Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ruotsin voittaminen jääkiekossa tuntuu aina niin kivalta :D

Mä olin etukäteen hieman skeptinen tän MM turnauksen suhteen, mutta kaikkia Suomen pelejä on ollut kiva katsoa. Jopa niitä missä hävitty.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 24.05.2019 8:32 Ruotsin voittaminen jääkiekossa tuntuu aina niin kivalta :D

Mä olin etukäteen hieman skeptinen tän MM turnauksen suhteen, mutta kaikkia Suomen pelejä on ollut kiva katsoa. Jopa niitä missä hävitty.
+1
Ja nyt on vaan voitettavaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.05.2019 9:39
Vagabondo kirjoitti: 24.05.2019 8:32 Ruotsin voittaminen jääkiekossa tuntuu aina niin kivalta :D

Mä olin etukäteen hieman skeptinen tän MM turnauksen suhteen, mutta kaikkia Suomen pelejä on ollut kiva katsoa. Jopa niitä missä hävitty.
+1
Ja nyt on vaan voitettavaa.
Sama. Mä en oikein ole edes seurannut mömmöm-kisoja viime vuosina, mutta nyt on ollut uutta intoa!

En siis ole seurannut edes kisojen ympärillä käytyä keskustelua viime vuosina. Onko tämä minulle uusi pelleily, että jatkoajat pelataan 3 v. 3, jotenkin yleisesti hyväksyttyä? Kas kun ei vaihdeta ihan kokonaan lajia jatkoajalle. Varmaan ideana on, että saadaan aika suurella todennäköisyydellä ratkaisu nopeassa ajassa ennen rankkariskabaa? Minun näkökulmastani liittyy kuitenkin samaan jatkumoon, jossa lätkän arvokisat näyttävät niin nololta vaikkapa fudikseen verrattuna. Turnausmuodot ja systeemit vaihtuu koko ajan, menemättä edes siihen, että jokavuotiset kisat pelataan samaan aikaan Stanley Cupin kanssa
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 24.05.2019 9:43Onko tämä minulle uusi pelleily, että jatkoajat pelataan 3 v. 3, jotenkin yleisesti hyväksyttyä?
NHLstä kopsattu. Ei pysty sanomaan kuinka kauan se on ollut MM lätkässä.

Parashan se olisi, jos pelattaisiin normaalisti loppuun asti, mutta TVn takia urheilutapahtumien kesto pitää olla aika hyvin ennakoitavissa ja rankkareita pidetään vähän huonona lopetuksena pelille. Parempi, että ratkotaan voittaja pelaamalla. 3v3 lisää maalipaikkoja niin paljon, että rankkareita tarvitaan harvemmin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Lähdin ulkona käymään kun viimeistä erää oli jäljellä 2 min. Silloin näytti siltä, että ote oii jo herpaantunut.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kaukaloja tullaan kaventamaan 4 metriä MM-kisoissa..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Gat »

Katsoin vain Ruotsi ja Venäjä- matsit.Ja loppuottelun Suomi-Kanada.

No johan vetäsi. Vaikka olen ollut urheilun nettijulkaisijana, en ole koskaan ollut penkkiurheilija. Mutta¨viimeistään nyt taidan olla patriootti.
Viimeksi muokannut Gat, 26.05.2019 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.05.2019 13:53Melkein tekis mieli pelata Suomea vaikka kympillä.
Noh?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tein virheen lähteä pelin jälkeen lähimpään baariin. Kun torilla tavataan ei juuri ketään. Muistikuvat palailevat pätkittäin. Ihme apinoita. Ostin vain yhden tuopin, mutta muiden keskenjääneitä riitti, sosialisoin niiden poistuneiden ja minulle tarjottiin naukkuja.

Yhtä liittoa taisin yrittää pelastaa, jollekulle sanoin että älä hyökkää, sinä et pitäisi siitä. AC/DC lippikseni takia kumppanuutta ja vanheneminen myös aiheena. Moitteetonta englantiakin ne etanat puhuivat. Joku nimitteli minua "vammaiseksi". Nyt siellä ihan itse kaatuiltuani polvi ruvella ja 50 metrin kotimatkalla joku on kussut mun housuun.

Onneksi on niitä uusia vaatteita.

Hammaslääkäriin tänään 14:45. Kävellen tai taksilla.

Täytyypä uudestaan todeta, että inhoan baareja ja nykynuorisoa ja juntti-keski-ikäisiäkin savolaisia.. Eivät ne ole ihmïsiä enää. Eivätkä edes puoliapinoitakaan. Kuurouttavassa paskamusiikin möykässä. Ei minun lajiani, turha mun yrittää sosialiseerata.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Muiden juomien jämien hörppimisestä seuraava askel on lasol.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 27.05.2019 8:30 Muiden juomien jämien hörppimisestä seuraava askel on lasol.
Haluiaisin keittää omat pontikat. Tilan maalta ¨lohkaistussa karjalaistönössä oli 80-luvulla Suomen suurin laiton pontikkatehdas. Luin vasta lehdestä.

Mutta kun baarissa on litratolkulla muiden jättämää alkoholia, niin minkäs teen.

Kauppa aukeaa alle puolen tunnin päästä, mutta kyllä minä jotenkin hammaslääkäriin pääsen.

Halusin yllä ilmentää vieraantumistani ihmislajista. Joten ei mulle käy se että mukamas hankkia ystäviä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kuvauksen perusteella menit baariin ja joit itsesi tainnoksiin. Harvemmin noista keikoista jää mitään ihmissuhteen alkuja.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.05.2019 8:46 ^ kuvauksen perusteella menit baariin ja joit itsesi tainnoksiin. Harvemmin noista keikoista jää mitään ihmissuhteen alkuja.
Baarissa saa kavereita jos tarjoaa. Herra kusilahje meni valmiiksi kännissä juomaan muiden jämiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 27.05.2019 8:55
sivustahuutaja kirjoitti: 27.05.2019 8:46 ^ kuvauksen perusteella menit baariin ja joit itsesi tainnoksiin. Harvemmin noista keikoista jää mitään ihmissuhteen alkuja.
Baarissa saa kavereita jos tarjoaa. Herra kusilahje meni valmiiksi kännissä juomaan muiden jämiä.
Mä olen kerran vuosia sitten siellä herrasmiehenä tarjonnut drinkkejä viéhättävälle naiselle, joka itse puhutteli minua. Turhaa, koska sitten tuli Rekka-Rane. Olivat nussineet ennenkin.

Sitäpaitsi eivät ole minun lajiani, vaikka niillä olisi pillu.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 26.05.2019 23:47
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.05.2019 13:53Melkein tekis mieli pelata Suomea vaikka kympillä.
Noh?
En. En jaksanut odottaa yli kahta viikkoa mahdollista lunastusta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Olihan tää hieno tarina. Tästä sais helposti täysin epäuskottavan urheiluleffan aikaan. Lämmittää tälläisen urheiluromantikon sydäntä :h:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 27.05.2019 11:26 Olihan tää hieno tarina. Tästä sais helposti täysin epäuskottavan urheiluleffan aikaan. Lämmittää tälläisen urheiluromantikon sydäntä :h:
Joo. Kai se vaan on niin, että kun kepu romahtaa eduskuntavaaleissa, koko kansakunta jotenkin voimaantuu vapauttavasti ja jaksaa puskea vastustamattomasti ihmetekoihin!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 27.05.2019 11:32
Vagabondo kirjoitti: 27.05.2019 11:26 Olihan tää hieno tarina. Tästä sais helposti täysin epäuskottavan urheiluleffan aikaan. Lämmittää tälläisen urheiluromantikon sydäntä :h:
Joo. Kai se vaan on niin, että kun kepu romahtaa eduskuntavaaleissa, koko kansakunta jotenkin voimaantuu vapauttavasti ja jaksaa puskea vastustamattomasti ihmetekoihin!
Viittaatko siihen, että Kepun eduskuntavaalimenestyksen ja Suomen jääkiekon MM-kullan välillä on selvä korrelaatio? Jokaista Suomen jääkiekon MM-kultaa on edeltänyt Kepun vaalitappio.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.05.2019 11:34
urpiainen kirjoitti: 27.05.2019 11:32
Vagabondo kirjoitti: 27.05.2019 11:26 Olihan tää hieno tarina. Tästä sais helposti täysin epäuskottavan urheiluleffan aikaan. Lämmittää tälläisen urheiluromantikon sydäntä :h:
Joo. Kai se vaan on niin, että kun kepu romahtaa eduskuntavaaleissa, koko kansakunta jotenkin voimaantuu vapauttavasti ja jaksaa puskea vastustamattomasti ihmetekoihin!
Viittaatko siihen, että Kepun eduskuntavaalimenestyksen ja Suomen jääkiekon MM-kullan välillä on selvä korrelaatio? Jokaista Suomen jääkiekon MM-kultaa on edeltänyt Kepun vaalitappio.
Juu, siihen toki viittaan. Vaikka korrelaatio ei osoita kausaatiota, niin vahva korrelaatio selittyy lähtökohtaisesti sillä, että korreloivien elementtien välillä on kausaalisuhde (jompaan kumpaan suuntaan), tai sitten niillä on yhteinen kausaalisyy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jakopuolueen romahdus tosiaan voisi osoittaa uskoa siihen, että itse on tiimikavereiden kanssa se poika haettava kotiin.

Mutta kun vassareiden menestys kertoo, että iso osa jengistä haluaa muiden kantavan sen pojan sohvalla pötköttävälle ’tiimipelaajalle’.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 27.05.2019 11:45
James Potkukelkka kirjoitti: 27.05.2019 11:34
urpiainen kirjoitti: 27.05.2019 11:32
Joo. Kai se vaan on niin, että kun kepu romahtaa eduskuntavaaleissa, koko kansakunta jotenkin voimaantuu vapauttavasti ja jaksaa puskea vastustamattomasti ihmetekoihin!
Viittaatko siihen, että Kepun eduskuntavaalimenestyksen ja Suomen jääkiekon MM-kullan välillä on selvä korrelaatio? Jokaista Suomen jääkiekon MM-kultaa on edeltänyt Kepun vaalitappio.
Juu, siihen toki viittaan. Vaikka korrelaatio ei osoita kausaatiota, niin vahva korrelaatio selittyy lähtökohtaisesti sillä, että korreloivien elementtien välillä on kausaalisuhde (jompaan kumpaan suuntaan), tai sitten niillä on yhteinen kausaalisyy.
Maailmassa on paljon sellaista, mitä tiede ei pysty selittämään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18732
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Hawkit saattaa leijonia

eikö se nyt mmennytkin kohdallaan, ei liigamiehistöjä sovi saattaa millään Hornetilla, ja tai taa Hornetit olla nykymaailmassa enemmän Hawkeja taistelukentällä?

Syy Herhiläisten poissaoloon, lentotunnit täynnä

Toisaalta gripenit voisi saattaa? ;-) Tai miksei kerran SU-34 saattamaan, kun niillä on vähän väliä ollut asiaa Suomen ilmatilaan? :think:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Yritän snadisti jinxata ens yön peliä, joten ennustan että St. Louis voittaa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paras uutinen pitkään aikaan:

Jussi Tapola nousee Tapparan päävalmentajaksi
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Naisten MM-futiksessa on samanlainen vääristymä kuin miesten kisoissa ollut jo vuosikymmeniä. Eli puolivälierissä on 7/8 eurooppalaista joukkuetta. Sinänsä tämä ei ole ongelma, vaan se, että karsintasysteemi on rakenteeltaan eurooppalaisia maita alistava - kisoihin on huomattavan paljon helpompi päästä ei-eurooppalaisena. Näissä kisoissa kaikki pelaa ja viedään evankeliumia joka kolkkaan ajattelu on ylikorostetusti esillä ja se on väärin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin