Sisustusvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Kärähtänyt Käämi

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kärähtänyt Käämi »

Tuollainen olisi paikallaan jos on sukulaisia tai rasittavia tuttuja yökylässä.
RP

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja RP »

Nyt alkaa olla sen verran pimeää että on lyhtyaika. Ajattelin laitella yläterassille neljä - viisi lyhtyä roikkumaan katosta. Mietin vain että millä materiaalilla; naruilla, kettingeillä, millä. Pimeässähän niitä ei pahemmin erota, mutta päivänvalossa sitäkin selvemmin. Hmm.

Hakusessa olisi myös joku kiva lattiavalaisin, jotta pystyn sohvalla makoillen lukemaan paremmassa valaistuksessa. Olen hieman ajatellut sellaista jossa "jalkana" olisi ns. kameran jalustamainen kyhäelmä. Olen joskus törmännyt tällaiseen, olisiko ollut 200€ hintaluokkaa. En vaan millään löydä enää googlettamalla, onko jollain muulla hajua.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

RP kirjoitti:Nyt alkaa olla sen verran pimeää että on lyhtyaika. Ajattelin laitella yläterassille neljä - viisi lyhtyä roikkumaan katosta. Mietin vain että millä materiaalilla; naruilla, kettingeillä, millä. Pimeässähän niitä ei pahemmin erota, mutta päivänvalossa sitäkin selvemmin. Hmm.
Täähän riippuu paljolti muusta sisustuksesta. Ketjuja löytyy joka lähtöön, vaijeri on huomaamattomin ja köysi luo ehkä vähän merihenkistä fiilistä.
RP kirjoitti:Hakusessa olisi myös joku kiva lattiavalaisin, jotta pystyn sohvalla makoillen lukemaan paremmassa valaistuksessa. Olen hieman ajatellut sellaista jossa "jalkana" olisi ns. kameran jalustamainen kyhäelmä. Olen joskus törmännyt tällaiseen, olisiko ollut 200€ hintaluokkaa. En vaan millään löydä enää googlettamalla, onko jollain muulla hajua.
Tarkoitat varmaan jotain tällaista?

Kuva

Löytyy ihan Iskuista ja Askoista, varmiten kuitenkin Vepsäläiseltä.

Itse voisin harkita tän tyyppistä:

Kuva
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja RP »

No just tuo valkoinen oli mielessä, pitää siis suunnata johonkin lafkaan vinguttamaan korttia. Kunhan näkee livenä, taitaa olla aika massiivinen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.iltalehti.fi/viihde/20111102 ... 4_vi.shtml

Onko tämä joku yleinenkin käsitys luksuskodista? Tyylikäs keittiö :shock: ....tuohan on hemmetin ahdas ja vaatimaton. Ja nuo olkkarin kasarihenkiset puolipaneloinnit. Auts.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/viihde/20111102 ... 4_vi.shtml

Onko tämä joku yleinenkin käsitys luksuskodista? Tyylikäs keittiö :shock: ....tuohan on hemmetin ahdas ja vaatimaton. Ja nuo olkkarin kasarihenkiset puolipaneloinnit. Auts.
Keittiökalusteena tuollanen Jyskin 39 euron vetolaatikosto on kyllä tyylikäs ratkaisu. Ehkä tuolla ei juuri kokata?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mitä nyt Iltalehdeltä voit odottaa? Epäilemättä lukaali on hinnoissaan, mutta se ei tee sitä luksusta tai takaa hyvää makua sisustuksessa ;)
Viimeksi muokannut nowaysis, 03.11.2011 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/viihde/20111102 ... 4_vi.shtml

Onko tämä joku yleinenkin käsitys luksuskodista? Tyylikäs keittiö :shock: ....tuohan on hemmetin ahdas ja vaatimaton. Ja nuo olkkarin kasarihenkiset puolipaneloinnit. Auts.
Kaipa tässä nyt lähinnä toimittaja on yrittänyt kämpän arvoa korostaa.
Muistaakseni mummi ja vaari kun myivät kumpulasta omakotitalon, niin sen arvo oli yli miltsin juuroissa. (kumpula ja käpylä ovat aika lähekkäin)
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/viihde/20111102 ... 4_vi.shtml

Onko tämä joku yleinenkin käsitys luksuskodista? Tyylikäs keittiö :shock: ....tuohan on hemmetin ahdas ja vaatimaton. Ja nuo olkkarin kasarihenkiset puolipaneloinnit. Auts.
Joo-o. "Tilava olohuone" pisti kyllä kans hymyilyttämään.
Pröötprööt
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olohuone ei oikeastaan ole niin paha kunhan puolet kalusteista viskattaisiin pois ja vaaleat seinät vedettäisiin tummiksi. Puolipanelointikin olisi ihan ok jos se olisi toteutettu massiivipuusta ja työstöjäljet näkyisi. Katosta olen kateellinen.

Keittiötä ei pelasta mikään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:Olohuone ei oikeastaan ole niin paha kunhan puolet kalusteista viskattaisiin pois ja vaaleat seinät vedettäisiin tummiksi. Puolipanelointikin olisi ihan ok jos se olisi toteutettu massiivipuusta ja työstöjäljet näkyisi. .
Haluat näköjään asua pubissa.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

"Ruoka valmistuu tyylikkäässä keittiössä." :shock:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

masa kirjoitti:Haluat näköjään asua pubissa.
Pubit on tehty olohuoneita mukaillen olohuoneiksi ihmisille, joilla ei ole omaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Näytönohjain meni rikki. Onneksi oli varalla pöytälaatikossa vanha NVIDIA Geforce4 Ti4200. Se on söpö ja kompakti. Ei edes omaa virtaliitäntää.

Kuva
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tulipahan sitten tehtyä moka ostaessa eteisen mattoja. Tuommoisesta kovasta, mutta epätasaisesta ei saa ilman teräsharjaa purua irti.

Mutta olkoot, uusiakaan viitsi ostaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mietiskelen tässä "ääneen" kun olisi olohuoneen katto saatettava muun huoneen tasolle elokuvanautintojen suhteen. Eli kankaasta heijastuva valo olisi saatava eliminoitua ja ehkäpä hiukan äänten pisteheijastustakin voisi vähentää.

Helpoin ratkaisu olisi vetää poikittainen verho kattoon, mutta se ei ole kovinkaan nätti ratkaisu. Valkokankaan eteen voisi rakentaa jonkinlaisen lipan ja päällystää sen heijastamattomalla kankaalla. Tai liimata akustiikkapaneelit suoraan kattoon.

Niin monia ratkaisuja valittavana.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Olisko nää paremman näköisiä?

http://www.soften.fi/index.php

Disclaimer: en ymmärrä sisustuksesta enempää kuin sika pohjantähdestä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Softenit näyttää olevan tuplahintaisia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja tuo liittyi aiheeseen kuinka?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:Mietiskelen tässä "ääneen" kun olisi olohuoneen katto saatettava muun huoneen tasolle elokuvanautintojen suhteen. Eli kankaasta heijastuva valo olisi saatava eliminoitua ja ehkäpä hiukan äänten pisteheijastustakin voisi vähentää.
Mulla on katto pinnoitettu rimoilla. Vähän alla olevan kuvan tyyliin, mutta riman levyisillä raoilla. Se kuinka hyvin ehkäisee valonheijastumista riippunee puuladusta ja käsittelystä. En ole kyllä itse mihinkään haitalliseen heijastumaan kiinnittänyt huomiota, mutta en hifistelekään kuvan kanssa samalla tavalla kuin äänen. Akustisesti kuuntelutila toimii mielestäni hyvin, enkä ole toistaiseksi löytänyt äänentoistollisia puutteita ko. tilassa. Sisustusteknisesti lopputulos on mielestäni ollut oikein onnistunut ja paljon kehuttu yksityiskohta.

Kuva
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Semmoinen olisi aika nätti ja ideaa voisi jalostaa rakoresonaattoriksi kun näissä neukkukuutioissa tuppaa basson kanssa olemaan ongelmia. Tosin silloin katto laskeutuisi jo aika alas.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:Semmoinen olisi aika nätti ja ideaa voisi jalostaa rakoresonaattoriksi kun näissä neukkukuutioissa tuppaa basson kanssa olemaan ongelmia.
Menee vähän mun pätevyysalueen ulkopuolelle. En ole kovin teoreettisesti perehtynyt tohon vaimennukseen. Mun basso-ongelmat ratkes kun rakensin puurunkoisen talon, mutta onhan tämä toki vähän kallis ratkaisu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Miten ratkaista olohuonedilemma, jos ei halua sinne sohvaa mutta jonkinlainen löhösysteemi toosan eteen pitäisi saada. Säkkituolit ei innosta. Ideoita?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vaihdoin eteisen värin myrkynvihreästä hiukan eloisampaan:

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin