Omituiset herkut

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
ElanorRaven

Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Tulipahan mieleeni yksi päivä kukkakaalia ostaessani, notta minkä sortin omituisuuksilla kityläiset herkuttelevat? Kertokaa siis muiden kummastelemista kulinaarisista elämyksistänne. Ei tarvitse mitään kammottavan ihmeellistä olla, mutta sellaista, mille useat irvistelevät.

Omiini kuuluu näin nopeasti mietittynä
-raaka kukkakaali
-vaahtokarkki paahtoleipään käärittynä ja nuotiolla paistettuna
-pinaattiletut vadelmahillon kanssa
ninnithequeen

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

- sour cream-sipsit kermajuustosiivuun käärittynä
- kylmät lihapullat (parhautta)
- valkosipulimurskaa lusikalla purkista
ElanorRaven

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

ninnithequeen kirjoitti:- valkosipulimurskaa lusikalla purkista
*kuvotus*
Sannu

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Riisipuuro, lämpinä tai kylmänä. Keitän sitä ainakin kerran kuukaudessa ja syön illan aikana koko kattilallisen, kanelin ja sokerin tai mansikkahillon kanssa...
Elukka

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Kuivatut punaiset salamit.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Georgina »

fetajuustoa, sitä kuttuversiota (valion?) suoraan purkista, nams. kaurapuuro jossa on reilusti suolaa. suola sopii myös tomaatin päälle.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Sannu kirjoitti:Riisipuuro, lämpinä tai kylmänä. Keitän sitä ainakin kerran kuukaudessa ja syön illan aikana koko kattilallisen, kanelin ja sokerin tai mansikkahillon kanssa...
Uuuhh, ihanaa. (Tosin vain mummulassa.)

Kaakaomössö. Reilusti kaakaojauhetta kupin pohjalle ja liraus maitoa ja sekaisin paksuksi mössöksi, ja lusikalla naamaan. Tää on ollu mukana jo ihan lapsesta asti. (Vain kotona äitillä ollessa)
Runkkis

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

irmelianneli kirjoitti:
Kaakaomössö. Reilusti kaakaojauhetta kupin pohjalle ja liraus maitoa ja sekaisin paksuksi mössöksi, ja lusikalla naamaan. Tää on ollu mukana jo ihan lapsesta asti. (Vain kotona äitillä ollessa)
Itsellänin oli vastaavanlainen herkku... Kaakaojauhetta (sitä kunnon) ja sokeria... Ja eikun lusikalla naamaan.. Mussa taitaa olla joku femiinipuoli, kun olen niin tuon suklaan perään...

Hmm. Suklaakakkua ja portviiniä...
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Runkkis kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti:
Kaakaomössö. Reilusti kaakaojauhetta kupin pohjalle ja liraus maitoa ja sekaisin paksuksi mössöksi, ja lusikalla naamaan. Tää on ollu mukana jo ihan lapsesta asti. (Vain kotona äitillä ollessa)
Itsellänin oli vastaavanlainen herkku... Kaakaojauhetta (sitä kunnon) ja sokeria... Ja eikun lusikalla naamaan.. Mussa taitaa olla joku femiinipuoli, kun olen niin tuon suklaan perään...
:) Feminiinipuoli on hyvä asia

(Itsehän en ole kyllä tykännyt suklaasta vielä kymmentäkään vuotta.. siis ihan oikeasta varsinaisesta suklaasta. Mutta hyvään vauhtiin tässä ollaan päästy jo.
Elukka

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Runkkis kirjoitti:Mussa taitaa olla joku femiinipuoli, kun olen niin tuon suklaan perään...
SamiXet!!!!11!!§!§½!!!! :P
Mullakin on toisinaaan ihan hillitön hinku hotkia mitä tahansa sulkaapitoista.'
Saattaa liittyä masennustaipumukseeni, masennusoireiden hellittäessä on suklaanhimokin vähentynyt. :?
nojoojust

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Elukka kirjoitti:Mullakin on toisinaaan ihan hillitön hinku hotkia mitä tahansa sulkaapitoista.'
Saattaa liittyä masennustaipumukseeni, masennusoireiden hellittäessä on suklaanhimokin vähentynyt. :?
Kuuluu lääkkeen sivuvaikutuksiin. Efexoraikana minäkin olin hoikempi kuin vuosiin.
Runkkis

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Elukka kirjoitti:
Runkkis kirjoitti:Mussa taitaa olla joku femiinipuoli, kun olen niin tuon suklaan perään...
SamiXet!!!!11!!§!§½!!!! :P
Mullakin on toisinaaan ihan hillitön hinku hotkia mitä tahansa sulkaapitoista.'
Saattaa liittyä masennustaipumukseeni, masennusoireiden hellittäessä on suklaanhimokin vähentynyt. :?
Luin joskus jonkun tutkimuksen, jossa mainittiin, ette "suklaariippuvaiset" ovat taipuvasempia muihinkin nautintaaineriippuvuuksiin...

Ehkä sen takia en viitis (kovia)huumeita kokeillekkaan, kun tuohon nikotiiniinkin olen aika koukussa...
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

- Kalapuikot, paljon ketsuppia päälle
- Wieninleikkeen päällä se anjovisfilé
- Mäkkärissä kun olin aikoinaan töissä niin QP, missä pari pekonisiivua, pari pihviä, paljon tuoresipulia, monta kurkkuviipaletta, salsaketsuppia ja juustoa. NAM!!1!
- Ruisleipä jossa paljon tonnikalaa päällä
ninnithequeen

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Juuri nyt syön:
- keitettyä perunaa
- käristettyä sipulia
- kalapuikkoja
- fetajuustoa
- ruisleipää

Kuivan perunan kanssa samaan aikaan suuhun fetaa, nam.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kimmen kirjoitti: - Ruisleipä jossa paljon tonnikalaa päällä
Joo, mut se onkin oikeasti hyvää. Kunhan siihen tonnikalaan laittaa suolaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
ninnithequeen

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Georgina kirjoitti:
Kimmen kirjoitti: - Ruisleipä jossa paljon tonnikalaa päällä
Joo, mut se onkin oikeasti hyvää. Kunhan siihen tonnikalaan laittaa suolaa.
Sä taidat käyttää hippasen liikaa suolaa?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Georgina »

ninnithequeen kirjoitti: Sä taidat käyttää hippasen liikaa suolaa?
:oops: mä tiedän....
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja cardic »

outoja herkkuja, hmmm.... kaikki mun kokkaukset
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Patz

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Patz »

Jos nyt jotain outoa pitää mainita niin Raffeleiden dippaaminen Sweet Thai Chili-sååsiin.

On kai muitakin mut mun mielestä ne on ihan normaalia.
HellBell

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Jostain käsittämättömästä syystä tykkään sairaasti (no ei varmaan ihan normaalia, vai?!) kokonaisista suomalaisista herkkusienistä ja aivan sinällään: raakoina, tuoreina herkkusienirasiasta syötyinä.
Huuhtelen kyllä vedessä ensiksi, mutta muita krumeluureja en niille tee. Joskus jos niihin on oikein kunnon panetus, en edes huuhtele!

Törkymöykkyinen tyttö.
sanctus

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Pehmeäksi keitetty ja sokeroitu inkivääri! Yeah!
AarneAnkka

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

- A-luokan nakit raakoina
- Mama -nuudelisoppaa bulgarian jugurtilla höystettynä
- Beef jerky eli kuivaliha. Pitää hakea jenkeistä, tai ostaa postimerkin kokoisissa kiskurihintapusseissa Sittarista
- Ketsuppi perunamuusin päällä. Tä? Laitetaanhan sitä ranskiksiinkin. Peruna mikä peruna.
AarneAnkka

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

HellBell kirjoitti:Jostain käsittämättömästä syystä tykkään sairaasti (no ei varmaan ihan normaalia, vai?!) kokonaisista suomalaisista herkkusienistä ja aivan sinällään: raakoina, tuoreina herkkusienirasiasta syötyinä.
Ditto.
Bliss

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Runkkis kirjoitti:... Mussa taitaa olla joku femiinipuoli, kun olen niin tuon suklaan perään...
Mun feminiinipuoli taitaa olla kokonaan kateissa, kun en saata sietää suklaata. Sen sijaan mun maskuliininen puoli pitää kylmästä lenkkimakkarasta.
Maustamaton jogurtti hunajalla on kans nam-nam. Viisaammat ystävät tosin kertoivat, että se on Välimeren maissa ihan tavallista herkkua, eikä ansaitse omituisen arvoa :D
Bloom
Kitinäaddikti
Viestit: 60
Liittynyt: 17.11.2005 19:49

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Bloom »

sanctus kirjoitti:Pehmeäksi keitetty ja sokeroitu inkivääri! Yeah!
Miten sokeroit sen? Keität sokeriliemessä, dippaat sokeriin, raastat ja sekoitat sokeriin, vai miten?
Vastaa Viestiin