Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kärpillä nyt on pari ihan jokerikorttimaalivahtia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 12.09.2019 10:26 Kärpillä nyt on pari ihan jokerikorttimaalivahtia.
Mä olen taipuvainen ajattelemaan, että se slovakialainen mikä-sen-nimi-nyt-olikaan on Kärpissa liigan parhaita maalivahteja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 12.09.2019 10:26 Kärpillä nyt on pari ihan jokerikorttimaalivahtia.
Mitä haluat tällä sanoa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.09.2019 10:32Mitä haluat tällä sanoa?
Jatkoajan palstakeskustelujen varassa olen, mutta kovin suurta luottoa ei löydy.


Tennis on siinä sarjassa ihan kiva, seuraan vain naistennistä, mutta onhan tämä aika kova:

Espoossa nähtiin tennissensaatio! Emil Ruusuvuori, 20, murskasi maailmanlistan vitosen Dominic Thiemin
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Tosiaan. Jostain olin näkevinäni, että vastustajan ranking-sijoituksen perusteella tämä on Suomen tennishistorian toiseksi kovin voitto ikinä. Mojovaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 16.09.2019 10:25 ^ Tosiaan. Jostain olin näkevinäni, että vastustajan ranking-sijoituksen perusteella tämä on Suomen tennishistorian toiseksi kovin voitto ikinä. Mojovaa.
Ei ole tarkoitus latistaa, mutta lopputulos ei ollut mielestäni jättipaukku. Thiemhän oli kolme viikkoa sitten hävinnyt US Openin ekalla rundilla 87. sijoitetulle, eikä tämän jälkeen pelannut. Kuulemma loukkaantumisia ja sairasteluja taustalla. Eihän tämä ole Emilin vika tai hänen voitostaan pois, mutta antaa perspektiiviä asialle. Mutta siis erittäin hieno voitto ja varsinkin Emilin itseluottamuksen kannalta kymppikymppi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.09.2019 11:00
urpiainen kirjoitti: 16.09.2019 10:25 ^ Tosiaan. Jostain olin näkevinäni, että vastustajan ranking-sijoituksen perusteella tämä on Suomen tennishistorian toiseksi kovin voitto ikinä. Mojovaa.
Ei ole tarkoitus latistaa, mutta lopputulos ei ollut mielestäni jättipaukku. Thiemhän oli kolme viikkoa sitten hävinnyt US Openin ekalla rundilla 87. sijoitetulle, eikä tämän jälkeen pelannut. Kuulemma loukkaantumisia ja sairasteluja taustalla. Eihän tämä ole Emilin vika tai hänen voitostaan pois, mutta antaa perspektiiviä asialle. Mutta siis erittäin hieno voitto ja varsinkin Emilin itseluottamuksen kannalta kymppikymppi.
Joo, satuin eilen käymään pelaamassa tennistä, ja hallilla äijät kävivät huolellisesti matsia konteksteineen läpi kahviossa, pukuhuoneessa ja saunassa. Konsensus tuntui olevan viestisi suuntainen, että juuri nyt oli aivan poikkeuksellinen mahdollisuus ottaa tuon tason päänahka, mainitsemistasi syistä. Tuskin näitä kovin usein Ruusuvuoren kohdalle jatkossa osuu. Mutta samaan aikaan raati tuntui olevan sitä mieltä, että Ruusuvuori on kyllä mahtavan kokonaisvaltainen ja valmis pelaaja, joka terveyden kestäessä noussee top 100:aan vuoden sisään.

Ja oli se silti jättipaukku.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Onko tämä Kitinän virallinen urheiluasianketju?

Huvituin hieman jostain IL:n maratonuutisen kommentista: "Hiilari polttoisena ei jaksa yhtähyvin kuin rasvapolttoisena, kun puhutaan kestävyys urheilusta." (Tekisi mieli korjata virheet sitaatista :) ) Joku kaikkien asioiden asiantuntija kertoo miten pitää juosta Maraton lämpöisessä kelissä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 12.09.2019 10:16 Ilves on alkavan kauden kiinnostavimpia joukkueita, olisi mukava nähdä heidän tekevän paluuta kärkeen.
https://yle.fi/urheilu/3-10996746

Joo. Hyvin meni ennakkospekulaatiot.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 30.09.2019 10:35
urpiainen kirjoitti: 12.09.2019 10:16 Ilves on alkavan kauden kiinnostavimpia joukkueita, olisi mukava nähdä heidän tekevän paluuta kärkeen.
https://yle.fi/urheilu/3-10996746

Joo. Hyvin meni ennakkospekulaatiot.
Yllätys, koska Kivi oli, oliko pari kautta sitten, paskalla alulla säilyttänyt pestinsä. Mutta Ilveksestä ajattelen tällä hetkellä näin, että pääasia on uskottava rosteri, jolla voi taistella mitaleista, jopa mestaruudesta. Tämä on ainoa voittava strategia pitkässä juoksussa. KUn kerran näin on tällä kaudella, niin seuraavksi tärkein seikka on, että pääsee pleijareihin. Tämän jälkeen sitten tullaan siihen, että pelin pitää olla keväällä kunnossa. Mikään edellä mainitsemani ei ole vielä edes uhattuna, joten leuka ylös rinnasta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Änäri alkoi toissa yönä ja heti viime yönä tapahtui: kahdeksan kotimaista maalia :jokuliekkihymiö:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kokeilen Hesarin fudiksen EM-karsintakonetta: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006266606.html

Armenia päätyy lohkokakkoseksi 16 pisteellä, Suomi kolmoseksi 15 pisteellä. Mutta kai siinä on vielä joku kansojen liigan takaportti auki ennen lopullista pettymystä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.10.2019 9:15 Änäri alkoi toissa yönä ja heti viime yönä tapahtui: kahdeksan kotimaista maalia :jokuliekkihymiö:
Ja hyvin on alkanutkin. Erityisen tyytyväinen täytyy olla Haulan pelaamiseen. Kolmatta kertaa kolmessa eri joukkueessa heti kauden alusta asti yksi johtavista pelaajista omassa joukkueessaan. Ei mitään sopeutumis vaikeuksia. Sama homma oli Minnesotassa ja Vegasissa. On se kova!

Nyt täytyy vaan toivoa että Bunch of Jerks on kasvamassa myös varteenotettavaksi pleijari porukaksi.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Ovat jo. Moni asiantuntija on arvostanut kärkiporukoiksi, mm. puolustus liigan parasta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.10.2019 10:37 ^ Ovat jo. Moni asiantuntija on arvostanut kärkiporukoiksi, mm. puolustus liigan parasta.
En ole asiantuntija, mutta mielestäni rosterista puuttuu vahvat vastuunkantajat joita perinteisesti menestyvillä joukkeilla on. Esimerkiksi näin:

O'Reilly / Bouwmeester
Crosby / Letang
Marchand / Chara

Ehkä Staal ja Hamilton kerää kauden aikana vastaavan luonteenlujuuden ja kovuuden kuin ylle kirjatut. Muuten saattaa jäädä kannun tavoittelu haaveeksi.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti: 12.10.2019 10:56
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.10.2019 10:37 ^ Ovat jo. Moni asiantuntija on arvostanut kärkiporukoiksi, mm. puolustus liigan parasta.
En ole asiantuntija, mutta mielestäni rosterista puuttuu vahvat vastuunkantajat joita perinteisesti menestyvillä joukkeilla on. Esimerkiksi näin:

O'Reilly / Bouwmeester
Crosby / Letang
Marchand / Chara

Ehkä Staal ja Hamilton kerää kauden aikana vastaavan luonteenlujuuden ja kovuuden kuin ylle kirjatut. Muuten saattaa jäädä kannun taoittelu haaveeksi.
Carolina on nuori joukkue, josta marinoituneet ja meritoituneet nimet tosiaan puuttuvat. Tämän voi hyvin nähdä ongelmana. Toisaalta joukkue on täynnä hyviä ja erinomaisia pelaajia. Hyvä vertailu ja esimerkki voisi tässä olla SJ, jolla kaksi tähtitason Norris- pakkia. Silti ottaisin kevyesti ennemmin Carolinan pakit kuin norrisit plus muut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.10.2019 10:59Carolina on nuori joukkue, josta marinoituneet ja meritoituneet nimet tosiaan puuttuvat. Tämän voi hyvin nähdä ongelmana. Toisaalta joukkue on täynnä hyviä ja erinomaisia pelaajia. Hyvä vertailu ja esimerkki voisi tässä olla SJ, jolla kaksi tähtitason Norris- pakkia. Silti ottaisin kevyesti ennemmin Carolinan pakit kuin norrisit plus muut.
Kyllä, kyllä. Mun mittareilla mitattuna menestys on nyt kiinni kaksikosta Staal / Hamilton. Etenkin keväällä kun kovat pelit alkaa. Muusta se ei oikeistaan jää kiinni.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Jep. Luulen, että olemme hyvin samoilla linjoilla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 09.10.2019 11:46 Kokeilen Hesarin fudiksen EM-karsintakonetta: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006266606.html

Armenia päätyy lohkokakkoseksi 16 pisteellä, Suomi kolmoseksi 15 pisteellä. Mutta kai siinä on vielä joku kansojen liigan takaportti auki ennen lopullista pettymystä.
Suomen peli meni vähän kuten ounastelinkin (seurasin tiiviisti teksti tv:ltä), mutta Armenia yllätti. Haluavat oikein väkisin pitää Suomen toivoa (tässä ei viitata Jyrki Kataiseen) yllä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 13.10.2019 10:04Suomen peli meni vähän kuten ounastelinkin (seurasin tiiviisti teksti tv:ltä), mutta Armenia yllätti. Haluavat oikein väkisin pitää Suomen toivoa (tässä ei viitata Jyrki Kataiseen) yllä.
Tietävät kuinka maksimoidaan ketutus kun paikka katoaa viimeisen pelin jatkoajalla vastustajan tehdessä maalin kimmokkeella kolmesta puolustajasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 13.10.2019 10:04
urpiainen kirjoitti: 09.10.2019 11:46 Kokeilen Hesarin fudiksen EM-karsintakonetta: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006266606.html

Armenia päätyy lohkokakkoseksi 16 pisteellä, Suomi kolmoseksi 15 pisteellä. Mutta kai siinä on vielä joku kansojen liigan takaportti auki ennen lopullista pettymystä.
Suomen peli meni vähän kuten ounastelinkin (seurasin tiiviisti teksti tv:ltä), mutta Armenia yllätti. Haluavat oikein väkisin pitää Suomen toivoa (tässä ei viitata Jyrki Kataiseen) yllä.
No, seuraava matsi käytännössä ratkaisee koko homman. Armenia teki kyllä Suomet.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen tehnyt sen virheen, että olen nyt emotionaalisesti kiinnittynyt Suomen Jalkapallomaajoukkueeseen. Tämä onnettomuus johtuu pojastani, joka on niin kova jalkapallofani.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.10.2019 11:16 Olen tehnyt sen virheen, että olen nyt emotionaalisesti kiinnittynyt Suomen Jalkapallomaajoukkueeseen. Tämä onnettomuus johtuu pojastani, joka on niin kova jalkapallofani.
Ei se virhe ole, jos vain on valmis sietämään jatkuvia pettymyksiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

So Hard kirjoitti: 14.10.2019 11:18
James Potkukelkka kirjoitti: 14.10.2019 11:16 Olen tehnyt sen virheen, että olen nyt emotionaalisesti kiinnittynyt Suomen Jalkapallomaajoukkueeseen. Tämä onnettomuus johtuu pojastani, joka on niin kova jalkapallofani.
Ei se virhe ole, jos vain on valmis sietämään jatkuvia pettymyksiä.
No James pysyy kondiksessa koska voin ilmoittaa että potkutiimimme pääsee Euroopan potkijavalioiden kisoihin.

Mutta siellä se häviää jokikisen matsin hihhih. James matkustakoon Tahitille silloin poikineen. Ja vaimo? Onko Jameksen vaimon ja Jameksen suhde nykyään kiva ja auvoinen?

LOKAPOTKIJA OY
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Liigan taso :tiistai:

Toki kovin jatkaa vielä CHL:ssä, mutta hävettää muiden rämpiminen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin