Sisustusvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Quarter

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Quarter »

mustaenkeli kirjoitti:Nyt en käsitä itteeni, kun ois kauhia hinku saaha tuo muksun huone sisustettua ja laitettua viimesen päälle kivaksi. Ihanku vastasyntynyt lapsukainen ymmärtäisi jotain ympäristönsä päälle?! :roll:
Ei se tenava ehkä tajua sitä sisustuksen tyylikkyyttä, yksityiskohtia ja verhojen ja tuttipullon värimaailmaa... Kyse lienee enemmän virikkeistä :) Väreillä kai on tutkitusti jotain vaikutusta ihmismieleen. Samoin pienet lapset kiinnittävät huomiota kasvonpiirteisiin, silmiin ja ilmeisiin. Siksi leluhahmoilla on usein isot silmät, veikeä hymy ja värikkäät vermeet. Älä nyt kuitenkaan maalaa seiniä täyteen tuijottavia silmiä ettei pien traumatisoidu heti alkuun... :)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Quarter kirjoitti: Älä nyt kuitenkaan maalaa seiniä täyteen tuijottavia silmiä ettei pien traumatisoidu heti alkuun... :)
*reps*
Kummipojan "hoitopöydän" yläpuolelle on kiinnitetty semmonen hymynaama-juliste, mikälie kuva, että aina ku poitsu makaa pöydällä selällään ja vaippaa pitäs vaihtaa, ni kumman hyvin se jaksaa paikoillaan olla ja kattella sitä kuvatusta.

Mutta joo, kyllä mä väriä tuohon huoneeseen meinaan. Värilastujakin on haettu ja niillä pääsee jo hyvään alkuun! Mieluummin sininen ku vaaleenpunanen huone. Saa pentu sitte ite repia ne muumiverhot ikkunasta, kun alkaa ahistaa. Saman se kai tekee tapeteillekin, jos moisia aletaan laittaan, kun se maalaaminenkin vois olla vaihtoehto.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Päätin, että koska en kuitenkaan mieleistäni boordia löydä mistään, maalaan sen boordin seinään ihan ite, omin pienin kätösin. Kuten noi seinätki muksun huoneesta. Musta tulee vielä suuri taiteilija! :P
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Noinkohan mulla kuvan liittäminen tähän onnistuu...

Kuva

Tämä siis suunnitelma meidän keittiöstä. Tasot lähes mustat ja kaapistot pähkinän väriset. Kodinkoneet rosteri tai alumiini. Tuohon vasempaan laitaan tuon vaalean möykyn kohdalle tulee pieni ikäänkuin baaritiski ja siitä seinä jatkuu kiviseinänä olohuoneeseen, joka siis yhtenäistä tilaa.

Mitä kaikki muut värit pitäis olla? kiviseinä, lattialaatat, olohuoneen laminaatti (ja miten näiden saumakohta?), keittiötason yläpuoliset laatat, kipsiseinien väri?

Ollaan katseltu jotain värilastuja ja onhan niissä jotain mahdollisuuksia... Kuinkahan metsään menee jos itse valitsee vain jotain värejä jotka omasta mielestä sopii toisiinsa? Oikeastaan kaikki mahdollisuudet on auki paitsi tuo tason ja kaapiston väri. Kumpikaan meistä ei tosin kauheasti tykkää vihreästä ja mies on kieltäynyt mun suklaanruskeasta kiviseinästä paskanruskeana.

Aaargh, pää hajoo kun tuossa on niin monta eri elementtiä yhteensovitettavaksi!

Edit. Mä tiesin jo yöllä että tää kuulosti liian yksinkertaiselta... kiviseinällä siis myös takka (kuva galtsussa) johon olen ajatellut luukun ympärille tummaa keraamista laattaa. Loppu maalataan värillä x.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tää on taas tää aika vuodesta....

Olkkarin lautaseinät revitty pihalle ja tilalle laitettu kipsilevyt. Rautakaupasta haettu pohjamaalit. Nyt enää arvotaan: tapetoidakko, maalatakko vai mitä... kuviomaalaus tai sabloonajututki houkuttais... onko boordit nykypäivänä ihan hirvityksiä?!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Maalaus, kaikista helpoin jos ei tykkääkkään ja efekteinä saa vaikka mitä hauskaa.

Itse ajattelin kokeilla olkkariin kuvan mukaista kuviointia:

Kuva

Tosin tietenkin huomattavasti tummempana kun leffojen katselu on etusijalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja RP »

Tämä on ongelmani, kuvassa pieni osa DVD-hyllyistäni eli näitä on useampi olohuoneessa. Ongelma tietysti on rumuus ja se että tytsä vetelee DVDt hyllystä monta kertaa päivässä enkä enää jaksaisi niitä laitella paikoilleen sata kertaa päivässä. Sisustusihania kauniita ratkaisuehdotuksia?

http://kitina.net/album_personal.php?user_id=1216
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^Budjettia? :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kai Nalo

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:Tämä on ongelmani, kuvassa pieni osa DVD-hyllyistäni eli näitä on useampi olohuoneessa. Ongelma tietysti on rumuus ja se että tytsä vetelee DVDt hyllystä monta kertaa päivässä enkä enää jaksaisi niitä laitella paikoilleen sata kertaa päivässä. Sisustusihania kauniita ratkaisuehdotuksia?

http://kitina.net/album_personal.php?user_id=1216
? Tai mielellään tietenkin vanhempaa versiota.

Kuva
RP

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja RP »

Budjettia ei ole, mutta ei olla Trumpeja joten siitä voisi lähteä :) Säilytystila on usein kallista jos haluaa laatua, joten olisin kyllä valmis sijoittamaankin. Ratkaisun pitäisi olla myös sellainen, että kun muutto tapahtuu joskus vuonna papu niin on myös siirrettävää mallia.

Itse olen täysin käsi sisustuksessa. Suosin tummaa puuta, vaaleita tekstiileitä.
RP

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja RP »

^^Väristä en pidä, ja jotenkin ahdistun tuosta möhkälemäisyydestä. Tykkään avoimesta yksinkertaisesta tilasta, mikä tosin tämän ongelman kannalta on aika mahdotonta :/
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Annetuilla tekijöillä suosisin Boknäsiä. Kallista, mutta erittäin monikäyttöistä ja muunneltavaa, lisäksi löytyy 10 eri väriä. Ja plussana ovet, eli sisukset pysyy melko pölyttöminä ja mukula ei pääse tyhjentämään niin helposti...

Mulla on juuri päinvastainen sisustusmaku, kaikki saisi olla valkoista, väriä tulee sitten tekstiileistä fiiliksen mukaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kai Nalo

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:^^Väristä en pidä, ja jotenkin ahdistun tuosta möhkälemäisyydestä. Tykkään avoimesta yksinkertaisesta tilasta, mikä tosin tämän ongelman kannalta on aika mahdotonta :/
Tässä on sulle ratkaisu. Ei vie paljon tilaa, eikä häiritse silmää :D

Kuva
RP

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja RP »

Tytsä kasvaa ja olisi niin paljon vaatteita, leluja yms. mitä haluaisi hänelle säästää aikuisikään. Vauvamuistoja. Varastotila on rajallinen, meillähän on kaiken maailman punttitelineitä yms. mikä vie paljon tilaa varaston neliöistä.

Ostettiin tytsälle ennen syntymää vaaleanpunainen kylpyamme (miksi sitä sanottiinkaan, vannaksiko?) ja se olikin käytössä muutaman kuukauden kunnes ostettiin semmonen kunnon amme istuintuilla ja muilla kätevyyksillä, joista on näin isompana enemmän hyötyä.

Halusin säästää tämän ensimmäisen hänelle, mutta mihin änkeä kun varastotilaa on rajallisesti ja kylpyhuoneeseen ei kahta ammetta mahdu.

Muutaman päivän pohdin ja ihmettelin. Tytsällä on isot kasat pehmoleluja joten otin ammeen niiden säilytysastiaksi. Pehmot saa söpösti ja näyttävästi aseteltua esille ja tytsän on helppo niitä siitä ottaa ja laittaa takaisin. Ei tarvinnut ostaa toista lelulaatikkoa. Itseasiassa se olikin yllättävän kiva sisustuselementti, sopii muutenkin huoneensa teemaan.

Tuo on siis vähemmän trendikäs sisustusvinkkini, mutta olen useammalta kuullut että tilanpuutteen vuoksi ammeesta on luovuttu vaikka on haluttu säästää.
RP

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja RP »

Hey,

mä haluaisin tytsän valokuvasta semmosen taulusydeemin kuin Andy Warholin Marilyn Monroe naamasarja on. Miten semmosen voi toteuttaa?
RP

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja RP »

^Kiitoksia, tutustunkin tuohon paremmalla ajalla :)
RP

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja RP »

Mistäköhän saisi tyylikkäitä kirjalaatikoita tai vastaavia?

Koska sänkymme on leveä niin yöpöytien pitää olla korkeita ja kapeita. Sisustuslehteä lueskellessa bongasin sisustuselementtinä toimivia jakkaroita, siis semmosia kuin ns. keittiöjakkarat, mutta tietenkin jotain hienoa puuta yms. sisustukseen tehtyjä. Ajattelin siinä olevan oiva ratkaisu yöpöydiksi.

Kirjoja on jonkun verran, ja en kerta kaikkiaan siedä sitä "sekaista" fiilistä jos ne on esillä. Sama issue mulla on noiden DVD juttujen kanssa, mutta niille on jo idea valmiina.

Koska en säilö kirjoja vaan heitän ne lukemisen jälkeen suuntaan taikka toiseen niin ajattelin tyylikkäiden kirjalaatikkoiden olevan ratkaisu. Ne saisi näiden yöpöytäjakkaroiden "portaille" ujutettua siististi pois näkyvistä. Ja olisivat samalla kätevästi hollilla, sängyssähän sitä luetaan.
AngryBird

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Poistin himasta _kaikki_ punaiset/viininpunaiset/tummat puupintaiset asiat. Nyt ei ahista enää mikään. Väri on näköjään mulle täysin väärä, saa pahalle tuulelle.

Sitten pitää enää hukata poistetut matot ja verhot johonkin suuntaan. :)

edit. Ei tää nyt varsinainen vinkki ollut, ei vaan sopinut oikein muuhunkaan otsikkoon.
Vinkki sikäli, että jos joku tavara/väri ahistaa, maalaa tai värjää tai paa kiertoon.
Kärähtänyt Käämi

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kärähtänyt Käämi »

Liukuovikaapit peileillä tai ilman ovat mainio ratkaisu saada musiikkimakunsa tai kirjallisuuden tajunsa piiloon,syvyys on tietenkin ratkaiseva,nuo toimivat ehkä vain kirjojen suhteen,cd:t voipi hukata korkeisiin torneihin,kokemuksesta tiedän,ettei kukaan ainakaan yli nelikymppinen näe ilman silmälaseja,mitä musaa siellä on.
RP

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä en pidä liukuovikaapeista, tyylittömät. Mutta olen haaveillut että design suunnitellusti laitetaan neljään seinään, lattiasta kattoon, sellaiset hyllystöt, jotka noh näyttävät seiniltä. Seesam aukene, ja sieltä ne leffa aarteet löytyvät.

Hmph. Kirjoitan tänään normaalia paskemmin.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Tarviisin ite kaapit jotka menee kiinni itestään. Vaatekaappien ovet jää aina auki jos niitä nyt jostai syystä perkkailee. Mukava pölykerros kertyny tuonne... Suurin osa vaatteista joita vielä tulee käytettyä, lojuu kyllä sohvalla tai pyykkitelineen päällä, niin ei hirveetä merkitystä jos nuo kaapissa olevat vaatteet vähä pölyytyy.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
RP

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja RP »

Ei ne pölyty, jos auot niitä riittävän usein.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja MiiX »

RP kirjoitti:Ei ne pölyty, jos auot niitä riittävän usein.
Yleesä siinä vaa käy niin että kun kerran aukasee, niin ne jää auki seuraavaks kuukaudeks ja toki kaikki pöly kerääntyy sinne sitte.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Kärähtänyt Käämi

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kärähtänyt Käämi »

Voi myös rakennuttaa salaoven,"hukata" about 3-8 neliöö ja sinne voi heittää jutskat ihan sikin sokin.

Jos on vaikka ylimääräisiä kolikoita,voi kylpeä niissä kuin Roope,mut kehotan aloittamaan matalan profiilin senteistä,siirtyen nousujohteisesti euroihin.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Sisustusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Kuva

Jos joskus rakennan oman talon nii tuommonen on pakollinen varuste siellä.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Vastaa Viestiin