailemaan lentolippuja kisoihin, mikä olisikin vaikeaa, kun kisakaupunkeja ja -maita taitaa olla melkein yhtä paljon kuin joukkueita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

En tiedä mihin ketjuun pitäisi kirjoittaa. Mutta työpaikan harvinaisen illanvieton jälkeen päädyin katsomaan eng-kos -matsia.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Viihdyttävää. 5-3. Koitin kirjoittaa em. viestin ennen englannin rankkaria. Ja sehän torjuttin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 09.09.2019 10:15 Alkaa Tapparan peli näyttämään vähän paremmalta vaikka maalinteko olikin tervanjuonti, toki alppimaan moke oli A+++ tasoa. Lupaa hyvää kunhan Liiga alkaa.
Hesarissa oli tänään heidän kausiennakkonsa. Povasivat HIFK:ta mestariksi. Se olisi aika hyvä suoritus joukkueelta, johon on 3,3 miljoonalla saatu hankittua yksi sentteri lupaavan juniorin kirittäjäksi. Itse ajattelisin, että lukuisista menetyksistä huolimatta Kärpät (HS arvioi kakkoseksi) on aika itsestäänselvä ja jopa ylivoimainen mestarikandidaatti, perässä Tappara, sitten IFK ja Ilves mustana hevosena. Hesari puolestaan sijoittaa kolmospaikalle Pelicansin ja vielä Ilveksen ja jopa TPS:n Tapparan edelle. Oudolta kuulostaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kansa on tähän mennessä veikannut näin eli muuttuvat kertoimet:

Kertoimet 09.50, vaihto 15181 e
Liiga 2019-20, mestari Osal. 477

1. 8 Kärpät 3,37
2. 1 HIFK 6,10
3. 3 Ilves 7,43
4.13 Tappara 8,04
5. 9 Lukko 15,94
6.10 Pelicans 16,32
7.14 TPS 19,40
8. 5 JYP 22,24
9.15 Ässät 25,72
10. 2 HPK 25,79
11. 6 KalPa 26,91
12.11 SaiPa 37,74
13.12 Sport 73,42
14. 7 KooKoo 101,21
15. 4 Jukurit 145,35
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Betssonin kiinteät:

Kärpät 3.00
HIFK 5.00
Tappara 5.25
Ilves 9.00
Pelicans 17.00
Lukko 17.00
TPS 25.00
JYP 25.00
HPK 30.00
Sport 75.00
Ässät 75.00
KalPa 100.00
KooKoo 100.00
SaiPa 125.00
Jukurit 200.00
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Noi näyttävät jo järkevämmiltä, HIFK tavan mukaan tosin yliarvostettu. Ilves on alkavan kauden kiinnostavimpia joukkueita, olisi mukava nähdä heidän tekevän paluuta kärkeen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin