Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mutta naisten kisoja on paljon hauskempi katsella koska tissit ja melkein kokonaan puuttuva itkeminen, poislukien espania.

Typerä VAR.


Mutta joo. Naistenkisoissa EM-skaba > MM-skaba.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.06.2019 9:24 Naisten MM-futiksessa on samanlainen vääristymä kuin miesten kisoissa ollut jo vuosikymmeniä. Eli puolivälierissä on 7/8 eurooppalaista joukkuetta. Sinänsä tämä ei ole ongelma, vaan se, että karsintasysteemi on rakenteeltaan eurooppalaisia maita alistava - kisoihin on huomattavan paljon helpompi päästä ei-eurooppalaisena. Näissä kisoissa kaikki pelaa ja viedään evankeliumia joka kolkkaan ajattelu on ylikorostetusti esillä ja se on väärin.
Väliikö tolla missä vaiheessa karsinta suoritetaan. Kuitenkin vaan yksi eurooppalainen maa kerrallaan voi voittaa mestaruuden. Onhan se kiva, että muut maanosat pääsee edes leikkimään, että niillä olisi mahdollisuuksia. Lajin globaalin suosion kannalta nykyinen karsintasysteemi lienee parempi, kuin eurooppalaisten joukkueiden lisääminen turnauksessa. EM-kisat on sitten se lajin kovatasoisin tapahtuma.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 26.06.2019 9:59 Väliikö tolla missä vaiheessa karsinta suoritetaan. Kuitenkin vaan yksi eurooppalainen maa kerrallaan voi voittaa mestaruuden. Onhan se kiva, että muut maanosat pääsee edes leikkimään, että niillä olisi mahdollisuuksia. Lajin globaalin suosion kannalta nykyinen karsintasysteemi lienee parempi, kuin eurooppalaisten joukkueiden lisääminen turnauksessa. EM-kisat on sitten se lajin kovatasoisin tapahtuma.
Kirjoituksesi on älyllisesti kunnianhimoton ja löysä. Kaksi ensimmäistä virkettä varsinkin. Onhan mainitsemani oleellinen ja konkreettinen ongelma usein esillä eri keskusteluissa. Viime vuosina on käynyt niin, että eurooppalaisten joukkueiden dominointi kisoissa on voimistunut, mutta se ei ole näkynyt samalla lailla joukkuekiintiön nousuna kisoihin. Ei kyse ole siitä, että minä tai kukaan muukaan ajaisi tilastollista mallia urheilullisuuteen perustuen eli maanosittain niin monta maata kisoihin kuin mitä tilastot kertovat. Vaan normaalia reagointia tasapuolisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen, jossa tämä jalo evankeliumin levittäminen jäisi hieman vähemmälle huomiolle. Tiedän, että FIFA on vanhoillinen ja jäärä järjestö, joka ei hevin toimintatapojaan muuta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.06.2019 10:15 Kirjoituksesi on älyllisesti kunnianhimoton ja löysä. Kaksi ensimmäistä virkettä varsinkin. Onhan mainitsemani oleellinen ja konkreettinen ongelma usein esillä eri keskusteluissa. Viime vuosina on käynyt niin, että eurooppalaisten joukkueiden dominointi kisoissa on voimistunut, mutta se ei ole näkynyt samalla lailla joukkuekiintiön nousuna kisoihin. Ei kyse ole siitä, että minä tai kukaan muukaan ajaisi tilastollista mallia urheilullisuuteen perustuen eli maanosittain niin monta maata kisoihin kuin mitä tilastot kertovat. Vaan normaalia reagointia tasapuolisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen, jossa tämä jalo evankeliumin levittäminen jäisi hieman vähemmälle huomiolle. Tiedän, että FIFA on vanhoillinen ja jäärä järjestö, joka ei hevin toimintatapojaan muuta.
Mä en vaan näe tätä ongelmana. Ne eurooppalaiset joukkueet, jotka voivat pystyä mestaruuden voittamaan selviävät karsinnasta kisoihin. Just mainostit miten parhaillaan meneillä olevissa kisoissa 7/8 on euroopasta. Ei niitä siellä olisi yhtään enempää, vaikka kisoissa olisi ollut 5 joukkuetta enemmän euroopasta. MM kisat on sen verran laajat, että tasoeroja jo syntyy sen verran, ettei kaikilla ole mahdollisuutta voittoon. Mulle on ihan sama tippuuko alkolohkosta Suomi, Australia vai pohjois-korea. Saksan ja Italian puolella tässä lajissa kuitenkin ollaan :miitti:

Monessa muussakin lajissa rajataan maakohtaisia kilpailupaikkoja, jotta arvokisapaikkoja riittää muillekin. Kilpailullisesti toki hieman heikentää tapahtumaa, mutta ei tee voittamisesta yhtään sen helpompaa. Kohtuu hyvien tulosten saavuttamisesta se tosin tekee hieman helpompaa. Dominoivien maiden sisäisestä kilpailusta tämä rajattu paikkamäärä tekee kovaa. Esim. alppihiihdossa Itävallan ja hiihdossa Norjan kisapaikoista on kova maansisäinen kisa, jolloin valinta kisoihin itsessään on jo urheilijalle saavutus. USAn kohdalla tämä koskee suunnilleen kaikkia yksilölajeja. Jalkapallossa tämä vain menee maanosittain.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18730
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kakko oli kakkonen, kakkonen on ykkkönen, ainakin joskus, heti alkoi tulla esiin suuria ykkösiä, jotka romahti kuten
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pitkästä aikaa kotimainen ammattilaiskuski, Hännisjaakko, mukana progeimeissä. Ehdin jo intoilla ylihuomista ekaa prokisaansa, mutta nimeä ei löydy lähtölistassa. Homon teki.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Valioliigahan alkaa jo huomenna kello 22, kun Anfieldille saapuu mikäs muukaan kun kaalimaan vartijan Norwich City. Melkoinen kermaleivos heti alkuun!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On tuo Suomen tilanne yleisurheilussa melko kamala. EM-skaboissa kai voi vielä naisten aitajuoksu pelastaa tilanteen, mutta mömmömtasolla sekään riitä.

Miesten kepinheitossa kauden parhaillakin jäädään puolenkymmentä metriä kärjelle.

Olikos mitään muita mahdollisuuksia?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onhan se pojjaat hienoo, kun huuhkajat pelaa täällä Tampereella kotiottelunsa tällä(kin) viikolla. Mulla liput ylihuomisen Kreikka- matsiin, josta vain voitto kelpaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ben :h:
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 03.09.2019 13:42 Onhan se pojjaat hienoo, kun huuhkajat pelaa täällä Tampereella kotiottelunsa tällä(kin) viikolla. Mulla liput ylihuomisen Kreikka- matsiin, josta vain voitto kelpaa.
Voitolla kisapaikka hyvin todennäköinen. Kreikalla muutama oleellinen loukkaantuminen, joten hyvältä näyttää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen iloinen, että poika on opettanut mut vähän seuraamaan potkupalloa. Nytkin tiesin, että tällainen matsi on tulossa! Täytyy katsoa.



Toivottavasti ei taas mennä tällä linjalla.. pessimisti ei pety.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2019 12:27Täytyy katsoa..
Harmi vain kun ei näy.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 05.09.2019 12:30
James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2019 12:27Täytyy katsoa..
Harmi vain kun ei näy.
Eikö se näköradiosta jostain tule?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viasatilta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 05.09.2019 12:31Viasatilta.
Pojalla on kaverin tunnukset :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Saakutin elämän ohituskaistakriminaali!
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 05.09.2019 13:45 Saakutin elämän ohituskaistakriminaali!
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2019 12:27 Toivottavasti ei taas mennä tällä linjalla.. pessimisti ei pety.
Joo, kyllä mä odotan nyt mahalaskua. Suomen maajoukkue on kuitenkin aika luotettava siinä, että kyllä ne tosiaan sössii vaikka itse jos oikein tiukka paikka tulee. Kreikkalaiset on kuitenkin keskimäärin paljon kovempia pelimiehiä kuin Suomen maajoukkuemiehet, ja nyt ne pelaa ehkä uudella innolla paikastaan uuden valmentajan kuvioissa. Kunhan Pukki ei loukkaantuisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kreikan pelaajamateriaali ei ole kummoinen. Älkää eläkö, pliis, enää EM-huumassa. Suomi on kotonaan selvähkö suosikki, luokkaa kotivoitto joka toisesta pelistä. Kreikan pääsarjan taso on varsinkin kärjen osalta Veikkausliigaa pari napsua parempi, mutta samaan aikaan Kreikalla ei ole tähtistatuksen pelaajia juurikaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Näköjään tulee viasatfree:ltä ilmaiseksi, jos semmoiseen uskaltaa kirjautua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sehän meni hyvin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 05.09.2019 19:50 Näköjään tulee viasatfree:ltä ilmaiseksi, jos semmoiseen uskaltaa kirjautua.
Kokeilin, kun töllön appsi meinasi ensin lagittaa. Ei vaatinut rekisteröitymistä. Katsoin lopulta kyllä töllön appsin kautta pojan kaverin tunnareilla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Joo, eilinen karsintaottelu meni hyvin. Italia voitti 3-1.

Mua aavistuksen ärsyttää, kun Suomi yrittää väkisin tunkea mukaan sotkemaan mun arvoturnausten seurantaa. Aikaisemmin saanut vapaasti valita kannustettavat joukkueet ja nyt olisi sitten mukaan tulossa Suomi, jota on kokolailla mahdoton sivuuttaa ja jonka voittoon uskomi... No ei se vaan voita. Ennakkoasetelmissa olen suunnitellut jatkavani vanhalla linjalla, eli Italia ja Saksa on ne ykköskärjet ja sympatiaa jaetaan skandinaavisille joukkueille, mutta pelkään ettei ihan näin rationaalisesti pysty kuitenkaan suhtautumaan Suomen menestykseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin