Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KKK »

Mä olen nyt täällä etelämmössä tutustunut maantiepyöräilyyn parin viikon ja parin eri vuokrapyörän verran. Joku 300km ajettu, tästä satku eilen ja toissapäivänä, muuten 25-45km lenkkejä. Oma käytetty pyörä tulee ostettavaksi kotona kunhan sopivan löydän, tod näk cyclo koska tavoite olisi ajaa muulloinkin kuin kuivilla kesäkeleillä.

Kokemuksia sekä täyskuituisesta että halvemmasta alu-kuituhaarukka-koneesta. Jälkimmäinen melkein miellyttävämpi. Carbo on niin stnan kevyt että pienikin sivutuuli ja huomaamaton ohjausliike heittää heti johonkin suuntaan.

Kovin on suosittua tämä laji täällä päin ja maantiellä näkyy mitä tsaikedeellisimmän näköisiä spandex-ilmestyksiä, parhaimmilla pyörä ja kaikki ajokamat soinnutettu sävy-sävyyn. Itselle ylipäätään noin tiukoissa vaatteissa julkisella paikalla näyttäytyminen oli aivan helevetin suuri kynnys mutta onneksi näitä saa myös mustina :) Hämmästyin miten mukavat tämmöiset tiukat rikoot voi olla ajossa, ei näiden olemassaoloa oikeastaan huomaakaan.

Yhden kerran meinasi syntyä maantiellä maantieottelu. Ajelin maantien laitaa minding my own biz kun joku natiivi pahoitti siitä mielensä, vitullinen töötötys ja huitominen. Kattelin aikani ja heitin perään neitimäisimmän vilkutukseni. Jo välähti jarruvalot ja äijä oli vetämässä tienposkeen, mutta takaa puski pari muuta faabiota ja joutui jatkamaan matkaa. Siinä olis saattanut puoltoistametrinen tuulennussima vinkuheinä yllättyä - tai sitten minä, tiedä vaikka patu olis ollu joku kahdeksannen danin katukakarateka.

Pirun mukavaa hommaa silti.

Kevennys: ratapyöräilijä ottaa kyykkykisaa voimamiesten kanssa. Lopputulos ei yllätä mutta voe ristus ton ukon reisiä. Beefcake!

Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poikkesin illalla XXL:n alessa. Mukaan lähti pyörätekstiilien lisäksi uusi kypärä. Sotkin juuri reipasvauhtisen 47km kaakkoon päin ja takas. Oli mukavan hiljaista ja tyyntä. Keskari oli 29,3 km/h eli nousussa edelleen. Pariin viikkoon tullut 400km, joka toinen päivä polkenut. Uudet housut oli kyllä mainio ostos, paksumpi säämiskä, eikä perse juuri puudu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Aika kelpo keskinopeus. Mulla jää pari kilsaa alle.

Pitkästä aikaa rullaluistelemassa, kevyt 25km. Fillaroinnin jälkeen vauhti tuntuu matelemiselta, vaikka muuten ihan ok menikin. Kai se oma ratas on jostain säädettävä.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Tänään ajattelin illalla rykäistä kevyemmän parituntisen. Lähden siis rahassa, mutta kun roppa lämpiää, en voi mieltäni malttaa ja päästelen menemään. Varsinkin loivapiirteisellä Kangasala-Valkeakoski pätkällä on usein päästettävä peto irti, kun se vauhdin tenho piinaa liiaksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Tota en o kulkenut lihasvoimin. Oot varmaan tutustunut jo pätkään Lahdesjärven ABC-Kangasala > koko matka kevariväylää (eestaas 36km), Annalasta alkaen erinomaisella pinnoitteella. Tuolla mutkapätkällä muuten menee prätkiä aika paljon, joten pidäpä korvat auki ja ajolinja lähellä reunaa. Mikään ei pilaa motoristin päivää paremmin kuin paniikkijarrutus pimeässä mutkassa.

Jos et muuten tykkää huonoa, voisin pistää yyveetä elokuun alussa reissusta palattuani ja vähän haastatalla sua noista fillarijutuista ennen oman ostamista. Tällä hetkellä luulen että ostopäätös tulee olemaan joku käytetty cannondale tai vastaava cyclo. Kyllähän maantiekoneilla varmaan pääsee vähän lujempaa, mutta vesisateessa sellaisella ajaminen (koettu on) on aika sirkusta.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Tuttu pätkä, vaikken sitä tuollaisena juuri aja. Saarenmaantien pätkä on ehkä paras lähitienoolla. Sen lopussa Kangasalla hörppään usein oikealle ennen alikulkua jatkaen Valkeakoskelle päin. YV:ä voi ja saa tietenkin laittaa. Ja ostat just sellaisen pyörän minkä itse haluat. Ostahan se kuitenkin kivijalasta, ei netistä, siis!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kesän mittaan olen jaksanut ja onnistunut kävelemään 7-10 km lenkkejä noin 5-6 kertaa viikossa lisäpainojen kanssa. Tavoitteena tässä on se, että jos kerran vielä pääsisi pelaamaan jollain sarjatasolla säbää melkein tosissaan (lähinnä ikämiehet). Eli yritän saada voimaa polvien tukilihaksiin. Polvissa tuntuu yllättävän hyvältä, joten nyt ei peruutella. Luulisin, että yleiskunto on palautumassa samalla ainakin siedettävälle tasolle. Seuraavaksi pitäisi suunnata jonnekin Malminkartanon portaille tai vastaavaan.

Se on sanottava, että tässä iässä taistellaan ainoastaan rappeutumista vastaan. Kehitystä ei tapahdu – kaikki mitä tehdään, tehdään vain siksi, että vielä voi tehdä.

Kohta ei enää tehdä.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pitkällä kaavalla työmatkapyöräillessäni huomasin kotiin päästyäni kaksitonnisen paukkuneen. Huhtikuun lopun jälkeen olen kilsoja vasta laskenut, toki niitä tuli alkuvuodesta varmasti ainakin tonni wattipyörälläkin. Ei kyllästytä, oikeastaan päinvastoin. Vammojakaan ei ole pientä ajoittaista polvikipua ja pikku hiertymiä lukuunottamatta ollut. Pisin lenkki ollut kolmetuntinen kasivitonen, jolla keskari oli muistaakseni 28,2 km/h. Useimmiten teen sellaisen parin tunnin lenkin ja joka toinen päivä. Nyt kun työt alkoivat on 10km työmatka suuntaansa tuonut kaavaan muutoksen. Hyvillä mielin tässä jatketaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oli tänään kesän vauhdikkain kuuskymppinen. 31 keskari, maanteilla joku 33. Ei kehdannut valittaa vauhdista, kun matkakaveri oli Suomen parhaita naisajajia ja vielä nainen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KKK »

Nyt löyty mullekin mankeli. Ikää jo mutta tekniikalta virheetön ja todella siisti. Ja lukkopolkimilla kaaduttukin jo :)
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Se syklokrossari?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KKK »

PM sent
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vedin eilen muuten ekaa kertaa natuna pyöräilyhousuissa. Ennen ollut aina alkkarit. Iho ei vaan pitänyt yhtään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei niin kivoja kanssatreenaajille nämä mun festareiden jälkeiset ähellykset. Hikeni ei haise kukkasille.
treeni.jpg
treeni.jpg (15.34 KiB) Katsottu 2096 kertaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KKK »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vedin eilen muuten ekaa kertaa natuna pyöräilyhousuissa. Ennen ollut aina alkkarit. Iho ei vaan pitänyt yhtään.
Mä olen kuullut samaten tämmöisestä commando-meiningistä, juu ei kiitos mulle. "Rikoksentekoväline" tulee olla turvallisesti pois tieltä kiinnitettynä kammen pyörityksen ajan. Tekniset urheilukalsarit vaan rikoiden alle.

Eilen eka ehjä lenkki ilman että tarvitsi pysähtyä säätämään mitään, karvan verran alle 40km hippasen yli 30kmh keskaria :)

Vittu että paloi taas käpy. Tulin pientä nelinroista tietä peltoaukealla loivasti vasemmalle kaartavaa mäkeä ylös. Vastaan tulee h-auto, normaalinopeudella. Eiköhän perkele just kohdalla joku vtun teinipissix paina toistasataa siitä mun ja vastaantulijan välistä. Piennartahan oli tarjolla se viis senttiä, mikäs siinä on ojaan väistellessä lukkopolkimet jalassa. Eikä voi väittää ettei olis mua nähny, stnan kusipää. Jos olisin ajanut yhtään keskemmällä, varma kuolema.

Kusipäitä on kyllä fillaroijissakin. Vittumaisimpia ovat nämä hybridihörhöt, jotka muuttavat liikennekäyttäymistään koko ajan jalankulkija-fillaristi-auto sen mukaan minkä kuvittelevat työmatka-tempoilussaan sekunteja säästävänsä. Aina saa olla sydän kylmänä, koska joku teräsreisi singahtaa eteen.

Ja tunnustan että välillä itselläkin palaa käämi, joskus aiheesta joskus aiheetta. Viime viikolla prätkällä meni ilman aihetta, mutta saatuani toiselta osapuolelta palautteen mikä tilanteen laukaisi, pyysin kyllä anteeksi tööttäilyäni.
Amazing shit happens!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

KKK kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vedin eilen muuten ekaa kertaa natuna pyöräilyhousuissa. Ennen ollut aina alkkarit. Iho ei vaan pitänyt yhtään.
Mä olen kuullut samaten tämmöisestä commando-meiningistä, juu ei kiitos mulle. "Rikoksentekoväline" tulee olla turvallisesti pois tieltä kiinnitettynä kammen pyörityksen ajan. Tekniset urheilukalsarit vaan rikoiden alle.
Mä vedän aina commandona. Nivuset hiertyy, jos sinne väliin jotain tunkee. Pökät on sen verran tiukat, että munat pysyy hyvin poissa tieltä, kun kääntää ne ylös ennen liikkeelle lähtöä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Rare Pokemon Sparks Stampede in Taipei

http://www.liveleak.com/view?i=f44_1471924818
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18730
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KKK »

Eka työmatkatempo 24km maantiepyörällä. Keskari +4km/h jääden vaatimattomaan 26.9 kmh. Stna noita rotvallin reunoja, tarkkana saa olla kun noihin laskee ettei vanne paskana..

Lisäksi olen löytänyt Täydellisen PyöräilyBiitin (tm)

Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ostin toissapäivänä Ridleyn Noah 2014 käytettynä. Hiilikuitua ja Ultegran osilla. On se kevyt ja tyylikäskin. Parintuntisen kuuskymppisen suhautin eilen. Ainoa miinus lenkkikokemuksessa oli oikean ajokengän klossista irronnut mutteri, joka aiheutti kengän liikkumisen. Kenkä on edelleen kiinni polkimessa, täytyy kiinnittää mutteri ensin, jotta saan sen pois. Keväällä hankittu Bianchi odottelee uutta omistajaa, myyntiin tarkoitus laittaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KKK »

Perässä tullaan, 59.3km 2'08"

Menossa toinen satula ja ties kuinka mones säätö mutta ei meinaa osua kohdalleen, istumaluut kipettyy. Seuraavaks pitää varmaan pölliä jostain jousitettu mummonmankelisatula.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Mä olen sitä mieltä, että satuloita ei montaa kannata vaihtaa, eikä ajohousujakaan. Aika pitkälti tottumiskysymys ja lenkin aikana kannattaa nousta vaikka kerran vitosessa putkelle tai vaan seisomaan. Sekin auttaa, kun muuttaa käsiotetta aina välillä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin